Emisja spalin naszych aut, czy można to zmienić?
- meqqex
- Klubowicz
- Posty: 2393
- Rejestracja: 05 wrz 2012, 18:15
- Skype: pr2em0
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Chojna - ZGR
- Kontakt:
Emisja spalin naszych aut, czy można to zmienić?
Serwus
Dużo ostatnimi czasy mówi się o emisji spalin, smogu etc. Są plany wprowadzenia ograniczeń dla pojazdów nie spełniających dane wymogi co do ich poruszania się głownie w dużych miastach i dotknie to zdecydowanie stare diesle. Nasi sąsiedzi czyli Niemcy mają takie ograniczenia z czym większość z Was zapewne się spotkała a auta są znakowane poprzez specjalne nalepki. Zgodnie z tymi wytycznymi moja będzie miała Lybra ma emisję spalin euro3 czy jest jakiś zabieg techniczny i prawny który może spowodować że starsze lub takie auto które nie spełnia odpowiednich norm oże otrzymać inną emisję i zmianę na bardziej przyjazną środowisku czyli kwalifikację na poziom wyżej zieloną nalepkę euro4 lub wyżej?
Dużo ostatnimi czasy mówi się o emisji spalin, smogu etc. Są plany wprowadzenia ograniczeń dla pojazdów nie spełniających dane wymogi co do ich poruszania się głownie w dużych miastach i dotknie to zdecydowanie stare diesle. Nasi sąsiedzi czyli Niemcy mają takie ograniczenia z czym większość z Was zapewne się spotkała a auta są znakowane poprzez specjalne nalepki. Zgodnie z tymi wytycznymi moja będzie miała Lybra ma emisję spalin euro3 czy jest jakiś zabieg techniczny i prawny który może spowodować że starsze lub takie auto które nie spełnia odpowiednich norm oże otrzymać inną emisję i zmianę na bardziej przyjazną środowisku czyli kwalifikację na poziom wyżej zieloną nalepkę euro4 lub wyżej?
[Lancia_Lybra_SW_LX_1.9_JTD_85kW_2004R]
6cio biegowy manual
BREMBO Brakes System
Novitec 18 inch wheels
ECU soft update STAGE 1 150 KM / 340 Nm by Ramzes_II
6cio biegowy manual
BREMBO Brakes System
Novitec 18 inch wheels
ECU soft update STAGE 1 150 KM / 340 Nm by Ramzes_II
- Energetyk
- Przedstawiciel Regionalny
- Posty: 1222
- Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Emisja spalin naszych aut, czy można to zmienić?
Dodatkowy katalizator? Dodatki do paliw?
Ja osobiście nigdy diesla nie miałem, w tej chwili posiadam swoje 4 auto na gaz i z tego co wiem problem spełnienia norm raczej mnie nie dotyczy.
Ja osobiście nigdy diesla nie miałem, w tej chwili posiadam swoje 4 auto na gaz i z tego co wiem problem spełnienia norm raczej mnie nie dotyczy.
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 2555
- Rejestracja: 24 paź 2013, 13:37
- Imię: Sławuś
- Lokalizacja: Szamoni
- Kontakt:
Re: Emisja spalin naszych aut, czy można to zmienić?
diesle z "lepszą" emisją spalin mają filtr cząstek stałych... moim zdaniem to nie do przeskoczenia, tzn. pewnie idzie ale kto to zrobi i za jakie pieniądze?
http://www.berbela.com/
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Emisja spalin naszych aut, czy można to zmienić?
W Niemczech montuje się do starszych diesli filtry dpf dodatkowe.sam ostatnio miałem doczynienia z takim autem było to audi A4 1.9 tdi 99r miało dpf plus dodatkowe sterowanie dpf em. Oraz zielona naklejka na szybie. Także da się przeskoczyć normę emisji tylko trzeba się zagłębić w koszty.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
- paśny
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 1908
- Rejestracja: 01 paź 2007, 0:00
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Warszawa / Młynek
Re: Emisja spalin naszych aut, czy można to zmienić?
