Strona 1 z 3
Phedra JTD - rozruch przy zerowej temperaturze
: 26 lis 2014, 18:47
autor: topcio
Ile powinien trwać rozruch silnika przy temperaturze w okolicach zera. Moja po nocy przy obecnych temperaturach kręci 4 sekundy zanim zapali.
Nie wiem czy ten typ tak ma czy mam bać się mrozów - na wszelki wypadek założyłem zimówki również do coupe

.
Re: Phedra JTD - rozruch przy zerowej temperaturze
: 26 lis 2014, 21:32
autor: marceli
Jakoś to "kręcenie" akumulatora mnie nie przekonuje....słabawo wg mnie.
Leciwy?
Re: Phedra JTD - rozruch przy zerowej temperaturze
: 26 lis 2014, 21:37
autor: volf
A w wyższych temperaturach szybciej zapala/zapalał?
Re: Phedra JTD - rozruch przy zerowej temperaturze
: 26 lis 2014, 22:09
autor: mjerzy
Jak masz czym to zrób logi z odpalania- napięcie aku + obroty silnika. Ale na ucho to za mało prądu jak kolega wyżej sugeruje. Słaby aku lub poluzowane klemy.
Re: Phedra JTD - rozruch przy zerowej temperaturze
: 27 lis 2014, 8:41
autor: bronx
Sprawdź przewód na rozruszniku, już 2 razy był dokręcany w autobusie z motorem 2.2
A najlepiej logi ciśnienia railowe bo może być zbyt małe ( rpm + rail )
Ha tylko czym bo tym pięknym planetem to ze szczęścia oszalejesz, najlepiej chyba auto comem.
Re: Phedra JTD - rozruch przy zerowej temperaturze
: 27 lis 2014, 12:11
autor: topcio
marceli pisze:Jakoś to "kręcenie" akumulatora mnie nie przekonuje....słabawo wg mnie.
Leciwy?
Nówka, pierwsze co w maju zrobiłem to kupiłem nowy aku gdyż włożona była na sztukę jakaś padaczka.
volf pisze:A w wyższych temperaturach szybciej zapala/zapalał?
Tak, wystarczy, że jest 5-6 na plus i pali po sekundzie.
bronx pisze:Sprawdź przewód na rozruszniku, już 2 razy był dokręcany w autobusie z motorem 2.2
Wjadę dziś na kanał to sprawdzę i wyczyszczę.
bronx pisze:A najlepiej logi ciśnienia railowe bo może być zbyt małe ( rpm + rail )
Ha tylko czym bo tym pięknym planetem to ze szczęścia oszalejesz, najlepiej chyba auto comem.
Auto com? Dostępny w sieci i gada z elm327?
Re: Phedra JTD - rozruch przy zerowej temperaturze
: 27 lis 2014, 19:17
autor: bronx
Nie wiem jak u Ciebie ale w 2.2 dojście do śruby jest piękne z gór, tylko rura z dolotu out ( 2 cybanty)
auto com to coś ala lexia, cały interfejs.
Możesz jeszcze zobaczyć na przewód masowy, z akumulatora do podłogi,plecionka tam ledwo się trzymała.
Re: Phedra JTD - rozruch przy zerowej temperaturze
: 01 gru 2014, 21:41
autor: topcio
Faktycznie dostęp jest z góry. Poprawa połączeń wyeliminowała pierwsze ''klęknięcie'' rozrusznika- teraz chodzi równo przez wszystkie cztery sekundy

