Kappa - Pęknięta sprężyna

Awatar użytkownika
Króciak
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 240
Rejestracja: 26 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Sobienie Jeziory

Kappa - Pęknięta sprężyna

Post autor: Króciak » 24 kwie 2008, 15:31

"Roger7" pisze:Zakład (nie specjalizujący się w włoszczyźnie), który zauważył tą pękniętą sprężynę, twierdzi, że będzie problem z wykręceniem jakiejśtam długiej śruby przechodzącej z tyły przez wahacz - zwrotnicę - wahacz.
Być może trzeba będzię ją uciąć - coś mi się wydaje, że głupoty gadają ?
Nieeee... nic nie trzeba ciac!! Fakt troche ciezko jest ja wybic ale nie ma takiej potrzeby zeby ciac... jak dobrze pamietam to wystarczy zdjac tylko dolna srube. Chyba ze sie w jakis sposob zapiecze albo cos... bo gornej juz nie dalem rady zdjac :wink:
A Ty nie zauwazyles ze samochod masz przekrzywiony? :wink:

PS. informacja juz poszla na miala.

Awatar użytkownika
D1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1095
Rejestracja: 16 kwie 2007, 0:00
Imię: Roman
Lokalizacja: Wrocław

Kappa - Pęknięta sprężyna

Post autor: D1 » 24 kwie 2008, 15:45

"Roger7" pisze:
Dzięki - ale nie wiadomo na 100% czy te sprężyny pasują do Kappy JTD ?
Tego niewiem.
Do swojej 2.0 T zamawiałem (zakupiłem) w AutoSklep24 - 180 sztuka.
Pozdrawiam D1
Kontakt: 783 390 662
Obrazek

kriswawbem

Kappa - Pęknięta sprężyna

Post autor: kriswawbem » 24 kwie 2008, 15:53

przeczytałem wasz problem i sie z wami podziele swoim jakim miałem.Też mi pękły dwie za dwie zapłaciłem niecałe 400 pln z przesyłką w autosklep24,śruby te długie trzeba było kupic w autosklep24 chcieli 60 od sztuki a kupiłem w serwisie alfy po 25 czy 30 za sztuke koszt wymiany razem ze śwecami ,u mnie trochę roboty ,pokrywa zaworów do zdjęcia itp,250 pln

Awatar użytkownika
Roger7
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 341
Rejestracja: 18 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Kappa - Pęknięta sprężyna

Post autor: Roger7 » 24 kwie 2008, 16:33

Skoro tanio spężynę można kupić za 180 pln to chyba nie ma sensu brać tej od alfy 164

A czy możecie podać numer części eper tej śruby albo zamiennika ?
Kappa 2.4 JTD, 2000r.
Fiordy domagają się oderwania od Norwegii
>http://www.nowypompon.pl

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Kappa - Pęknięta sprężyna

Post autor: prezesjm » 24 kwie 2008, 16:56

Zamieszanie ze sprężynami z Alfy jest powodowane tym, że sprężyny te są twardsze i Kappa z butlą gazową nie ma klapniętego tyłka. W twoim wypadku nie ma co kombinować i można kupić oryginały .

Awatar użytkownika
Roger7
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 341
Rejestracja: 18 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Kappa - Pęknięta sprężyna

Post autor: Roger7 » 25 kwie 2008, 8:03

Jeszcze pytanko. Pomysłałem, że przy tej okazji wartoby sprawdzić amortyzatory z tyłu (bo robota chyba podobna) czy czasem ich nie wymienić.
Nie ciekną, sprawność na stacji diagnostycznej jest 46% każdy z tyłu (z przodu 61% i 66%). Rozumiem, że nie ma sensu wymieniać ?

pozdrawiam
Kappa 2.4 JTD, 2000r.
Fiordy domagają się oderwania od Norwegii
>http://www.nowypompon.pl

skyblu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2755
Rejestracja: 19 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków -Kanie

Kappa - Pęknięta sprężyna

Post autor: skyblu » 25 kwie 2008, 9:12

Króciak czy sprężyna była w miejscu pęknięcia zardzewiała, czy świeży metal
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz

Awatar użytkownika
Roger7
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 341
Rejestracja: 18 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Kappa - Pęknięta sprężyna

Post autor: Roger7 » 28 kwie 2008, 15:31

Powtórze pytanie:
Czy warto wymienić coś przy okazji wymiany sprężyń, jakieś gumy inne elementy ?
Mam sprężyny, poduszki i odboje, czy jeszcze jakieś gumy przy okazji warto wymienić ?
Kappa 2.4 JTD, 2000r.
Fiordy domagają się oderwania od Norwegii
>http://www.nowypompon.pl

