Strona 1 z 2

Kappa 2.0 20v 146KM - nie odpala

: 26 sty 2017, 20:30
autor: Drac
Witam

Jestem posiadaczem Lucynki z silnikiem 2.0 20v 146 KM, silnik 838A1 rocznik 1995.
A teraz do rzeczy:
- auto jeździło do wczoraj, zgasiłem już nie odpaliła,
- poczytałem trochę na forum i potrzebowałbym kilku informacji.

- kiedy powinno pojawić się napięcie na wtyczce pompy paliwa? (po uruchomieniu rozrusznika czy po przekręceniu kluczyka?)
- który dokładnie przekaźnik na podszybiu jest tym od pompy?


Pozdrawiam

Re: Kappa 2.0 146KM - nie odpala

: 26 sty 2017, 20:46
autor: Maniak
Po przekręceniu kluczyka.
Zaobserwuj czy podczas odpalania wskazówka obrotomierza się podnosi.
A jeszcze zerknij na bezpieczniki pod kierownicą.

Re: Kappa 2.0 146KM - nie odpala

: 26 sty 2017, 21:42
autor: Drac
Maniak pisze: 26 sty 2017, 20:46 Po przekręceniu kluczyka.
Zaobserwòj czy podczas odpalania wskazówka obrotomierza się podnosi.
A jescze zerknij na bezpieczniki pod kierownicą.
Mierzyłem na kostce przy pompie, nie ma napięcia. Sprawdzałem bezpiecznik opisany jako fuel pump, bezpiecznik cały, prądu na bezpieczniku brak.

Potrzebowałbym jeszcze wiedzieć który przekaźnik powinienem sprawdzić.

...i gdzie szukać dalej?

Re: Kappa 2.0 146KM - nie odpala

: 26 sty 2017, 23:16
autor: jasiugm
Czy po przekręceniu kluczyka gaśnie Ci dioda od immo (ta między nawiewami)?
Jeśli świeci to jest problem z immobilizerem.

Re: Kappa 2.0 146KM - nie odpala

: 27 sty 2017, 3:30
autor: Johnny
Jak stoisz od przodu auta to masz po prawej stronie dwa duże przekaźniki bodajże żółte, ten pierwszy z prawej jest od rozrusznika i czegoś tam jeszcze a ten drugi od prawej jest od pompy tam są dwa duże reszta mała...

Re: Kappa 2.0 146KM - nie odpala

: 27 sty 2017, 14:08
autor: Drac
jasiugm pisze: 26 sty 2017, 23:16 Czy po przekręceniu kluczyka gaśnie Ci dioda od immo (ta między nawiewami)?
Jeśli świeci to jest problem z immobilizerem.
U mnie immo jest odłączone całkowicie.

Re: Kappa 2.0 146KM - nie odpala

: 27 sty 2017, 14:11
autor: Drac
Johnny pisze: 27 sty 2017, 3:30 Jak stoisz od przodu auta to masz po prawej stronie dwa duże przekaźniki bodajże żółte, ten pierwszy z prawej jest od rozrusznika i czegoś tam jeszcze a ten drugi od prawej jest od pompy tam są dwa duże reszta mała...
Rozumiem że cały czas mówimy o przekaźnikach przy filtrze przeciwpyłowym na podszybiu? :)

Jeżeli tak to ja tam mam 4 przekaźniki, żółty jest tylko jeden(pierwszy od prawej), pozostałe 3 to przekaźniki BOSCH w aluminiowej obudowie.

Re: Kappa 2.0 146KM - nie odpala

: 27 sty 2017, 14:33
autor: Maniak
Drac pisze: 26 sty 2017, 21:42
Maniak pisze: 26 sty 2017, 20:46 Po przekręceniu kluczyka.
Zaobserwòj czy podczas odpalania wskazówka obrotomierza się podnosi.
A jescze zerknij na bezpieczniki pod kierownicą.
Mierzyłem na kostce przy pompie, nie ma napięcia. Sprawdzałem bezpiecznik opisany jako fuel pump, bezpiecznik cały, prądu na bezpieczniku brak.

Potrzebowałbym jeszcze wiedzieć który przekaźnik powinienem sprawdzić.

...i gdzie szukać dalej?
Nie odpowiedziałeś na pytanie o wskazówkę obrotomierza. To jak podnosi sięczy nie :?:

Re: Kappa 2.0 146KM - nie odpala

: 27 sty 2017, 14:47
autor: Drac
Maniak pisze: 27 sty 2017, 14:33
Drac pisze: 26 sty 2017, 21:42
Maniak pisze: 26 sty 2017, 20:46 Po przekręceniu kluczyka.
Zaobserwòj czy podczas odpalania wskazówka obrotomierza się podnosi.
A jescze zerknij na bezpieczniki pod kierownicą.
Mierzyłem na kostce przy pompie, nie ma napięcia. Sprawdzałem bezpiecznik opisany jako fuel pump, bezpiecznik cały, prądu na bezpieczniku brak.

