Kappa - skrzynie biegów i sprzęgła w wersjach turbobenzyna

Awatar użytkownika
Lukasz16VT
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 5
Rejestracja: 24 gru 2008, 0:00
Lokalizacja: Lublin

Kappa - skrzynie biegów i sprzęgła w wersjach turbobenzyna

Post autor: Lukasz16VT » 30 gru 2008, 1:25

Dokładnie chodzi mi o skrzynie biegów w Lancii Kappie 20V, 20VT i 16VT. Interesuje mnie w których z tych modeli było sprzęgło dociskane a w których odciągane i czy było sterowanie na linkę czy hydrauliczne. Jeżeli ktoś posiada fotki skrzyń lub sprzęgieł to byłbym bardzo wdzięczny za wrzucenie do tematu. Z góry dziękuję za zainteresowanie tematem.
Lancia Beta Coupe 2,0 I.E
Fiat Coupe 2,0 16V Turbo
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD M-JET
Subaru Impreza WRX STI

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Kappa - skrzynie biegów i sprzęgła w wersjach turbobenzyna

Post autor: Bany » 30 gru 2008, 11:52

zawsze hydrauliczne,20v wciskane a turbo ciągniete

Awatar użytkownika
Lukasz16VT
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 5
Rejestracja: 24 gru 2008, 0:00
Lokalizacja: Lublin

Kappa - skrzynie biegów i sprzęgła w wersjach turbobenzyna

Post autor: Lukasz16VT » 30 gru 2008, 21:12

"Bany" pisze:zawsze hydrauliczne,20v wciskane a turbo ciągniete
To jeszcze jedno pytanie. Czy w wolnossącym 20V i w turbo skrzynie są bliźniacze i różnią się tylko sterowaniem sprzęgłem czy są jeszcze jakieś inne znaczne różnice.
Rozumiem, że w 16V turbo i 20V turbo sprzęgło jest takie samo.
Lancia Beta Coupe 2,0 I.E
Fiat Coupe 2,0 16V Turbo
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD M-JET
Subaru Impreza WRX STI

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Kappa - skrzynie biegów i sprzęgła w wersjach turbobenzyna

Post autor: Bany » 30 gru 2008, 22:18

"Lukasz16VT" pisze:
"Bany" pisze:zawsze hydrauliczne,20v wciskane a turbo ciągniete
To jeszcze jedno pytanie. Czy w wolnossącym 20V i w turbo skrzynie są bliźniacze i różnią się tylko sterowaniem sprzęgłem czy są jeszcze jakieś inne znaczne różnice.
Rozumiem, że w 16V turbo i 20V turbo sprzęgło jest takie samo.
tylko sterowanie,16 i 20 ma lekko inną obudowe,graty są te same,
turbo ma visco,to wszystkie różnice.
lekko spłycam temat,potem były jeszcze z pojedyńczym deklem,
na linki a nie na patyk i chyba 6-o biegowe też
ale nie wiem o co konkretnie Ci chodzi

Awatar użytkownika
Lukasz16VT
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 5
Rejestracja: 24 gru 2008, 0:00
Lokalizacja: Lublin

Kappa - skrzynie biegów i sprzęgła w wersjach turbobenzyna

Post autor: Lukasz16VT » 31 gru 2008, 3:01

Wielkie dzięki. Napisałeś dokładnie to o co mi chodziło. Interesowały mnie właśnie pierwsze skrzynie 5 biegowe.
Lancia Beta Coupe 2,0 I.E
Fiat Coupe 2,0 16V Turbo
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD M-JET
Subaru Impreza WRX STI

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Kappa - skrzynie biegów i sprzęgła w wersjach turbobenzyna

Post autor: Bany » 31 gru 2008, 11:24

pierwsze są mocniejsze,łatwiejsze do roboty,
sam chce taką do alfy zapodać,trzeba tylko przełożenie główne skrócić.

mirek0p
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 271
Rejestracja: 11 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Barlinek

Kappa - skrzynie biegów i sprzęgła w wersjach turbobenzyna

Post autor: mirek0p » 31 gru 2008, 11:33

20V mają dwa przełożenia (komfort i power) turbo i chyba 2.4 miały komfort i jeszcze różnica w mechanizmie różnicowym ,najprościej porównaj dane techniczne tych modeli.

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Kappa - skrzynie biegów i sprzęgła w wersjach turbobenzyna

Post autor: Bany » 31 gru 2008, 11:38

to ja wiem mam juz dokładnie opracowane,najkrótsze co mam jest i tak za długie o jakieś 70km/h.
Na 5-tym biegu musze mieć 200km/h przy 7000obr
pozostaje tylko 500euro made in italy,
i bedzie odpowiednie przełozenie z włoch.
Dlatego jestem taki madry jesli chodzi o te skrzynie,
kopie za tym od roku

mirek0p
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 271
Rejestracja: 11 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Barlinek

Kappa - skrzynie biegów i sprzęgła w wersjach turbobenzyna

Post autor: mirek0p » 31 gru 2008, 11:47

220 na 5 miałem chyba przy 6600 w niemczech na banie odczyt z GPS silnik na ciekłym gazie Lpi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”