Strona 1 z 1
Delta II - olej do wspomagania kierownicy
: 15 cze 2006, 22:17
autor: Andrzej76
jaki olej stosować do wspomagania układu kierowniczego ?
Odp: Jaki olej do wspomagania ?
: 15 cze 2006, 23:20
autor: Anonymous
Olej do przekładni automatycznej np. DEXRON II. Wychodzi 0,75l, cena za litr okolo 22PLN
Nuova Delta - olej do wspomagania kierownicy
: 16 cze 2006, 8:40
autor: mario09
Np. Mobil ATF 220 typu Dexron II
...
: 16 cze 2006, 9:31
autor: larry123
valvoline maxlife ATF
1lit kosztuje 37 zł
Nie warto żałować zwłaszcza że nie często się wymienia olej we wspomaganiu.
Nuova Delta - olej do wspomagania kierownicy
: 17 cze 2006, 8:30
autor: mario09
W tym wypadku uwazam, ze strata kasy. Mobil 21,50zl za 1litr a Valvoline 37zl,

nawet Tutela, ktora rekomenduje producent jest tansza. Oleje tej samej klasy.
Nuova Delta - olej do wspomagania kierownicy
: 17 cze 2006, 14:41
autor: karol69
gdzie się zalewa / sprawdza poziom oleju wspomagania ?
Nuova Delta - olej do wspomagania kierownicy
: 18 cze 2006, 12:31
autor: Luckyy
"karol69" pisze:gdzie się zalewa / sprawdza poziom oleju wspomagania ?
w kappie w zbiorniczku wyrownawczym pod maska

Nuova Delta - olej do wspomagania kierownicy
: 29 cze 2006, 2:50
autor: Pawulon
"Luckyy" pisze:"karol69" pisze:gdzie się zalewa / sprawdza poziom oleju wspomagania ?
w kappie w zbiorniczku wyrownawczym pod maska

w delcie tak samo, taki cylindryczny zbiornik przy samym podszybiu, mniej wiecej na srodku
Re: Delta II - olej do wspomagania kierownicy
: 10 maja 2012, 16:03
autor: Bichoń
Znalazłem dzisiaj w zbiorniczku wspomagania kilka ciekawych rzeczy:
- okrągłą blaszkę z wyciętymi otworami - po co ona tam jest?
- pierścień z magnesu - nie wiem, czy to wogóle oryginalne, czy komuś tam po prostu wpadło...
- plastikowy bagnet. Do czego powinien być przymocowany - do pokrywki czy do podłoża?
Wszystkie te części leżały bezwładnie w zbiorniczku, nie zdawałem sobie wcześniej sprawy z ich istnienia.
Na ile skuteczne jest wymienianie oleju wspomagania na zasadzie odessania ze zbiorniczka i zalania nowym (i tak kilka razy)? Zrobiłem tak "dwa zbiorniczki" i po przejechaniu paru kilometrów olej wyciągnięty wyglądał na bardzo zużyty (kolor brudno-grafitowy), zupełnie nie przypominał barwą tego co wlałem.
Re: Delta II - olej do wspomagania kierownicy
: 10 maja 2012, 16:15
autor: mac1us
Dużo więcej oleju jest w przekładni, przewodach i w pompie niż w zbiorniczku. Bagnet powinien być przymocowany do zakrętki, okrągła blaszka powinna być prawie na samym dnie do niej jeszcze powinno być przymocowana małe sitko, ten pierścień nie wiem.
Re: Delta II - olej do wspomagania kierownicy
: 10 maja 2012, 20:01
autor: bassman
Pierścień leży na dnie i zbiera mikro opiłki metalu z układu. Leży na dnie.
Pozdrawiam.
Re: Delta II - olej do wspomagania kierownicy
: 02 paź 2013, 13:57
autor: macko921
Mógłby ktoś przedstawić prawidłowy proces wymiany płynu wspomagania bo pracuje mi bardzo dobrze nigdzie nie cieknie ale podobnie jak u kolegi kolor ma jak smieszany z błotem więc chciałbym to zrobić dobrze żeby nic nie uszkodzić.
Re: Delta II - olej do wspomagania kierownicy
: 03 paź 2013, 11:24
autor: bassman
Ja robię tak:
Strzykawą wyssać całość ze zbiorniczka.
Zdemontować zbiorniczek - porządnie wyczyścić.
Zostają dwa węże - ssący i przelew.
Przelew wkładam w pusty pięciolitrowy zbiornik, a w ssący wciskam lejek.
Wyjmuję świece zapłonowe i kręcę rozrusznikiem jednocześnie wlewając nowy płyn do lejka.
Jak w zbiorniku z wężem przelewowym zacznie się pojawiać świeży płyn, podłączam czysty zbiornik do węży i zalewam resztę płynu do wymaganego poziomu.
Sposób upierdliwy, ale dwie zalety ma: nic nie jest zalane i układ się nie zapowietrza.
Pozdrawiam.
Re: Delta II - olej do wspomagania kierownicy
: 03 paź 2013, 13:43
autor: macko921
o i tak też zrobię może nawet jutro .dziękuje za radę