Potrzebowałbym jeszcze wiedzieć który przekaźnik powinienem sprawdzić.

...i gdzie szukać dalej?
Nie odpowiedziałeś na pytanie o wskazówkę obrotomierza. To jak podnosi sięczy nie :?:

Wrócę do domu to sprawdzę ;)

Re: Kappa 2.0 146KM - nie odpala

: 27 sty 2017, 15:01
autor: Johnny
Drac pisze: 27 sty 2017, 14:11
Johnny pisze: 27 sty 2017, 3:30 Jak stoisz od przodu auta to masz po prawej stronie dwa duże przekaźniki bodajże żółte, ten pierwszy z prawej jest od rozrusznika i czegoś tam jeszcze a ten drugi od prawej jest od pompy tam są dwa duże reszta mała...
Rozumiem że cały czas mówimy o przekaźnikach przy filtrze przeciwpyłowym na podszybiu? :)

Jeżeli tak to ja tam mam 4 przekaźniki, żółty jest tylko jeden(pierwszy od prawej), pozostałe 3 to przekaźniki BOSCH w aluminiowej obudowie.
Tak o tym mówimy... U mnie były dwa....

Re: Kappa 2.0 20v 146KM - nie odpala

: 28 sty 2017, 6:11
autor: kond243
Jest też pewna wtyczka gdzie kabelki zasilania pompy są łączone. Znajduje się ona obok zbiornika na płyn wspomagania. Tylko głębiej trzeba sięgnąć. Lubią się tam za zielenić piny we wtyczce. Ale pierwsze sprawdź przekaźnik. Spróbuj go zawrzeć. Jeśli pompa odpowie to może być brak sterowania z ECU.

Re: Kappa 2.0 20v 146KM - nie odpala

: 28 sty 2017, 15:05
autor: Drac
Witam ponownie.

Ostateczna diagnoza: uwalona pompa paliwa :)

kilka spostrzeżeń:

- po zdjęciu osłony przekaźnika przekręciłem kluczyk i obserwowałem co się dzieje, okazało się że samo przekręcenie kluczy zwiera przekaźnik tylko na sekundę. Potem jest rozwarcie, dopiero przekręcenie kluczyka do pozycji kiedy uruchamia się rozrusznik powoduje stałe zwarcie przekaźnika.
- okazało się że żeby sprawdzić przejście nie ma potrzeby przekręcać kluczyka gdyż na przekaźnik cały czas podawany jest prąd z aku, wystarczy zewrzeć przekaźnik(w moim przypadku było łatwo bo miałem zdjętą osłonę przekaźnika).

Dziękuje Panowie i Panie(jeżeli takowe bały udział w dyskusji :) ) za wsparcie.

I teraz kolejna pytanie, czy istnieje jakiś zamiennik do tej pompy w rozsądnej cenie?

Re: Kappa 2.0 20v 146KM - nie odpala

: 28 sty 2017, 15:07
autor: Drac
kond243 pisze: 28 sty 2017, 6:11 Jest też pewna wtyczka gdzie kabelki zasilania pompy są łączone. Znajduje się ona obok zbiornika na płyn wspomagania. Tylko głębiej trzeba sięgnąć. Lubią się tam za zielenić piny we wtyczce. Ale pierwsze sprawdź przekaźnik. Spróbuj go zawrzeć. Jeśli pompa odpowie to może być brak sterowania z ECU.
U mnie ta kostka jest bliżej przekaźników aniżeli pojemnika z płynem wspomagania, musiałem odkręcić kilka śrub trzymających plastikową osłonę podszybia. Sama kostka w stanie idealnym, styki czyste, uszczelka cała.

Re: Kappa 2.0 20v 146KM - nie odpala

: 28 sty 2017, 15:14
autor: AUFER
Kolega Maniak zapewne dokładnie napiszę co ma Ci do zaproponowania za kwotę jaką Ci podałem ;-)
Ponoć to nie sama pompa tylko z koszem

Re: Kappa 2.0 20v 146KM - nie odpala

: 28 sty 2017, 16:22
autor: Drac
AUFER pisze: 28 sty 2017, 15:14 Kolega Maniak zapewne dokładnie napiszę co ma Ci do zaproponowania za kwotę jaką Ci podałem ;-)
Ponoć to nie sama pompa tylko z koszem
Hej Arturo :)

Masz całkiem ładny licznik postów:)