Strona 1 z 3
Kappa 3.0 V6 LPG - uszczelka pod głowicą ?
: 03 lip 2013, 19:07
autor: mg1989sos
Witam. Tak jakoś wyszło że tydzień temu stałem się szczęśliwym ( do wczoraj ) posiadaczem Lancii Kappa z 1999 roku z silnikiem 3.0 V6 z LPG... po usunięciu kilku mniejszych usterek u mechanika który się nim zajmował od jakiegoś czasu ( jeszcze u poprzedniego właściciela ) wybrałem się wczoraj wieczorem w 700km podróż nad morze...
niestety urlop skończył się po przejechaniu 200km autostradą we Wrocławiu ....
trasa cały czas równym tempem, 150-160 km/h, potem chwilowe przyspieszenie do 200km/h ... a potem biały dym z wydechu, nierówna praca silnika, a po zatrzymaniu i otwarciu maski cały silnik zarzygany olejem ( chyba olej .. bo nie wygląda na płyn chłodniczy)... przez całą trasę temperatura silnika była w połowie wskaźnika, żadnych check-ów, dopiero po zgaszeniu pokazał się po chwili check - niski poziom oleju....
płyn chłodniczy w normie ... nie wygląda jakby coś wyciekło ...
jak myślicie, padła uszczelka pod głowicą czy coś innego ? i jakie ewentualne koszta ?
Re: Kappa 3.0 V6 LPG - uszczelka pod głowicą ?
: 03 lip 2013, 20:36
autor: bogdan
Jest olej w płynie chłodniczym i na odwrót płyn w oleju, sprawdzić kompresję; jest jeszcze wiele prób zanim stwierdzi się, iż może to być uszczelka.
Re: Kappa 3.0 V6 LPG - uszczelka pod głowicą ?
: 03 lip 2013, 21:03
autor: mg1989sos
z tego co wczoraj oglądałem, w zbiorniczku płynu nie ma oleju, a pod korkiem oleju nie ma "majonezu" więc dlatego pytam co innego to może być.. bo olej zniknął
Re: Kappa 3.0 V6 LPG - uszczelka pod głowicą ?
: 03 lip 2013, 21:56
autor: bogdan
- cały silnik zarzygany olejem
odkręć wlew oleju silnika i odpal auto.
Re: Kappa 3.0 V6 LPG - uszczelka pod głowicą ?
: 03 lip 2013, 22:40
autor: mg1989sos
aktualnie auto stoi 200 km od domu.. rano jadę po nie lawetą ... ale jak wczoraj próbowałem to kręciło ale już nie odpalało ..
Re: Kappa 3.0 V6 LPG - uszczelka pod głowicą ?
: 03 lip 2013, 22:49
autor: adamM20
mg1989sos pisze:aktualnie auto stoi 200 km od domu.. rano jadę po nie lawetą ... ale jak wczoraj próbowałem to kręciło ale już nie odpalało ..
... tak jak napisał Bogdan zanim "padnie" na uszczelkę trzeba się trochę porozglądać po silniku. Dla mnie na początek po przywiezieniu kappy odkręć świece i sprawdź stan elektrod po czym oczywiście wrzuć na forum info. Miejmy nadzieję, że olej wyrzuciło na zewnątrz z błahego powodu ....
Pozdrawiam
Re: Kappa 3.0 V6 LPG - uszczelka pod głowicą ?
: 04 lip 2013, 15:37
autor: mg1989sos
auto już przywiezione.. stoi w serwisie.. w poniedziałek będzie wiadomo co się stało ...
Re: Kappa 3.0 V6 LPG - uszczelka pod głowicą ?
: 04 lip 2013, 16:12
autor: jakubg
Sprawdź też odmę to co idzie z tyłu kolektora ssącego. Tam jest taki zaworek na wyjściu z kolektora. Zobacz czy nie masz tam oleju.
A czy przy tym kręceniu były jakieś komunikaty na infocenter?
Podłącz komputer i zobacz jakie są błędy.
Re: Kappa 3.0 V6 LPG - uszczelka pod głowicą ?
: 04 lip 2013, 16:29
autor: mg1989sos
dzisiaj po przekręceniu kluczyka tylko niski poziom oleju .. odpalać już nie próbowałem ...
Re: Kappa 3.0 V6 LPG - uszczelka pod głowicą ?
: 04 lip 2013, 17:08
autor: Lukasz_TG
Jak nie ma oleju w układzie chłodzenia to uszczelki pod glowicami całe. Objaw bardziej pasuje do zapchanej odmy.
Re: Kappa 3.0 V6 LPG - uszczelka pod głowicą ?
: 04 lip 2013, 17:46
autor: mg1989sos
Lukasz_TG pisze:Jak nie ma oleju w układzie chłodzenia to uszczelki pod glowicami całe. Objaw bardziej pasuje do zapchanej odmy.
finansowo to dla mnie lepiej czy gorzej ?

Re: Kappa 3.0 V6 LPG - uszczelka pod głowicą ?
: 04 lip 2013, 18:13
autor: Lukasz_TG
Heh pół godziny roboty i gotowe.
Re: Kappa 3.0 V6 LPG - uszczelka pod głowicą ?
: 04 lip 2013, 18:21
autor: mg1989sos
heh .. a do poniedziałku muszę czekać aż spojrzą pod maskę w serwisie ...
Re: Kappa 3.0 V6 LPG - uszczelka pod głowicą ?
: 04 lip 2013, 21:30
autor: adamM20
Lukasz_TG pisze:Heh pół godziny roboty i gotowe.
... 15 min i gotowe. Życzmy Koledze zapchanej odmy czyli po prostu szczęścia.
Pozdrawiam
Re: Kappa 3.0 V6 LPG - uszczelka pod głowicą ?
: 08 lip 2013, 8:56
autor: mg1989sos
no i mamy wyrok ....
prawdopodobnie uszczelka pod kolektorem ... prawdopodobnie ponieważ po zdjęciu góry silnika serwis już stwierdził że silnik jest w takim stanie że najlepiej go wymienić ... cewki poklejone taśmą klejącą, uszczelki przepuszczają olej na cewki ... uszczelka poklejona byle jak silikonem ...