Kappa - wahacze

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3317
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

wahacze kappa

Post autor: Marcin_D » 03 lip 2007, 16:47

Te co kupiłem (fotka wyżej w poście) są od Fiata Ulysse i pasują. Gumy od Poldka - numeru nie miały - ja ich nie kupowałem (ojciec miał wcześniej poldka i mu zostały).
Te łaczniki co kupiłem suwmiarką mierzyłem i tulejka ma 12,2 mm średnicy, a drązek stabilizatora ma 12 - tak że trzeba klej dobry kupić bo mogą stukać - niby 0,2 mm, ale zawsze coś. Ja nie miałem kleju i są do przyszłej soboty założone, ale kupię w tym tygodniu porządny klej 2-składnikowy do metalu i w sobotę je zaklejam.

Fotorelacji nie miałem jak zrobić bo ręce miałem powyżej łokci upierniczone, najlepsze jest to że nawet czoło miałem upaprane. :lol:
Lancia i jeszcze raz Lancia

Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power

Awatar użytkownika
norbiwolow
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 953
Rejestracja: 05 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Wołów (Wrocław)
Kontakt:

wahacze kappa

Post autor: norbiwolow » 03 lip 2007, 19:31

ok tak wiec biorę się za to w następny weekend bo ten zajęty ( wesele w rodzinie ) czy zrobię to sam pod domem bez kanału z podnośnikiem - najpierw z jednej strony a potem z drugiej czy trzeba 2 sztuki jednocześnie robić ???
była KAPPA 3.0 V6 - jest AR 156 2.4 JTD
Obrazek ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3317
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

wahacze kappa

Post autor: Marcin_D » 03 lip 2007, 20:49

Spokojnie można bez kanału się obejść, weż sobie tylko klucze
oczkowa 14, 15, 17
płaska 13 - do odkręcenia obejm od tych gumek stabilizatora - nie daj się zwieść tą nakrętka od dołu na 17 to jest przyspawana do sanek, tak żę tylko 13 płaska potrzebna
możesz też mieć nasadowe 14, 15, 17
rurkę do przedłużenia kluczy i francuza do przytrzymania tego popierniczonego przegubu kulowego na łaczniku oryginalnym.
No wiadomo podnośnik i klucz do kół.
A i jeszcze 8 nasadową do okręcenie śrubek od nadkola (no chyba że ktoś już zdejmował i poprzykręcał wkrętami).
Lancia i jeszcze raz Lancia

Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power

Awatar użytkownika
norbiwolow
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 953
Rejestracja: 05 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Wołów (Wrocław)
Kontakt:

wahacze kappa

Post autor: norbiwolow » 05 lip 2007, 12:36

czyli ta od dołu pseudo 17 zostaje przy wachaczu ???
z tego co juz wiem
to najpierw przecinam brzeszczotem główke aby zeszła
potem chyba muszę ta gumowa osłonę rozbebeszyć
gdzie jest ta 13 skoro od dołu jest 17
troche chaotycznie pytam bo jeszcze nie ogladałem tego dokładnie :)
była KAPPA 3.0 V6 - jest AR 156 2.4 JTD
Obrazek ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3317
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

wahacze kappa

Post autor: Marcin_D » 05 lip 2007, 13:57

http://images26.fotosik.pl/17/feb58193b03b70a4.jpg[/img]

Norbi
Ad 1.
łacznik stabilizatora czyli to co na zdjęciu na czerwono oznaczone jest (jeśli oryginał) przykręcane na klucz 15 - najlepiej mieć nasadowy albo oczko i przedłużę. Ten łacznik ma taki przegub kulowy (pod tą gumką) i jak śruba trochę puści to to się zaczyna obracać w tym przegubie i trzeba złapać za ten przegub francuzem (druga osoba potrzebna)
Ad.2
gumki stabilizatora (zielony kolor) są przykręcane na klucz 13 - najlepiej mieć nasadowy z grzechotką (mało miejsca jest). I tam od spodu są nakrętki 17 - o te mi chodziło żeby cię nie zmyliły, bo one są do tych sanek przyspawana. Właśnie te gumki pasowały od Poldka.
Ad. 3
Ja wymieniałem od razu sworznie wachaczy - oryginały na klucz 15 poprzykręcane do wachacza i 17 nakrętka na samym sworzniu co trzyma w piaście.

Klucz 17 będzie Ci potrzebny bo zamienniki mają nakrętki 17 (u mnie miały i sworznie i łaczniki stabilizatora)

Zrzuć sobie zdjęcie na pulpit, jak powiększysz w np: ACDSee, to widać ładnie gdzie są śrubu.
Lancia i jeszcze raz Lancia

Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power

Awatar użytkownika
norbiwolow
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 953
Rejestracja: 05 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Wołów (Wrocław)
Kontakt:

wahacze kappa

Post autor: norbiwolow » 05 lip 2007, 14:07

no to teraz nie mam pytań !!!!!!!!!!!!!!!!
WIELKIE DZIEKI za zaje..... objaśnienie tematu - teraz bedzie juz lajtowo !!!
była KAPPA 3.0 V6 - jest AR 156 2.4 JTD
Obrazek ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3317
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

wahacze kappa

Post autor: Marcin_D » 10 lip 2007, 14:53

Popełniłem jednego zonka - i mnie nakrętka na tych nowych łącznikach stabilizatora jest 19.
Lancia i jeszcze raz Lancia

Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power

Awatar użytkownika
norbiwolow
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 953
Rejestracja: 05 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Wołów (Wrocław)
Kontakt:

wahacze kappa

Post autor: norbiwolow » 10 lip 2007, 20:21

gumki kupione od poldka - cena 3 złote sztuka :)
na weekend bedę wymieniał pod domem - dzis naprawiałem ( wymieniłem ) przepływomierz
była KAPPA 3.0 V6 - jest AR 156 2.4 JTD
Obrazek ObrazekObrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”