Strona 1 z 1

delta Intergrale - intercooler

: 27 lis 2006, 12:07
autor: hf
mam pytanko jaka orientacyjna wydajnosc ma seryjny intercooler w delcie hf turbo 95r czy to auto wogole trzyma seryjna moc 186km na co ewentuanie bardziej wydajnego mozna go zamienic pomijajac oczywiscie cooler robiony pod wymiar na zamowienie????

delta hf - intercooler

: 27 lis 2006, 14:44
autor: lancia1969
Co rozumiesz przez wydajność?

Intercooler to chłodnica powietrza obniżająca temperaturę powietrza przed podaniem go do silnika. Powietrze ulega ogrzaniu na skutek zarówno sprężania jak i poprzez rozgrzane łopatki turbinym które z kolei ogrzewają się od części wydechowej turbiny.
Intercooler nie zwiększa mocy, natomiast pozwala na bezpieczne zwiększenie ciśnienia doładowania bądź pracę silnika w trudniejszych warunkach, pod większym obciążeniem

Jego wydajnośc jest zależna od powierzchni , wiec bez zamówienia cooler-a nie widze sensu modyfikacji serii.

delta hf - intercooler

: 27 lis 2006, 15:47
autor: GRZECHUU
Im zimniejsze powietrze które zostaje doładowane do silnika tym ma ono wiecej tlenu w sobie, przez co silnik jest mocniejszy.Temperatura powietrza ma wpływ na moc silnika.Starczy zwrócic uwage np.w upalne dni auto jest słabsze i zmulone,natomiast gdy przyjdzie wieczór,zrobi sie chłodniej to auto "ożywa" lepiej jeździ.Im większy intercoolerek tym bardziej jest on w stanie schłodzic powietrze przez co ma ono w sobie więcej tlenu.Jeszcze jedno jak będzie większy intercooler to zwiększy sie pojemność układu dolotowego i szczerze mówiąc nie wiem jak to się będzie miało do mocy.

delta hf - intercooler

: 27 lis 2006, 15:51
autor: lancia1969
"GRZECHUU" pisze:Im zimniejsze powietrze które zostaje doładowane do silnika tym ma ono wiecej tlenu w sobie.......
ma większą gęstość :wink: Zawartośc tlenu około 18% nie zwiększa sie zimą w stosunku do lata :D

delta hf - intercooler

: 27 lis 2006, 17:11
autor: hf
a czy np coooler z iveco albo z starszej lancii delty integrale jest sesns zakladac????

delta hf - intercooler

: 27 lis 2006, 17:38
autor: GRZECHUU
Mysle że wiekszy intercooler ma sens,wkońcu po coś montowali wieksze w rajdowej integralce :D

delta hf - intercooler

: 27 lis 2006, 17:54
autor: DeviLL
Wiekszy IC daje sie im wiecej doladowania robisz , gdyz im wiecej bar tym wieksza temp sprezonego powietrza , jednak nie mozna przesadzic z wielkoscia IC , gdyz mozna miec straty cisnienia oraz zwiekszony "lag"

delta hf - intercooler

: 27 lis 2006, 18:03
autor: Łukasz
"hf" pisze:a czy np coooler z iveco albo z starszej lancii delty integrale jest sesns zakladac????
Kombunujesz cos w okolice 180ps wiec ten z iveca bedzie dobry. Tak jak juz ktos napisal wszystko zalezy od doladowania jakie bedzie. Wiekszosc z SSS stosuje go w swoich pojazdach.
Wlasciwie wszystko juz zostalo powiedziane. Dodam tylko, ze przy duzej wilgotnosci powietrza rzadko, ktory samochod z jednostka doladowana trzyma serie. Tutaj wygrywaja jednostki wolnossace.

delta hf - intercooler

: 28 lis 2006, 15:41
autor: hf
staram sie porwac na jakies 230 moze 240 koni wiec chyba najlepszym rozwiazaniem bedzie ten pod wymiar...