Kappa - Naprawa uchwytu drzwi pasażera -wersja 2
: 08 wrz 2010, 0:13
Jak wiadomo bolączka ta dopada wszystkich posiadaczy Kapp tak samo jak i mnie. Ponieważ nie mogłem znaleźć tematu z naprawą na forum , a miałem wolne 2godz popołudnia zabrałem sie za to sam.
Na zdjęciu tego nie widać ale przede mna już poprzedni właściciel miał z tym problem bo resztki kleju dały o sobie znać.
Od razu uprzedzam ,że do mojego sposobu potrzebny jest dostep do tokarki,gdyz konieczne jest wykonanie tulejki(szczegóły później).Zdjęcia robiłem telefonem bo tylko to miałem pod ręką.
A więc mi urwało się tak:

Jak widać na zdjęciu urwało się tak że jedna cześć została przy drzwiach,ze śrubą.
Zdjęcie uchwytu urwanego:

Druga część:


Po dokładnym przyjrzeniu się w częśc 1,czyli tą za co się łapie, widać że została w niej taka tulejka zatopiona w uchwycie,dośc mocno trzymająca się z nim.To stanowiło podstawę do wymyślenia tejże tulejki którą dorobimy, a która złączy nam obydwie części.Na zdjęciu widać w głębi uchwytu omawiana zatopioną tulejkę.

To złote (jasne) w środku to tulejka która została w uchwycie.
Teraz dorabiamy tulejkę która połączy obydwa elementy.Wymiary tulejki podam na końcu posta.
Ma ona wyglądać tak:



Zdjęcia są niestety mało wyraźne ale chodzi o to aby kołnierz dorobionej tulejki złapał za tą zatopioną w uchwycie przez co będzie go trzymał, ponadto jej mniejsza średnica jest tak dobrana ,że lekko wchodzi na wcisk w tą w uchwycie więc będzie stanowić niejako całość.
Otwór wiadomo jest na śrubę ,a wgłębienie po to aby śruba nam ładnie weszła do środka.
Wciśnieta tulejka wyglada tak:

A tak już z wkręconą śrubą.Czyli jako całość.

Obydwa elementy które się urwały przed skręceniem dodatkowo skleiłem klejem dwuskładnikowym.
Wrzucę też szkic tej tuleji którą mamy dorobic , niestety jest mało czytelny.

Ponieważ z rys nie wiele widać wymiary podam tak(wszystko w mm):
Cała tulejka długość 9
Kołnierz fi 17
Mniejsza średnica fi 14
Otwór na łeb śruby fi 11
Na śrubę otwór fi 6,5
Grubość kołnierza(tego fi 17) 1,5mm
Wpust na łeb śruby(żeby się łeb schował) 5
Postaram się zrobić zdjęcie schematu aparatem,wtedy będzie czytelne i będzie dużo jaśniej.
Myślę że można to dać do działu "Zrób to sam" będzie łatwiej znaleźć.
Sposób chyba dobry , bo trzyma sie super i po założeniu zaślepki jest jak nówka.
Aha, po tym wszystkim nalezy wspomnianą zaślepkę skrócic troszkę(kwestia prób) bo bez tego będzie wystawała.
Na zdjęciu tego nie widać ale przede mna już poprzedni właściciel miał z tym problem bo resztki kleju dały o sobie znać.
Od razu uprzedzam ,że do mojego sposobu potrzebny jest dostep do tokarki,gdyz konieczne jest wykonanie tulejki(szczegóły później).Zdjęcia robiłem telefonem bo tylko to miałem pod ręką.
A więc mi urwało się tak:

Jak widać na zdjęciu urwało się tak że jedna cześć została przy drzwiach,ze śrubą.
Zdjęcie uchwytu urwanego:

Druga część:


Po dokładnym przyjrzeniu się w częśc 1,czyli tą za co się łapie, widać że została w niej taka tulejka zatopiona w uchwycie,dośc mocno trzymająca się z nim.To stanowiło podstawę do wymyślenia tejże tulejki którą dorobimy, a która złączy nam obydwie części.Na zdjęciu widać w głębi uchwytu omawiana zatopioną tulejkę.

To złote (jasne) w środku to tulejka która została w uchwycie.
Teraz dorabiamy tulejkę która połączy obydwa elementy.Wymiary tulejki podam na końcu posta.
Ma ona wyglądać tak:



Zdjęcia są niestety mało wyraźne ale chodzi o to aby kołnierz dorobionej tulejki złapał za tą zatopioną w uchwycie przez co będzie go trzymał, ponadto jej mniejsza średnica jest tak dobrana ,że lekko wchodzi na wcisk w tą w uchwycie więc będzie stanowić niejako całość.
Otwór wiadomo jest na śrubę ,a wgłębienie po to aby śruba nam ładnie weszła do środka.
Wciśnieta tulejka wyglada tak:

A tak już z wkręconą śrubą.Czyli jako całość.

Obydwa elementy które się urwały przed skręceniem dodatkowo skleiłem klejem dwuskładnikowym.
Wrzucę też szkic tej tuleji którą mamy dorobic , niestety jest mało czytelny.

Ponieważ z rys nie wiele widać wymiary podam tak(wszystko w mm):
Cała tulejka długość 9
Kołnierz fi 17
Mniejsza średnica fi 14
Otwór na łeb śruby fi 11
Na śrubę otwór fi 6,5
Grubość kołnierza(tego fi 17) 1,5mm
Wpust na łeb śruby(żeby się łeb schował) 5
Postaram się zrobić zdjęcie schematu aparatem,wtedy będzie czytelne i będzie dużo jaśniej.
Myślę że można to dać do działu "Zrób to sam" będzie łatwiej znaleźć.
Sposób chyba dobry , bo trzyma sie super i po założeniu zaślepki jest jak nówka.
Aha, po tym wszystkim nalezy wspomnianą zaślepkę skrócic troszkę(kwestia prób) bo bez tego będzie wystawała.