Strona 1 z 1
Thesis 2.4 20v JTD - check świeci/nie działa klamka
: 22 sie 2015, 22:42
autor: Luchino
Witam wszystkich serdecznie.
Od środy do kolekcji dołączyła Thesis, do dzisiaj było wszystko w porządku, po czym dzisiaj przy ruszaniu z miejsca (nie weszło mi jeszcze w nawyk wyłączanie elektrycznego hamulca "ręcznego") przydławiło silnik no i zgasł, niczym nie umiejącemu jeszcze ruszać z miejsca kursantowi

. Po ponownym uruchomieniu silnika zaświecił się check - co może być przyczyną ? Silnik pracuje normalnie.
A moje drugie pytanie dotyczy drzwi kierowcy, które nie otwierają się od wewnątrz - jak wygląda mechanizm i jakie są możliwości naprawy ? Czy wypadło jakieś cięgno czy to coś bardziej skomplikowanego - trochę denerwujące jest ciągłe otwieranie okna i drzwi za pomocą zewnętrznej klamki.
Pozdrawiam,
Łukasz
Re: Thesis 2.4 JTD 20V check świeci i nie działa klamka
: 22 sie 2015, 23:19
autor: s0krates
Ręczny powinien wyłączać się sam, ale o ile dodasz gazu. Być może, tak jak w moim przypadku, ruszasz bez używania gazu, z samego sprzęgła..
Ad2 rozbierz boczek drzwi i zobacz co i jak..
Re: Thesis 2.4 JTD 20V check świeci i nie działa klamka
: 22 sie 2015, 23:53
autor: Luchino
s0krates dzięki za odpowiedź. Mam jeszcze pytanie co do checka - czy to normalne, że się zaświecił po takim zduszeniu silnika ? ...niestety jest sobota i dopiero w poniedziałek podjadę podpiąć pod kompa ii dowiedzieć się jaki to błąd się pojawił...
Re: Thesis 2.4 20v JTD - check świeci/nie działa klamka
: 23 sie 2015, 8:22
autor: belial666
Trzeba mieć wbity bieg Pany.
Wciskamy sprzęgło, wbijamy jedynkę. Dodając gazu puszczamy sprzęgło. Ja osobiście tak nie robię na równi, tylko. Wciskam sprzęgło, wbijam bieg i delikatnie samym gazem podnoszę wskazówkę obrotomierza( coś w stylu malutkiej przygazówki), hamulec się zwalnia. Na wzniesieniu nie ma problemu by wyszło to książkowo.
Co do check-a, to podepnij się i sprawdź. Nie będziemy tu wymyślać, bo przyczyn jest kilka...
Re: Thesis 2.4 20v JTD - check świeci/nie działa klamka
: 24 sie 2015, 12:10
autor: Luchino
Dzięki belial

faktycznie, jak się doda gazu to się ręczny sam wyłącza. Co do checka to sam sobie dzisiaj zgasł, także chyba sam uznał, że nauczyłem się ruszać
Mam za to kolejne pytanko, temat już chyba wiele razy wałkowany - instrukcja obsługi.
Niestety przy zakupie dostałem tylko te dwie cieńsze broszurki a z głównej instrukcji dostałem tylko dwie wyrwane kartki z tabelkami ciśnienia w oponach oraz z ilością oleju w silniku.
Za cholerę nie mogę znaleźć w sieci - są dostępne tylko instrukcje, które obejmują silnik 2,4 JTD 10V 150KM oraz ta nowsza 2,4 JTD 20V CAE 185KM

. Czy dysponuje ktoś instrukcją która obejmuje wersję 2,4JTD 20V 175KM na manualu ? Z tej mojej mam akurat ostatnia stronę i na dole jest numer druku "Druckschrift Nr. 603.45.641-IV/2003"
Czy ktoś dysponuje tą instrukcją ? Może być nawet w języku niemieckim.
Pozdrawiam
Re: Thesis 2.4 20v JTD - check świeci/nie działa klamka
: 24 sie 2015, 12:16
autor: belial666
A z neta nie możesz sobie ściągnąć PDF?. Z chomika i masz wszystko ładnie po Polsku.
Re: Thesis 2.4 20v JTD - check świeci/nie działa klamka
: 24 sie 2015, 12:19
autor: Luchino
W necie jest właśnie tylko starsza wersja w której jest wyłącznie 2,4JTD 10V 150KM oraz nowsza, w której jest z kolei tylko 2,4JTD 20V CAE 185KM.
Z tych dwóch kartek które mi zostały po niemieckiej instrukcji wynika, że moja obejmowała tabelką 2.0TB, 2.4 i 2.4 CAE, 2.4JTD 10V, 2,4JTD 20V i 2,4JTD 20V CAE oraz w ostatniej kolumnie są obie wersje V6 3.0 i 3.2 CAE
Re: Thesis 2.4 20v JTD - check świeci/nie działa klamka
: 24 sie 2015, 13:57
autor: AUFER
Podaj mi maila, prześlę Ci pliki do pobrania
Thesis 2.4 20v JTD - check świeci/nie działa klamka
: 24 sie 2015, 14:01
autor: jjash
Chcialem pomóc, ale mam do odstapienia w oryginale tylko wersje z 2,0tb; 2,4; 2,4cae; 2,4jtd i 3,0v6cae. I druckschrift 603.45.375-VII/2002. 2 Ausgabe.
Also leider es passt nicht.
Re: Thesis 2.4 20v JTD - check świeci/nie działa klamka
: 24 sie 2015, 15:59
autor: ArtoKucior
Co do otwierania drzwi od wewnątrz. Mocowanie całej linki jest plastikowe...u mnie było to tak, że musiałem ustawić sobie linkę od nowa i na nowo mocować ją do drzwi (oczywiście jest ona w osłonce). Gdy "latała" sobie luźno to nie mogłem drzwi otwierać a gdy przymocowałem ją od nowa i jest cała sztywno to bez problemu się otwierają mi drzwi.
Co do błędów różnych dziwnych. Elektronika tak ma...napięcie spadnie i błąd. A przy następnym lub jeszcze następnym uruchomieniu silnika wszystko wraca do normy. Niestety to nie nowe auto, że wszystko ma być "cacy"

Pozdrawiam i bezawaryjności