Kappa - tylne klocki haulcowe (wymiana)

szarkiz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 672
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Legnica

Kappa - tylne klocki haulcowe (wymiana)

Post autor: szarkiz » 02 mar 2006, 9:21

Witam.

Wprawdzie jestem juz po wymianie klockow ale mam pare pytan dotyczących objawów sprzed wymiany.

Ogolnie rzecz ujmując od tygodnia miałem wrazenie ze posypalo sie cos w zawieszeniu a kola stukają na kazdym wykrocie. Po kilku dniach, kiedy juz pogodzilem sie z mysla o kosztach naprawy amorów zaczęły mi szurać tylne hamulce. No ładnie - pomyslalem... nie dosc ze zawiecha to jeszcze hamulce. Zaczalem od hamulców bo najtaniej, zreszta bez nich raczej nie pojezdze dlugo ;).

Dzisiaj pierwszy dzien jazdy po wymianie. Wszelkie stuki jak ręką odjął. Jeno półka lekko stuka ale to wina goscia, który wymeinial głosniki w aucie - chyba źle skrecil półke.

No i pytania.
Zawsze wydawalo mi sie ze normalnym jest objaw szurania hamulcow gdy są na granicy kompletnego zuzycia.. ale klepanie w kołach ? Odglos jakby byly luzne. Normalka czy mam przywidzenia ? ;)

A poza tym wiecie cos o firmie Raicam ? Kupilem w serwisie fiata komplet klocków na tył Raicam-a. Sama strona www.raicam.com jest raczej uboga w informacje.

Koszt naprawy :
Klocki - 80pln
wymiana od ręki - 60 pln

dla mnie rewelka. takie ceny to ja rozumiem.
Lancia Kappa 2.0
Datsun Laurel 2.8D 1984
Legnica

Awatar użytkownika
Arek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 546
Rejestracja: 15 lip 2003, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - tylne klocki haulcowe (wymiana)

Post autor: Arek » 02 mar 2006, 17:42

No ja wiem coś. W swojej wymieniłem i przejechałem na nich (przednie) juz 45 tys. i jest OK!!! Rewelacja bo do tej pory wymieniałem co 20 tys
"My Lancisti musimy sie trzymac razem" Arystoteles

Awatar użytkownika
grzole
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6821
Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
Skype: grzole
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - tylne klocki haulcowe (wymiana)

Post autor: grzole » 03 mar 2006, 21:46

Muszę zapamiętać nazwę bo do tej pory zawsze sądziłęm, że najlepiej na długie przebiegi sprawdzają się Ferodo. Sam to z autopsji potwierdzam.
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517

Awatar użytkownika
norbiwolow
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 953
Rejestracja: 05 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Wołów (Wrocław)
Kontakt:

Kappa - tylne klocki haulcowe (wymiana)

Post autor: norbiwolow » 04 mar 2007, 13:35

no to zabłysło swiatło nadzieji - bo ja mam nowe amory z tyłu i dalej coś mi w zawieszeniu stuka - chodziłem z myslą wymiany elementów zawiezenia ale pomyślę o klockach bo z tyłu mi sie kończą - diagnoza mechanika - dobrze byłoby jeszcze tarcze zmienić - może ktoś wie jaki koszt. ???
była KAPPA 3.0 V6 - jest AR 156 2.4 JTD
Obrazek ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
norbiwolow
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 953
Rejestracja: 05 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Wołów (Wrocław)
Kontakt:

Kappa - tylne klocki haulcowe (wymiana)

Post autor: norbiwolow » 26 mar 2007, 9:17

ja tez juz po wymianie klocków - jest ok choć czasem jeszcze szorują - klocki kupilem po 80 zeta - wymiana razem z wymianą amortyzatorów i nowych sprężyn 120 zeta - klocki gerling czy jakos tak - podobno rewelka - info od doswiadczonych ludzi. zobaczymy jak bedą się scierać :)
a co do stuków to chyba pompa paliwa po baku mi lata jak żyd po sklepie :) przyczyna hałasów z tyłu :)[/url]
była KAPPA 3.0 V6 - jest AR 156 2.4 JTD
Obrazek ObrazekObrazek

szarkiz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 672
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Legnica

Kappa - tylne klocki haulcowe (wymiana)

Post autor: szarkiz » 26 mar 2007, 9:30

U mnie stuki powrocily po jakims czasie. Wyszlo ze uchwyty zaciskow byly juz wyrobione. Poki co zalozzylem uzywki, juz chyba kolo pazdziernika i na razie te odlgosy ustaly. Nadal jednak nie jest tak idealnie jak bym chcial.
Przyjrze sie tej pompie. Dzieki za wskazowki.
Lancia Kappa 2.0
Datsun Laurel 2.8D 1984
Legnica

Awatar użytkownika
norbiwolow
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 953
Rejestracja: 05 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Wołów (Wrocław)
Kontakt:

Kappa - tylne klocki haulcowe (wymiana)

Post autor: norbiwolow » 26 mar 2007, 10:50

dokładnie tak miał mój wujek w kappie - coś tam kombinował - napchał smaru że aż wyciekał i mówi ze na razie jest ok

p.s. widzę że mamy takie same wykształcenie :) infomatyk - ja też inż. :)
tylko w zawodzie jeszcze nie pracuję :)
była KAPPA 3.0 V6 - jest AR 156 2.4 JTD
Obrazek ObrazekObrazek

szarkiz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 672
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Legnica

Kappa - tylne klocki haulcowe (wymiana)

Post autor: szarkiz » 26 mar 2007, 11:32

Rzuc jakims numerem fona na privie.
Jestem w Wolowie dosc regularnie, niestety przejazdem, ale przeciez nic nie stoi na przeszkodzie zatrzymac sie na moment.

