Lybra - Brak mocy pow 5000 obr + zmiana oleju
Lybra - Brak mocy pow 5000 obr + zmiana oleju
1))Witam...juz pisalem wczesniej na forum z tym pytaniem no i chodzi mi o to iz moja lucyna przy 5000 obrotow dalej nieciagnie....idzie na ladnie ale tylko do 5000.....wymienilem przeplywomierz i poprawilo sie tylko to ze teraz jezdzi jak trzeba ale tylko do 5000 obrotow...dalej juz niedaje rady....ogolnie to niejezdze w tej skali obrotow,ale czy to normalne??
2))przy przebiegu 90tys przeszedlem z mineralnego oleju na polsyntetyk....podobno od zawszejezdzil na mineralnym....mechanik powiedzial ze bedzie lepiej go wczesniej przestawic na polsyntetyk...czy zrobilem dobrze??zle??jakie konsekwencje??
pozdrawiam
2))przy przebiegu 90tys przeszedlem z mineralnego oleju na polsyntetyk....podobno od zawszejezdzil na mineralnym....mechanik powiedzial ze bedzie lepiej go wczesniej przestawic na polsyntetyk...czy zrobilem dobrze??zle??jakie konsekwencje??
pozdrawiam
było:Talbot solara1.6......126P 86r.....mazda323 92r
jest:lybra2.0 99r.....citroen C4 coupe 1.6 2004r.....thesis 2.0TB 2002r .......żona i dwójka synów

jest:lybra2.0 99r.....citroen C4 coupe 1.6 2004r.....thesis 2.0TB 2002r .......żona i dwójka synów

Lybra - Brak mocy pow 5000 obr + zmiana oleju
90 tys i jeździłeś na mineralce ? o kurde to ja jeźdze w 11 letniej delcie z przebiegiem 130kkm na 0W40, pewnie syfy ci sie narobiły w silniku od tej minerałki...
Lybra - Brak mocy pow 5000 obr + zmiana oleju
A może podchodzi pod obroty przy których ma maksymalną moc i potem jest już spadek mocy.Ale pewnie moc maksymalna jest troche wyżej.A nie ma jakiegoś trzęsienia sie ?
Lybra 2.4JTD
Najpiękniejszą rzeczą w życiu mężczyzny jest wiatr we włosach, świeży koń pod siodłem i ostry horyzont stepu...
Najpiękniejszą rzeczą w życiu mężczyzny jest wiatr we włosach, świeży koń pod siodłem i ostry horyzont stepu...
Lybra - Brak mocy pow 5000 obr + zmiana oleju
A robiłeś płukanie silnika przed zmianą oleju na rzadszy?
Jeżeli zmieniasz na gęstszy np.:
-syntetic na semi-syntetic
-semi-sintetic na mineral
to ok. Ale jak zmieniasz na rzadszy to musi być płukanie, bo inaczej się zważy.
A co do przebiegu to mój ojciec w vw polo ma syntetic przy 156000.
Jeżeli zmieniasz na gęstszy np.:
-syntetic na semi-syntetic
-semi-sintetic na mineral
to ok. Ale jak zmieniasz na rzadszy to musi być płukanie, bo inaczej się zważy.
A co do przebiegu to mój ojciec w vw polo ma syntetic przy 156000.
Delta Nuova 1,8 8V 94r.
Lybra - Brak mocy pow 5000 obr + zmiana oleju
jejku....plukanie/?pierwsze slysze!!zmienialem jakies 200km temu wiec co??spuscic wyplukac i wlac nowy??szarpania zadnego niema i bledow w komputerze tez brak...
było:Talbot solara1.6......126P 86r.....mazda323 92r
jest:lybra2.0 99r.....citroen C4 coupe 1.6 2004r.....thesis 2.0TB 2002r .......żona i dwójka synów

jest:lybra2.0 99r.....citroen C4 coupe 1.6 2004r.....thesis 2.0TB 2002r .......żona i dwójka synów

