Lybra - Brak mocy pow 5000 obr + zmiana oleju

Awatar użytkownika
tacitus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 259
Rejestracja: 16 lis 2007, 0:00
Imię: Mikuś
Lokalizacja: Włocławek

Lybra - Brak mocy pow 5000 obr + zmiana oleju

Post autor: tacitus » 06 gru 2007, 20:31

1))Witam...juz pisalem wczesniej na forum z tym pytaniem no i chodzi mi o to iz moja lucyna przy 5000 obrotow dalej nieciagnie....idzie na ladnie ale tylko do 5000.....wymienilem przeplywomierz i poprawilo sie tylko to ze teraz jezdzi jak trzeba ale tylko do 5000 obrotow...dalej juz niedaje rady....ogolnie to niejezdze w tej skali obrotow,ale czy to normalne??

2))przy przebiegu 90tys przeszedlem z mineralnego oleju na polsyntetyk....podobno od zawszejezdzil na mineralnym....mechanik powiedzial ze bedzie lepiej go wczesniej przestawic na polsyntetyk...czy zrobilem dobrze??zle??jakie konsekwencje??

pozdrawiam
było:Talbot solara1.6......126P 86r.....mazda323 92r
jest:lybra2.0 99r.....citroen C4 coupe 1.6 2004r.....thesis 2.0TB 2002r .......żona i dwójka synów ;-)
Obrazek

matias21
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 695
Rejestracja: 31 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Gdańsk

Lybra - Brak mocy pow 5000 obr + zmiana oleju

Post autor: matias21 » 06 gru 2007, 21:10

90 tys i jeździłeś na mineralce ? o kurde to ja jeźdze w 11 letniej delcie z przebiegiem 130kkm na 0W40, pewnie syfy ci sie narobiły w silniku od tej minerałki...
Delta HPE 1.6 16v 96r ----->klik


STOD
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 399
Rejestracja: 19 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Lybra - Brak mocy pow 5000 obr + zmiana oleju

Post autor: STOD » 06 gru 2007, 21:15

A może podchodzi pod obroty przy których ma maksymalną moc i potem jest już spadek mocy.Ale pewnie moc maksymalna jest troche wyżej.A nie ma jakiegoś trzęsienia sie ?
Lybra 2.4JTD
Najpiękniejszą rzeczą w życiu mężczyzny jest wiatr we włosach, świeży koń pod siodłem i ostry horyzont stepu...

Awatar użytkownika
karol1125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 416
Rejestracja: 15 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: Lidzbark k/Działdowa

Lybra - Brak mocy pow 5000 obr + zmiana oleju

Post autor: karol1125 » 06 gru 2007, 21:42

A robiłeś płukanie silnika przed zmianą oleju na rzadszy?

Jeżeli zmieniasz na gęstszy np.:

-syntetic na semi-syntetic

-semi-sintetic na mineral

to ok. Ale jak zmieniasz na rzadszy to musi być płukanie, bo inaczej się zważy.

A co do przebiegu to mój ojciec w vw polo ma syntetic przy 156000.
Delta Nuova 1,8 8V 94r.

Awatar użytkownika
tacitus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 259
Rejestracja: 16 lis 2007, 0:00
Imię: Mikuś
Lokalizacja: Włocławek

Lybra - Brak mocy pow 5000 obr + zmiana oleju

Post autor: tacitus » 07 gru 2007, 9:30

jejku....plukanie/?pierwsze slysze!!zmienialem jakies 200km temu wiec co??spuscic wyplukac i wlac nowy??szarpania zadnego niema i bledow w komputerze tez brak...
było:Talbot solara1.6......126P 86r.....mazda323 92r
jest:lybra2.0 99r.....citroen C4 coupe 1.6 2004r.....thesis 2.0TB 2002r .......żona i dwójka synów ;-)
Obrazek

Awatar użytkownika
karol1125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 416
Rejestracja: 15 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: Lidzbark k/Działdowa

Lybra - Brak mocy pow 5000 obr + zmiana oleju

Post autor: karol1125 » 07 gru 2007, 10:30

Osobiście też tego nie robiłem bo po co. Kupujesz nowe auto to powinno byś na synteticu, czyli najrzadszym, bo wszystko nowe więc i nie jest powycierane(niema luzów). Potem z biegiem czasu i kilometrów zmienia się olej na gęstszy aby było dobre ciśnienie. Kiedyś nawet jak komuś panewki grały to lał Superol, ale ty tego nie rób:D . A jeżeli o te płukanie chodzi to radzę dać to gdzieś do jakiegoś warsztatu, oni Ci powiedzą czy zrobił ci się bajzel.
Delta Nuova 1,8 8V 94r.

