Kappa - centralny zamek

Lewutek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 664
Rejestracja: 28 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: "Wincentowo" ... świętokrzyskie

Kappa - centralny zamek

Post autor: Lewutek » 11 kwie 2005, 23:19

Witam ...

Mam problem z zamkiem przednim pasażera ... objaw jest taki, że zamknięcie samochodu z pilota nie jest możliwe ... zamki "szaleją" i nie zamykają auta ... zresztą widać, że od strony pasażera zamek nie rusza dźwigni przy klamce

... możliwe jest natomiast zamknięcie samochodu z kluczyka od strony pasażera ... i wtedy centralny działa w całym samochodzie ...

... zdjąłem boczek drzwi i odpiołem zasilanie zamka ... teraz auto z pilota się zamyka, ale trzeba pamiętać aby od strony pasażera zamknąc drzwi z kluczyka ...

... no i pytanie ... czy to oznaka "padniętego" zamka w drzwiach ... czy da się to naprawić domowymi sposobami, a może jedynym wyjściem jest zakup nowego zamka ... czy KTOŚ Z WAS przerabiał już taki "laborat" ... a jeżeli tak to czy wymiana jest uciążliwa (ciężka) ... fajnie by było mieć jakiś opis kierujący robotą ... być może trzeba demontować prowadnice szyby lub system linek opuszczania szyby ... miejsca w tym fragmencie jest MAŁO ... :? :? :?
Buraczany Wóz, "ف"opel, "ف"A"Ł‚"di, VW ... Obrazek
aktualnie turlam się™ od lat ... KAPISZONOLOT-em 2,4LX z "heblami" BREMBO ... na Blosie ... jest i K2,0T 20V

Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

Re: Kappa - centralny zamek ...

Post autor: tomek » 12 kwie 2005, 8:01

Niestety zapewne padl albo wyrobil sie silownik. Mozna podmienic na jakis uniwersalny. Ja mam wymieniony, co prawda nie z przodu ale z tylu.
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

Awatar użytkownika
bogdan
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1797
Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Nurzec Stacja
Kontakt:

Kappa - centralny zamek

Post autor: bogdan » 12 kwie 2005, 10:33

miałem podobnie w swojej themie, "zamki szalały", przyczyną był czujnik zamka drzwi, rozebrałem podiąłem i pracuje idealnie. niestety nie wiem jak to jest w kappie.
pozdrawiam :D :D :D
TYLKO L A N C I A

Lewutek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 664
Rejestracja: 28 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: "Wincentowo" ... świętokrzyskie

Kappa - centralny zamek

Post autor: Lewutek » 12 kwie 2005, 11:01

... może rozbieraliście auto w tym miejscu ... jakiś opis demontażu ? ... boczek zdjęty i zamek jakoś widać ... chociaz jestem za tym jak pisze Tomek, że wyrobił się lub padł siłownik ... ale który jest to ten siłownik ... gdzie w drzwiach się on znajduje - przy zamku ? ... jaki inny (zamiennik) można założyć zamiast oryginału ?
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2005, 13:17 przez Lewutek, łącznie zmieniany 1 raz.
Buraczany Wóz, "ف"opel, "ف"A"Ł‚"di, VW ... Obrazek
aktualnie turlam się™ od lat ... KAPISZONOLOT-em 2,4LX z "heblami" BREMBO ... na Blosie ... jest i K2,0T 20V

Anonymous

Kappa - centralny zamek

Post autor: Anonymous » 12 kwie 2005, 13:14

Witam!
Przerabiałem juz ten temat wiec moge cos napisac! Na początek proponuje sprawdzenie czy idą impulsy na zamek. Skoro mozesz bez problemu zamykać kluczykiem, to najprawdopodobniej jest padnięty silniczek w zamku(raczej nie do kupienia). Aby wyjąć zamek musisz odkręcić prowadnice od szyby, następnie zdjąć cięgna z zamka. Póżniej pozostaje tylko odkecenie zamka. Proponuje wymienic cały zamek, lub zabawy w rozbieranie(mozliwe ze padlo cos z kabelkami), co łączy sie z zerwaniem nitu. Ale da sie go spowrotem całkiem ładnie poskładać.

Lewutek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 664
Rejestracja: 28 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: "Wincentowo" ... świętokrzyskie

Kappa - centralny zamek

Post autor: Lewutek » 12 kwie 2005, 13:23

No dobra Arkadiuszz ... jeżeli to będzie silniczek w zamku to przy wykręcaniu zamka muszę odkęcić tylko jedną prowadnicę szyby ? ... tą od strony zamka ... :?: ... i szyby nie muszę wyjmować ... zakładam, że elektryka pod względem połączenia na przewodach jest OK!
Buraczany Wóz, "ف"opel, "ف"A"Ł‚"di, VW ... Obrazek
aktualnie turlam się™ od lat ... KAPISZONOLOT-em 2,4LX z "heblami" BREMBO ... na Blosie ... jest i K2,0T 20V

Anonymous

Kappa - centralny zamek

Post autor: Anonymous » 12 kwie 2005, 17:02

Tak, wystarczy odkręcić jedną prowadnice przy zamku w celu ułatwienia dojscia do zamka, szyby wyjmowac nie trzeba.