Lybra - Brak mocy pow 5000 obr + zmiana oleju
Osobiście też tego nie robiłem bo po co. Kupujesz nowe auto to powinno byś na synteticu, czyli najrzadszym, bo wszystko nowe więc i nie jest powycierane(niema luzów). Potem z biegiem czasu i kilometrów zmienia się olej na gęstszy aby było dobre ciśnienie. Kiedyś nawet jak komuś panewki grały to lał Superol, ale ty tego nie rób:D . A jeżeli o te płukanie chodzi to radzę dać to gdzieś do jakiegoś warsztatu, oni Ci powiedzą czy zrobił ci się bajzel.
Delta Nuova 1,8 8V 94r.
- Sebastian
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 2573
- Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: DW
Lybra - Brak mocy pow 5000 obr + zmiana oleju
Że co niby zrobi? No dajże spokój."karol1125" pisze: Ale jak zmieniasz na rzadszy to musi być płukanie, bo inaczej się zważy.
Pozdrawiam.
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
- Sebastian
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 2573
- Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: DW
Lybra - Brak mocy pow 5000 obr + zmiana oleju
"karol1125" pisze:Osobiście też tego nie robiłem bo po co. Kupujesz nowe auto to powinno byś na synteticu, czyli najrzadszym, bo wszystko nowe więc i nie jest powycierane(niema luzów). Potem z biegiem czasu i kilometrów zmienia się olej na gęstszy aby było dobre ciśnienie.
A co powiesz na to, iż zalecanym olejem (przez producenta i ludzi znających sie na rzeczy) do Forda Escorta MK VII 1.6 16 V (benzynowego) jak i Mondeo MK III TDCI (diesel) jest olej Formula E 5W-30, który to jest olejem półsyntetycznym? Dwa jakże różne auta, wręcz dwie epoki technologiczne, a olej jeden - i to wręcz wskazywany przez fachowców z tej branży.
Powstrzymaj się od powtarzana prawd nie mających potwierdzenia w rzeczywistości - po prostu do auta trzeba stosować olej o parametrach jakie wskazał producent. I tyle.
Pozdrawiam.
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
- BJK
- Forumowicz/ka
- Posty: 351
- Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa (wcześniej Piła, Szczecin, Londyn)
- Kontakt:
Lybra - Brak mocy pow 5000 obr + zmiana oleju
Ja osobiście do mojej Lyberki 1,8 SW wlewam Shell 10W-40. I nie mam pojęcia czy to syntetyk, półsyntetyk czy mineralny - taki mi wlali w warsztacie (któremu ufam) i na takim jeżdżę. Przebieg to ponad 179 tys km.
Lybra - Brak mocy pow 5000 obr + zmiana oleju
Sebastian, ale ty nerwus jesteś. Ja tylko napisałem to co myśli większość mechaników z wymianą oleju. Nawet w sklepie motoryzacyjnym Ci to powiedzą. A że do każdego samochodu producent zaleca jakiś olej to inna sprawa. Ale jak zaleca się do nowego silnika mineral, to moim zdaniem to g..., a nie silnik. Świadczy to tylko o słabej jakości silnika. Ale to tylko moje zdanie i nie należy się zaraz denerwować. Bądźmy ludźmi proszę.
Delta Nuova 1,8 8V 94r.
- T-R-O-L-E-X
- Forumowicz/ka
- Posty: 93
- Rejestracja: 28 lip 2007, 0:00
- Imię: Szymon
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Lybra - Brak mocy pow 5000 obr + zmiana oleju
trudno powiedziec z tymi 5000 tys obrotow w moim diesel nawet nie sprawdzalem tak szczegolowo tego zakresu obrotow
przeplywomierz tez wymienilem bo jak kupowalem to nie mial mocy ale teraz juz jest ok - do 200km/h idzie bez zadyszki moze troche za krotkie biegi ma jak dla mnie bo na 2 powinien 100km/h przekroczyc czego nie robi, nie wiem czy to tylko tak u mnie...
olej to ja leje zalecany przez producenta pol syntetyk 10/40 ale im starszy silnik i im wiekszy przebieg tym bardziej gesty olej jak np mineralny ale pierwsze slysze o tym ze mineralny od poczatku ktos leje to chyba nie jest dobre...
najlepiej podlacz pod komputer i sprawdz czy sa jakies bledy zarejestrowane...
przeplywomierz tez wymienilem bo jak kupowalem to nie mial mocy ale teraz juz jest ok - do 200km/h idzie bez zadyszki moze troche za krotkie biegi ma jak dla mnie bo na 2 powinien 100km/h przekroczyc czego nie robi, nie wiem czy to tylko tak u mnie...
olej to ja leje zalecany przez producenta pol syntetyk 10/40 ale im starszy silnik i im wiekszy przebieg tym bardziej gesty olej jak np mineralny ale pierwsze slysze o tym ze mineralny od poczatku ktos leje to chyba nie jest dobre...
najlepiej podlacz pod komputer i sprawdz czy sa jakies bledy zarejestrowane...
T-R-O-L-E-X
LANCIA THESIS 100th 2,4 JTD 185KM 2007
FORD FOCUS III 1,6 TDCI 90KM 2011
PEUGEOT 307 SW 1,6 HDI 90KM 2007
PEUGEOT BOXER 3,0 HDI 160KM 2008
FIAT DUCATO 2,3 JTD 120KM 2007
http://www.lancia_thesis.republika.pl
LANCIA THESIS 100th 2,4 JTD 185KM 2007
FORD FOCUS III 1,6 TDCI 90KM 2011
PEUGEOT 307 SW 1,6 HDI 90KM 2007
PEUGEOT BOXER 3,0 HDI 160KM 2008
FIAT DUCATO 2,3 JTD 120KM 2007
http://www.lancia_thesis.republika.pl
- Sebastian
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 2573
- Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: DW
Lybra - Brak mocy pow 5000 obr + zmiana oleju
"karol1125" pisze:Sebastian, ale ty nerwus jesteś. Ja tylko napisałem to co myśli większość mechaników z wymianą oleju. Nawet w sklepie motoryzacyjnym Ci to powiedzą. A że do każdego samochodu producent zaleca jakiś olej to inna sprawa. Ale jak zaleca się do nowego silnika mineral, to moim zdaniem to g..., a nie silnik. Świadczy to tylko o słabej jakości silnika. Ale to tylko moje zdanie i nie należy się zaraz denerwować. Bądźmy ludźmi proszę.
Żaden nerwus - tylko, że to co napisałeś wcześniej jest po prostu nie prawdą a powtarzanym mitem (i to właśnie powtarzanym przez niedouczonych sklepikarzy i mechaników). A jak już dołożyłeś tekst z możliwością "zważenia się" oleju to odpowiedziałem