Awatar użytkownika
Sebastian
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2573
Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
Imię: Sebastian
Lokalizacja: DW

Lybra - Brak mocy pow 5000 obr + zmiana oleju

Post autor: Sebastian » 07 gru 2007, 23:23

"karol1125" pisze: Ale jak zmieniasz na rzadszy to musi być płukanie, bo inaczej się zważy.
Że co niby zrobi? No dajże spokój.

Pozdrawiam.
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)

Awatar użytkownika
Sebastian
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2573
Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
Imię: Sebastian
Lokalizacja: DW

Lybra - Brak mocy pow 5000 obr + zmiana oleju

Post autor: Sebastian » 07 gru 2007, 23:30

"karol1125" pisze:Osobiście też tego nie robiłem bo po co. Kupujesz nowe auto to powinno byś na synteticu, czyli najrzadszym, bo wszystko nowe więc i nie jest powycierane(niema luzów). Potem z biegiem czasu i kilometrów zmienia się olej na gęstszy aby było dobre ciśnienie.

A co powiesz na to, iż zalecanym olejem (przez producenta i ludzi znających sie na rzeczy) do Forda Escorta MK VII 1.6 16 V (benzynowego) jak i Mondeo MK III TDCI (diesel) jest olej Formula E 5W-30, który to jest olejem półsyntetycznym? Dwa jakże różne auta, wręcz dwie epoki technologiczne, a olej jeden - i to wręcz wskazywany przez fachowców z tej branży.
Powstrzymaj się od powtarzana prawd nie mających potwierdzenia w rzeczywistości - po prostu do auta trzeba stosować olej o parametrach jakie wskazał producent. I tyle.


Pozdrawiam.
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)

Awatar użytkownika
BJK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 351
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa (wcześniej Piła, Szczecin, Londyn)
Kontakt:

Lybra - Brak mocy pow 5000 obr + zmiana oleju

Post autor: BJK » 08 gru 2007, 8:07

Ja osobiście do mojej Lyberki 1,8 SW wlewam Shell 10W-40. I nie mam pojęcia czy to syntetyk, półsyntetyk czy mineralny - taki mi wlali w warsztacie (któremu ufam) i na takim jeżdżę. Przebieg to ponad 179 tys km.

Awatar użytkownika
karol1125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 416
Rejestracja: 15 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: Lidzbark k/Działdowa

Lybra - Brak mocy pow 5000 obr + zmiana oleju

Post autor: karol1125 » 08 gru 2007, 9:56

Sebastian, ale ty nerwus jesteś. Ja tylko napisałem to co myśli większość mechaników z wymianą oleju. Nawet w sklepie motoryzacyjnym Ci to powiedzą. A że do każdego samochodu producent zaleca jakiś olej to inna sprawa. Ale jak zaleca się do nowego silnika mineral, to moim zdaniem to g..., a nie silnik. Świadczy to tylko o słabej jakości silnika. Ale to tylko moje zdanie i nie należy się zaraz denerwować. Bądźmy ludźmi proszę.
Delta Nuova 1,8 8V 94r.

Awatar użytkownika
T-R-O-L-E-X
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 93
Rejestracja: 28 lip 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Lybra - Brak mocy pow 5000 obr + zmiana oleju

Post autor: T-R-O-L-E-X » 08 gru 2007, 11:11

trudno powiedziec z tymi 5000 tys obrotow w moim diesel nawet nie sprawdzalem tak szczegolowo tego zakresu obrotow
przeplywomierz tez wymienilem bo jak kupowalem to nie mial mocy ale teraz juz jest ok - do 200km/h idzie bez zadyszki moze troche za krotkie biegi ma jak dla mnie bo na 2 powinien 100km/h przekroczyc czego nie robi, nie wiem czy to tylko tak u mnie...

olej to ja leje zalecany przez producenta pol syntetyk 10/40 ale im starszy silnik i im wiekszy przebieg tym bardziej gesty olej jak np mineralny ale pierwsze slysze o tym ze mineralny od poczatku ktos leje to chyba nie jest dobre...

najlepiej podlacz pod komputer i sprawdz czy sa jakies bledy zarejestrowane...
T-R-O-L-E-X

