Strona 1 z 1

Delta III 1.9 190KM - p010f

: 29 maja 2025, 17:11
autor: Tomazik
Witam serdecznie - nie mam w samochodzie DPF i przez ok rok auto śmigało aż miło. Od pewnego czasu zauważyłem spadek mocy. Po podłączeniu interfejsu - błąd p010f.
Przepływomierz został wymieniny a komunikat nadal się pojawia. Proszę o podpowiedź co może byćpowodem tego zjawiska.

Auto ma moc aż do czasu kiedy włącza się błąd.
Z góry dziękuję.

Re: Delta III 1.9 190KM - p010f

: 29 maja 2025, 22:43
autor: adamM20
... masz w aucie dwa przepływomierze, które mają rozbieżne odczyty i dlatego pojawia się ten błąd, nie znam tego silnika ale spróbuj znaleźć drugi przepływomierz i również go wymienić na nowy. Możliwe, że wymieniłeś dobry na nowy a problem jest z tym drugim.
pzdr

Re: Delta III 1.9 190KM - p010f

: 30 maja 2025, 19:03
autor: Tomazik
No tak coś czułem, przy czym jeden jest to przepływomierz i przez niego przechdzi powietrze a drugi podpięty pod wężyki. Hmmmm jeśli tak to ten byłby uszkodzony ::):) Czyli ten drugi to byłby czujnik różnicy ciśnień :):)
Podepnę zatem scaner i w trasie zobaczę na parematry rzeczywiste - okaże się co przekłamuje.

Re: Delta III 1.9 190KM - p010f

: 30 maja 2025, 20:31
autor: piterstilo
Moim zdaniem w tym silniku 1.9 Twin Turbo jest jeden przepływomierz powietrza.
Najprostszy sposób, to odpięcie tymczasowe wtyczki przepływomierza i porównaniu wrażeń z jazdy z włączoną wtyczką.
Ogólnie silniki koncernu Fiata tolerują przepływomierze Boscha. Oryginalne a nie udające oryginał. Inne firmy to loteria.
Natomiast są dwa osobne zawory sterowania każdą turbiną osobno. Jak mechanik usłyszy hasło N75, to będzie wiedział który to zawór.
Chodzi o rozróżnienie o który element o wielu nazwach chodzi: zawór, sterownik, regulator > turbiny. Najpopularniejszy jest z firmy Pierburg.
Są na pewno dwa i umieszczone zostały przy chłodnicy po bokach. Dostęp do nich nie jest najłatwiejszy, jest tam ciasno.
Przy ewentualnej wymianie należy przypilnować, poprawności i kolejności podłączenia wężyków podciśnienia.
Niby oczywiste, ale miałem jedną Lancię ze źle podłączonymi przez mechanika wężykami i był potem problem ze znalezieniem powodu słabej mocy auta.

Czujnik różnicy ciśnień jest umieszczony w łatwo dostępnym i widocznym miejscu na grodzi-ściance silnika.
Ale ten czujnik odpowiada za poprawną pracę układu oczyszczania spalin czyli DPF-u, raczej nie ma tu nic do rzeczy.

Re: Delta III 1.9 190KM - p010f

: 30 maja 2025, 21:01
autor: Tomazik
Super dziękuję za informacje. Jak wspomniałem wcześniej, nie ma DPF. Jutro odepnę przepływomierz i zobaczę jakauto się zachowuje. Co ciekawe po zapaleniu i dojazd do pracy 10 km auto dynamiczne i nic się nie dzieje. Ta sama trasa powrotna i nagle tracę moc. Wyłączę/Włączę auto i znów działa ale do czasu. Za każdym razem jak podpinam scaner jest błąd P010f. Wskazanie Dephpi na przepływomierz, nic nie dało jego wymiana. Jutro wypnę wtyczkę i zobaczymy co się będzie działo. Tak jest jeden przepływomierz powietrza i do tego czujnik różnicy ciśnień. Egr jak pokazał mi scaner jest włączony ponieważ jego parametry w trakcie pracy auta się zmieniają a więc kiedy likwidowany był DPF nie został EGR (tak sądzę) wyłączony programowo. Może jest zabrudzony i też robi problem.
Sprawa ciekawa - mocno denerwująca. :):)

P.S. Zastanawiam się czy po odpięciu przepływomierza będzie możliwość jazdy czy nie wyskoczy odrazu błąd silnika i auto przestanie pracować :)