Strona 1 z 3

Audi V8/A8

: 02 gru 2015, 0:24
autor: Tiger-baza
Witam! Miał ktoś tego typu pocisk?
Jeśli tak to proszę o rady, porady i krytykę...

Re: Audi V8/A8

: 02 gru 2015, 11:14
autor: maciej_ignys
Tiger-baza pisze:Witam! Miał ktoś tego typu pocisk?
Jeśli tak to proszę o rady, porady i krytykę...
A8, pytanie która. Miałem model 99 i 2004. Było to jakieś 7-8 lat temu ale co nieco pamiętam ;)
Pamiętam spory komfort, ale nie taki jak w Esce, świetne skrzynie biegów i nieco niedorzeczne spalanie.
Obie miałem 4.2/tip/quattro.

Re: Audi V8/A8

: 02 gru 2015, 13:44
autor: Tiger-baza
Myślałem o modelu A8 pierwszej generacji, najbardziej mi się podoba, quattro mile widziene no i 4.2. Jak napisałeś o esce to pierwsze co skojarzył mi sie merc :lol: ale audi serii s są świetne, np. jak dla mnie S6 avant.
Chodzi mi po glowie też V8 ale to stary model i wymaga już specjalnej troski choc budowa elektroniki itp świetna jak dla amatora-majsterkowicza. Spalanie na poziomie? 20l?

Re: Audi V8/A8

: 02 gru 2015, 14:47
autor: maciej_ignys
Tiger-baza pisze:Myślałem o modelu A8 pierwszej generacji, najbardziej mi się podoba, quattro mile widziene no i 4.2. Jak napisałeś o esce to pierwsze co skojarzył mi sie merc :lol: ale audi serii s są świetne, np. jak dla mnie S6 avant.
Chodzi mi po glowie też V8 ale to stary model i wymaga już specjalnej troski choc budowa elektroniki itp świetna jak dla amatora-majsterkowicza. Spalanie na poziomie? 20l?
Tak Marcin, porównywałem z Mercedesem S-klasse. Osobiście nie pakowałbym się już w "stare" A8, raczej w A6 z dużą jednostką. A6 z bezawaryjną 2.8 V6 można kupić za stosunkowo mniejsze pieniądze a koszty eksploatacji (czy to paliwo czy naprawy) będą znacznie mniejsze, przy zbliżonym funie.
Oczywiście jak mówimy o nastoletnim aucie to świętym gralem kupującego musi być stan egzemplarza, bo wyśmiewany tutaj "pakiet startowy" na A8 łatwo może przekroczyć kwotę zakupu. W szczególności mówię tu o zawieszeniu.

A spalanie ? Poniżej 13 na trasie i 18 w mieście nie udało mi się zejść, w drugą stronę 25 miasto i 28 trasa (z Leszna do Warszawy 345 km - 100 litrowy zbiornik świecił pustkami ;) ) ale na pełnym gwizdku.

Co ciekawe licznik jak w każdym VW oszukuje znacznie i ta różnica się zwiększa wraz ze wzrostem prędkości, zatem oglądałem w mojej (tej nowszej) prawie 300 na blacie. Nawigacja miała inne zdanie :lol:

: 02 gru 2015, 14:57
autor: Michor
E39 z podobnym silnikiem pali 21,5 jak w zegarku w Warszawie.
Poniżej 20 nie wiem czy sie da zejść. Jakos strasznie nie ciskam.

Sent from my Lenovo P780_ROW using Tapatalk

Re: Audi V8/A8

: 02 gru 2015, 21:29
autor: Taz
Znalazłem! :)
IMG_0137.JPG
IMG_0138.JPG
IMG_0303.JPG

Re: Audi V8/A8

: 03 gru 2015, 16:01
autor: Nat
Taz pisze:Znalazłem! :)
Eeee, nie ma właściwego efektu, bo to już po zdjęciu z kufra mocującego sznurka do snopowiązałki, sprezentowanego przez moją teściową. ;)
Maciek, jaki ty jeszcze niedawno byłeś piękny i młody.
Yyy... czy jakoś tak ;)