1. Jeździć wolniej - mniejsze spalanie -> mniejsza emisja 
2. Gazować benzyny
3. Nie jeździć dieslem
PS: moja Lybra rocznik 2000 1,6 benzyna przyjechała z Niemiec z zieloną naklejką.

2. Gazować benzyny
Źródło: https://www.acon.com.pl/pl/fakty-i-mity-o-lpg-cngzawiera o wiele mniej szkodliwych substancji. To o 80% mniej węglowodorów, które decydują o powstaniu smogu, o 70% mniej tlenków węgla i azotu oraz praktycznie wyeliminowanie emisji siarki i sadzy.
3. Nie jeździć dieslem

PS: moja Lybra rocznik 2000 1,6 benzyna przyjechała z Niemiec z zieloną naklejką.
Viva la macchina
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 2555
- Rejestracja: 24 paź 2013, 13:37
- Imię: Sławuś
- Lokalizacja: Szamoni
- Kontakt:
Re: Emisja spalin naszych aut, czy można to zmienić?
kolego paśny, kolega meqqex pyta o swoją lybrę 1,9 jtd? rozumiem że sugerujesz aby ją sprzedał?
co do benzyny i jej zagazowania to jesteś 100% pewien ekologicznych wartości tego zabiegu?
co do benzyny i jej zagazowania to jesteś 100% pewien ekologicznych wartości tego zabiegu?
http://www.berbela.com/
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)
Re: Emisja spalin naszych aut, czy można to zmienić?
Ja tam bym powycinał wszystkie srefy,depeefy i egery i jeździł normalnie i patrzył ile sadzy leci z rur.Nie zemrzemy od zanieczyszczeń z aut to na co innego więc dla mnie po temacie
A cała ta niby ekologia to woda na młyn dla tych co to wymyślają i zarabiają na tym kokosy.

Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe
Re: Emisja spalin naszych aut, czy można to zmienić?
Diesla też można zagazować.
A co do głównego pytania-taniej i prościej kupić nowszy pojazd.
Nawet gdybyś się uparł i wstawił filtry, katy, gazy i inne cuda to nie wiem czy znalazłbyś firmę/stację diagnostyczną gdzie by sprawdzili i wydali zaświadczenie o nowej normie emisji spalin
A co do głównego pytania-taniej i prościej kupić nowszy pojazd.
Nawet gdybyś się uparł i wstawił filtry, katy, gazy i inne cuda to nie wiem czy znalazłbyś firmę/stację diagnostyczną gdzie by sprawdzili i wydali zaświadczenie o nowej normie emisji spalin

KAPPA TDS & JTD
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 2555
- Rejestracja: 24 paź 2013, 13:37
- Imię: Sławuś
- Lokalizacja: Szamoni
- Kontakt:
Re: Emisja spalin naszych aut, czy można to zmienić?
gdybym miał kasę, to w koło komina oraz sporadyczne na dojazdy do pracy autem (40 km), bo podróżuję baną, wystarczyłby mi jakiś elektryczny samochodzik... i tyle w temacie 

http://www.berbela.com/
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)
Re: Emisja spalin naszych aut, czy można to zmienić?
No nie no, ja rozumiem że można przytaczać różne artykuły do podparcia tezy, ale żeby taki stworzony przez dystrybutora danego rozwiązania? Nie ma opcji żebym uwierzył w ekologię lpg, zwłaszcza jak ktoś pisze o niemal całkowitej eliminacji m.in. siarki ze spalin, a jednak ponad połowa pojazdów na lpg zostawia za sobą wyraźny i niezbyt przyjemny odór. 
Co do gazowania diesli - wykonalne i to nie za jakieś kosmiczne pieniądze, mniej więcej koszt dobrego LPG. Jest to bezpieczniejsze i czystsze niż LPG, nie podlega ograniczeniom widocznym na niektórych parkingach itd. itp., ale same zbiorniki są cięższe (bo ciśnieniowe) co przy fabrycznym montażu skutkuje wzmocnionym zawieszeniem samochodu. Poza tym trzeba tankować jeszcze częściej niż LPG, a oszczędności są takie sobie. Jedyny sens to taki, że właśnie ktoś może bardzo chcieć "uekologicznić" swojego diesla.
