Strona 1 z 1
Lybra 2.0 20v 154KM - olej od strony dolotu
: 18 lut 2017, 15:17
autor: horses
Cześć.
Ostatnio podczas wizyty u mechanika, stwierdzili że poci się mocno od strony dolotu. Nie oglądałem tego. Wyczyścili, na razie do następnej wizyty.
Zakładam tylko że może być to jakaś przypadłość tych silników ?
Adam
Re: Lybra 2.0 154 - olej od strony dolotu
: 18 lut 2017, 17:34
autor: s0krates
Co to znaczy, że się poci? Wycieka olej z kolektora?
A jak tam obroty na biegu jałowym? Nie są czasem podniesione?
Re: Lybra 2.0 154 - olej od strony dolotu
: 18 lut 2017, 21:28
autor: horses
Niestety nie widziałem.
Od mechanika że bardzo mocno poci się od kolektora dolotowego.
Z obrotami jest raczej w drugą stronę. Czasami przy zatrzymywaniu się spadają do 400-500 i za chwilę się podnoszą.
Re: Lybra 2.0 154 - olej od strony dolotu
: 18 lut 2017, 22:25
autor: s0krates
U mnie były podniesione obroty i przyczyną była właśnie nieszczelność kolektora VIS. Przepustnica się zamyka i silnik ciągnie powietrze bypassem przez odmę, stąd masz olej w dolocie..
Re: Lybra 2.0 154 - olej od strony dolotu
: 18 lut 2017, 23:02
autor: horses
Przy okazji kolejnej wizyty jesteśmy umówieni na sprawdzenia, podpowiem.
Re: Lybra 2.0 154 - olej od strony dolotu
: 30 cze 2017, 23:45
autor: pawel1234
s0krates pisze: ↑18 lut 2017, 22:25
U mnie były podniesione obroty i przyczyną była właśnie nieszczelność kolektora VIS. Przepustnica się zamyka i silnik ciągnie powietrze bypassem przez odmę, stąd masz olej w dolocie..
Sokrates mógłbyś powiedzieć o co chodzi z tym bypassem i odmą? U mnie też leci po tyle silniku olej.
Obroty były ok 1000 rpm i wymieniłem akumulator powietrza, obroty spadły, ale nadal leci po tyle silnika.
Tą odmę trzeba przeczyścić czy jak?

Re: Lybra 2.0 154 - olej od strony dolotu
: 02 lip 2017, 22:30
autor: Jan19
pawel1234 pisze: ↑30 cze 2017, 23:45
s0krates pisze: ↑18 lut 2017, 22:25
U mnie były podniesione obroty i przyczyną była właśnie nieszczelność kolektora VIS. Przepustnica się zamyka i silnik ciągnie powietrze bypassem przez odmę, stąd masz olej w dolocie..
Sokrates mógłbyś powiedzieć o co chodzi z tym bypassem i odmą? U mnie też leci po tyle silniku olej.
Obroty były ok 1000 rpm i wymieniłem akumulator powietrza, obroty spadły, ale nadal leci po tyle silnika.
Tą odmę trzeba przeczyścić czy jak?
Z ciekawości zapytam co to jest akumulator powietrza?
Re: Lybra 2.0 154 - olej od strony dolotu
: 03 lip 2017, 0:43
autor: fedos
Jan19 pisze: ↑02 lip 2017, 22:30
pawel1234 pisze: ↑30 cze 2017, 23:45
s0krates pisze: ↑18 lut 2017, 22:25
U mnie były podniesione obroty i przyczyną była właśnie nieszczelność kolektora VIS. Przepustnica się zamyka i silnik ciągnie powietrze bypassem przez odmę, stąd masz olej w dolocie..
Sokrates mógłbyś powiedzieć o co chodzi z tym bypassem i odmą? U mnie też leci po tyle silniku olej.
Obroty były ok 1000 rpm i wymieniłem akumulator powietrza, obroty spadły, ale nadal leci po tyle silnika.
Tą odmę trzeba przeczyścić czy jak?
Z ciekawości zapytam co to jest akumulator powietrza?
Pewnie miał na mysle rezonator powietrza, który nie raz nazywaja akumulatorem,ale mogę sie mylić oczywiście

