Thesis 3.0 V6+LPG -problemy z odpaleniem po dłuższym postoju
- ssko
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 10
- Rejestracja: 26 sie 2011, 19:00
- Imię: slawek
- Lokalizacja: żory
Thesis 3.0 V6+LPG -problemy z odpaleniem po dłuższym postoju
Witam , mam problem z odpalaniem po ok min 8 godz. Muszę bardzo długo kręcic zeby odpalil.
Auto silnik 3.0 v6 + LPG . Czy to może być problem z ciśnieniem paliwa, zapowietrzeniem... ??
Auto silnik 3.0 v6 + LPG . Czy to może być problem z ciśnieniem paliwa, zapowietrzeniem... ??
Ostatnio zmieniony 07 cze 2012, 11:14 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!
Lancia thesis emblema 3.0 v6 2002 r 

Re: Thesis 3.0 V6+LPG -problemy z odpaleniem po dłuższym pos
Pierwsza kontrola to np na tydzień pusty zbiornik gazu i jazda tylko na PB.ssko pisze:Witam , mam problem z odpalaniem po ok min 8 godz. Muszę bardzo długo kręcic zeby odpalil.
Auto silnik 3.0 v6 + LPG . Czy to może być problem z ciśnieniem paliwa, zapowietrzeniem... ??
- ssko
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 10
- Rejestracja: 26 sie 2011, 19:00
- Imię: slawek
- Lokalizacja: żory
Re: Thesis 3.0 V6+LPG -problemy z odpaleniem po dłuższym pos
witam
próbowałem jeździc na samym PB. Chyba zostaje podjechanie do serwisu w żorach i podłączenie pod kompa
.
Znowu wydatek
próbowałem jeździc na samym PB. Chyba zostaje podjechanie do serwisu w żorach i podłączenie pod kompa