LANCIA THESIS 100th 2,4 JTD 185KM 2007
FORD FOCUS III 1,6 TDCI 90KM 2011
PEUGEOT 307 SW 1,6 HDI 90KM 2007
PEUGEOT BOXER 3,0 HDI 160KM 2008
FIAT DUCATO 2,3 JTD 120KM 2007
http://www.lancia_thesis.republika.pl

Awatar użytkownika
Sebastian
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2573
Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
Imię: Sebastian
Lokalizacja: DW

Lybra - Brak mocy pow 5000 obr + zmiana oleju

Post autor: Sebastian » 08 gru 2007, 15:28

"karol1125" pisze:Sebastian, ale ty nerwus jesteś. Ja tylko napisałem to co myśli większość mechaników z wymianą oleju. Nawet w sklepie motoryzacyjnym Ci to powiedzą. A że do każdego samochodu producent zaleca jakiś olej to inna sprawa. Ale jak zaleca się do nowego silnika mineral, to moim zdaniem to g..., a nie silnik. Świadczy to tylko o słabej jakości silnika. Ale to tylko moje zdanie i nie należy się zaraz denerwować. Bądźmy ludźmi proszę.

Żaden nerwus - tylko, że to co napisałeś wcześniej jest po prostu nie prawdą a powtarzanym mitem (i to właśnie powtarzanym przez niedouczonych sklepikarzy i mechaników). A jak już dołożyłeś tekst z możliwością "zważenia się" oleju to odpowiedziałem :)

Weź pod uwagę, że poprzez takie posty te mity są powielane - ktoś tu kiedyś zajrzy, przeczyta i powtórzy następnemu. I tak w kółko.

I uwierz, że ja się wcale nie zdenerwowałem - po prostu sprostowałem Twoją odpowiedź. No offence. :)

Pozdrawiam
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)

Awatar użytkownika
Sebastian
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2573
Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
Imię: Sebastian
Lokalizacja: DW

Lybra - Brak mocy pow 5000 obr + zmiana oleju

Post autor: Sebastian » 08 gru 2007, 15:35

"T-R-O-L-E-X" pisze:trudno powiedziec z tymi 5000 tys obrotow w moim diesel nawet nie sprawdzalem tak szczegolowo tego zakresu obrotow
przeplywomierz tez wymienilem bo jak kupowalem to nie mial mocy ale teraz juz jest ok - do 200km/h idzie bez zadyszki moze troche za krotkie biegi ma jak dla mnie bo na 2 powinien 100km/h przekroczyc czego nie robi, nie wiem czy to tylko tak u mnie...
Na drugim biegu prędkość maksymalna to 65 km/h (JTD 150 KM) lub 67 km/h (JTD 140 KM). Także do setki jeszcze trochę brakuje :)

"T-R-O-L-E-X" pisze: olej to ja leje zalecany przez producenta pol syntetyk 10/40

Pamiętaj, że do nowszych wersji 2.4 JTD producent już zaleca 5W-40 (czyli notabene pełen syntetyk).

Pozdrawiam.
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)

Awatar użytkownika
karol1125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 416
Rejestracja: 15 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: Lidzbark k/Działdowa

Lybra - Brak mocy pow 5000 obr + zmiana oleju

Post autor: karol1125 » 08 gru 2007, 15:39

Zgoda może i masz rację, ale powiedz mi gdzie leją do nowych samochodów mineral? Jestem ciekaw, bo ciągnikami chyba nie jeździmy.

PS: No i bardziej bym Ci wierzył jakbyś podał czym się zajmujesz?
Delta Nuova 1,8 8V 94r.

Awatar użytkownika
T-R-O-L-E-X
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 93
Rejestracja: 28 lip 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Lybra - Brak mocy pow 5000 obr + zmiana oleju

Post autor: T-R-O-L-E-X » 08 gru 2007, 15:50

Na drugim biegu prędkość maksymalna to 65 km/h (JTD 150 KM) lub 67 km/h (JTD 140 KM). Także do setki jeszcze trochę brakuje :)


mi podchodzi pod 80km/h wiec niej est najgorzej jak podaja 65 - 67 faktycznie z tym olejem to w tych nowszych polecaja pelen syntetyk !
T-R-O-L-E-X

LANCIA THESIS 100th 2,4 JTD 185KM 2007
FORD FOCUS III 1,6 TDCI 90KM 2011
PEUGEOT 307 SW 1,6 HDI 90KM 2007
PEUGEOT BOXER 3,0 HDI 160KM 2008
FIAT DUCATO 2,3 JTD 120KM 2007
http://www.lancia_thesis.republika.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”