Strona 1 z 2

Delta II 2.0 16v - strzela i gaśnie po 4000 obr/min

: 05 mar 2015, 18:59
autor: opos44
Witam szanownych klubowiczów.
Moja Lusi to Delta II 2.0 16v, 1995r bez turbo,bez gazu(przejechane 230tyś)
A problem jest następujący: samochód ogólnie jeździ dobrze, nie ma problemów z przyspieszeniem pali normalnie. Problem ujawnia się czasami, gdy dodam gwałtownie gazu, dajmy to na biegu nr 3 dochodzę do około 4000 lub powyżej samochód zaczyna buczeć, traci gwałtownie moc i przy próbie dodania gazu strzela w wydech, gdy wcisnę sprzęgło obroty spadają gwałtownie do 0-a samochód gaśnie... Gdy zgaśnie muszę cofnąć kluczyk następnie przekręcić kluczyk na środkowe położenie odczekać 5-10sek (nie szybciej bo nie zapala) i enter samochód normalnie zapala wszystko ok...(niestety raz zgasł mi podczas wyprzedzania, nie powiem spociłem się...no i trochę strach jeździć)
Z rzeczy które już zrobiłem to:
-wymiana czujnika halla w aparacie zapłonowym
-wymiana palca w kopułce
-ustawienie zapłonu w punkt zero
-wymiana przepustnicy ustawienie w punkt zero
-diagnostyka programem iAW scan2 oraz innymi brak błędu
-wymiana czujnika położenia wału
-wymiana czujnika temp. wody oraz powietrza
-silnik po wymianie rozrządu i ustawieniu zaworów(ślęczenie ze szczelinomierzem i płytkami)
Powiem jeszcze, że problem kiedyś był większy i gasł prawie zawsze po przekroczeniu 3000 tyś obrotów z identycznymi objawami jak na początku przedstawiłem, wtedy okazało się że palec w kopułce się przepalał po wymianie ustąpiło (teraz kupiłem 3 na każdym to samo)

Proszę klubowiczów o pomoc dodam że to mój jedyny samochód i szczerze mówiąc boje się nim jeździć szczególnie z dzieckiem.
Z góry dziękuje za wszelką pomoc i rady, oraz pozdrawiam wszystkich dla których Lusi najpiękniejszą z dam ;)

Re: Delta II 2.0 16v, 4000 obrotów strzela i gaśnie...

: 05 mar 2015, 19:21
autor: Bichoń
Zakładam że świece i kable też sprawdzone?
Ciężki przypadek, bo wymieniłeś chyba wszystkie czujniki. Podpinałeś pod komputer, żeby zobaczyć czy nie złapała przy tej okazji jakiegoś błędu, z którego dało by się coś wywnioskować?
Ostatnio w delcie mniej więcej z tego rocznika walczyłem z nie wkręcaniem się na obroty, przy okazji też strzelała. Problemem okazała się pompa paliwa, w której sparciała guma zalegała w koszyku i zatykała wlot do pompy właściwej. Z wyjęciem pompy paliwa bardzo dużo roboty nie ma, można by ją sprawdzić.

Re: Delta II 2.0 16v - strzela i gaśnie po 4000 obr/min

: 06 mar 2015, 0:21
autor: Wilkin
Sprawdź czujniki spalania stukowego ;)

: 06 mar 2015, 3:11
autor: dawidson
Podłącz laptopa i użyj StarTreka. Pusta droga i sprawdź co się dzieje gdy auto gaśnie.

: 06 mar 2015, 6:17
autor: Pawcio78
Sprawdz ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej.

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka

Re: Delta II 2.0 16v - strzela i gaśnie po 4000 obr/min

: 06 mar 2015, 8:39
autor: wladek-15
też obstawiam pompę paliwa

Re: Delta II 2.0 16v - strzela i gaśnie po 4000 obr/min

: 06 mar 2015, 9:55
autor: Wilkin
chyba że traci zasilanie ,bo jak tylko spada ciśnienie - wystarczy odpuścić gaz i wróci do prawidłowego działania.
A tu autko gaśnie ,do zresetowania kluczykiem :|

Re: Delta II 2.0 16v - strzela i gaśnie po 4000 obr/min

: 06 mar 2015, 19:09
autor: wladek-15
miałem przypadek ze pompa się zawieszała

: 07 mar 2015, 2:36
autor: dawidson
Wilkin pisze:Sprawdź czujniki spalania stukowego ;)
Z ciekawości: Jak?

Nadal radzę użyć StarTrek.

Re: Delta II 2.0 16v - strzela i gaśnie po 4000 obr/min

: 08 mar 2015, 13:27
autor: opos44
Faktycznie pompa to to czego jeszcze nie sprawdzałem...
No dostęp do pompy elegancki niestety śruby od pokrywy się trochę zastały i mam problem z dostaniem się do środka, odrdzewiam żeby nie urwać.
Profilaktycznie nalałem trochę oleju do dwusuwów do przesmarowania pompy jak polecił mi znajomy mechanik i faktycznie chodziła wcześniej głośniej.
Jak odrdzewię i dostane się do środka zdam relacje.