.
Maciej Ignyś fachowym okiem ocenił, że to rozrusznik kończy swe dni i zbyt wolno kręci a jako że miał taki na sprzedaż w okazyjnej cenie natychmiast dobiliśmy targu. Zobaczmy jak będzie po wymianie.
Re: Phedra JTD - rozruch przy zerowej temperaturze
: 02 gru 2014, 14:53
autor: topcio
Cholera, już wiem czemu gość sprzedawał od grudnia samochód po dość sporych inwestycjach. Dziś przy -8 zapalił dopiero po trzecim 10 sekundowym kręceniu. Tzn. po pierwszym i drugim jakby załapał, ale natychmiast zgasł. Dopiero za trzecim podejściem ogień się utrzymał.
bronx pisze:A najlepiej logi ciśnienia railowe bo może być zbyt małe ( rpm + rail )
Ha tylko czym bo tym pięknym planetem to ze szczęścia oszalejesz,
Planetem się nie da zrobić czy jest to trudne? Planeta mogę pożyczyć, ale z tym drugim to problem.
Re: Phedra JTD - rozruch przy zerowej temperaturze
: 03 gru 2014, 8:04
autor: bronx
Trudne, bo to nie ma zapisu do pliku, nagrać chyba video by trzeba - jedyne wyjście jakie mi się na czaszkę nasuwa.
Re: Phedra JTD - rozruch przy zerowej temperaturze
: 01 sty 2015, 1:32
autor: przemas81
Topcio a wtrysk ci nie szaleje?,mi cos podobnie gadała do momentu jak dalem zrobić pierwszy wtrysk,,,,,,,,,,od tamtej pory strzela niezle......przy okazji robienia rozrządu wywalilem pompę WC,bo przy mrozach popuszczala,uszczelnili mi i teraz daje 140 atmosfer bodajże,w każdym badz razie ma być 135 do 150 a moja daje 140........jak na moje sprawdź świece i wtryski,potem pompa
bronx- glupie pytanie z mojej strony...co masz na myśli pisząc logi cisnienia railowe? Przecież to zwykły jtd,gdzie tam common rail? Tylko pytam by wiedzę uzupełnić wiec nie nerwuj sie
Topcio,spróbuj odpalić przy takich ujemnych temperaturach na autostarcie.....taki specyfik w sprayu.....strzel trochę w dolot przed przepustnica i zapał........zagada klekotem Ursusa c330,ale momentalnie powinien zaczac normalnie pracować.........jeśli tak będzie to masz cos nie teges z zasilaniem ropa i nie wydaje mi się by filtr był winny,,,,ja stawiam wtrysk bądź pompa gubi cisnienie
Re: Phedra JTD - rozruch przy zerowej temperaturze
: 01 sty 2015, 2:24
autor: topcio
przemas81 pisze: Przecież to zwykły jtd,gdzie tam comon rail?
Common Rail to można powiedzieć, że inna nazwa JTD
Wiki
W sobotę mam plan dostać się do świec żarowych.
przemas81 pisze:jeśli tak będzie to masz cos nie teges z zasilaniem ropa i nie wydaje mi się by filtr był winny,,,,ja stawiam wtrysk bądź pompa gubi cisnienie
Ale ... czy problem z ciśnieniem miał by miejsce tylko przy niskiej temperaturze ?
Re: Phedra JTD - rozruch przy zerowej temperaturze
: 01 sty 2015, 13:07
autor: marusmk
przemas81 pisze:.......................
Przecież to zwykły jtd,gdzie tam comon rail? Tylko pytam by wiedzę uzupełnić wiec nie nerwuj sie
...............................
Żaden to JTD, to Common Rail HDi francuskiej PSA.
W mojej jest:

Re: Phedra JTD - rozruch przy zerowej temperaturze
: 01 sty 2015, 22:37
autor: przemas81
Tez nie widziałem powiązania ale chłopaki z forum pługa ciągle mi o tym mówili ,przejezdzilem dwa sezony letnie i jedna zimę z uwalona pompa,ostatnio robilem rozrząd i przy okazji uszczelnilem pompę i zero problemów,,,,,,,z tym ze u mnie poma juz mocno popuszcala paliwo przy temp. Poniżej 3 stopni,ja wyżej to palila jak ta lala
Re: Phedra JTD - rozruch przy zerowej temperaturze
: 01 sty 2015, 22:47
autor: przemas81
marusmk pisze:przemas81 pisze:.......................
Przecież to zwykły jtd,gdzie tam comon rail? Tylko pytam by wiedzę uzupełnić wiec nie nerwuj sie
...............................
Żaden to JTD, to Common Rail HDi francuskiej PSA.
W mojej jest:

Nie chce się wymadrzac bo mogę się mylić ale ty kolego masz 136 koni a ja w swojej cale 108 i nie wydaje ,mi sie żebym miał Raila skoro nawet fapu nie mam.......TOPCiO ma chyba ten sam silnik no chyba ze ma 109 koni