Awatar użytkownika
Weeb
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 402
Rejestracja: 16 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: W-wa

Kappa - Pęknięta sprężyna

Post autor: Weeb » 28 kwie 2008, 15:37

46% pozostałości i twierdzisz że nie trzeba zmieniać ? :mrgreen:
Pozdrawiam
Łukasz
------------------------------------------------------------------------
Była ostra Włoszka Lancia Kappa 3.0 '97

Awatar użytkownika
dunin
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1273
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Kappa - Pęknięta sprężyna

Post autor: dunin » 28 kwie 2008, 16:12

46% jest ok, przy 30 można się w Kapci martwić o wymianę.
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]
Obrazek

Awatar użytkownika
Weeb
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 402
Rejestracja: 16 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: W-wa

Kappa - Pęknięta sprężyna

Post autor: Weeb » 28 kwie 2008, 16:31

"dunin" pisze:46% jest ok, przy 30 można się w Kapci martwić o wymianę.
Nie wierzę ... Widziałeś jak pogarsza się siła trzymania koła przy asfalcie, jak sprawność amortyzatorów spada poniżej 50% ? Spróbuj na nierównej drodze przy 30% sprawności amortyzatora wejśc w zakręt z większa prędkością, Twój tył będzie leciał tam gdzie najdzie go ochota ... :?

Nigdy nie potrafiłem zrozumieć, oszczędzanie na swoim własnym i moim bezpieczeństwie nie należy do najmądrzejszych rzeczy, ale każdy robi to co uważa za słuszne. Jak przy ostrym hamowaniu wpadniesz na tzw. "pralkę" to zrozumiesz po co w aucie potrzebne są sprawne amory.
Pozdrawiam
Łukasz
------------------------------------------------------------------------
Była ostra Włoszka Lancia Kappa 3.0 '97

Awatar użytkownika
dunin
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1273
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Kappa - Pęknięta sprężyna

Post autor: dunin » 28 kwie 2008, 17:01

Weeb, widzę, że nie wiesz, o czym mówisz. te magiczne procenty nie świadczą wprost o stanie amortyzatorów. NOWE amortyzatory tylne do astry mają 40% na tym urządzeniu. I to nie jest oszczędzanie na bezpieczeństwie, tylko charakterystyczna wartość dla konkretnego modelu.
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]
Obrazek

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Kappa - Pęknięta sprężyna

Post autor: prezesjm » 28 kwie 2008, 21:53

Dunin ma 100% racji. Te procenty to ciekawa rzecz. Jak amortyzator ma mieć np 50% sprawności ale od czego, od 100% czyli czego , całkowicie sztywnego amora ?

Awatar użytkownika
Weeb
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 402
Rejestracja: 16 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: W-wa

Kappa - Pęknięta sprężyna

Post autor: Weeb » 29 kwie 2008, 9:45

Rozumiem, że czekacie aż się Wam wyleją. Wtedy macie pewność że trzeba wymienić.
Pozdrawiam
Łukasz
------------------------------------------------------------------------
Była ostra Włoszka Lancia Kappa 3.0 '97

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Kappa - Pęknięta sprężyna

Post autor: prezesjm » 29 kwie 2008, 14:52

Kolego Weeb. Nie chodzi o to że ktoś czeka na wymianę amortyzatorów aż nie może utrzymać auta na drodze. Wylanie amortyzatora oczywiście kwalifikuje go do natychmiastowej wymiany. Poleganie na wskazaniach tych maszynek to tylko magia cyferek. Jak koledzy wspominali wskazania procentowe zależą od tak wielu czynników ( rodzaju zawieszenia, stanu zawieszenia, stanu i marki opony, ciężaru auta i od tysiąca innych przyczyn) że nie ma co sie tymi procentami przejmować. Maszynka nie mierzy samego amortyzatora tylko cały układ . Znam przykłady gdy na wylanych amorkach auta miało 75 procent sprawności a nowe pokazywały 45 procent. Przy pomiarach można zwrócić uwagę raczej na różnice pomiędzy kołami bo to może być zastanawiające. Człowiek nazywający się kierowcą powinien bez problemu po sposobie prowadzenia sie auta wykryć zużyte amorki. Kiedyś zrobiłem test w Alfie 164 ( tył zawias taki jak Kappa), jeden amor wylany, prowadzenie na garbach poprzecznych tragiczne, test na maszynce amortyzator jeden 78 drugi 69 - prawie ideał ? Po wymianie amorków dwa po 75 procent - prowadzenie idealne .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”