Strona 1 z 1

Lybra 2.0 20v - wymiana pasków napędu urządzeń pomocniczych?

: 06 kwie 2014, 23:39
autor: ajc333
Mam mały problem, ponieważ wczoraj chciałem ogarnąć zmianę tych pasków, no i się trochę zdziwiłem, bo nie widziałem żadnego napinacza, o którym pisaliście. Pooglądałem wszystko i nie wiem, co u mnie naciąga te paski (te dwa koła na jednej śrubie)? Poniżej wrzuciłem kilka zdjęć i mam bardzo wielką prośbę o pomoc w tej wymianie, bo widzę, że oba paski są już znacznie popękane.
1. Od góry
Obrazek

Obrazek

2. Od dołu
Obrazek
Obrazek

3. Obrazek

4. Po odgięciu nadkola
Obrazek

Re: Kappa 2.0 20v - jakie paski napędu urządzeń pomocniczych

: 07 kwie 2014, 9:12
autor: fugazi55
Witam,

Czy aby na pewno pasek jest prawidłowo założony?

Według mnie napinacz jest w miejscu jak w załączonym pliku.

Pozdrowienia

Re: Kappa 2.0 20v - jakie paski napędu urządzeń pomocniczych

: 07 kwie 2014, 10:42
autor: ajc333
No ja tego nie wiem, czy jest dobrze założony, gdyż teraz chciałem je zmienić. Są to jeszcze oryginały Lancii. To byłby napinacz od jednego paska, a jak założyć ten drugi?

Re: Lybra 2.0 20v - wymiana pasków napędu urządzeń pomocnicz

: 07 kwie 2014, 11:07
autor: fugazi55
Witam,

A jaki to jest dokładnie silnik i w jakim samochodzie?

W kappie jeden pasek obsługuje wszystkie media (alternator, koło pasowe, kompresor klimatyzacji, pompa wspomagania)

P.S. Pasek na alternatorze powinien być w rowkach

Pozdrowienia

Re: Lybra 2.0 20v - wymiana pasków napędu urządzeń pomocnicz

: 07 kwie 2014, 11:44
autor: ajc333
Lybra 2.0 20V, myślałem, że to będzie to samo co w Kappie, ale jednak nie jest... :-?

Re: Lybra 2.0 20v - wymiana pasków napędu urządzeń pomocnicz

: 07 kwie 2014, 12:30
autor: winkle
Witam.
1. Napinacz paska pompy wspomagania (ten dolny, pomiędzy wałem a dużym kołem na pompie wspomagania) zobaczysz po zdjęciu aluminiowej osłony - na zdjęciu 3, prawy dół. Trzeba odkręcić dwie śruby widoczne na zdjęciu i dwie od przodu samochodu. Napinacz mocowany jest mimośrodowo, dokręcony dwiema śrubami 13. Jeśli nie chcesz wymieniać napinacza to wystarczy zluzować te śruby, odchylić napinacz i wymienić sam pasek. Polecam wymienić jednak napinacz - u mnie po zablokowaniu starego napinacza zerwał się pasek i zostałem w drodze bez wspomagania i bez prądu. Przy okazji polecam wymienić też dolne koło pasowe. Robota i dostęp w miarę proste, bez kanału.
2. Zaznaczony na zdjęciu strzałka to rolka napinacza paska urządzeń. Śruba napinacza widoczna jest od góry, na poziomie sprężarki klimatyzacji, trochę w lewo (piszę z głowy, czyli z niczego:), bardzo prosty dostęp. Jednak aby zluzować rolkę należy odkręcić nieco mocującą ją śrubę - imbus, nie pamiętam rozmiaru, najlepiej przedłużony do około 40cm i o małym odsadzeniu - tak, aby się zmieścił pomiędzy rolką a ścianką błotnika. Po zluzowaniu tej śruby z imbusem odkręcamy śrubę napinacza, luzując pasek. Dostęp do tej śruby imbusowej z kanału, trudny, lecz możliwy. Od góry ręka nie wejdzie (przynajmniej moja), trzeba przedłużany klucz. Zdjęcie starego i umieszczenie nowego paska na rolkach robiłem z kanału, z góry chyba niemożliwe. Oczywiście polecam przy okazji wymienić rolkę napinacza - moja okresowo irytująco piszczała.
Pozdrawiam.

Re: Lybra 2.0 20v - wymiana pasków napędu urządzeń pomocnicz

: 07 kwie 2014, 13:52
autor: ajc333
Dziękuję Kolego winkle za instrukcje. Nie wiedziałem, jak dobrać się do tego dolnego paska, a tu trzeba tę osłonę zdejmować.