Bassooner dobrze prawi, jak ktoś skacze tylko po bułki i okazyjnie po dalsze bułki to najfajniejszy byłby Braun na kółkach. Gdyby tylko były ciut tańsze, jeździły ciut dalej i gdyby ten zasięg nie spadał im proporcjonalnie do temperatury zewnętrznej...

Co do gazowania diesli - wykonalne i to nie za jakieś kosmiczne pieniądze, mniej więcej koszt dobrego LPG. Jest to bezpieczniejsze i czystsze niż LPG, nie podlega ograniczeniom widocznym na niektórych parkingach itd. itp., ale same zbiorniki są cięższe (bo ciśnieniowe) co przy fabrycznym montażu skutkuje wzmocnionym zawieszeniem samochodu. Poza tym trzeba tankować jeszcze częściej niż LPG, a oszczędności są takie sobie. Jedyny sens to taki, że właśnie ktoś może bardzo chcieć "uekologicznić" swojego diesla.
Bassooner dobrze prawi, jak ktoś skacze tylko po bułki i okazyjnie po dalsze bułki to najfajniejszy byłby Braun na kółkach. Gdyby tylko były ciut tańsze, jeździły ciut dalej i gdyby ten zasięg nie spadał im proporcjonalnie do temperatury zewnętrznej...
Drop a gear and disappear!
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 2555
- Rejestracja: 24 paź 2013, 13:37
- Imię: Sławuś
- Lokalizacja: Szamoni
- Kontakt:
Re: Emisja spalin naszych aut, czy można to zmienić?
cosik a propos ekologii gazu:
Emisja zanieczyszczeń przy zasilaniu LPG i benzyną
Emisja dwutlenku siarki i ołowiu z pojazdów zależy prawie wyłącznie od zawartości tych pierwiastków w paliwie. W przeszłości istotnymi zaletami LPG w porównaniu z benzyną była mała zawartość siarki i zerowa zawartość ołowiu. Obecnie w związku ze znaczną poprawą jakości benzyn, zalety te utraciły prawie całkowicie na znaczeniu.
Pojazdy konwencjonalne są wyposażone wyłącznie w prymitywne instalacje pierwszej generacji, jednak korzystne właściwości samego LPG powodują, że średnia emisja roczna zanieczyszczeń kontrolowanych przy zasilaniu tym paliwem i benzyną jest zbliżona. Zaletą stosowania gazu jest mniejsza średnia emisja zanieczyszczeń niekontrolowanych: benzenu i ciężkich węglowodorów aromatycznych.
Wskaźniki emisji zanieczyszczeń kontrolowanych z układu wydechowego pojazdów niskoemisyjnych zasilanych LPG zależą od generacji stosowanej instalacji. W przypadku pierwszej generacji wskaźniki te są średnio około cztery razy, a w skrajnym przypadku nawet ponad dwadzieścia razy, większe niż przy zasilaniu benzyną. W miarę wzrostu stopnia zaawansowania technicznego instalacji następuje zmniejszenie różnicy między wskaźnikami dla tych paliw, ale nawet w przypadku czwartej generacji pojazdy zasilane LPG mają średnio gorsze właściwości emisyjne. Pod względem ekologicznym istotne znaczenie ma to, że szczególnie duża różnica między gazem a benzyną występuje w ruchu miejskim. W naszym kraju w grupie niskoemisyjnych przeważają pojazdy wyposażone w instalacje pierwszej i drugiej generacji (w sumie ich udział wynosi około 90%), które w zasadzie nie powinny być w nich stosowane. Większy przebieg oraz stosowanie nieodpowiednich instalacji powodują, że średnia emisja roczna zanieczyszczeń kontrolowanych z pojazdów niskoemisyjnych jest przy zasilaniu LPG o prawie dwieście procent większa niż przy zasilaniu benzyną. W związku z większą emisją węglowodorów ulegają znacznemu ograniczeniu zalety gazu pod względem emisji zanieczyszczeń niekontrolowanych.
