Lybra 2.4 JTD - spalanie po zaślepieniu EGR
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 13 cze 2008, 0:00
- Lokalizacja: Częstochowa
Lybra 2.4 JTD - spalanie po zaślepieniu EGR
Zaślepiłem egr i trochę się przejechałem po mieście i gdy wróciłem komputer pokazał mi spalanie 16,8l czy to normalne na początku?????
Re: lybra 2,4
Zależy jakie miasto, jakie korki, jaka noga kierowcy. Jeśli przejechałeś sie od świateł do świateł z gazem w podłodze to taka średnia może wyjść.
Nie wiem o co ci chodzi z tym "na początku". Jeśli o zimny silnik to tak na zimnym idzie więcej paliwa.
Nie wiem o co ci chodzi z tym "na początku". Jeśli o zimny silnik to tak na zimnym idzie więcej paliwa.
Jest:
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes
- rafix86
- Forumowicz/ka
- Posty: 550
- Rejestracja: 02 wrz 2013, 19:37
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Dzierżoniów (dolnośląskie)
Re: Lybra 2,4- spalanie po zaślepieniu EGR.
Na informacje z komputera nie ma co patrzeć. Pokazuje, co chce
Zrób sobie trasę 100 km, a potem postój w korku 20 minut - zobaczysz cuda
A rzeczywiste spalanie będzie całkiem inne.


Re: Lybra 2,4- spalanie po zaślepieniu EGR.
Jakbym patrzył tylko na komputer, to miałbym teraz ze 100 spraw w sądzie ze stacjami benzynowymi 
Z dyskusji, które do tej pory były o zaślepianiu EGR, nie wywnioskowałem, że wzrośnie spalanie, także zrób poważny test z kalkulatorem w ręku.
Sam się cały czas waham, co zrobić. Zaślepiać, czy nie?

Z dyskusji, które do tej pory były o zaślepianiu EGR, nie wywnioskowałem, że wzrośnie spalanie, także zrób poważny test z kalkulatorem w ręku.
Sam się cały czas waham, co zrobić. Zaślepiać, czy nie?
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 175
- Rejestracja: 11 sty 2009, 0:00
- Lokalizacja: Topola, Kazimierza W, świętokrzeskie
- Kontakt:
Re: Lybra 2.4 JTD - spalanie po zaślepieniu EGR
Nie ma takiego problemu po wywaleniu ERG. Idziesz dobrą drogą- tylko więcej mocy.
Re: Lybra 2.4 JTD - spalanie po zaślepieniu EGR
Zaślepienie EGR to więcej świeżego powietrza do spalenie, tej samej dawki paliwa. Zakładając identyczny styl jazdy.
Spali się lepiej i da więcej energii jak będzie EGR działający czy zaślepiony, odpowiedź sobie sam
Spali się lepiej i da więcej energii jak będzie EGR działający czy zaślepiony, odpowiedź sobie sam

- Nyka
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 04 gru 2014, 22:50
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Re: Lybra 2.4 JTD - spalanie po zaślepieniu EGR
Witam swoją lybrę kupiłem 1.5 roku temu i od pewnego czasu zaczęły się kłopoty z mocą. Mam doświadczenie z turbo dieselem więc zacząłem od egr. jak się okazało prawdopodobnie nie domykał się wcale. Zaślepiłem go i moc powróciła a do tego przestał puszczać dymek nawet jak butuje jej ostro, a potrafiła zadymić pół ulicy podczas buta. Silnik dłużej się nagrzewa ale po odpaleniu chodzi ciszej niż przed modyfikacją. Spalanie się nie zmieniło. A komputer zawsze oszukiwał i to dużo. z wyliczeń jest 6 max 6.5l miasto a na kompie 11,6.


-
- Forumowicz/ka
- Posty: 175
- Rejestracja: 11 sty 2009, 0:00
- Lokalizacja: Topola, Kazimierza W, świętokrzeskie
- Kontakt:
Re: Lybra 2.4 JTD - spalanie po zaślepieniu EGR
Praktycznie powinna palić mniej. Do cylindra dostaje się wagowo więcej powietrza co daje większą moc. W silniku będzie występować mniejsze zużycie zaworów, tulei, pierścieni i tłoków. Spieczony olej z układu recyrkulacji spalin jest bardzo ostry, jak piach a jakaś jego ilość trafiała do cylindrów. Oczywiście im ostrzej jeździmy tym zjawisko jest intensywniejsze i nie pomaga tutaj oryginalnie zamontowana chłodnica spalin.
- Nyka
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 04 gru 2014, 22:50
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Re: Lybra 2.4 JTD - spalanie po zaślepieniu EGR
Masz częściowo rację marek_krupa. Lecz pamiętaj że ciepłe spaliny znacznie przyśpieszają rozgrzanie silnika przez co krócej chodzi na wzbogaconej mieszance i szybciej rzadszy (bo cieplejszy) olej dociera do wszystkich podzespołów. Natomiast silnik nie dostaje spalin bez przerwy z EGR-a. Jest on otwarty tylko w ściśle określonych warunkach i trybach pracy silnika. Faktem jest jednak że w przeciągu kilku set tysiączków jakie robią te silniki nie zwiększa żywotności i zawala cały dolot syfem. Jestem zwolennikiem blokowania tego ustrojstwa ze względu na dużą awaryjność. W passatach TDI silnik ma dodatkowe dogrzewanie małego obiegu chłodziwa przez 3 świece żarowe. Tam EGR to już tylko przez ekologię wstawili.

