Strona 1 z 2

Kappa 2.4 vs 2.0 VIS - przekładka foteli elektrycznych

: 24 kwie 2014, 19:26
autor: red-blade
Siema
ostatnio namierzyłem 3 kappy na szrocie dwie z nich maja elektryczne i podgrzewane fotele i zamierzam je przerzucić.
Jakieś rady pomocne ?:) elektryczne fotele są w kappie 2.4

Re: Kappa 2.4 vs 2.0 VIS - przekładka foteli elektrycznych

: 25 kwie 2014, 10:21
autor: Bichoń
Sprawdź na początek, czy masz wiązkę do foteli elektrycznych. Jeżeli nie masz, to będziesz musiał podciągnąć tam zasilanie. W mojej kappie 16vT z 95r wiązka do foteli nie była osobną wiązką, przewody były wplecione w całą wiązkę kabiny, więc wyjęcie tylko "wiązki foteli" nie jest prostą sprawą. Skłaniał bym się właśnie do pociągnięcia osobnego zasilania.
Poza fotelami będziesz chyba też potrzebował szyny.
Dobrze by było sprawdzić, czy te fotele działają przed wyjęciem ich z samochodu "dawcy".
Jaki silnik samochodu - to nie ma znaczenia, tylko przed- i po- liftowe fotele różnią się między sobą.

Re: Kappa 2.4 vs 2.0 VIS - przekładka foteli elektrycznych

: 25 kwie 2014, 13:34
autor: Borek
A czy przypadkiem nie jest tak, że fotele elektryczne są zawsze podgrzewane? Bo jeśli tak, to ewentualne robienie osobnego zasilania wypadałoby uzupełnić o podpięcie do odpowiednich kontrolek w zegarach, tych od grzania siedziska. ;)

Re: Kappa 2.4 vs 2.0 VIS - przekładka foteli elektrycznych

: 25 kwie 2014, 14:11
autor: Michor
Tak też jest. Elektryczne są zawsze grzane.

Re: Kappa 2.4 vs 2.0 VIS - przekładka foteli elektrycznych

: 25 kwie 2014, 16:01
autor: Bichoń
I, szczególnie w fotelu kierowcy, to grzanie w rzadko której kappie działa :-)

Re: Kappa 2.4 vs 2.0 VIS - przekładka foteli elektrycznych

: 25 kwie 2014, 21:08
autor: Volver
Yeah...some say... Grzałki podobno pękają nagminnie, na szczęście nie u mnie... ;-)

Re: Kappa 2.4 vs 2.0 VIS - przekładka foteli elektrycznych

: 26 kwie 2014, 11:22
autor: red-blade
bichon pisze:Sprawdź na początek, czy masz wiązkę do foteli elektrycznych. Jeżeli nie masz, to będziesz musiał podciągnąć tam zasilanie. W mojej kappie 16vT z 95r wiązka do foteli nie była osobną wiązką, przewody były wplecione w całą wiązkę kabiny, więc wyjęcie tylko "wiązki foteli" nie jest prostą sprawą. Skłaniał bym się właśnie do pociągnięcia osobnego zasilania.
Poza fotelami będziesz chyba też potrzebował szyny.
Dobrze by było sprawdzić, czy te fotele działają przed wyjęciem ich z samochodu "dawcy".
Jaki silnik samochodu - to nie ma znaczenia, tylko przed- i po- liftowe fotele różnią się między sobą.

nie sprawdzałem jeszcze tego u mnie czy mam wiązkę czy nie, ale z tyłu modułu nie mam na bank ale co ciekawe wymieniałem lusterka na elektrycznie składane i kable były pociągnięte zmieniłem jeszcze tylko przełącznik i latało.
Miałem plan wymontować siedzenia z całymi wiązkami itp. tylko właśnie nie wiem czy to by wystarczyło, czy nie będzie jakiegoś ustrojstwa którego nie wyjmę. moduł, sensory poduch, i przekaźniki są jakieś dodatkowe w bezpiecznikach lub tunelu środkowym ?
Wydaje mi się że tylko w 2.4 chyba były elektryczne fotele to i może tylko tam dawali taką wiązkę.