Re: Audi V8/A8

: 03 gru 2015, 23:07
autor: Gruby007
]Miałem dużo styczności z Audi V8.. pomagałem kumplowi taką odbudowywać. A nawet dwie takie. Z tym, że on miał takie cztery, dwie do zrobienia, dwie jako dawcy. I były to rarytasy bo z tych czterech aż 3 były w manualu! dwie 3.6 i jedna 4.2. dwie 6biegów, jedna 5. Powiem tylko tyle: bez grubego portfela i/lub zaplecza części, wielkiej cierpliwości i dużego samozaparcia, nie polecam. V8 to wymagająca kochanka. Jest takie powiedzenie:
"Właściciel V8 płacze trzy razy: kiedy płaci, kupując V8, kiedy przyjdzie mu naprawić hamulce (przednie tarcze"ufo") i kiedy trzeba robić klime (stary typ odczynnika)
Nie żebym Ci odradzał, mówię jak jest, z autopsji.

A dla urozmaicenia i jako ciekawostka, zdjęcia z wymiany silnika : yesyes :
Pierwsze to wyjęcie, bez kanału i żurawia, na dworze latem :lol:
Drugie, montaż, już z żurawiem i w garażu. (twarz kumpla zamazana)
v8.jpg
v8-2.jpg

Re: Audi V8/A8

: 04 gru 2015, 1:08
autor: Tiger-baza
Co do V8 to też słyszałem o hamulcach ale mimo to zawsze chciałem miec ten samochód. Drugie to to żeby było 4.2l(3.6), silniki v6 fajne ale miałem już...
Spalanie - 20-25l PB sporo ale gazu lpg do przełknięcia a dźwięk, klasa, styl nie do pobicia.
Co do S-klasse to fajny bunkier W140 ale też troski wymaga.

Re: Audi V8/A8

: 04 gru 2015, 10:42
autor: Gruby007
W audi V8 nie było silników v6. Były dwie v-ósemki o pojemnościach 3.6 (250KM) i 4.2 (280KM) i na tym kończy się gama silnikowa tego auta :D
Co do hamulców to dużo z tych aut ma już po przerabiane, założone piasty z hamulcami od S6 C4. Wtedy obsługa hamulców jest dużo tańsza i wgl możliwa, bo o ile wiem, dostanie nowych tarcz ufo graniczy z cudem.
Ale masz racje, piękny wóz z klasą, prawdziwa limuzyna lat 90-tych. Życze powodzenia w spełnianiu marzeń!

Re: Audi V8/A8

: 04 gru 2015, 18:29
autor: Mariusz91
Pierwszy raz słyszę o tarczach hamulcowych "UFO" od razu pogrzebałem za tym. Ciekawe rozwiązanie :D

Obrazek

Re: Audi V8/A8

: 04 gru 2015, 23:48
autor: Tiger-baza
Co do Audi to wiem że w v8 nie było silników v6 hehehhe po prostu mialem juz samochodzy z silnikami v6 i r6 i mi się znudziły dlatego temat....
Audi V8 linia jest super, lubię linie samochodowe dla facetów tzw kańciate, dodatkowo pomruk i moc V8 silnika dodaje do smaku który lubię. Ja akurat mało się poruszam autami więc czy spali 15 czy 20 nie sprawia różnicy.
szkoda że życie tak szybko płynie a fajne auta się starzeją...
Na chwilę obecną myślalem o vanie ze względu na rodzinkę i pittbula ale zdecydowałem o mocnym kombi np. Audi S6 avant bo sedan niepraktyczny.

Re: Audi V8/A8

: 20 gru 2015, 0:02
autor: Tiger-baza
Koledzy co proponujecie?

- merc w140/w220
- audi v8, a8, s6 c5
- e39 4.4
- volvo s80 t6
?
Co powiecie?

Re: Audi V8/A8

: 20 gru 2015, 1:47
autor: Gruby007
Jeżeli chodzi o moje zdanie to BMW E38 4.4 V8! Siódema. i nie mam pytań ;)

Re: Audi V8/A8

: 20 gru 2015, 11:57
autor: Taz
Kolega miał przez kilka lat W140 z V8 5l. Chcąc utrzymać to auto w stanie fabrycznym trzeba mieć worek pieniędzy. A dodam, że kolega jest mechanikiem i wszystko przy nim robił sam.
Ale nawet dzisiaj to auto jest kosmiczne :)