Strona 1 z 1

Y 1.2 16 V - analiza spalin

: 22 paź 2010, 18:32
autor: Gorbi
Witam
W środę byłem na przeglądzie i nie spodziewałem się, że mogą mnie nie przepuścić.Jednak po analizie spalin nie podbili dowodu tylko kazali w ciągu 2 tygodni to naprawić.Jak do tej pory nigdy nie badali mi spalin w żadnym posiadanym przez nas samochodzie.O to co wyszło
Olej temp. 10C (czekałem 30 minut pod stacją diagnostyczną)
Lambda 0,813
CO 6,785%
CO2 10,61%
HC 698 ppm vol
O2 0,57 %
COkor 6,785% obj.
Lancia dużo pali poniżej 10 nie zejdziemy a w zimie to nawet 14 (tylko, że żona do pracy ma jakieś 2-3 km w korku)
Występują problemy z ogrzewaniem na postoju (leci chłodne powietrze z nawiewu ) jak zwiększę obroty to leci gorące
Majonezu pod korkiem oleju nie ma

Może jakieś sugestie

Re: Lancia y 1,2 16 V-analiza spalin

: 22 paź 2010, 19:19
autor: jc406
Ze względu na niedogrzany silnik i zimny katalizator badanie jest niemiarodajne.
Brak gorącego powietrza z nawiewów po > 5 min jazdy oznacza zwykle uszkodzony termostat (zablokowany w pozycji otwartej). Warto sprawdzić, czy chłodnica jest zimna nap. po 3-4 min jazdy. Blok silnika powinien być już ciepły/gorący. Jeżeli chłodnica lub górna rura (łacząca termostat z chłodnicą) jest ciepła jak blok silnika - termostat do wymiany.
Tak wysokie zużycie paliwa może być wynikiem tak krótkich odcinków w reżimie start-stop. Warto by sprawdzic ją na trasie. Tym nie mniej wartoby sprawdzić sondę Lambda (a ona zwykle jest odpowiedzialna za nadmierne wzbogacanie mieszanki) na testerze komputerowym.
Moja (Elefantino Rosso ma krótkie przełożenia) przy jeździe 120-140km/h (4000-4600rpm) autostradą A2 spaliła 6.2L/100km. Po mieście wychodzi 7-8l, ale na trasach przelotowych z niewielkim udziałem korków.

Re: Lancia y 1,2 16 V-analiza spalin

: 22 paź 2010, 20:17
autor: Gorbi
Podczas jazdy gdy obroty są na poziomie 2-3 tysięcy z nawiewu bucha gorąco, natomiast problemy zaczynają się kiedy stoi się w korku i obroty spadają poniżej 1000.Może układ jest zapowietrzony albo pompa już nie daje rady.W korkach mocno się grzeje i wentylator raz się włącza a raz nie.Jak we wtorek próbowałem odpowietrzyć układ to po przekroczeniu połowy skali włączył się wentylator.dzisiaj jednak stojąc w korku (powoli jadąc) wydaje mi się, że wentylator się nie włączył.