Strona 1 z 1

Lybra 1.9 JTD - błąd E0236

: 12 sie 2016, 19:41
autor: kamilb
Cześć wszystkim, od niedawna jestem właścielem swojego pierwszego samochodu, Lancii Lybry.
Mam problem z brakiem turbo i błedem 0236(zawor overboost). Przeczytałem wiele postów na forum o tym problemie i mimo podjętych kroków problemu nie rozwiązałem.
1. Wymieniłem oba wężyki od zaworu, mimo że tylko jeden źle wyglądał, choć raczej był szczelny.
2. Rozebrałem, wyczyściłem i przesmarowałem zawór overboost.
3. Wyczyściłem czujnik ciśnienia doładowania.
4. Po podłączeniu gruszki turbiny z pominięciem zaworu overboost, sworzeń płynnie sie chowa.
Bład E0236 jak był tak jest, nie da się go skasować interfejsem FIAT ECU SCAN i darmową wersją MES a podczas testu overboost nic sie nie dzieje.
Macie jakiś pomyśł co mogę jesze zrobić? Kupić nowy zawór?

Re: Lybra 1.9 JTD Błąd E0236

: 12 sie 2016, 21:52
autor: lgurbiel
Obstawiam -czujnik ciśnienia doładowania

Re: Lybra 1.9 JTD Błąd E0236

: 12 sie 2016, 23:06
autor: wojtek24nysa
Witam, u mnie w AR 156 dopiero wymiana w/w czujnika pomogła koszt jakieś 130zł

Re: Lybra 1.9 JTD - błąd E0236

: 17 sie 2016, 15:09
autor: kamilb
Zmierzyłem rezystancje cewki zawóru overboost. Zgodnie z instrukcją serwisowa pierburg 0065 powinna wynosić 11? -16?. Wynik pomiaru 25?, dziwny bo przy uszkodeniu cewki rezystancja powinna wynosić nieskończonosć.
Wartość Boost control/solenoid wynosi 75% przed uruchomieniem silnika, a 30% po uruchomieniu. Takie same wartości odczutuje po odłączeniu zaworu overboost. Jeżeli dobrze rozumiem to komputer chce otworzyć zawór, ale go nie otwiera bo coś jest z nim nie tak.
W załączniku przesyłam wykres z wartościami Boost pressure, Desired boost pressure, Boost control/solenoid przed i po zapaleniu silnika.
Wymienić zawór overboost czy tak jak mówicie czujnik ciśnienia? Czy może zrobić jakiś inny pomiar?

Re: Lybra 1.9 JTD - błąd E0236

: 17 sie 2016, 22:34
autor: iled
podmień czujnik doładowania, sprawdź okablowanie owego czujnika.

Re: Lybra 1.9 JTD - błąd E0236

: 26 sie 2016, 20:42
autor: kamilb
Wymieniłem czujnik doładowania oraz rure dolotu bo znalazłem na niej małe pękniecie i jest pewien postęp. Znikneła kontrolka EOBD, a bład P0380 moge skasować. Turbina podczas jazdy działa. Problem jest w tym ze po każdym załaczeniu zapłonu bład P0380(niski sygnał, krytyczny, kontrolka nie została zapalone) pojawia sie na nowo. Check się swieci(chociaż czasem znika w czasie jazdy. Posiadacie jeszcze jakieś pomysły?