Dedra - Ciśnienie na Cylindrach

Awatar użytkownika
Kubek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1773
Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Dedra - Ciśnienie na Cylindrach

Post autor: Kubek » 06 lis 2006, 15:54

Jakie powinno być normalne ciśnienie żeby silnik dobrze funkcjonowal, slyszalem ze ponizej 9,5 to juz do remontu ale nie wiem jak to ma byc konkretnie do dedry 1.8. 8v ? Czy mozna tez to sprawdzic jakos domowym sposobem ? a jak nie to ile takie cos moze kosztowaćw warsztacie ? Czy po podpieciu do komputere tez pokaze ciśnienie ?
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)

januszbb
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 91
Rejestracja: 03 sie 2006, 0:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Dedra - Ciśnienie na Cylindrach

Post autor: januszbb » 06 lis 2006, 17:06

Witaj
Zajrzałem do instrukcji i stoi tam - dla silnika 1.8 stopień sprężania 9,5:1 i dotyczy to silników 836A5.000 .
Mysle że domowym sposobem nie da się rzetelnie tego sprawdzić więc czeka Cię wizyta w warsztacie.
:(
pozdrawiam januszbb

Awatar użytkownika
Młody
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1037
Rejestracja: 14 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Dedra - Ciśnienie na Cylindrach

Post autor: Młody » 06 lis 2006, 17:07

Domowy sposób odpada.. Janusz masz instrukcję do 2.0 TDS? :lol:
Dedra 2.0 TDS

januszbb
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 91
Rejestracja: 03 sie 2006, 0:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Dedra - Ciśnienie na Cylindrach

Post autor: januszbb » 06 lis 2006, 17:15

Mam ogólną instrukcje do Dedry w niektórych tematach jest rozbicie na poszczególne modele 1,6 - 1,8 - 2,0 automatic - 2,0 16v -1,9 tds - 1,9 tds z katalizatorem lecz są to głównie podstawowe informacje
Napisz co konkretnie Cie interesuje to poszukam i zeskanuje jak bedzie niwiele lub skseruje i wyśle pocztą
januszbb

Awatar użytkownika
Młody
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1037
Rejestracja: 14 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Dedra - Ciśnienie na Cylindrach

Post autor: Młody » 06 lis 2006, 17:18

Wszystko do 1.9 TDS bez katalizatora.. wrzuć na xero i wyśli pocztą jako pobranie, ja pokryję koszty...!

P.S.
W jakim masz to języku...?
Dedra 2.0 TDS

Awatar użytkownika
Kubek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1773
Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Dedra - Ciśnienie na Cylindrach

Post autor: Kubek » 06 lis 2006, 17:27

Wielkie dzieki Janusz.
Przylaczam sie do prosby Mlodego, jak bys mogl mi taka instrukcje wyslac na maila : noblekuba@gmail.com tlyko zalezy w jakim to jezyku jest.
Dzieki za odpowiedz, nie orientujecie sie moze jakie sa koszty w warsztatach takiego badania ?
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Dedra - Ciśnienie na Cylindrach

Post autor: makek » 06 lis 2006, 22:03

Temat ciśnienia sprężania był już poruszany na forum. Nie ma wyraźnie określonej wartości ciśnienia, wiec przy pomiarze pozostaje zaufać doświadczeniu mechanika. Duże znaczenie mają odchylenia ciśnienia między cylindrami i te wskazują na zużycie/nieszczelności np. zaworów czy pierścieni.
Domowym sposobem oczywiście da się zmierzyć te wartości, wcześniej zakup na Allegro odpowiedniego manometru, kolega do pomocy (żeby miał kto kręcić) i podstawa to naładowany akumulator.



p.s. Na komputerze ciśnienia sprężania się nie odczyta.

januszbb
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 91
Rejestracja: 03 sie 2006, 0:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Dedra - Ciśnienie na Cylindrach

Post autor: januszbb » 06 lis 2006, 22:05

czesc
przejrzałem instrukcje i to co Was interesuje skseruje a jak bedzie gotowe to podacie adresy i wyśle.
Uprzedzam że nie ma tego za dużo ale podstawowe dane mogą sie przydać
Instrukcja w j. polskim
Pozdrawiam januszbb

Awatar użytkownika
sloneczna
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1148
Rejestracja: 03 mar 2005, 0:00

Dedra - Ciśnienie na Cylindrach

Post autor: sloneczna » 06 lis 2006, 22:29

Prosty domowy sposób :
Manometr do benzyniaków wciskasz w otwór świecy i kręcisz rozrusznikiem ,powinno być około 14 bar (sprawdzałem 1,8 miała 14,5)
Pomiar przeprowadz kilka razy . Jak jest niskie ciśnienie 10 -11 ,to aby się dowiedzieć ,co jest załatwione wlej troszkę (kapkę)oleju w otwór świecy i pokręć rozrusznikiem aby olej rozprowadził sie po tłoku.
Potem zrób pomiar po naoliwieniu, jeżeli ciśnienie podskoczy wyrażnie o 1-1,5 bara to znaczy ,że dobiega koniec żywota pierścieni. Jeżeli pomiar się nie zmieni, masz zawory do zrobienia . Dobre ciśnienie gwarancja małego zużycia paliwa.