Re: Kappa 2.4 vs 2.0 VIS - przekładka foteli elektrycznych

: 26 kwie 2014, 11:45
autor: Bichoń
red-blade pisze:moduł, sensory poduch, i przekaźniki są jakieś dodatkowe w bezpiecznikach lub tunelu środkowym ?
Nie kojarzę o jaki moduł chodzi (sterowanie i ruchy są realizowane w fotelach, a nie gdzieś na zewnątrz), ale przekaźniki do zasilania i bezpieczniki foteli są w bagażniku, pod klapką po prawej stronie. Prawdopodobnie jeżeli nie miałeś oryginalnie elektrycznych foteli, to będziesz miał pustą podstawkę pod przekaźnik i bezpiecznik, nie wiem tylko czy będą tam doprowadzone kable. Rozpiskę który przekaźnik do którego elementu znajdziesz w zwyczajnej instrukcji obsługi kappy, tam gdzie są opisane bezpieczniki w bagażniku. Zwróć uwagę na kolory podstawek, u mnie kolejność była chyba inna niż w instrukcji, ale kolory się zgadzały.
Wiązka fotela nie jest jakoś bardzo skomplikowana, poduszki i grzanie mają chyba osobne wtyczki, więc podpiął byś po prostu nowy fotel do istniejącej wtyczki. Do ruchów fotela jest tylko jedno główne zasilanie na osobnej wtyczce (2 lub 3 kabelki), reszta jest już realizowana w środku fotela.

Re: Kappa 2.4 vs 2.0 VIS - przekładka foteli elektrycznych

: 26 kwie 2014, 12:21
autor: red-blade
dzięki bardzo chyba dam rade :) a jak jest z tapicerka idzie przełożyć ją samemu? bo np zagłówek zrobiłem sam jak mi się oberwał bo jest na spinki.

Ps: mówiąc moduł miałem na myśli http://allegro.pl/modul-foteli-lancia-k ... 08105.html :)

Re: Kappa 2.4 vs 2.0 VIS - przekładka foteli elektrycznych

: 26 kwie 2014, 12:26
autor: Bichoń
Da radę. Topcio zrobił kiedyś manual ściągania i zakładania przy okazji prania tapicerki, poszukaj.

Re: Kappa 2.4 vs 2.0 VIS - przekładka foteli elektrycznych

: 26 kwie 2014, 12:27
autor: red-blade
hehe może przy okazji i ja przepiorę xD

Re: Kappa 2.4 vs 2.0 VIS - przekładka foteli elektrycznych

: 26 kwie 2014, 13:00
autor: stabraf
red-blade pisze: Ps: mówiąc moduł miałem na myśli http://allegro.pl/modul-foteli-lancia-k ... 08105.html :)
To jest moduł pamięci ustawień montowany w podstawie fotela, a nie na zewnątrz ;)

Re: Kappa 2.4 vs 2.0 VIS - przekładka foteli elektrycznych

: 26 kwie 2014, 13:03
autor: red-blade
Aaa aa widzisz xD gafa :p

Re: Kappa 2.4 vs 2.0 VIS - przekładka foteli elektrycznych

: 23 maja 2014, 13:09
autor: red-blade
Małe pytanie jeśli mam wiązkę do foteli z "dawcy" to jeśli ją podłącze będzie działać? czy może być tak że w kostce u mnie nie będzie jakiś kabli.
I jeszcze jedno jeśli mam fotele bez pamięci to można do nich zamontować pamięć i podnoszenie zagłówka elektryczne ? :]

Re: Kappa 2.4 vs 2.0 VIS - przekładka foteli elektrycznych

: 23 maja 2014, 14:45
autor: Rapeek
Jeśli przełożysz wiązkę na pewno będą działać, mogą tylko nie świecić kontrolki na desce od podgrzewania. Pamięci nie da się dołożyć, bo są inne silniczki.