Re:

: 09 mar 2015, 11:07
autor: opos44
dawidson pisze:
Wilkin pisze:Sprawdź czujniki spalania stukowego ;)
Z ciekawości: Jak?

Nadal radzę użyć StarTrek.
Nie posiadam wiedzy na temat wymienionego "StarTreka" i z czym to się je?
Jak mógł bym prosić o szczegóły i możliwości kupna bądź ściągnięcia jeśli jest to możliwe.
Z góry dziękuje.

Re: Delta II 2.0 16v - strzela i gaśnie po 4000 obr/min

: 09 mar 2015, 11:09
autor: opos44
Wilkin pisze:Sprawdź czujniki spalania stukowego ;)
A owy czujnik gdzie się znajduje bo szczerze powiem nie posiadam wiedzy w tym temacie.
jeśli można proszę o wskazówki.
Pozdrawiam i z góry dziękuje.

Re: Re:

: 09 mar 2015, 12:55
autor: NOWY84
opos44 pisze:
dawidson pisze:
Wilkin pisze:Sprawdź czujniki spalania stukowego ;)
Z ciekawości: Jak?

Nadal radzę użyć StarTrek.
Nie posiadam wiedzy na temat wymienionego "StarTreka" i z czym to się je?
Jak mógł bym prosić o szczegóły i możliwości kupna bądź ściągnięcia jeśli jest to możliwe.
Z góry dziękuje.
To taki mocno podstawowy program diagnostyczny stworzony specjalnie do sterowników Weber IAW serii P8 w założeniu do Fiata Coupe. Pod tym adresem znajdziesz w treści link do ściągnięcia

STARTREK

Na youtube są nawet filmiki jak ten program działa w praktyce do znalezienia pod hasłem "Fiat Startrek" itp.

Jest mniej opcji niż w IAW ECU SCAN'ie 2, ale zaletą jest przejrzystość wyświetlanych parametrów. W przypadku użycia tego programu podczas wywoływania syutacji problemowej polecam skorzystać dodatkowo z jakiegoś programu, który w czasie rzeczywistym nagrywa obraz z pulpitu. Zapisze się filmik i na spokojnie Będziesz mógł sobie odtworzyć, co wskazywały czujniki w momencie, gdy pojawia się problem.
opos44 pisze:
Wilkin pisze:Sprawdź czujniki spalania stukowego ;)
A owy czujnik gdzie się znajduje bo szczerze powiem nie posiadam wiedzy w tym temacie.
jeśli można proszę o wskazówki.
Pozdrawiam i z góry dziękuje.
Niestety tutaj wiedza internetowa rozmija się z techniczną. 2.0 16v wolnossące nie ma tego czujnika, więc nie masz co szukać. Nie jestem teoretykiem, ponad 10 lat jeździłem konstrukcjami Lamprediego, a ostatnie auto to właśnie identyczna wersja Delty jak Twoja. Użytkując Deltę 2.0 16v sporo się zaznajomiłem z tym układem wtrysku.
Tak ode mnie co do sytuacji, również uważam, że jak nie Zaglądałeś do pompy paliwa, to warto zerknąć. Często jest ta sama przypadłość, że z wiekiem element gumowy koszyka trzymający pompę w osi środka kruszeje i zalega w koszyku - może coś tam się przytyka i dopiero jak go zgasisz to pompa się rozłącza, jednocześnie udrożniając. Co do śrub od dekla, to są wkręcone w plastikowe wciskane gniazda, więc nie powinno być problemu.
Zobacz do pompy i jak Dasz radę zrób tą diagnostykę wywołując problem. Jak dasz screeny, może coś się rzuci w oczy...jak nie będziemy myśleć dalej ;)

Re: Delta II 2.0 16v - strzela i gaśnie po 4000 obr/min

: 09 mar 2015, 13:26
autor: opos44
Wielkie dzięki :)
Z programami komputerowymi sobie raczej poradzę w końcu informatyk jestem ;)
Jutro mam wolniejszy dzień i przysiądę nad problemem, jeśli tam tylko w plastik wkręcone to dobrze bo nie chciałem nic ukręcić, a wiadomo że musi ładnie wyglądać ;) Z całego zabiegu postaram się zrobić dokładną foto-relacje może komuś też się przyda.
Jeszcze raz szczere dziękuje za zainteresowanie moim problemem bo dłuuugo już walczę z tym i byłem zmorą nie jednego mechanika. To autko ma już 20 lat ja jeżdżę nim 8 a mam nadzieje, że będę nim jeździł jeszcze minimum 28 ;)
Pozdrawiam!

Re: Re:

: 09 mar 2015, 15:11
autor: Wilkin
NOWY84 pisze: Niestety tutaj wiedza internetowa rozmija się z techniczną.
czasami bywa że się coś klepnie - a potem pomyśli
W każdym razie przepraszam za wprowadzenie w błąd
a jakbyś potrzebował pompy paliwa - to mi się gdzieś kula w regałach