Re: Lybra 2.0 20v 154KM - olej od strony dolotu
: 03 lip 2017, 9:24
autor: s0krates
Skoro obroty się uspokoiły to może już jest spoko, tylko Ci wycieka to co już tam nazbierałeś. Trzeba by zdjąć kolektor i go wypłukać ale szczerze nie wiem czy to ma sens.
Aby stwierdzić czy powietrze leci przez odmę mocno czy nie jest jeden prosty sposób. - Ściśnij odmę ręką - jak silnik się zacznie dusić tzn masz problem, jak zmiana jest niewielka/żadna to jest ok.
Re: Lybra 2.0 154 - olej od strony dolotu
: 03 lip 2017, 10:45
autor: Jan19
fedos pisze: ↑03 lip 2017, 0:43
Jan19 pisze: ↑02 lip 2017, 22:30
pawel1234 pisze: ↑30 cze 2017, 23:45
s0krates pisze: ↑18 lut 2017, 22:25
U mnie były podniesione obroty i przyczyną była właśnie nieszczelność kolektora VIS. Przepustnica się zamyka i silnik ciągnie powietrze bypassem przez odmę, stąd masz olej w dolocie..
Sokrates mógłbyś powiedzieć o co chodzi z tym bypassem i odmą? U mnie też leci po tyle silniku olej.
Obroty były ok 1000 rpm i wymieniłem akumulator powietrza, obroty spadły, ale nadal leci po tyle silnika.
Tą odmę trzeba przeczyścić czy jak?
Z ciekawości zapytam co to jest akumulator powietrza?
Pewnie miał na mysle rezonator powietrza, który nie raz nazywaja akumulatorem,ale mogę sie mylić oczywiście
A czyli tłumik szmerów znaczy się. Ok teraz kumam bo myślałem że jakiś nowy wynalazek wprowadzili

Re: Lybra 2.0 20v 154KM - olej od strony dolotu
: 03 lip 2017, 10:48
autor: Jan19
s0krates pisze: ↑03 lip 2017, 9:24
Skoro obroty się uspokoiły to może już jest spoko, tylko Ci wycieka to co już tam nazbierałeś. Trzeba by zdjąć kolektor i go wypłukać ale szczerze nie wiem czy to ma sens.
Aby stwierdzić czy powietrze leci przez odmę mocno czy nie jest jeden prosty sposób. - Ściśnij odmę ręką - jak silnik się zacznie dusić tzn masz problem, jak zmiana jest niewielka/żadna to jest ok.
Nic dodać nic ująć. To jest porada która wyjaśnia wszystko.
Re: Lybra 2.0 20v 154KM - olej od strony dolotu
: 03 lip 2017, 23:54
autor: pawel1234
Chodziło mi o tą plastikową puszkę pomiędzy kolektorem dolotowym, a przepustnicą
Tak ją nazwali w serwisie.
Dzięki Sokrates, spróbuję i zobaczę co będzie

Re: Lybra 2.0 20v 154KM - olej od strony dolotu
: 16 paź 2018, 23:21
autor: Bichoń
Jak to jest z tymi wężykami odmy w 2.0, dlaczego są dwa odchodzące od pokrywy zaworów - jeden przed i jeden za przepustnicą?
W jednej mojej 2.0 20v mam problemy z majonezem w przewodzie odmy w zimie, a dzisiaj zauważyłem, że rurkę odmy z wyjściem za przepustnicą (na jakiś zaworek jednokierunkowy?) mam zaślepioną kulką z łożyska. O co w tym układzie chodzi?