Strona 1 z 1

Lybra 2.4 JTD - pompa CR

: 03 sty 2011, 22:02
autor: Voltar
Witam ponownie.
Czy ktoś może mi objaśnić, gdzie znajduje się fizycznie pompa CR (względem bloku silnika - lewa, prawa, wyżej, niżej itd...) - zwą ją także pompą wtryskową, nie wiem czy w JTD to szczęśliwa nazwa... Dopadł mnie znienacka problem z odpaleniem (Przy -20 Lyberka paliła ładnie, a przed Sylwestrem -5 i nie chce :( i poza czujnikiem wału, filtrem paliwa; jeszcze to chciałem sprawdzić.
Bardzo proszę o pomoc (najlepiej rysunek, jak ktoś może)

Re: Lybra 2.4 JTD - pompa CR

: 04 sty 2011, 8:56
autor: Mac
Jak stoisz przodem do silnika to pompę masz po lewej stronie (góra silnika od strony szyby)

Re: Lybra 2.4 JTD - pompa CR

: 04 sty 2011, 8:59
autor: Mac
Może to być jeszcze czujnik położenia wałka rozrządu. U mnie tak było, nie chciała odpalać, od czasu do czasu silnik zaskoczył na pół sekundy.

Re: Lybra 2.4 JTD - pompa CR

: 04 sty 2011, 13:07
autor: Voltar
Bardzo dziękuję za podanie lokalizacji :)
Czujnik i filtr paliwa już wymieniony. Słyszałem o problemach z kompresją pompy CR (na forum alfy) i podążam w tym kierunku. U mnie FiatECUScan nic nie pokazuje dopóki silnik nie zapali, a jak zapalił, to wszystko było OK. Jedyne, co udało mi się wyniuchać na kompie to: Water in fuel: Present i żadnych kodów błędów. Pompa paliwa pracuje (słychać, zalała filtr zresztą). Zadziwiający dla mnie jest fakt, że przy mrozach z miesiąc temu (a bylo u mnie -17), auto paliło bez problemu. Od października tankowałem 7 razy, ostatnie 3 baki BP Ultimate, albo Statoil DieselGold.
Jeśli ktoś ma jakąś wizję, to proszę o pomoc; jednocześnie dziękuję Macowi za odzew.

Re: Lybra 2.4 JTD - pompa CR

: 04 sty 2011, 17:41
autor: szatan
Miałem ostatnio podobny problem, jechałem i 400km od domu auto zgasło i wyswietliło błąd silnika. Po kilku minutach odpaliłem i jechało lecz co kilka kilometrów gasło. Interesowałem sie ta sprawą trochę i wyczytałem ze może to byc regulator ciśnienia paliwa. Wracając do Twojego problemu to sporo informacji na ten temat piszą na forum alfaholicy, tam też wyczytałem że jak jest zimno i auto nie chce odpalić to sprobować oblać pompę ciepłą wodą, jak przyjde do domu to postaram sie odnależć ten temat.


pozdrawiam

Re: Lybra 2.4 JTD - pompa CR

: 04 sty 2011, 19:49
autor: Voltar
OK, poszedłem tym tropem i trochę przeczytałem. Polewanie wodą niewiele dało (chociaż teraz jakby silnik chciał zaskoczyć) - akumulator już trochę siada. U mnie dziś -10, poczekam do piątku; ma być powyżej zera.
Zastanawiam się, czy wymontowanie tego regulatora jest bardzo trudne? Widziałem zdjęcia pompy CR, ale nie wiem, gdzie jest on wpięty...

Re: Lybra 2.4 JTD - pompa CR

: 04 sty 2011, 21:49
autor: szatan
tak wygląda pompa i regulator :link:

Re: Lybra 2.4 JTD - pompa CR

: 06 sty 2011, 10:18
autor: -=Matys=-
Mój kolega ma alfe 166 2,4jtd i miał identyczne objawy to znaczy : przy większych mrozach lepiej odpalała i gaśnięcie auta podczas jazdy. Sprawdzał wtryski , wymieniał czujnik CR, skończyło się na remoncie pompy CR i teraz już autko pali , jeździ jak trzeba.

