Strona 1 z 1

Lybra SW - stukanie z tyłu/nie wierzcie nikomu!Bez przesady

: 02 sty 2012, 22:15
autor: banzer0
Zaraz po świętach miałem taką historię:

Zaczęło się lekkie głuche stukanie z tyłu po prawej stronie. W ciągu jednego dnia (+/- 100 km przejechanych) lekkie stukanie przeszło w niezłe napier : cenzura : .... , a że zaraz po drodze była diagnostyka - więc zajechałem....

Pan (skądinąd miły, nie powiem) na kanale oglądnął, poszarpał i orzekł - tuleja wahacza + amortyzator (zaczep?? tak mówił i przez bagażnik go chciał pokazać ale mu sie nie udalo :))) ).

No to nazajutrz pojechałem do mecha (z duszą na ramieniu i łzawiącym portfelem na myśl kosztów)

Mechanik bryknął się autkiem i powiedział, że założy się o browar, że to tylko koło niedokręcone !!
i co....?
i przegrałem browar!!!!!!!!!!

Pan, który niedawno wymieniał mi opony na zimowe nie dokręcił koła : czerwona :

Po zdjęciu dekielka z koła - wypadły dwie śruby, a dwie były tylko delikatnie dokręcone!!!!

Re: Lybra SW stukanie z tyłu - nie wierzcie nikomu! bez prze

: 02 sty 2012, 22:20
autor: Dawid
Odnośnie panów którzy dokręcają koła....W Delcie zmianiałem kiedyś opony,pan podokręcał mi koła swym magicznym pnęumatycznym kluczem.Zrobił to w tak umiejętny sposób że po kilku kilometrach pościnało mi 2 śruby w przednim kole.Trzecia urwała się przy odkręcaniu...No koments.

Re: Lybra SW stukanie z tyłu - nie wierzcie nikomu! bez prze

: 02 sty 2012, 22:25
autor: Mariusz91
Bo zasadniczo pneumata używa się do odkręcania...

Re: Lybra SW stukanie z tyłu - nie wierzcie nikomu! bez prze

: 02 sty 2012, 22:29
autor: bentekQLIMAX
na normalnych warsztatach dokrecaja kluczem dynamometrycznym i po ok 100km kaza ewentualnie dokrecic gdyby ktores puscilo :)

Re: Lybra SW stukanie z tyłu - nie wierzcie nikomu! bez prze

: 02 sty 2012, 22:38
autor: RAVSOS
Dokładnie, szpilki powinno się dociągać kluczem dynamometrycznym, niestety nie jestem w sanie powiedzieć jaka powinna być wartość przy tym manewrze. Od siebie dodam jako ciekawostkę, że dobrze jest gwint szpilki posmarować pastą miedziową (nie zapieka się) :)

Re: Lybra SW - stukanie z tyłu/nie wierzcie nikomu!Bez przes

: 02 sty 2012, 23:18
autor: Barton
Też miałem podobny przypadek, zmieniałem koła na letnie u kolegi wulkanizatora. Dokręcał je na moich oczach kluczem dynamometrycznym. Przejechałem kilka kilometrów i coś zaczęło stukać. Jakoś nie pomyślałem, że to koła, bo przecież zostały dobrze dokręcone. Podjeżdżam do zaprzyjaźnionego mechanika, krótka przejażdżka i diagnoza - poluzowane koło.
Później podjechałem do wulkanizatora i pytam go jak to jest z tym dokręcaniem. Powiedział, że przy alusach często tak się dzieje i zawsze zaleca sprawdzenie kół po 20km.
Drugi taki przypadek miałem jak sam sobie przekładałem zimowe koła na jesień. Pamiętając o tym co było na wiosnę, dokręciłem poważnie śruby z przekonaniem, że teraz musi być dobrze.
Jak się zdziwiłem kiedy po przejechaniu kilometra koło zaczęło stukać.
Może śruby są już wyrobione, albo powierzchnia styku felgi z piastą niezbyt równa (nalot rdzy), nie wiem o co chodzi ale teraz już pamiętam, że zawsze trzeba sprawdzić koło :)