Awatar użytkownika
slawsur
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 71
Rejestracja: 22 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Białystok

Kappa - centralny zamek

Post autor: slawsur » 13 kwie 2005, 18:34

Mam tez problem z tym zamkiem ale w tylnych drzwiach Objawy są takie że zamyka jak mu sie zachce (nie ma znaczenia czy z kluczyka czy z zamka) Raz jest wszysko OK (zamyka obydwa) raz zamknie tylko jedne a czasem wogóle Przybieram sie do rozebrania i obejrzenia (może wystarczy jakies smarowanko :D :D ) ale może wcześniej ktoś mnie oświeci co to może być Może ktoś z was miał podobny problem :?: :?:
Lancia K 2.4 20V 98r. 180kkm

Awatar użytkownika
Krzysiek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 167
Rejestracja: 27 sie 2003, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Kappa - centralny zamek

Post autor: Krzysiek » 14 kwie 2005, 8:56

Przerabiałem to :D
Brak dobrego połączenia (zaśniedziałe styki) w zamku, lub na kostce w drzwiach. Raczej w zamku. Zamek można rozebrać i przeczyścić styki. Ja się jednak nie odważyłem. Zamek jest zanitowany i jest tam mocna sprężyna. Bałem się że w czasie rozbierania wszystko się rozpryśnie po garażu, a ja potem tego nie poskładam. Natomiast zrobiłem tak że napsikałem do środka CX80. Auto zamykałem z pilota (jak zadziałało), albo kluczykiem od strony pasażera. Często również zamykałem klamką od środka. Po pewnym czasie (kilka tygodni) nieprawidłowości całkowicie ustąpiły.
k 2.4 (LPG)
delta integrale

Anonymous

Kappa - centralny zamek

Post autor: Anonymous » 14 kwie 2005, 15:42

Witam Też sie poskarżę na zamek :( . Jakieś 3 tygodnie temu przestał mi sie otwierać z pilota. Natomiast z kluczyka chodzi bez problemu. Na początek wymieniłem baterie w kluczuku. Efekt był zerowy. Ostatnio przy pomocy znajomego warsztatu (autokomplex) przekodowałem kluczyk od podstaw. I nadal nic. Może wy coś wiecie na ten temat ? PS może ma ktoś płytę serwisową lanci :-))))) :lol:?

Awatar użytkownika
sanchez
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 200
Rejestracja: 19 kwie 2004, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - centralny zamek

Post autor: sanchez » 14 kwie 2005, 16:08

Panowie trzeba zlokalizowac ktory zamek nawala i go wymienic niestety. Mialem to juz ze 2 razy. po wymianie efekt natychmiastowy :wink:
Mozna grzebac, ale ja sie w to nie bawie, bo to jest czesc "slabo rozbieralna" . Jak tylko cos nie kontaktuje to spray do styków i na jakis czas pomaga. Ale jak pad zupelny to wymiana.
k 2.4 - było i minęło.
??? ?? ?????? ,? ??????? ,?????? ??? ??????!

Awatar użytkownika
slawsur
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 71
Rejestracja: 22 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Białystok

Kappa - centralny zamek

Post autor: slawsur » 14 kwie 2005, 17:39

Ja tez tak myśle że tam coś zaśniedziało Jak zrobi sie troszke cieplej i znajde czas na pewno tam zajrzę A jeśli jednak potrzeba by było wymienic ten zamek to czy jest jakiś zamiennik :?: :?: i ile na oko to by kosztowało (pytam tak na wszelki wypadek :D :D ) A i jeszcze jedno pytanie do ludzi co już rozbierali tylne drzwi w kapiszonie Czy mam na cos zwrócic szczególnie uwagę żeby nie zepsuc czegoś czego nie powinieniem ( np. jakies zatrzaski, plastiki, ukryte śruby itp.) :?: :?: Czy sama procedura zdjęcia boczku jest skomplikowana :?: :?: Może jakis opis :D :D Chcę uniknąć niepotrzebnych wydatków :D :D Z góry dziękuję
Lancia K 2.4 20V 98r. 180kkm

Awatar użytkownika
sanchez
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 200
Rejestracja: 19 kwie 2004, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - centralny zamek

Post autor: sanchez » 14 kwie 2005, 17:50

"slawsur" pisze: A jeśli jednak potrzeba by było wymienic ten zamek to czy jest jakiś zamiennik :?: :?: i ile na oko to by kosztowało (pytam tak na wszelki wypadek :D :D )
O zamienniku nie slyszalem, ale mozna kombinowac z uniwersalnym.
Nowy w sklepie w ASO - 300 chyba :(
k 2.4 - było i minęło.
??? ?? ?????? ,? ??????? ,?????? ??? ??????!

Anonymous

Kappa - centralny zamek

Post autor: Anonymous » 14 kwie 2005, 17:56

A tak jeszcze dodatkowo dla informacji Odnośnie kluczyka do zamka w ASO śpiewają 300-350 zł :( ( sępy :wink: )

Awatar użytkownika
sanchez
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 200
Rejestracja: 19 kwie 2004, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - centralny zamek

Post autor: sanchez » 14 kwie 2005, 17:59

"Michał" pisze:A tak jeszcze dodatkowo dla informacji Odnośnie kluczyka do zamka w ASO śpiewają 300-350 zł :( ( sępy :wink: )
heh, dobrze ze mam komplecik sprawny... 8O
k 2.4 - było i minęło.
??? ?? ?????? ,? ??????? ,?????? ??? ??????!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”