Przeprowadzona analiza wykazuje, że LPG ma pewne właściwości korzystnie wpływające na emisję zanieczyszczeń z pojazdów. Właściwości paliwa nie można jednak oceniać w oderwaniu od sposobu jego spalania, które zależy w znacznym stopniu od stosowanego układu zasilania. Niska jakość stosowanych instalacji przystosowujących do zasilania gazem i niska jakość ich montażu powodują, że jego korzystne właściwości nie są wykorzystywane. Zanieczyszczenie środowiska przez zasilane LPG pojazdy jest drastycznie większe niż byłoby w przypadku, gdyby były one zasilane benzyną. Sytuacja ulega szybkiemu, dalszemu pogorszeniu, gdyż obecnie do zasilania gazem są przystosowywane przede wszystkim pojazdy niskoemisyjne, a przeważająca ich część (około 70%) jest wyposażana w instalacje pierwszej i drugiej generacji.
Wprowadzenie zachęt do stosowania LPG przyniosło więc straty ekologiczne zamiast oczekiwanych korzyści. Z punktu widzenia ochrony środowiska udzielanie ulg w podatku akcyzowym na to paliwo jest nieuzasadnione. Wręcz przeciwnie, należałoby podjąć działania zniechęcające do przystosowywania pojazdów niskoemisyjnych do zasilania tym paliwem. Należy podkreślić, że nawet, gdyby korzystne właściwości gazu były całkowicie wykorzystane, co w praktyce nie jest realne, to korzyści ekologiczne osiągnięte w wyniku stosowania LPG w pojazdach samochodowych byłyby obecnie stosunkowo niewielkie.
Stanisław Radzimirski
Instytut Transportu Samochodowego
artykuł z 2006 roku i pewnie coś się poprawiło jednak aż tak różowo nie jest
Emisja zanieczyszczeń przy zasilaniu LPG i benzyną
Emisja dwutlenku siarki i ołowiu z pojazdów zależy prawie wyłącznie od zawartości tych pierwiastków w paliwie. W przeszłości istotnymi zaletami LPG w porównaniu z benzyną była mała zawartość siarki i zerowa zawartość ołowiu. Obecnie w związku ze znaczną poprawą jakości benzyn, zalety te utraciły prawie całkowicie na znaczeniu.
Pojazdy konwencjonalne są wyposażone wyłącznie w prymitywne instalacje pierwszej generacji, jednak korzystne właściwości samego LPG powodują, że średnia emisja roczna zanieczyszczeń kontrolowanych przy zasilaniu tym paliwem i benzyną jest zbliżona. Zaletą stosowania gazu jest mniejsza średnia emisja zanieczyszczeń niekontrolowanych: benzenu i ciężkich węglowodorów aromatycznych.
Wskaźniki emisji zanieczyszczeń kontrolowanych z układu wydechowego pojazdów niskoemisyjnych zasilanych LPG zależą od generacji stosowanej instalacji. W przypadku pierwszej generacji wskaźniki te są średnio około cztery razy, a w skrajnym przypadku nawet ponad dwadzieścia razy, większe niż przy zasilaniu benzyną. W miarę wzrostu stopnia zaawansowania technicznego instalacji następuje zmniejszenie różnicy między wskaźnikami dla tych paliw, ale nawet w przypadku czwartej generacji pojazdy zasilane LPG mają średnio gorsze właściwości emisyjne. Pod względem ekologicznym istotne znaczenie ma to, że szczególnie duża różnica między gazem a benzyną występuje w ruchu miejskim. W naszym kraju w grupie niskoemisyjnych przeważają pojazdy wyposażone w instalacje pierwszej i drugiej generacji (w sumie ich udział wynosi około 90%), które w zasadzie nie powinny być w nich stosowane. Większy przebieg oraz stosowanie nieodpowiednich instalacji powodują, że średnia emisja roczna zanieczyszczeń kontrolowanych z pojazdów niskoemisyjnych jest przy zasilaniu LPG o prawie dwieście procent większa niż przy zasilaniu benzyną. W związku z większą emisją węglowodorów ulegają znacznemu ograniczeniu zalety gazu pod względem emisji zanieczyszczeń niekontrolowanych.
