Kappa TDS - problem z chłodzeniem
Kappa TDS - problem z chłodzeniem
Witam
Mam problem z chłodzeniem. Tzn temperatura nagle mi wzrasta tak do ok 100C i zaczyna płyn ze zbiorniczka wyrzucać, wygląda to tak że z tego węża od dołu zaczyna się cofać płyn. Na bagnecie ani pod korkiem od oleju nie ma śladów po wodzie, mam wrażenie, że się wentylatory nie załączają bo przy temp 90C już powinny się chyba włączyć, z dmuchawy leci normalnie ciepłe powietrze. Ogólnie układ już odpowietrzałem, i wszystkie węże są gorące a chłodnica jest chłodna. Może macie jakiś pomysł co to może być.
mdenis
Mam problem z chłodzeniem. Tzn temperatura nagle mi wzrasta tak do ok 100C i zaczyna płyn ze zbiorniczka wyrzucać, wygląda to tak że z tego węża od dołu zaczyna się cofać płyn. Na bagnecie ani pod korkiem od oleju nie ma śladów po wodzie, mam wrażenie, że się wentylatory nie załączają bo przy temp 90C już powinny się chyba włączyć, z dmuchawy leci normalnie ciepłe powietrze. Ogólnie układ już odpowietrzałem, i wszystkie węże są gorące a chłodnica jest chłodna. Może macie jakiś pomysł co to może być.
mdenis
Kappa SW 2.4 TDS 96r.
tel. 695677255
tel. 695677255
Kappa TDS - problem z chłodzeniem
Zacięty termostat lub opornik wentylatora chlodnicy, w najgorszym wypadku uszczelka pod głowicą.
Kappa TDS - problem z chłodzeniem
W najgorszym przypadku to raczej pęknięcie głowicy, oryginalna uszczelka jest metalowa i stosunkowo rzadko zawodzi. Niestety wyrzucanie płynu niczego dobrego nie rokuje... Może to tylko termostat...
Co do wentylatorów na chłodnicy to włączają się powyżej 90 stopni na wskaźniku (klima w trybie eco). Są dwa biegi, bezpieczniki i przekaźniki od nich są w skrzyneczce na nadkolu-50-cio amperowe.
Pozdrawiam.
Co do wentylatorów na chłodnicy to włączają się powyżej 90 stopni na wskaźniku (klima w trybie eco). Są dwa biegi, bezpieczniki i przekaźniki od nich są w skrzyneczce na nadkolu-50-cio amperowe.
Pozdrawiam.
KAPPA TDS & JTD
Kappa TDS - problem z chłodzeniem
Termostat wymieniłem, przez jakiś czas było ok. Jednak znowu coś zaczęło się grzać i zaczął kopcić na biało, oddałem do mechaniora jutro będę więcej wiedział.
Kappa SW 2.4 TDS 96r.
tel. 695677255
tel. 695677255
Kappa TDS - problem z chłodzeniem
Ja sie głowiłem co to mogło byc u mnie, a okazało się ze przekaźniki (te pod maską) od wiatraków stopiły sie od środka i przez to nie ruszały.
Rodzinnie:
Były: Thema 3.0 V6/ Thema 2.0 Turbo 16v/Thema 2.0 8v/Kappa 2.4 TDS
Są: Y Elefantino 1.2 16v Super-Fire/ Lybra SW 2.4 JTD
Lybra SW 2.4 JTD 00`
Suzuki Swift 1.3 97`
Y Elefantino 1.2 16v 02`
Były: Thema 3.0 V6/ Thema 2.0 Turbo 16v/Thema 2.0 8v/Kappa 2.4 TDS
Są: Y Elefantino 1.2 16v Super-Fire/ Lybra SW 2.4 JTD



Kappa TDS - problem z chłodzeniem
Obstawiam głowicę. Bolesne."mdenis" pisze:Termostat wymieniłem, przez jakiś czas było ok. Jednak znowu coś zaczęło się grzać i zaczął kopcić na biało, oddałem do mechaniora jutro będę więcej wiedział.
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517
tel. 501-122-517
- kretekpodnietek
- Forumowicz/ka
- Posty: 478
- Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
- Lokalizacja: przeworsk
Kappa TDS - problem z chłodzeniem
grzole dobrze mówisz, zwłaszcze że dymi na biało. smuteczek..
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r
Pozdrawiam Łukasz
Pozdrawiam Łukasz
Kappa TDS - problem z chłodzeniem
Witam
Dziś odebrałem autko już naprawione.
Ogólny kosztorys tak dla potomnych:
- głowica 1100 zł
- szlif + docieranie zaworów i reszta roboty z głowicą 500 zł
- pompa wody, paski, uszczelki, uszczelniacze, koło rozrządu i reszta pierdół 550 zł
- robocizna 350 zł
A teraz historia w stylu rozbierz silnik a opowie ci swoje dzieje.
Po rozbiórce okazało się że był w przeszłości urwany pasek rozrządu co było widać po tłokach i po nowych zaworach.
I teraz dobre strony
. Mam głowice rocznik 2000 :] mogę powiedzieć że różni się trochę od tej przed zmianą w 98, inne znaki i parę innych małych różnic aczkolwiek wszystko do zrobienia. Autko w końcu przestało kopcić (może dlatego , że w jednej z 2 głowic które dostałem były nowe wtryski), obroty przestały falować i ogólnie kultura pracy silnika jest teraz OK.
I tutaj muszę pochwalić firmę Italcar z krakowa za profesjonalne podejście do klienta. Przysłali mi 1 głowicę która niestety była pęknięta, aczkolwiek bez problemu przysłali mi następną już sprawdzoną.
I to koniec tej historii, najważniejsze że autko już jeździ
Pozdrawiam
Dziś odebrałem autko już naprawione.
Ogólny kosztorys tak dla potomnych:
- głowica 1100 zł
- szlif + docieranie zaworów i reszta roboty z głowicą 500 zł
- pompa wody, paski, uszczelki, uszczelniacze, koło rozrządu i reszta pierdół 550 zł
- robocizna 350 zł
A teraz historia w stylu rozbierz silnik a opowie ci swoje dzieje.
Po rozbiórce okazało się że był w przeszłości urwany pasek rozrządu co było widać po tłokach i po nowych zaworach.
I teraz dobre strony

I tutaj muszę pochwalić firmę Italcar z krakowa za profesjonalne podejście do klienta. Przysłali mi 1 głowicę która niestety była pęknięta, aczkolwiek bez problemu przysłali mi następną już sprawdzoną.
I to koniec tej historii, najważniejsze że autko już jeździ

Pozdrawiam
Kappa SW 2.4 TDS 96r.
tel. 695677255
tel. 695677255
Kappa TDS - problem z chłodzeniem
Cieszymy się wraz z Tobą udaną kuracją i rehabilitacją Blue Lady.
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517
tel. 501-122-517