Panowie jako, że szukałem porady w tym temacie odnośnie gaśnięcia silnika pod obciążeniem przedstawię jak przez przypadek udało mi się go rozwiązać.
objawy w lato:
gdy wciskałem gaz do podłogi po chwili następowało mocne szarpnięcie, spowodowane gwałtownym odcięciem paliwa i silnik zgasł. toczył się już tylko siłą rozpędu kół i po zatrzymaniu po około 10 sekundach można było spokojnie znowu odpalić i jeździć. nasilenie objawów było gdy nie tylko gaz do podłogi powodował gaśnięcie, a w miarę szybkie przyśpieszenie na obwodnicy.
Błędy jakie występowały opisywałem wcześniej . Najważniejsze błędy to P0191 i P0215.
Pierwszy był o charakterze 'wysoki' czyli, że za wysokie ciśnienie paliwa. Ten błąd występuję zawsze, gdy samochód nagle zgaśnie. Przez chwile jest duża różnica ciśnień oczekiwanych od rzeczywistych. O drugim jest niestety bardzo mało w internecie. Tłumaczenie jego to 'Sterowanie elektrozaworu gaszenia silnika'
problemu nie udało mi się rozwiązać, było czyszczenie układu paliwowego i wiele innych zabiegów.
Nic nie pomogło.
Nastały mrozy i zaczął się problem, gdyż przy temperaturze minusowej po przekręceniu kluczyka w pozycja grzania świeć następował problem z immobilizerem i świecił mi się kluczyk. Czyli nie mogłem odpalić auta. Pomagało czasem mimo wszystko kręcenie i wyciąganie kluczyka ze stacyjki i tak aż po chwili, a czasem nawet 30 minutach udało się odpalić. Kod od immo mam głęboko schowany w piwnicy z powodu remontu, dlatego procedura awaryjna nie była możliwa. Zależność była taka. Temperatura minus = problem z immo.
Podłączenie do komputera i o dziwo nie występował błąd u1600, gdyż chyba taki błąd jest przy immo.
Za to pojawił się błąd P0215. Ponownie wertowanie forum alfy i lanci i teraz opowiem co zrobiłem.
Wydrukowałem z jakichś dostępnych pdfow w języku chyba holenderskim schematy elektryczne.
Odszukałem schemat immobilizera. Rozpisałem sobie co jest co. I jechałem po kolei czyli:
Przeczyszczenie wszystkich przekaźników i i bezpieczników na podszybiu. Kiedyś to robiłem i możliwe, że wyjęcie pogorszyło sprawę. Lekkie przetarcie styków papierem ściernym, odgięte minimalnie i przesmarowane wazeliną. Wymontowałem osłonę nad kierownicą, aby odszukać złącze od antenki immo. Niestety w kappie mojej 2000 r przewód od antenki idzie bezpośrednio do centralki immobilizera.
Tak więc odkręcamy tablice rozdzielczą. 5 śrubek i wychodzi. Nie trzeba zdejmować kierownicy. Za tablicą po lewej stronie mamy żółtą centralkę immobilizera (przed liftem była chyba pod siedzeniem kierowcy) W nią wchodzą dwa konektory.
3 pinowy leci do antenki, drugi konektor ma już więcej przewodów i lecą one w kilka miejsc.
Zgodnie ze schematem: na złącze diagnostyczne, na diodę immo, do komputera i na bezpiecznik chyba service 20 pod nogami kierowcy. Gdzieś wyczytałem, że centralka immo leci jeszcze przez sterownik centralnego zamka. Na schemacie tego nie widziałem, ale wywaliłem wszystkie centralki jakie są za klapką, obok lewej nogi pasażera z przodu. Sterownik centralnego bez alarmowego samochodu lancia kappa jest koloru żółtego i wygląda jak duży przekaźnik. Kiedyś już go wyciągałem gdyż był podmoczony z wilgotnej nagrzewnicy i przelutowałem go raz jeszcze.
Ostatnią też ważną czynnością było wymienienie żółtego przekaźnika z podszybia, który ponoć był od centralki wtrysku na taki sam jaki znajduje się w skrzynce przekaźników w bagażniku i podobno odpowiada za otwarcie klapy przyciskiem w schowku. Są to te same przekaźniki jednak przekaźnik w bagażniku żyje w lepszych warunkach. Tą ostatnią poradę wyczytałem gdzieś w internecie.
Po tym wszystkim problem z odpalaniem na mrozie zniknął. Samochód nie gaśnie pod obciążeniem.
Nie wiem, która z czynności pomogła więc polecam zrobić wszystkie.
Pozdrawiam Robert
poniżej linki do 3 zdjęć:
1. rozpiska schematu wykonana przezemnie.
2. widok żółtej centralki immo po wyjęciu tablicy zegarów.
3. widok żółtego sterownika centralnego zamka, który znajduje się w komorze pod nagrzewnicą. dostęp od strony pasażera.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e90 ... 1496e.html#
http://images36.fotosik.pl/342/e29abeaca11ec92dgen.jpg
http://images36.fotosik.pl/342/e29abeaca11ec92dgen.jpg