Strona 1 z 1

Kappa i Silnik ze Stilo 2.4 2003r

: 19 kwie 2018, 0:09
autor: blejku
Czy ktoś się orientuje czy pomiędzy silnikama 2.4 20v Pb z kappy 97r a silnikiem Stilo z 2003 oprocz oczywistych różnic takich jak plastikowa pokrywa wałków i elektroniczna przepustnica,inaczej rozmieszczony osprzęt są jakieś istotne różnice?

Z silnika który miałem do K nic jednak nie będzie bo wał krzywy :-) blok przytarty, tłok przytarty :-) więc szukam silnika..
W chwili kryzysu myślałem o JTD ale nie.. nie ma opcji : yesyes :
Jest silnik ze Stilo 2.4 tylko nie wiem czy taki z 2003 roku podejdzie. Teoretycznie powinien ale wole zapytać
Wszystkie graty z 2.4 mam.. a nawet więcej : yesyes :
Skrzynie biegów mam power drive z 2.4

Co ze skrzynią?
Co z łapami od silnika? Da sie je podmienić
podejdzie kolektor dolotowy z przepustnicą na linke i VIS`em?

Z góry dzięki za pomoc.

Re: Kappa i Silnik ze Stilo 2.4 2003r

: 19 kwie 2018, 2:27
autor: kond243
Wszystko pasuje. Słupek jest sam. Zakladasz osprzęt z Kappy łącznie z twoją pokrywą zaworów i kolektorami ssącym i wydechowym. Osprzęt stilo inny. Czujnik wału będzie miał inną wtyczkę. Czujniki spalania stukowego są inne. Stilo jak i Thesis 2.4 i 20vt ma dwupinowe bez kabla. Kappa ma trzy piny z kablem. Mocowane tak samo na jedną śrubę m8. Stilo może mieć dwumas więc sztywny zamach z Kappy. Przerabiałem ten temat u siebie w Thesis. Słupek i turbo jest z Kappy 20vt reszta z Thesis. Wszystko plug&play. Stilo będzie miało plastikowy kolektor. Generalnie sam słupek silnika jest ten sam. Czyli odkręcić przekręcić odpalić i jeździć. Mocowania silnika są takie same. Łapy inne stilo ma osprzęt przed silnikiem a Kappa za silnikiem. Wszystko pasuje. Ogólnie wszystkie R5 są plug&play jeśli chodzi o mocowania. Skrzynia też pasuje z Kappy.Silnik 2.4 20v jest w Thesis Kappie i Stilo.

Re: Kappa i Silnik ze Stilo 2.4 2003r

: 19 kwie 2018, 8:45
autor: samul2
W głowicy stilo brak jest otworu na słynny,czerwony czujnik temp do zegarów i włączania wentylatora.Kappa 97 takowy czujnik jeszcze posiada. Nie jest to jednak problem, ja wywierciłem i nagwintowałem. Gwint M18 o ile dobrze pamiętam. Pod podstawą kompresora klimy trzy otwory w bloku po śrubach będziesz musiał natomiast zaślepić, bo wyleci olej. Po zamianie wszystkich łap i wsporników jest wszystko P&P.

Re: Kappa i Silnik ze Stilo 2.4 2003r

: 19 kwie 2018, 9:36
autor: blejku
Bardzo dziękuje informacje. Same konkrety i to mi właśnie było potrzebne do szczęścia :-)

Pozdrawiam i dzięki raz jeszcze.

Re: Kappa i Silnik ze Stilo 2.4 2003r

: 19 kwie 2018, 15:08
autor: kond243
Termostat ze stilo ma miejsce na ten czujnik. Ewentualnie z kappy termostat po 99r i tam masz dwa czujniki. Bez problemu wkręcasz czerwony i działa.

Re: Kappa i Silnik ze Stilo 2.4 2003r

: 19 kwie 2018, 18:19
autor: Krawiec1
koło wałka wydechowego trzeba zmienić. stilo ma 4 przerwy, a kappa 1.
zamach inny
miska inna
kolektory inne
łapy silnika inne
brak miejsca w głowicy na czujnik temp

Re: Kappa i Silnik ze Stilo 2.4 2003r

: 23 kwie 2018, 17:43
autor: blejku
Miskę , kolektory, łapy, zamachy itd wszystko mam.
Czujnik położenia wałka wydechowego razem z kołem jest.. chociaż nie wiedziałem że są inne.

Ale rozumiem że nic się nie zmieniło w możliwości przełożenia aż tak od początku wątku? :-) :-) bo silnik już kupiłem

Re: Kappa i Silnik ze Stilo 2.4 2003r

: 06 cze 2018, 21:24
autor: MobiDoktorGSM
Daj znać czy szczęśliwie poskładałeś ;)