Strona 1 z 2
Delta III 1.6 M-jet - warto zaślepić EGR z korzyścią dla DPF
: 27 lut 2014, 23:16
autor: gala-piotr
DELTA 1.6 m-jet czy warto zaślepić EGR z korzyścią dla DPF - głównie chodzi mi o zwiększenie przebiegów między regeneracjami dpf , dodam, że wszystko działa bez zastrzeżeń ,z tym że dpf dopala co 150 do 200 kilometrów - jazdy miejskiej. Czy warto zamontować tę częściową zaślepkę na egr??
Re: Delta III 1.6 M-jet - warto zaślepić EGR z korzyścią dla
: 28 lut 2014, 12:55
autor: Ramzes_II
Nie wolno zaslepiac EGR przy aktywnym filtrze FAP !
EGR chłodzi silnik i turbiny podczas procesu wypalania ! Co za bzdurne rady tu wypisujecie !
Re: Delta III 1.6 M-jet - warto zaślepić EGR z korzyścią dla
: 28 lut 2014, 15:37
autor: słoma
czy możesz wyjaśnić co ma egr do chłodzenia turbin? nie za bardzo dopatruje sie tu związku , możne wtedy bzdurnych rad nie będzie ? , ja mam zaślepiony EGR i softem "ominięty" komputer i jestem szczęśliwy , wyobraż sobie i jak napisałem nic sie nie dzieje ,a nawet bym powiedzial ze jest lepiej?
Re: Delta III 1.6 M-jet - warto zaślepić EGR z korzyścią dla
: 28 lut 2014, 22:29
autor: gala-piotr
Pytanie do Słoma: co ile kilometrów ci sie dopalał dpf przy sprawnym egr, a co ile kilometrów po wyrzuceniu egr z softu? A o zaślepkę egr miałem na myśli taką, bez wył
ączania egr:
http://allegro.pl/65-zaslepka-egr-1-6-j ... 82064.html
Re: Delta III 1.6 M-jet - warto zaślepić EGR z korzyścią dla
: 01 mar 2014, 8:45
autor: SIWY155
Scyzoryk sam się w kieszeni otwiera jak się czyta te durne rady...Jakim trzeba być zadufanym w sobie, żeby myśleć iż samemu w pojedynkę jest się mądrzejszym niż zespół włoskich inżynierów, którzy opracowali ten czy jakiekolwiek inny silnik i jego osprzęt.Ale cóż....przecież Polak potrafi...A swoją drogą to chyba modertor powinien wywalać takie bzdury bo wstyd przed kimkolwiek kto to czyta, choćby przed FAP z którym mamy przecież tak dobre kontakty.Dominik jak wtrącił coś mądrego w tym temacie to chyba został uznany za lekko niepoczytalnego przez rozmówców...
Re: Delta III 1.6 M-jet - warto zaślepić EGR z korzyścią dla
: 01 mar 2014, 9:07
autor: Dawid
SIWY155 pisze:Scyzoryk sam się w kieszeni otwiera jak się czyta te durne rady...Jakim trzeba być zadufanym w sobie, żeby myśleć iż samemu w pojedynkę jest się mądrzejszym niż zespół włoskich inżynierów, którzy opracowali ten czy jakiekolwiek inny silnik i jego osprzęt.Ale cóż....przecież Polak potrafi...A swoją drogą to chyba modertor powinien wywalać takie bzdury bo wstyd przed kimkolwiek kto to czyta, choćby przed FAP z którym mamy przecież tak dobre kontakty.Dominik jak wtrącił coś mądrego w tym temacie to chyba został uznany za lekko niepoczytalnego przez rozmówców...
Święta racja.

