caly problem polega na tym, ze atest czy tez homologacja nie koniecznie musi sie laczyc z konkretnym samochodem.
innymi slowy to ze halo ma homologacje nie znaczy ze jest homologowany do uzycia w NASZYM samochodzie.
mala prosba do autorki tematu:
NIE podpinaj przednich przeciwmgielnych do tylnych. Niestety, kazde zapalanie przednich bedzie powodowalo oslepianie kazdego kto jedzie za toba. Ani to mile ani z poprawa bezpieczenstwa ma malo wspolnego.
Niestety, na drogach nagminnie widzi sie osoby naduzywajace tylnego swiatla przeciwmgielnego.
Ja osobiscie proponaowalbym spiac dalekosiezne ze swiatlami dlugimi natomiast dla przeciwmgielnych zastosowac dodatkowy przycisk.
I nie tylko na allegro robią w balona, bo we wszystkich sklepach (nie tylkow Polsce) można takie cuda kupić.
nie do konca tak jest. w wiekszosci katalogow w niemczech wyraznie pisze przy takich produktach, ze nie sa dopuszczone do uzytku w ruchu drogowym. mowa naturalnie o katalogach duzych i popularnych firm a nie domoroslych sprzedawcow.
Zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem samochód musi być wyposażony w tylne (czerwone) światło przeciwmgłowe. Przednie światła poprawiające widoczność w czasie mgły czy intensywnych opadów deszczu lub śniegu nie są obowiązkowe. Można je jednak zainstalować, ale pod ściśle określonymi warunkami. Zgodnie z wydanym przez Ministra Infrastruktury Rozporządzeniem w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U. z 2003 r. nr 32) w samochodzie osobowym można zamontować dwa przednie reflektory przeciwmgłowe. Mogą one mieć barwę białą bądź żółtą. Muszą zostać umieszczone nie dalej niż 400 mm od obrysu bocznego auta, nie wyżej niż światła mijania oraz nie niżej niż 250 mm od dolnej krawędzi samochodu. Kolejny wymóg to możliwość włączania i wyłączania halogenów niezależnie od świateł mijania czy drogowych. Jeśli zamontowane przez nas reflektory nie będą spełniać któregoś z tych warunków, samochód nie przejdzie badania technicznego.
dlaczego jest tak, ze orginalne halogeny da sie wlaczyc tylko z wlaczonymi swiatlami postojowymi a akcesoryjne nie?
swego czasu mialem dyskusje z policjantem (mialem 4 duze halogeny w Uno) na temat podlaczenia tego i wiecie co uslyszalem?
halogeny musza byc wlaczane z postojowkami. Inaczej nie ma wlaczonego oswietlenia tablicy rejestracyjnej i ewentualna ucieczka przed policja moze kusic.
Orientuje sie ktos jak jest z dodatkowymi reflektorami dalekosieznymi?