Re: Lybra 2.4 JTD - pompa CR

: 08 sty 2011, 16:58
autor: Voltar
Dzisiaj 5 stopni w plusie. Podpiąłem kompa. W błędach: P0204 - zbyt wysoki sygnał z czujnika 4 wtryskiwacza, błąd zapisany, nieaktywny. Skasowałem błąd i skalibrowałem po kolei co było FiatECUScanem, potem zakręciłem. Przy pierwszym i drugim kręceniu nic, ale znowu wyskoczyła kontrolka EOBD i błąd P0204 - skasowałem za pierwszym i drugim razem i za trzecim razem silnik zapalił odrazu, błędu brak. Czyli odcina mi zapłon z powodu zbyt wysokiego sygnału przy 4 wtryskiwaczu.
Pojechałem dotankować do pełna (weszło jeszcze 26 litrów) i dolać jakiegoś syfu STP na mróz, ale po drodze znowu autko zgasło i po minucie dało się uruchomić błąd zgasł (EOBD na tablicy), ale po powrocie znowu to samo odczytałem zapisany- P0204.
Moje kolejne pytanie: ponieważ na złączkach i kabelkach nic nie widać, żeby było coś nie tak w okolicach 4 wtryskiwacza, to dokąd lepiej się udać:
a) specjalisty od wtryskiwaczy
b) specjalisty od elektryki
A może specjaliści (Gładysek, Kraków) są w stanie zrobić wszystko?
Niestety, czytałem na różnych forach, że naprawa wtryskiwacza, lub też jego wymiana, nie likwidowała błędu P0204 :(
Nie wiem po prostu, czy to wada samego wtrysku, czy czujnika, kabli itp...
Czy łatwo znaleźć początek tej wiązki do czujników wtryskowych?
Miał ktoś taki problem?

Re: Lybra 2.4 JTD - pompa CR

: 09 sty 2011, 12:14
autor: LybraSW
Daj wtryski do sprawdzenia - tak na wszelki wypadek - ok 50 zł /szt. Gdy masz zawaloną końcówkę wtryskiwacza to rośnie ciśnienie i czujnik zaraz to wyłapuje.

Pytanie czy masz zawalony układ paliwowy - ja już przerabiałem taką awarię. Skończyło się na czyszczeniu listwy wtryskowej oraz rurek paliwowych i wymianie 3 wtryskiwaczy. Odpukać zrobiłem już 50 tyś i nic nie wróży aby sytuacja się powtórzyła.

Re: Lybra 2.4 JTD - było: pompa CR teraz: P0204 - wtryskiwac

: 09 sty 2011, 13:52
autor: Voltar
Dzięki za sugestię.
Nie mam doświadczenia w mechanice i nie mam też garażu; czy wtryski łatwo się wyciąga (widzę tam dwie wtyczki, jakąś zawleczkę metalową i tyle)?
Poza tym, nie wiem, gdzie u mnie można oddać wtryski. Jest ponoć dobra firma Gładysek, ale chyba drożej wychodzi: http://www.gladysek.pl/wtryskiwacze/w_n_crb.html choć w sumie jestem w stanie dać tyle, czy nawet więcej za rozwiązanie problemu.
Czy, jeśli łatwo by się wyciągało, mogę go zamienić np z piątym? Bo wtedy wiedziałbym, czy to coś z czujnikiem, kablami, czy z samym wtryskiwaczem? Program zawsze opisuje ten błąd jako wysoki stan sygnału, nie jego brak, ani nie zbyt niski sygnał.
Wczoraj przejeździłem 15 km po mieście bez przygód (choć zapaliła się kontrolka, auto po drodze nie zgasło), a dzisiaj zapalił odrazu, ale po przejechaniu 100m stanął i miałem dużo kręcenia, żeby zapalić (zadymił potem nieładnie z tyłu) i znowu tylko P0204.

Re: Lybra 2.4 JTD - pompa CR

: 09 sty 2011, 14:02
autor: LybraSW
Ciężko mi powiedzieć gdyż to serwis wyciągał wtryski.
Jeśli chodzi o Kraków to sprawdź tutaj - http://www.dieselservice.krakow.pl - możesz też podjechać do nich z autem na diagnostykę. Takie zakłady mają kupę doświadczenia w zdychających dieslach ;) Taki warsztat daje ci pełną gwarancję na usługę - pamiętaj o tym. Jeśli robisz u garażowców to oni wypną się od razu gdy znowu coś nie zagada a ty będziesz zmuszony zapchać auto do fachowców i kolejny raz płacić. Układ paliwowy CR to nie gaźnik w Maluchu i są pewne procedury napraw o których większości z Nas się nie śniło. Po za tym powinieneś poznać przyczynę awarii a nie tylko starać się ja usunąć. Być może twój przypadek do efekt końcowy syfu w zbiorniku albo "chrzczonego" paliwa.

Zdiagnozuj układ paliwowy - Usuń przyczynę - Usuń awarię :)

Re: Lybra 2.4 JTD - było: pompa CR, błąd P0204

: 14 sty 2011, 14:28
autor: Voltar
Panowie, nie zabijajcie. Mechanik zdiagnozował i okazało się, że miałem jakiegoś powerboxa zwiększającego moment i moc, O KTÓRYM NIC NIE WIEDZIAŁEM (auto po włoskiej rodzinie z Niemiec, na karcie pojazdu i TUVach ojciec, potem matka i na końcu córka) - rzeczony się zepsuł, a że jest pomiędzy listwą wtryskową a komputerem, to komp przestał dostawać prawidłowe informacje (notabene z powerboxa zawsze przecież dostawał lipę, nawet jak działał ;) Dzisiaj odbieram, pojeżdżę i zobaczę ile mocy zostało.
BTW; zna ktoś elektroników, którzy naprawiają takie kwiatki (nie myślę o wmontowaniu, ale o ewentualnej odsprzedaży) ?