Dodam ,że mam w Tipo 11,7 -12,5 przebieeg 570Tk i oleju zabardzo nie pobiera 1l/3-4Tkm.(mierzyłem kiedyś silnik taki sam miał 14,5 -15)
Ostatnio zmieniony 07 lis 2006, 7:54 przez sloneczna, łącznie zmieniany 1 raz.
Jurek odszedł od nas na zawsze...

Awatar użytkownika
Kubek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1773
Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Dedra - Ciśnienie na Cylindrach

Post autor: Kubek » 06 lis 2006, 23:25

Ok wielkie dzieki, tak zrobie, musze dorwac taki manometr, chyba ze bedzie taniej u mechanika :D Ale naprawde duzo mi pomogliscie, wielkie dzieki. Janusz mi wyslij na maila nie musisz mi kserowac
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)

Awatar użytkownika
Snooki
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 296
Rejestracja: 25 maja 2006, 0:00
Imię: Riczard
Lokalizacja: Warszawa

Dedra - Ciśnienie na Cylindrach

Post autor: Snooki » 07 lis 2006, 0:51

ja w Delcie II mam 12, i musze wymienić uszczelniacze bo bierze duzo oleju. Mechanik powiedział ze jak jest takei ciśneinei a jest to niezłe jak na wiek samochodu to na pewno to nie są pierscienei bo by nie było tak wysokiego ciśnienia. ciekaw jestem jakie bedzie po wymianie uszczelniaczy :)
Była
Lancia Delta II '94 1.8 - R.I.P. 17.05.11
Jest
Lancia Lybra LX 1,9 JTD '01
Phedra 2.0 JTD '04
Musa 1.9jtd '07

Awatar użytkownika
Kubek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1773
Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Dedra - Ciśnienie na Cylindrach

Post autor: Kubek » 07 lis 2006, 8:16

"Snooki" pisze:ja w Delcie II mam 12, i musze wymienić uszczelniacze bo bierze duzo oleju. Mechanik powiedział ze jak jest takei ciśneinei a jest to niezłe jak na wiek samochodu to na pewno to nie są pierscienei bo by nie było tak wysokiego ciśnienia. ciekaw jestem jakie bedzie po wymianie uszczelniaczy :)
Snooki a ile placiles za mierzenie tego cisnienia ?
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)

Awatar użytkownika
darkobo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1547
Rejestracja: 09 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Dedra - Ciśnienie na Cylindrach

Post autor: darkobo » 07 lis 2006, 8:21

Jaqob - jeśli Ci nie bierze nadmiernych ilości oleju, nie masz objawów nierównomiernych obrotów (niższe ciśnienie na jednym z cylindrów), nie masz problemów z uruchomieniem, nie masz masła na korku wlewu paliwa - to po co mierzyć ciśnienie sprężania ?
Wydaje mi się, że u mechanika nie jest drogo, możesz dostać od razu karteczkę z porównanie ciśnienia w poszczególnych cylindrach.
Jak już wcześniej napisano - podstawa to solidny aku (warununki kręcenia w pierwszym i ostatnim sprawdzanym cylindrze muszą być takie same). A rozrusznik troche prądu żre.
homo homini Lancia (est)
Było: Dedra 2.0 ie, Kappa 2.0, Kappa 2.4 JTD
Jest: Delta II 1.6 8V (w rodzinie ;) )

Awatar użytkownika
sloneczna
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1148
Rejestracja: 03 mar 2005, 0:00

Dedra - Ciśnienie na Cylindrach

Post autor: sloneczna » 07 lis 2006, 9:17

Kręci się i tak tylko 3-4 obroty więcej i tak nie nabije.
Jurek odszedł od nas na zawsze...

Awatar użytkownika
Snooki
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 296
Rejestracja: 25 maja 2006, 0:00
Imię: Riczard
Lokalizacja: Warszawa

Dedra - Ciśnienie na Cylindrach

Post autor: Snooki » 07 lis 2006, 13:09

"Jaqob" pisze:
"Snooki" pisze:ja w Delcie II mam 12, i musze wymienić uszczelniacze bo bierze duzo oleju. Mechanik powiedział ze jak jest takei ciśneinei a jest to niezłe jak na wiek samochodu to na pewno to nie są pierscienei bo by nie było tak wysokiego ciśnienia. ciekaw jestem jakie bedzie po wymianie uszczelniaczy :)
Snooki a ile placiles za mierzenie tego cisnienia ?
Nic nie płaciłem w sumie:) Bo tego dnia byłem w warsztacie aby mi ustawili silnik bo sie przesunoł lekko, no i potem po paru godzinach wrócilem do warsztatu bo jedna swieca padła i dali mi uzywke i przy okazji sprawdzili ciśnienei za darmo :) ale na pewno nie kosztuje to wiecej niz 50 zł bo to chwila roboty jest, ja wiem moze z 10-15 min bo tyle zejdzie sie czasu na odkrecenei pokrywki i dostanie sie do świec. W sumie moze to nawet i 20-30 zł kosztowac bo nic w tym skomplikowanego nie ma dla mechanika
Była
Lancia Delta II '94 1.8 - R.I.P. 17.05.11
Jest
Lancia Lybra LX 1,9 JTD '01
Phedra 2.0 JTD '04
Musa 1.9jtd '07

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”