Moze we dwie glowy uda sie choc przyblizyc problem tych dziwnych odlgosow, bo mechaniory mają w dupie.. najchetniej wymieniliby pol auta.


pozdr.
Przemek.
Lancia Kappa 2.0
Datsun Laurel 2.8D 1984
Legnica

Awatar użytkownika
Cossi86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 476
Rejestracja: 29 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków

Kappa - tylne klocki haulcowe (wymiana)

Post autor: Cossi86 » 13 lut 2008, 20:17

Witam !!
Potrzebuje dość Pilnie info. na temat klocków do kappy na tył sprzedawanych na autosklep24. Czy ktoś wie jaka to firma i jak się sprawują ??
Musze coś szybko zamówić bo do piątku musza być u mnie :/

Ew. jakiś namiar na sklep w P-ków W-wa i oklice.
Najlepiej na klocki Tomex ale za chiny nie moge ich nigdzie namierzyć :/
Lancia Kappa 2.4 T.DS

mike_d
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 740
Rejestracja: 10 kwie 2007, 0:00

Kappa - tylne klocki haulcowe (wymiana)

Post autor: mike_d » 13 lut 2008, 23:02

"Cossi86" pisze:Witam !!
Potrzebuje dość Pilnie info. na temat klocków do kappy na tył sprzedawanych na autosklep24. Czy ktoś wie jaka to firma i jak się sprawują ??
Musze coś szybko zamówić bo do piątku musza być u mnie :/

Ew. jakiś namiar na sklep w P-ków W-wa i oklice.
Najlepiej na klocki Tomex ale za chiny nie moge ich nigdzie namierzyć :/
Zapytaj kolegow z Jaworzna link do strony z numerami telefonow

Awatar użytkownika
larry123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 939
Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
Kontakt:

...

Post autor: larry123 » 14 lut 2008, 8:56

koledzy bez paniki, klocki do tyły to tylko formalność i można założyć najtańsze bo i tak spełniają normy
miałem oryginalne lancii teraz mam chyba ferodo i nic nie czuć różnicy
ja przed wymiana kloców w tyłu staram sie sprawdzić zacisk czy wkręca sie lekko i gumkę, tłoczek staram sie oczyścić kompresorem posmarować smarem miedzianym do 1100 C :) (tak ma w instrukcji) i smaruje klocki smarem od strony tłoczka :) i jakoś działa.

http://pisanie.nazwa.pl/images/miedz.jpg[/img]

no może czasem coś ociera lub mam wrażenie że śruby w kole są za ciepłe ale nie mam porównania. Linka ręcznego wymieniona, ostatnio Rafał sprawdzał i mówił z koła tylne sie kręcą ok i zacisk nie blokuje.

wy wymiany klocków z tyłu jest potrzebne dwa klucze
13 i 14 oraz przyrząd do wkręcania tłoczków, ja używam klucza do odkręcania kamienia szlifierki, taki z dwoma bolcami, trzeba uważać aby nie rozerwać gumki przy wkręcasz, ponieważ tłoczek sie chowa tylko kiedy go wkręcasz i naciskasz jednocześnie, potrzebna pomoc drugiej osoby, jeżeli używasz takiego klucza jak ja mam. :)

Awatar użytkownika
Cossi86
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 476
Rejestracja: 29 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków

Kappa - tylne klocki haulcowe (wymiana)

Post autor: Cossi86 » 14 lut 2008, 18:22

Dziekować bardzo za informacje.
Pozdrawiam
Lancia Kappa 2.4 T.DS

Awatar użytkownika
larry123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 939
Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
Kontakt:

...

Post autor: larry123 » 14 lut 2008, 21:07

zapomniałem dodać że jak sie zciagnie zacisk i nie zdjemie linki ręcznego to należy to robic z wyczuciem ponieważ, jeżeli szarpiemy na "pusto" zacisk, powodujemy ruch linki recznego i tłoczek zamias sie chowac wychodzi. :)

smar miedziamy jest do dostania na allegro za 20 zl pól kilo. CARLUBE. polecam.

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1721
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

Kappa - tylne klocki haulcowe (wymiana)

Post autor: Egon » 14 lut 2008, 22:02

Raicam to włoskie klocki zamiennik sredniej półki w polsce wyłącznośc ma hurtownia Fota sa też klocki Facam jest to dokładnie to samo co Raicam poprostu by inne hurtownie mogły sprzedawac raicama wymyslili facama
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Thesis 2.4, Alfa 156 2.5 V6 Q-system

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”