Re: Delta III 1.6 M-jet - warto zaślepić EGR z korzyścią dla
: 01 mar 2014, 10:21
autor: szajbus
z tym chłodzeniem turbin był bym ostrożny bo tutaj średni związek jest tak jak i z chłodzeniem silnika to że na rurach od egr w autach sa wymienniki ciepła nie oznacza że chłodzi to silnik można powiedzieć że w chłodne dni działa to odwrotnie a przy wypalaniu DPF jedynie zmniejsza temperaturę spalin wtłaczanych do silnika ale pamiętajmy że one i tak są cieplejsze o wiele od powietrza zasysanego
co do częstości wypalania można powiedzieć że się zwiększy bo cały syf będzie leciał do dpf bezpośrednio
Re: Delta III 1.6 M-jet - warto zaślepić EGR z korzyścią dla
: 02 mar 2014, 21:39
autor: Ramzes_II
słoma pisze:czy możesz wyjaśnić co ma egr do chłodzenia turbin? nie za bardzo dopatruje sie tu związku , możne wtedy bzdurnych rad nie będzie ? , ja mam zaślepiony EGR i softem "ominięty" komputer i jestem szczęśliwy , wyobraż sobie i jak napisałem nic sie nie dzieje ,a nawet bym powiedzial ze jest lepiej?
peak temperature + peak pressure
klapa gaszaca zamknieta, a spaliny z EGR maja nizsza temperature niz komora spalania
Re: Delta III 1.6 M-jet - warto zaślepić EGR z korzyścią dla
: 02 mar 2014, 22:47
autor: szajbus
Ramzes_II pisze:słoma pisze:czy możesz wyjaśnić co ma egr do chłodzenia turbin? nie za bardzo dopatruje sie tu związku , możne wtedy bzdurnych rad nie będzie ? , ja mam zaślepiony EGR i softem "ominięty" komputer i jestem szczęśliwy , wyobraż sobie i jak napisałem nic sie nie dzieje ,a nawet bym powiedzial ze jest lepiej?
peak temperature + peak pressure
klapa gaszaca zamknieta, a spaliny z EGR maja nizsza temperature niz komora spalania
ale wyższą niż powietrze przed klapą gaszącą która nie jest zmaknięta w 100% lub gdy jest zamknięta powietrze dopływa tzw dyszą wolnych obrotów bo EGR jest otwarty na wolnych obrotach w tym przypadku więc temp jest podwyższona przez spaliny schłodzone na powrocie które i tak są cieplejsze niż powietrze z dolotu poza tym nie chłodzi to turbiny bo przecież wylot z egr jest za turbem
Re: Delta III 1.6 M-jet - warto zaślepić EGR z korzyścią dla
: 03 mar 2014, 6:32
autor: Ramzes_II
szajbus pisze:Ramzes_II pisze:słoma pisze:czy możesz wyjaśnić co ma egr do chłodzenia turbin? nie za bardzo dopatruje sie tu związku , możne wtedy bzdurnych rad nie będzie ? , ja mam zaślepiony EGR i softem "ominięty" komputer i jestem szczęśliwy , wyobraż sobie i jak napisałem nic sie nie dzieje ,a nawet bym powiedzial ze jest lepiej?
peak temperature + peak pressure
klapa gaszaca zamknieta, a spaliny z EGR maja nizsza temperature niz komora spalania
ale wyższą niż powietrze przed klapą gaszącą która nie jest zmaknięta w 100% lub gdy jest zamknięta powietrze dopływa tzw dyszą wolnych obrotów bo EGR jest otwarty na wolnych obrotach w tym przypadku więc temp jest podwyższona przez spaliny schłodzone na powrocie które i tak są cieplejsze niż powietrze z dolotu poza tym nie chłodzi to turbiny bo przecież wylot z egr jest za turbem
Podczas jazdy gdy puścisz gaz to klapa gasząca się zamyka całkowicie. Nie masz pojęcia o budowie i zasadzie działania programu w sterownikach ECU, to się nie zabieraj więcej głosu bo nie wiesz o czym piszesz.
Jaka dysza wolnych obrotów ? w Dieslu ? Idź się ogarnij..
