Thesis 3.0 V6+LPG -problemy z odpaleniem po dłuższym postoju

Awatar użytkownika
ssko
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 10
Rejestracja: 26 sie 2011, 19:00
Imię: slawek
Lokalizacja: żory

Thesis 3.0 V6+LPG -problemy z odpaleniem po dłuższym postoju

Post autor: ssko » 07 cze 2012, 11:03

Witam , mam problem z odpalaniem po ok min 8 godz. Muszę bardzo długo kręcic zeby odpalil.
Auto silnik 3.0 v6 + LPG . Czy to może być problem z ciśnieniem paliwa, zapowietrzeniem... ??
Ostatnio zmieniony 07 cze 2012, 11:14 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!
Lancia thesis emblema 3.0 v6 2002 r :)

argenta67

Re: Thesis 3.0 V6+LPG -problemy z odpaleniem po dłuższym pos

Post autor: argenta67 » 07 cze 2012, 20:03

ssko pisze:Witam , mam problem z odpalaniem po ok min 8 godz. Muszę bardzo długo kręcic zeby odpalil.
Auto silnik 3.0 v6 + LPG . Czy to może być problem z ciśnieniem paliwa, zapowietrzeniem... ??
Pierwsza kontrola to np na tydzień pusty zbiornik gazu i jazda tylko na PB.

Awatar użytkownika
ssko
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 10
Rejestracja: 26 sie 2011, 19:00
Imię: slawek
Lokalizacja: żory

Re: Thesis 3.0 V6+LPG -problemy z odpaleniem po dłuższym pos

Post autor: ssko » 11 cze 2012, 10:38

witam
próbowałem jeździc na samym PB. Chyba zostaje podjechanie do serwisu w żorach i podłączenie pod kompa :(.
Znowu wydatek :)
Lancia thesis emblema 3.0 v6 2002 r :)

przedszkolak
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 346
Rejestracja: 02 maja 2011, 21:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Thesis 3.0 V6+LPG -problemy z odpaleniem po dłuższym pos

Post autor: przedszkolak » 11 cze 2012, 17:06

Sprawdź jeszcze filtr paliwa i gazu, mógł paść jakiś czujnik, sonda i wiele różności.
Możesz kupić oprogramowanie i kabel, aby samodzielnie móc wstępnie zdiagnozować.

argenta67

Re: Thesis 3.0 V6+LPG -problemy z odpaleniem po dłuższym pos

Post autor: argenta67 » 11 cze 2012, 17:14

przedszkolak pisze:Sprawdź jeszcze filtr paliwa i gazu, mógł paść jakiś czujnik, sonda i wiele różności.
Możesz kupić oprogramowanie i kabel, aby samodzielnie móc wstępnie zdiagnozować.
Może koledze łaskawie pokażesz ten filtr paliwa w Thesis bo może on nie wie gdzie on jest i jak go sie wymienia. A ja jestem ciekawy co ma wspólnego do odpalania na Pb filtr gazu.

przedszkolak
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 346
Rejestracja: 02 maja 2011, 21:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Thesis 3.0 V6+LPG -problemy z odpaleniem po dłuższym pos

Post autor: przedszkolak » 12 cze 2012, 2:02

Tak jak pisałem problemów może być wiele:
niska wydajność wtryskiwacza
uszkodzenie zaworu ciśnienia paliwa
zacinająca się pompa paliwa
zanieczyszczenia w filtrze paliwa
nieszczelność w układzie paliwowym
uszkodzony jeden z czujników związanych ze sterowaniem silnikiem
przepływomierz
EGR
elektryka i impulsy itp.

Sam montaż instalacji może mieć bardzo wiele do zrobienia z układem elektrycznym i sterowaniem pracą silnikaprzy instalacjach nowej generacji, które ingerują w oprogramowanie samochodu. Sygnał ze sterowników gazowych może mieć sprzężenie zwrotne z komputerem samochodu. Nie mówiąc o takich drobiazgach jak przepięcia i prądy powierzchniowe. Głupie poziomowanie wtryskiwaczy może pozbawić komputer samochodu możliwości przekazywania impulsów. Nie mówiąc o wpływie czujników instalacji gazowej na pracę komputera samochodu. Najlepiej jest całkowicie rozłączyć instalację gazową i wtedy dochodzić do usterek związanych z zasilaniem na Pb, a jeśli jest wszystko ok, podłączyć gaz i poszukać usterki. Aktualnie instalacje gazowe tak mocno zintegrowują się z elektryką samochodu , w tak różny sposób, że trzeba znać dokładnie schematy i połączenia oraz wpięcia i dopiero diagnozować.

Filterek jest zintegrowany, trzeba trochę cierpliwości, aby rozebrać nierozbieralną pompę, jak będę to robił ponownie to zapodam filmik. Miałem taki kłopot, ale mój mechanik się uporał, sam filterek jest z pompą w zbiorniku paliwa.

