Strona 1 z 2
Kappa - gdzie znajduje się centralka sterowania ksenonów?
: 01 kwie 2015, 19:56
autor: Maniak
Witam!
Tak jak w tytule.
Proszę o pomoc, gdzież to cholerstwo jest i jak wygląda.
Pozdrawiam
Re: Kappa - gdzie znajduję się centralka sterowania Xeononów
: 01 kwie 2015, 20:02
autor: stabraf
Skręcona z lampą od spodu;)
Chyba, że nie o przetwornicę Ci chodzi?
Re: Kappa - gdzie znajduję się centralka sterowania Xeononów
: 01 kwie 2015, 20:14
autor: Maniak
Nie....
Przetwornica to inna bajka

Dzięki

Re: Kappa - gdzie znajduję się centralka sterowania Xeononów
: 01 kwie 2015, 20:25
autor: Rapeek
A czasami nie chodzi o Thesis ?
Re: Kappa - gdzie znajduję się centralka sterowania Xeononów
: 01 kwie 2015, 20:28
autor: Maniak
Re: Kappa - gdzie znajduję się centralka sterowania Xeononów
: 01 kwie 2015, 20:46
autor: momo1234/momo11
Ale działy się chyba pomyliły

Napisałeś w Dziale technicznym thesis

Re: Kappa - gdzie znajduję się centralka sterowania Xeononów
: 01 kwie 2015, 20:46
autor: volf
Teoretycznie przeglądając EPER=a wydaję się być gdzieś w okolicy zegarów lub w tunelu, ale raczej przy zegarach.
Re: Kappa - gdzie znajduję się centralka sterowania Xeononów
: 01 kwie 2015, 20:49
autor: LUKIThesis
Miłość do Thesis przysłania zdrowy rozsądek

Re: Kappa - gdzie znajduję się centralka sterowania Xeononów
: 01 kwie 2015, 20:50
autor: Maniak
momo1234/momo11 pisze:Ale działy się chyba pomyliły

Napisałeś w Dziale technicznym thesis

To chyba skleroza

Może okulisty trzeba mi

Re: Kappa - gdzie znajduję się centralka sterowania Xeononów
: 01 kwie 2015, 22:50
autor: stabraf
Taki mały psikus jak przystało na dzisiejszy dzień

Re: Kappa - gdzie znajduję się centralka sterowania Xeononów
: 01 kwie 2015, 23:43
autor: Bartek-Lodz
Sterownik-moduł jest pod kierownicą tam gdzie przekaźniki i bezpieczniki taka podłużna skrzynka - Kappy na lampach normalnych mają biały a na ksenonach czarny - później są już przetwornice pod lampą albo gdzie indziej jak ktoś sobie wymieniał na inną.
Re: Kappa - gdzie znajduje się centralka sterowania ksenonów
: 02 kwie 2015, 14:42
autor: Borek
Bartek, a nie piszesz przypadkiem o IGE, tym kontrolującym wszystkie światła? Bo jego wersja nie ma dla ksenonów znaczenia. Jeśli chodzi o centralkę do sterowania ksenonami tak jak w Thesis (żeby się do niej podpiąć kompem) to nie ma czegoś takiego.
W ksenonach jedyna dwa dodatkowe moduły to jest regulator w tylnej belce (taki z korbką, od automatycznego poziomowania) oraz gdzieś pod siedzeniem pasażera akcelerometr - ten mierzy czy i jak mocno dajesz w palnik albo hamujesz i odpowiednio podnosi albo obniża lampy. Silniki w ksenonach mają płaską wtyczkę na 4 piny zamiast takiej dużej na 3 piny, jak to ma miejsce w halogenach. Jak się jednak ma ksenony to ta wtyczka do normalnych silników też jest obecna.
Przekładka na halogeny jest możliwa bez żadnej ingerencji w głębsze układy - wymienia się tylko lampy, wszystko jest plug&play.
Re: Kappa - gdzie znajduje się centralka sterowania ksenonów
: 02 kwie 2015, 17:56
autor: Bartek-Lodz
Tak mówię o IGE - ale ten biały nie obsłuży xenonów - jak masz czarny to można sobie zapodać xenon - a typowej centralki jak w Thesis - aby można było sobie pogadać to nie ma.
Re: Kappa - gdzie znajduje się centralka sterowania ksenonów
: 02 kwie 2015, 20:08
autor: Borek
Nie, to nie tak. Czarne były przed liftem bodajże, białe po - i chyba tylko białe były oryginalnie w wersjach z ksenonami. U mnie w każdym razie taki był, ale ostatecznie zawiódł (one są dość awaryjne) i musiałem założyć starszy czarny. Białe sprawne są praktycznie nie do dostania. I żeby nie było - awaria dotyczyła oświetlenia tylnego, najpierw padły światła stopu, potem wsteczne i pozycyjne. Z przodu do końca wszystko działało.
Różnica techniczna jest tylko taka, że czarny IGE nie obsługuje trzeciego STOPu, a biały owszem. Przy zamianie białego na czarny trzeba wyciąć kabelek do tej lampy z wtyczki przy IGE i podłączyć go bezpośrednio do kabelka idącego z czujnika przy pedale. to chyba nawet jest ta sama wtyczka. Inaczej trzeci STOP nie będzie działał. Różnica jest też taka, że mając biały IGE dostaniemy informację o spaleniu żarówki w trzecim STOPie, a mając czarny - nie.
Różnica pomiędzy halogenami a ksenonami to wyłącznie obecność czujnika samopoziomowania i akcelerometru, a potem to dopiero przy lampach jest dodatkowa wtyczka na nowszy rodzaj silników poziomujących. Poza tym jest wszystko to samo, jak ktoś ma oryginalnie halogeny to może bez problemu podpiąć ksenony. Jedynie z punktu widzenia legalności powinien sobie załatwić czujnik do samopoziomowania na tylnej belce (silniki mogą zostać stare, bo czwarty pin w nowych to sygnał z nieobowiązkowego akcelerometru).
Re: Kappa - gdzie znajduje się centralka sterowania ksenonów
: 02 kwie 2015, 20:18
autor: volf
To co steruje silniczkami reflektorów?
I do czego służy centralka numer 12 (nie jest to IGE)?
xen (Small).jpg