Lybra 2.4 JTD - drgania kierownicy

rafalkaziu
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 13 sty 2013, 0:40
Imię: Rafal
Lokalizacja: Poznań/Leszno

Lybra 2.4 JTD - drgania kierownicy

Post autor: rafalkaziu » 10 lip 2013, 21:28

Witam jestem szczęśliwym posiadaczem Lybry 2,4 jtd sw. Problem jest w drganiach kierownicy powyżej 120km i cały czas jak dodaję gazu albo jak wrzucę na luz np. przy 140 km i do konca nie wiem co jest przyczyną czy krzywa felga (jedna jest założona na tył) czy np. którys przegub albo może maglownica prosze o pomoc i z góry dziękuje

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12273
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Lybra 2.4 JTD - drgania kierownicy

Post autor: Dudi » 10 lip 2013, 22:26

A koła są dobrze wyważone? Opony w jakim stanie/ile lat mają?
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
BogKow
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 188
Rejestracja: 17 sty 2011, 1:51
Lokalizacja: W-wa / pomorze

Re: Lybra 2.4 JTD - drgania kierownicy

Post autor: BogKow » 10 lip 2013, 23:03

Powodów może być wiele:
- krzywe felgi
- zwichrowane tarcze
- przeguby
- sprzęgło
- oraz tj. Dudi wspomniał w pierwszej kolejności niewyważone koła/kiepskie gumy (czyt. opony ;) )
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa

rafalkaziu
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 13 sty 2013, 0:40
Imię: Rafal
Lokalizacja: Poznań/Leszno

Re: Lybra 2.4 JTD - drgania kierownicy

Post autor: rafalkaziu » 10 lip 2013, 23:40

a więc opony z przodu prawie nowe, tylne troszke gorsze felgi wyważone jedna co prawda odbiega od pozostałych , tarcze z klockami nowe założyłem, sprzęgło działa idealnie co do przegubów to nie wiem myślę że przy niedalekiej wymianie oleju każe jej sprawdzić. Te drgania odbierają radość z jazdy

Awatar użytkownika
DEDRALS
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 186
Rejestracja: 07 paź 2012, 17:12
Skype: BRAK
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Gdynia/UK

Re: Lybra 2.4 JTD - drgania kierownicy

Post autor: DEDRALS » 10 lip 2013, 23:56

Witam, może to wyda się trochę dziwne, ale jakiś czas temu miałem podobny problem przy 120km/h.Wcześniej jeździłem po drodze rozjeżdżonej- takiej glinianej,i później okazało się że ta glina pokleiła się na wewnętrznych stronach felg.W niektórych miejscach miałem po 0,5 cm gliny w innych nic-i to było przyczyną mocnego drgania kół.Zdjąłem koła obstukałem trzonkiem od młotka,założyłem z powrotem i jak odjął ręką. Błache - ale prawdziwe.

Pozdrawiam.

rafalkaziu
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 13 sty 2013, 0:40
Imię: Rafal
Lokalizacja: Poznań/Leszno

Re: Lybra 2.4 JTD - drgania kierownicy

Post autor: rafalkaziu » 10 lip 2013, 23:59

nie to raczej niemożliwe bo jeżdzę po asfalcie z poznania do komornik i z powrotem ale bardzo ciekawa teoria :)

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8478
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Lybra 2.4 JTD - drgania kierownicy

Post autor: stabraf » 11 lip 2013, 0:18

Ta teoria ma związek z tym, że takie błotko na feldze zachowuje się jak przyklejony podczas wyważania ciężarek. Jedź na ponowne wyważanie i dwie najlepsze felgi załóż na przód.

Awatar użytkownika
BogKow
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 188
Rejestracja: 17 sty 2011, 1:51
Lokalizacja: W-wa / pomorze

Re: Lybra 2.4 JTD - drgania kierownicy

Post autor: BogKow » 11 lip 2013, 0:48

Może masz delirkę :D
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa

marek_krupa
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 175
Rejestracja: 11 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Topola, Kazimierza W, świętokrzeskie
Kontakt:

Re: Lybra 2.4 JTD - drgania kierownicy

Post autor: marek_krupa » 14 paź 2013, 20:16

Jeżeli wszystko ważone i sprawdzone a drgania znikają po zdjęciu nogi z gazu to przegub krzyżakowy, najczęściej lewa strona od skrzyni.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”