Strona 1 z 1

Thesis 2.4 20v JTD - check świeci/nie działa klamka

: 22 sie 2015, 22:42
autor: Luchino
Witam wszystkich serdecznie.
Od środy do kolekcji dołączyła Thesis, do dzisiaj było wszystko w porządku, po czym dzisiaj przy ruszaniu z miejsca (nie weszło mi jeszcze w nawyk wyłączanie elektrycznego hamulca "ręcznego") przydławiło silnik no i zgasł, niczym nie umiejącemu jeszcze ruszać z miejsca kursantowi :lol: . Po ponownym uruchomieniu silnika zaświecił się check - co może być przyczyną ? Silnik pracuje normalnie.

A moje drugie pytanie dotyczy drzwi kierowcy, które nie otwierają się od wewnątrz - jak wygląda mechanizm i jakie są możliwości naprawy ? Czy wypadło jakieś cięgno czy to coś bardziej skomplikowanego - trochę denerwujące jest ciągłe otwieranie okna i drzwi za pomocą zewnętrznej klamki.

Pozdrawiam,
Łukasz

Re: Thesis 2.4 JTD 20V check świeci i nie działa klamka

: 22 sie 2015, 23:19
autor: s0krates
Ręczny powinien wyłączać się sam, ale o ile dodasz gazu. Być może, tak jak w moim przypadku, ruszasz bez używania gazu, z samego sprzęgła..
Ad2 rozbierz boczek drzwi i zobacz co i jak..

Re: Thesis 2.4 JTD 20V check świeci i nie działa klamka

: 22 sie 2015, 23:53
autor: Luchino
s0krates dzięki za odpowiedź. Mam jeszcze pytanie co do checka - czy to normalne, że się zaświecił po takim zduszeniu silnika ? ...niestety jest sobota i dopiero w poniedziałek podjadę podpiąć pod kompa ii dowiedzieć się jaki to błąd się pojawił...

Re: Thesis 2.4 20v JTD - check świeci/nie działa klamka

: 23 sie 2015, 8:22
autor: belial666
Trzeba mieć wbity bieg Pany.

Wciskamy sprzęgło, wbijamy jedynkę. Dodając gazu puszczamy sprzęgło. Ja osobiście tak nie robię na równi, tylko. Wciskam sprzęgło, wbijam bieg i delikatnie samym gazem podnoszę wskazówkę obrotomierza( coś w stylu malutkiej przygazówki), hamulec się zwalnia. Na wzniesieniu nie ma problemu by wyszło to książkowo.

Co do check-a, to podepnij się i sprawdź. Nie będziemy tu wymyślać, bo przyczyn jest kilka...

Re: Thesis 2.4 20v JTD - check świeci/nie działa klamka

: 24 sie 2015, 12:10
autor: Luchino
Dzięki belial :) faktycznie, jak się doda gazu to się ręczny sam wyłącza. Co do checka to sam sobie dzisiaj zgasł, także chyba sam uznał, że nauczyłem się ruszać :lol:

Mam za to kolejne pytanko, temat już chyba wiele razy wałkowany - instrukcja obsługi.
Niestety przy zakupie dostałem tylko te dwie cieńsze broszurki a z głównej instrukcji dostałem tylko dwie wyrwane kartki z tabelkami ciśnienia w oponach oraz z ilością oleju w silniku.
Za cholerę nie mogę znaleźć w sieci - są dostępne tylko instrukcje, które obejmują silnik 2,4 JTD 10V 150KM oraz ta nowsza 2,4 JTD 20V CAE 185KM :| . Czy dysponuje ktoś instrukcją która obejmuje wersję 2,4JTD 20V 175KM na manualu ? Z tej mojej mam akurat ostatnia stronę i na dole jest numer druku "Druckschrift Nr. 603.45.641-IV/2003"
Czy ktoś dysponuje tą instrukcją ? Może być nawet w języku niemieckim.

Pozdrawiam

Re: Thesis 2.4 20v JTD - check świeci/nie działa klamka

: 24 sie 2015, 12:16
autor: belial666
A z neta nie możesz sobie ściągnąć PDF?. Z chomika i masz wszystko ładnie po Polsku.

Re: Thesis 2.4 20v JTD - check świeci/nie działa klamka

: 24 sie 2015, 12:19
autor: Luchino
W necie jest właśnie tylko starsza wersja w której jest wyłącznie 2,4JTD 10V 150KM oraz nowsza, w której jest z kolei tylko 2,4JTD 20V CAE 185KM.

Z tych dwóch kartek które mi zostały po niemieckiej instrukcji wynika, że moja obejmowała tabelką 2.0TB, 2.4 i 2.4 CAE, 2.4JTD 10V, 2,4JTD 20V i 2,4JTD 20V CAE oraz w ostatniej kolumnie są obie wersje V6 3.0 i 3.2 CAE

Re: Thesis 2.4 20v JTD - check świeci/nie działa klamka

: 24 sie 2015, 13:57
autor: AUFER
Podaj mi maila, prześlę Ci pliki do pobrania

Thesis 2.4 20v JTD - check świeci/nie działa klamka

: 24 sie 2015, 14:01
autor: jjash
Chcialem pomóc, ale mam do odstapienia w oryginale tylko wersje z 2,0tb; 2,4; 2,4cae; 2,4jtd i 3,0v6cae. I druckschrift 603.45.375-VII/2002. 2 Ausgabe.
Also leider es passt nicht.

Re: Thesis 2.4 20v JTD - check świeci/nie działa klamka

: 24 sie 2015, 15:59
autor: ArtoKucior
Co do otwierania drzwi od wewnątrz. Mocowanie całej linki jest plastikowe...u mnie było to tak, że musiałem ustawić sobie linkę od nowa i na nowo mocować ją do drzwi (oczywiście jest ona w osłonce). Gdy "latała" sobie luźno to nie mogłem drzwi otwierać a gdy przymocowałem ją od nowa i jest cała sztywno to bez problemu się otwierają mi drzwi.
Co do błędów różnych dziwnych. Elektronika tak ma...napięcie spadnie i błąd. A przy następnym lub jeszcze następnym uruchomieniu silnika wszystko wraca do normy. Niestety to nie nowe auto, że wszystko ma być "cacy" :)
Pozdrawiam i bezawaryjności