Przeprowadzona analiza wykazuje, że LPG ma pewne właściwości korzystnie wpływające na emisję zanieczyszczeń z pojazdów. Właściwości paliwa nie można jednak oceniać w oderwaniu od sposobu jego spalania, które zależy w znacznym stopniu od stosowanego układu zasilania. Niska jakość stosowanych instalacji przystosowujących do zasilania gazem i niska jakość ich montażu powodują, że jego korzystne właściwości nie są wykorzystywane. Zanieczyszczenie środowiska przez zasilane LPG pojazdy jest drastycznie większe niż byłoby w przypadku, gdyby były one zasilane benzyną. Sytuacja ulega szybkiemu, dalszemu pogorszeniu, gdyż obecnie do zasilania gazem są przystosowywane przede wszystkim pojazdy niskoemisyjne, a przeważająca ich część (około 70%) jest wyposażana w instalacje pierwszej i drugiej generacji.
Wprowadzenie zachęt do stosowania LPG przyniosło więc straty ekologiczne zamiast oczekiwanych korzyści. Z punktu widzenia ochrony środowiska udzielanie ulg w podatku akcyzowym na to paliwo jest nieuzasadnione. Wręcz przeciwnie, należałoby podjąć działania zniechęcające do przystosowywania pojazdów niskoemisyjnych do zasilania tym paliwem. Należy podkreślić, że nawet, gdyby korzystne właściwości gazu były całkowicie wykorzystane, co w praktyce nie jest realne, to korzyści ekologiczne osiągnięte w wyniku stosowania LPG w pojazdach samochodowych byłyby obecnie stosunkowo niewielkie.
Stanisław Radzimirski
Instytut Transportu Samochodowego
artykuł z 2006 roku i pewnie coś się poprawiło jednak aż tak różowo nie jest

http://www.berbela.com/
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)
- paśny
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 1908
- Rejestracja: 01 paź 2007, 0:00
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Warszawa / Młynek
Re: Emisja spalin naszych aut, czy można to zmienić?
No, ciekawe to jest - tylko które źródło jest prawdziwe? Bo to drugie wygląda jakby było pisane na zamówienie fiskusa...
Viva la macchina
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 2555
- Rejestracja: 24 paź 2013, 13:37
- Imię: Sławuś
- Lokalizacja: Szamoni
- Kontakt:
Re: Emisja spalin naszych aut, czy można to zmienić?
nie upieram się koniecznie przy tej, może skrajnej opinii, jednak sam wiesz że samo zagazowanie samochodu może być zrobione na wiele sposobów, a u Januszów gazowania obali prostą i wyświechtaną teorię LPG = ekologia

http://www.berbela.com/
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)
- Energetyk
- Przedstawiciel Regionalny
- Posty: 1222
- Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Emisja spalin naszych aut, czy można to zmienić?
Bzdura. Nawet nie czytam dalej jeśli od tego zaczynamy wszystkie wnioski. Z którego to jest roku?Pojazdy konwencjonalne są wyposażone wyłącznie w prymitywne instalacje pierwszej generacji, jednak korzystne właściwości samego LPG powodują, że średnia emisja roczna zanieczyszczeń kontrolowanych przy zasilaniu tym paliwem i benzyną jest zbliżona. Zaletą stosowania gazu jest mniejsza średnia emisja zanieczyszczeń niekontrolowanych: benzenu i ciężkich węglowodorów aromatycznych.
Auta na śrubę wymarły, może oprócz zajeżdżanych Fiatów Uno itp.
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V
Re: Emisja spalin naszych aut, czy można to zmienić?
Nie ma sensu przytaczać nieaktualnych danych. Ile pojazdów ma teraz LPG II generacji? 10%? A o generacjach wyższych niż IV autor w ogóle nie wspomina.artykuł z 2006 roku
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD