Thesis - brak odpału - immo, ECU?
: 22 lut 2012, 10:01
Po 2,5 roku szczęścia pierwsza poważna zwała $^^$#^*^(&.
Piękność zgasła na środku drogi i nie chce już odpalić.
Kłódka, "vehicle protection system fault" i została tylko linka holownicza.
Zanim się to stało, dwa dni pod rząd po przejechaniu kilku, kilkunastu kilometrów, "check", sporo przypadkowych błędów na ECU, tryb awaryjny i max ~1200 obrotów, raz ustąpiło po kilku kilometrach, raz dopiero następnego dnia.
Warunki brzegowe:
- accu OK;
- bezpieczniki OK;
- brak możliwości połączenia z ECU (vag, elm, fes, ad);
- pozostałe centralki OK;
- żaden z kluczyków nie rusza bolidu;
- można doprogramować klucze, łyka kod z karty, zdalne działa.
Co dziwne dwa razy pokazał się komunikat, żebym wymienił baterię w CID, a ja nie mam KSa więc chyba coś mu się po... Chyba, że chodzi mu o baterie w kluczu, ale chyba gdyby były rozładowane, to zdalne by nie działało.
Możliwości są dwie:
- któryś z elementów łańcucha immo padł;
- ECU się zj...
Nie próbowałem tylko odpału awaryjnego kodem. Jak to zawiedzie, to chyba tylko demont i naprawa ECU.
Podstawowe pytanie - czy edc15c7 w Thesis jest na tyle mądry, że jak ma problem z immo, to odcina możliwość podejrzenia go przez OBD?
Jakieś sugestie?
Piękność zgasła na środku drogi i nie chce już odpalić.
Kłódka, "vehicle protection system fault" i została tylko linka holownicza.
Zanim się to stało, dwa dni pod rząd po przejechaniu kilku, kilkunastu kilometrów, "check", sporo przypadkowych błędów na ECU, tryb awaryjny i max ~1200 obrotów, raz ustąpiło po kilku kilometrach, raz dopiero następnego dnia.
Warunki brzegowe:
- accu OK;
- bezpieczniki OK;
- brak możliwości połączenia z ECU (vag, elm, fes, ad);
- pozostałe centralki OK;
- żaden z kluczyków nie rusza bolidu;
- można doprogramować klucze, łyka kod z karty, zdalne działa.
Co dziwne dwa razy pokazał się komunikat, żebym wymienił baterię w CID, a ja nie mam KSa więc chyba coś mu się po... Chyba, że chodzi mu o baterie w kluczu, ale chyba gdyby były rozładowane, to zdalne by nie działało.
Możliwości są dwie:
- któryś z elementów łańcucha immo padł;
- ECU się zj...
Nie próbowałem tylko odpału awaryjnego kodem. Jak to zawiedzie, to chyba tylko demont i naprawa ECU.
Podstawowe pytanie - czy edc15c7 w Thesis jest na tyle mądry, że jak ma problem z immo, to odcina możliwość podejrzenia go przez OBD?
Jakieś sugestie?