Znowu wydatek

Lancia thesis emblema 3.0 v6 2002 r 

-
- Forumowicz/ka
- Posty: 346
- Rejestracja: 02 maja 2011, 21:04
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Thesis 3.0 V6+LPG -problemy z odpaleniem po dłuższym pos
Sprawdź jeszcze filtr paliwa i gazu, mógł paść jakiś czujnik, sonda i wiele różności.
Możesz kupić oprogramowanie i kabel, aby samodzielnie móc wstępnie zdiagnozować.
Możesz kupić oprogramowanie i kabel, aby samodzielnie móc wstępnie zdiagnozować.
Re: Thesis 3.0 V6+LPG -problemy z odpaleniem po dłuższym pos
Może koledze łaskawie pokażesz ten filtr paliwa w Thesis bo może on nie wie gdzie on jest i jak go sie wymienia. A ja jestem ciekawy co ma wspólnego do odpalania na Pb filtr gazu.przedszkolak pisze:Sprawdź jeszcze filtr paliwa i gazu, mógł paść jakiś czujnik, sonda i wiele różności.
Możesz kupić oprogramowanie i kabel, aby samodzielnie móc wstępnie zdiagnozować.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 346
- Rejestracja: 02 maja 2011, 21:04
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Thesis 3.0 V6+LPG -problemy z odpaleniem po dłuższym pos
Tak jak pisałem problemów może być wiele:
niska wydajność wtryskiwacza
uszkodzenie zaworu ciśnienia paliwa
zacinająca się pompa paliwa
zanieczyszczenia w filtrze paliwa
nieszczelność w układzie paliwowym
uszkodzony jeden z czujników związanych ze sterowaniem silnikiem
przepływomierz
EGR
elektryka i impulsy itp.
Sam montaż instalacji może mieć bardzo wiele do zrobienia z układem elektrycznym i sterowaniem pracą silnikaprzy instalacjach nowej generacji, które ingerują w oprogramowanie samochodu. Sygnał ze sterowników gazowych może mieć sprzężenie zwrotne z komputerem samochodu. Nie mówiąc o takich drobiazgach jak przepięcia i prądy powierzchniowe. Głupie poziomowanie wtryskiwaczy może pozbawić komputer samochodu możliwości przekazywania impulsów. Nie mówiąc o wpływie czujników instalacji gazowej na pracę komputera samochodu. Najlepiej jest całkowicie rozłączyć instalację gazową i wtedy dochodzić do usterek związanych z zasilaniem na Pb, a jeśli jest wszystko ok, podłączyć gaz i poszukać usterki. Aktualnie instalacje gazowe tak mocno zintegrowują się z elektryką samochodu , w tak różny sposób, że trzeba znać dokładnie schematy i połączenia oraz wpięcia i dopiero diagnozować.
Filterek jest zintegrowany, trzeba trochę cierpliwości, aby rozebrać nierozbieralną pompę, jak będę to robił ponownie to zapodam filmik. Miałem taki kłopot, ale mój mechanik się uporał, sam filterek jest z pompą w zbiorniku paliwa.
Ja się nie znam, ale tu masz rozpracowane czujniki i mechanizmy działania w przystępny sposób http://www.bestiales.pl/porady/uklad_wtrysku
niska wydajność wtryskiwacza
uszkodzenie zaworu ciśnienia paliwa
zacinająca się pompa paliwa
zanieczyszczenia w filtrze paliwa
nieszczelność w układzie paliwowym
uszkodzony jeden z czujników związanych ze sterowaniem silnikiem
przepływomierz
EGR
elektryka i impulsy itp.
Sam montaż instalacji może mieć bardzo wiele do zrobienia z układem elektrycznym i sterowaniem pracą silnikaprzy instalacjach nowej generacji, które ingerują w oprogramowanie samochodu. Sygnał ze sterowników gazowych może mieć sprzężenie zwrotne z komputerem samochodu. Nie mówiąc o takich drobiazgach jak przepięcia i prądy powierzchniowe. Głupie poziomowanie wtryskiwaczy może pozbawić komputer samochodu możliwości przekazywania impulsów. Nie mówiąc o wpływie czujników instalacji gazowej na pracę komputera samochodu. Najlepiej jest całkowicie rozłączyć instalację gazową i wtedy dochodzić do usterek związanych z zasilaniem na Pb, a jeśli jest wszystko ok, podłączyć gaz i poszukać usterki. Aktualnie instalacje gazowe tak mocno zintegrowują się z elektryką samochodu , w tak różny sposób, że trzeba znać dokładnie schematy i połączenia oraz wpięcia i dopiero diagnozować.
Filterek jest zintegrowany, trzeba trochę cierpliwości, aby rozebrać nierozbieralną pompę, jak będę to robił ponownie to zapodam filmik. Miałem taki kłopot, ale mój mechanik się uporał, sam filterek jest z pompą w zbiorniku paliwa.
Ja się nie znam, ale tu masz rozpracowane czujniki i mechanizmy działania w przystępny sposób http://www.bestiales.pl/porady/uklad_wtrysku
Re: Thesis 3.0 V6+LPG -problemy z odpaleniem po dłuższym pos



Post dla wszystkich co chcą zdobywać wiedzę zakończony twierdzeniemprzedszkolak pisze:Tak jak pisałem problemów może być wiele:
niska wydajność wtryskiwacza
uszkodzenie zaworu ciśnienia paliwa
zacinająca się pompa paliwa
zanieczyszczenia w filtrze paliwa
nieszczelność w układzie paliwowym
uszkodzony jeden z czujników związanych ze sterowaniem silnikiem
przepływomierz
EGR
elektryka i impulsy itp.
Sam montaż instalacji może mieć bardzo wiele do zrobienia z układem elektrycznym i sterowaniem pracą silnikaprzy instalacjach nowej generacji, które ingerują w oprogramowanie samochodu. Sygnał ze sterowników gazowych może mieć sprzężenie zwrotne z komputerem samochodu. Nie mówiąc o takich drobiazgach jak przepięcia i prądy powierzchniowe. Głupie poziomowanie wtryskiwaczy może pozbawić komputer samochodu możliwości przekazywania impulsów. Nie mówiąc o wpływie czujników instalacji gazowej na pracę komputera samochodu. Najlepiej jest całkowicie rozłączyć instalację gazową i wtedy dochodzić do usterek związanych z zasilaniem na Pb, a jeśli jest wszystko ok, podłączyć gaz i poszukać usterki. Aktualnie instalacje gazowe tak mocno zintegrowują się z elektryką samochodu , w tak różny sposób, że trzeba znać dokładnie schematy i połączenia oraz wpięcia i dopiero diagnozować.
Filterek jest zintegrowany, trzeba trochę cierpliwości, aby rozebrać nierozbieralną pompę, jak będę to robił ponownie to zapodam filmik. Miałem taki kłopot, ale mój mechanik się uporał, sam filterek jest z pompą w zbiorniku paliwa.
Ja się nie znam, ale tu masz rozpracowane czujniki i mechanizmy działania w przystępny sposób http://www.bestiales.pl/porady/uklad_wtrysku
przedszkolak pisze: Ja się nie znam, ale tu masz rozpracowane czujniki i mechanizmy działania w przystępny sposób