Ja się nie znam, ale tu masz rozpracowane czujniki i mechanizmy działania w przystępny sposób http://www.bestiales.pl/porady/uklad_wtrysku

argenta67

Re: Thesis 3.0 V6+LPG -problemy z odpaleniem po dłuższym pos

Post autor: argenta67 » 12 cze 2012, 6:45

: brawa : : brawa : : brawa :
przedszkolak pisze:Tak jak pisałem problemów może być wiele:
niska wydajność wtryskiwacza
uszkodzenie zaworu ciśnienia paliwa
zacinająca się pompa paliwa
zanieczyszczenia w filtrze paliwa
nieszczelność w układzie paliwowym
uszkodzony jeden z czujników związanych ze sterowaniem silnikiem
przepływomierz
EGR
elektryka i impulsy itp.

Sam montaż instalacji może mieć bardzo wiele do zrobienia z układem elektrycznym i sterowaniem pracą silnikaprzy instalacjach nowej generacji, które ingerują w oprogramowanie samochodu. Sygnał ze sterowników gazowych może mieć sprzężenie zwrotne z komputerem samochodu. Nie mówiąc o takich drobiazgach jak przepięcia i prądy powierzchniowe. Głupie poziomowanie wtryskiwaczy może pozbawić komputer samochodu możliwości przekazywania impulsów. Nie mówiąc o wpływie czujników instalacji gazowej na pracę komputera samochodu. Najlepiej jest całkowicie rozłączyć instalację gazową i wtedy dochodzić do usterek związanych z zasilaniem na Pb, a jeśli jest wszystko ok, podłączyć gaz i poszukać usterki. Aktualnie instalacje gazowe tak mocno zintegrowują się z elektryką samochodu , w tak różny sposób, że trzeba znać dokładnie schematy i połączenia oraz wpięcia i dopiero diagnozować.

Filterek jest zintegrowany, trzeba trochę cierpliwości, aby rozebrać nierozbieralną pompę, jak będę to robił ponownie to zapodam filmik. Miałem taki kłopot, ale mój mechanik się uporał, sam filterek jest z pompą w zbiorniku paliwa.

Ja się nie znam, ale tu masz rozpracowane czujniki i mechanizmy działania w przystępny sposób http://www.bestiales.pl/porady/uklad_wtrysku
Post dla wszystkich co chcą zdobywać wiedzę zakończony twierdzeniem
przedszkolak pisze: Ja się nie znam, ale tu masz rozpracowane czujniki i mechanizmy działania w przystępny sposób
:ojej: zapraszamy do przedszkola :lol: :lol: :lol:

przedszkolak : ok2 :

1przemek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 18 mar 2012, 16:08
Imię: Przemek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Thesis 3.0 V6+LPG -problemy z odpaleniem po dłuższym pos

Post autor: 1przemek » 14 cze 2012, 20:24

Mam podobny problem w 2.0T. Co radzicie?

argenta67

Re: Thesis 3.0 V6+LPG -problemy z odpaleniem po dłuższym pos

Post autor: argenta67 » 14 cze 2012, 20:33

1przemek pisze:Mam podobny problem w 2.0T. Co radzicie?
Pierwsza rada to uzupełnij profil to tu a co dotyczy się auta to konieczna poprawna diagnoza bo po przez sieć jakoś nie widać.

C.D.
no to teraz więcej szczegółów czyli czy masz Lpg? od kiedy takie problemy? jakaś historia auta, itp, itd, bo tak to tylko fusy :noco:

intelceleronm

Re: Thesis 3.0 V6+LPG -problemy z odpaleniem po dłuższym pos

Post autor: intelceleronm » 15 cze 2012, 11:24

Witajcie,

Dołączam do dyskusji jako nowy użytkownik thesis ( zakupiona 2 dni temu), wersja: 3.0 V6 2002 rok, 154 tys kilometrów, granatowa, z Holandii, sekwencyjna instalacja gazowa: KME/BORMECH/TOMASETTO/VALTEK/SEMPERIT, instalacja gazowa założona już w Polsce w kwietniu 2012 roku, auto kupiłem dwa dni temu.

Czy faktycznie silniki lancii dobrze tolerują instalację gazową? Na co zwracać szczególną uwagę w trakcie eksploatacji, jak to czynić poprawnie.
Będę wdzięczny za wszelkie cenne informacje, zarówno pozytywne, jak i negatywne ;)

Awatar użytkownika
AreBie
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 37
Rejestracja: 17 cze 2011, 22:28
Imię: Arek
Lokalizacja: N.M.L.

Re: Thesis 3.0 V6+LPG -problemy z odpaleniem po dłuższym pos

Post autor: AreBie » 15 cze 2012, 20:26

Co do problemu z odpalaniem, zakręć zawór na butli, wypal gaz i zostaw na PB. Jeśli odpali bez problemu to do wymiany masz elekrtozawór w reduktorze lub wtryski gazowe. (Miałem taki przypadek w poprzednim aucie, elektrozawór był nieszczelny i zalewało silnik gazem jak stał)
Psy służą, wilki są wolne.

1przemek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 18 mar 2012, 16:08
Imię: Przemek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Thesis 3.0 V6+LPG -problemy z odpaleniem po dłuższym pos

Post autor: 1przemek » 19 cze 2012, 11:53

Odłączyłem instalację i okazało się to samo - prawdopodobnie zalewało gazem. Dzięki Panowie za pomoc.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”