Strona 1 z 1
Delta II - wysoka temperatura płynu chłodniczego
: 23 kwie 2012, 23:20
autor: blubo
Witam, Delta II 1.6 75km
Na trasie utrzymuje się temp 90 stC, gdy tylko stane w korku 1-2min temp płynu rośnie, tak do 110st (jak chwile postoje 2-3min) i załącza się na ok 10 sekund wiatrak. Temp spadnie o 2mm i wiatrak się wyłącza :/
Czy to normalne w Delcie II ? Może wiatrak powinien się wcześniej załączać ? Oczywiście poziom płynu w normie. Czy to sprawa termostatu ?
Pomóżcie

Re: Delta II - Wysoka temperatura płynu chłodniczego
: 24 kwie 2012, 9:59
autor: vanisch
Nie włącza się 1 bieg wentylatora chłodnicy.
Re: Delta II - Wysoka temperatura płynu chłodniczego
: 24 kwie 2012, 10:44
autor: bassman
Jeśli nie ma klimy to jest to jedyny bieg wentylatora chłodnicy.
Do sprawdzenia/wymiany włącznik termiczny wentylatora chłodnicy.
Do sprawdzenia z jakimś poczciwym termometrem rzeczywista temperatura płynu chłodniczego.
Do sprawdzenia zakres rezystancji czujnika temperatury płynu chłodniczego - czy się mieści w zakresie.
Masz szczelny układ, czy jeździsz specjalnie z niedokręconym korkiem z uwagi na możliwe nieszczelności?
Jeśli szczelny to sprawdziłbym jaką temperaturę osiąga na innym korku (może być od Fiata Cinquecento).
Pozdrawiam.
Re: Delta II - Wysoka temperatura płynu chłodniczego
: 24 kwie 2012, 11:01
autor: vanisch
Ale ja nie miałem klimy w 1.6ie i na bank wentylator się włączał wcześniej

Re: Delta II - Wysoka temperatura płynu chłodniczego
: 24 kwie 2012, 11:10
autor: blubo
Nie mam klimy, a korek od zbiornika płynu chłodzącego jest oryginalny z wężykiem.
To od czego zacząć sprawdzanie ?
Re: Delta II - Wysoka temperatura płynu chłodniczego
: 24 kwie 2012, 11:20
autor: Tomcjusz
Kiedyś (w Skodzie) też miałem dziwne skoki temperatury - strzałka wskakiwała aż na czerwone pole po zwiększeniu obrotów a spadała po zdjęciu nogi z gazu. Wymiana dwóch termostatów w jednej sesji u mechanika spróbowałem jazdy bez termostatu - wszystko było w porządku. Po zamontowaniu termostatu efekt oczywiście powrócił. Termostat nie otwierał drugiego obiegu. Ale był sprawny. Przyczyną była perfidnie uszkodzona uszczelka pod głowicą częściowo blokująca kanał chłodzenia - woda znalazła sobie w niej kanalik i przy zamkniętym obiegu chłodnicy krążyła sobie spokojnie w silniku nigdzie nie uciekając, natomiast przy wyciągniętym termostacie bez przeszkód płynęła przez chłodnicę.
Tak więc przyczyną może być delikatne przytkanie jakiegoś kanału lub uszkodzenie/nieprawidłowe ustawienie czujnika załączającego wentylator (na co wskazuje wzrost temperatury podczas zatrzymania). W mojej Delcie wentylator załącza się powyżej 90 stopni i pracuje czasami jeszcze jakąś minutę po wyłączeniu silnika.
Pozdrawiam.
Re: Delta II - wysoka temperatura płynu chłodniczego
: 24 kwie 2012, 13:53
autor: blubo
To gdzie znajduje się czujnik załączający wentylator ?
Może wyjmę termostat i zobacze jakie będą zmiany

?
Re: Delta II - wysoka temperatura płynu chłodniczego
: 24 kwie 2012, 14:08
autor: marmal
Kiedyś miałem podobne problemy w takiej samej Delcie, wymiana czujnika temperatury niewiele pomogła dopiero zmiana chłodnicy rozwiązała problem.Tamta była już nieco zamulona a nową chłodnicę kupiłem w sklepie za niecałe 200 zł. Być może u Ciebie nie będzie takiej konieczności, najpierw skorzystaj z rad kolegów powyżej.
Re: Delta II - wysoka temperatura płynu chłodniczego
: 24 kwie 2012, 20:50
autor: bassman
Nie wymieniaj nic, najpierw sprawdź co napisałem i napisz jakie są wyniki. Wymienisz dobre na nowe a problemu się nie pozbędziesz... Niepotrzebne koszty.
Pozdrawiam.
Re: Delta II - wysoka temperatura płynu chłodniczego
: 24 kwie 2012, 21:29
autor: blubo
napisałem że wyjmę termostat a nie wymienie

narazie nic nie bede kupowal, na weekendzie posprawdzam