przedszkolak

-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 14
- Rejestracja: 18 mar 2012, 16:08
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Thesis 3.0 V6+LPG -problemy z odpaleniem po dłuższym pos
Mam podobny problem w 2.0T. Co radzicie?
Re: Thesis 3.0 V6+LPG -problemy z odpaleniem po dłuższym pos
Pierwsza rada to uzupełnij profil to tu a co dotyczy się auta to konieczna poprawna diagnoza bo po przez sieć jakoś nie widać.1przemek pisze:Mam podobny problem w 2.0T. Co radzicie?
C.D.
no to teraz więcej szczegółów czyli czy masz Lpg? od kiedy takie problemy? jakaś historia auta, itp, itd, bo tak to tylko fusy

Re: Thesis 3.0 V6+LPG -problemy z odpaleniem po dłuższym pos
Witajcie,
Dołączam do dyskusji jako nowy użytkownik thesis ( zakupiona 2 dni temu), wersja: 3.0 V6 2002 rok, 154 tys kilometrów, granatowa, z Holandii, sekwencyjna instalacja gazowa: KME/BORMECH/TOMASETTO/VALTEK/SEMPERIT, instalacja gazowa założona już w Polsce w kwietniu 2012 roku, auto kupiłem dwa dni temu.
Czy faktycznie silniki lancii dobrze tolerują instalację gazową? Na co zwracać szczególną uwagę w trakcie eksploatacji, jak to czynić poprawnie.
Będę wdzięczny za wszelkie cenne informacje, zarówno pozytywne, jak i negatywne
Dołączam do dyskusji jako nowy użytkownik thesis ( zakupiona 2 dni temu), wersja: 3.0 V6 2002 rok, 154 tys kilometrów, granatowa, z Holandii, sekwencyjna instalacja gazowa: KME/BORMECH/TOMASETTO/VALTEK/SEMPERIT, instalacja gazowa założona już w Polsce w kwietniu 2012 roku, auto kupiłem dwa dni temu.
Czy faktycznie silniki lancii dobrze tolerują instalację gazową? Na co zwracać szczególną uwagę w trakcie eksploatacji, jak to czynić poprawnie.
Będę wdzięczny za wszelkie cenne informacje, zarówno pozytywne, jak i negatywne

- AreBie
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 37
- Rejestracja: 17 cze 2011, 22:28
- Imię: Arek
- Lokalizacja: N.M.L.
Re: Thesis 3.0 V6+LPG -problemy z odpaleniem po dłuższym pos
Co do problemu z odpalaniem, zakręć zawór na butli, wypal gaz i zostaw na PB. Jeśli odpali bez problemu to do wymiany masz elekrtozawór w reduktorze lub wtryski gazowe. (Miałem taki przypadek w poprzednim aucie, elektrozawór był nieszczelny i zalewało silnik gazem jak stał)
Psy służą, wilki są wolne.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 14
- Rejestracja: 18 mar 2012, 16:08
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Thesis 3.0 V6+LPG -problemy z odpaleniem po dłuższym pos
Odłączyłem instalację i okazało się to samo - prawdopodobnie zalewało gazem. Dzięki Panowie za pomoc.