Weź pod uwagę, że poprzez takie posty te mity są powielane - ktoś tu kiedyś zajrzy, przeczyta i powtórzy następnemu. I tak w kółko.
I uwierz, że ja się wcale nie zdenerwowałem - po prostu sprostowałem Twoją odpowiedź. No offence.

Pozdrawiam
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
- Sebastian
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 2573
- Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: DW
Lybra - Brak mocy pow 5000 obr + zmiana oleju
Na drugim biegu prędkość maksymalna to 65 km/h (JTD 150 KM) lub 67 km/h (JTD 140 KM). Także do setki jeszcze trochę brakuje"T-R-O-L-E-X" pisze:trudno powiedziec z tymi 5000 tys obrotow w moim diesel nawet nie sprawdzalem tak szczegolowo tego zakresu obrotow
przeplywomierz tez wymienilem bo jak kupowalem to nie mial mocy ale teraz juz jest ok - do 200km/h idzie bez zadyszki moze troche za krotkie biegi ma jak dla mnie bo na 2 powinien 100km/h przekroczyc czego nie robi, nie wiem czy to tylko tak u mnie...

"T-R-O-L-E-X" pisze: olej to ja leje zalecany przez producenta pol syntetyk 10/40
Pamiętaj, że do nowszych wersji 2.4 JTD producent już zaleca 5W-40 (czyli notabene pełen syntetyk).
Pozdrawiam.
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
Lybra - Brak mocy pow 5000 obr + zmiana oleju
Zgoda może i masz rację, ale powiedz mi gdzie leją do nowych samochodów mineral? Jestem ciekaw, bo ciągnikami chyba nie jeździmy.
PS: No i bardziej bym Ci wierzył jakbyś podał czym się zajmujesz?
PS: No i bardziej bym Ci wierzył jakbyś podał czym się zajmujesz?
Delta Nuova 1,8 8V 94r.
- T-R-O-L-E-X
- Forumowicz/ka
- Posty: 93
- Rejestracja: 28 lip 2007, 0:00
- Imię: Szymon
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Lybra - Brak mocy pow 5000 obr + zmiana oleju
Na drugim biegu prędkość maksymalna to 65 km/h (JTD 150 KM) lub 67 km/h (JTD 140 KM). Także do setki jeszcze trochę brakuje 
mi podchodzi pod 80km/h wiec niej est najgorzej jak podaja 65 - 67 faktycznie z tym olejem to w tych nowszych polecaja pelen syntetyk !

mi podchodzi pod 80km/h wiec niej est najgorzej jak podaja 65 - 67 faktycznie z tym olejem to w tych nowszych polecaja pelen syntetyk !
T-R-O-L-E-X
LANCIA THESIS 100th 2,4 JTD 185KM 2007
FORD FOCUS III 1,6 TDCI 90KM 2011
PEUGEOT 307 SW 1,6 HDI 90KM 2007
PEUGEOT BOXER 3,0 HDI 160KM 2008
FIAT DUCATO 2,3 JTD 120KM 2007
http://www.lancia_thesis.republika.pl
LANCIA THESIS 100th 2,4 JTD 185KM 2007
FORD FOCUS III 1,6 TDCI 90KM 2011
PEUGEOT 307 SW 1,6 HDI 90KM 2007
PEUGEOT BOXER 3,0 HDI 160KM 2008
FIAT DUCATO 2,3 JTD 120KM 2007
http://www.lancia_thesis.republika.pl