Re: Delta III 1.6 M-jet - warto zaślepić EGR z korzyścią dla
: 03 mar 2014, 8:18
autor: szajbus
chyba Ty nie masz pojęcia ... zastanów się nad zasadą działania EGR i temperaturą spalin wydalanych oraz możliwościami chłodzącymi układu EGR i pogadamy ...temperatura spalin z recyrkulacji jest zawsze wyższa niż temperatura powietrza tłoczonego/zasysanego .... dodatkowo spaliny z recyrkulacji pdawane są do dolotu w okolicy kolektora pomijając turbo
napisałem o dyszy wolnych obrotów w przypadku gdy przepustnica jest zamykana w 100% ( są takie pojazdy) w niektórych dieslach też jest kanał biegu jałowego

Re: Delta III 1.6 M-jet - warto zaślepić EGR z korzyścią dla
: 03 mar 2014, 8:33
autor: Ramzes_II
W tych silnikach przy każdym puszczeniu gazu podczas jazdy klapa jest zamykana w 100% więc nie pisz ze temp. powietrza na zewnątrz jest niższa, bo nie bierze to powietrze udziału w procesie.
No i pokaż w tym silniku kanał biegu jałowego.
EGR przy DPF odpowiada za gospodarkę termiczną w komorze spalania, jak i za nią (turbo) w procesie wypalania filtra gdzie jest maksymalnie wzbogacona mieszanka i temperatura spalin znacznie przekracza tą która jest podczas normalnej eksploatacji.
Czy leci z nami moderator ?
Re: Delta III 1.6 M-jet - warto zaślepić EGR z korzyścią dla
: 03 mar 2014, 8:48
autor: Sebastian
Dominik, z tego co pamiętam top zarówno Tomek (Jurand) jak i Cinsoft hurtowo wręcz zaślepiają w JTDm`ach (akurat mam na myśli moje 2.4 ale w 1.9 też czytałem że to czynią) EGR pozostawiając DPF jeżeli jest sprawny (chyba, że użyszkodnik nakazuje wywalenie ustrojstwa). Nie słyszałem, żeby u kogoś (na alfaholikach też jesteś, to śledzisz tematy na bieżąco) wywoływało to problemy. To jak to w końcu jest?
Re: Delta III 1.6 M-jet - warto zaślepić EGR z korzyścią dla
: 03 mar 2014, 9:15
autor: Ramzes_II
Jesli auto jest wyposażone w DPF wyłacza się EGR w sterowniku ale tylko dla normalnej eksploatacji i nie zaślepia się całkowicie zaworu, ponieważ zawór ten odpowiada za gospodarkę termiczną przy wypalaniu DPF - zostanie on automatycznie uruchomiony.
Aczkolwiek wiem ze praktykują usunięcie EGR i dla trybu DPF i zaślepienie całkowite, przy czym jest to działanie szkodliwe dla silnika.
Mimo ze ogólnie jestem przeciwnikiem ekologii w silnikach Diesla (EGR,DPF), to nie wywalam EGR dla trybu DPF. Wyłaczam go tylko by nie pracował normalnej eksploatacji, a mógł zostać uruchomiony przez ECU dla wypalania DPF i to jest jedyne prawidłowe rozwiązanie.
Odp: Delta III 1.6 M-jet - warto zaślepić EGR z korzyścią dl
: 03 mar 2014, 9:25
autor: Sebastian
Z tego co wiem zaślepienie o którym napisałem powyżej (po prostu rozmawiałem z nimi w momencie gdy 'walczyłem' z dziwnym dymieniem u siebie w aucie) praktykowane jest zaślepieniem całkowitym, wraz z permanentnym wyłączeniem programowym (np. w sytuacji zaspawania klap w kolektorze - ciągle piszę na przykładzie AR 159 z 1.9/2.4) ustrojstwa zwanego EGR. Stąd moje pytanie.
Sebastian