Nuova Delta - siłownik centralnego zamka - drzwi

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Nuova Delta - siłownik centralnego zamka - drzwi

Post autor: Bichoń » 13 lut 2009, 20:38

Zaczyna szwankować mi siłownik centralnego zamka w drzwiach kierowcy. Objawy - już rzadko można zamknąć drzwi kluczykiem od strony pasażera za pierwszym razem,(nie mam pilota), po 3-4 próbach w końcu zadziała. Po chowającym się (lub nie) bolcu zamka w drzwiach widać, że to zamek w drzwiach kierowcy szwankuje.

Myślę więc o wymianie tego siłownika. Zastanawiam się nad uniwersalnym, coś takiego:


Pytanie brzmi - czy będzie pasował? Ma ktoś może zdjęcia oryginalnego siłownika? Interesuje mnie też mocowanie, jakie jest w oryginalnym sterowniku. Wymieniałem już w klapie bagażnika (a podobny jak na obrazku) i musiałem trochę kombinować z mocowaniem do zamka właśnie.

I kolejne pytanie - czy żeby dobrać się do zamka trzeba wyjąć mechanizm szyby?



EDIT
Lancia to kapryśne stworzonko. Kupiłem nowy siłownik, w międzyczasie przepsikałem zewnętrzne mechanizmy zamków WD40 - i kłopoty z zamykaniem ustąpiły. Jednak wcześniej czy później, jak ją znam, znowu zakaprysi...
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD

Awatar użytkownika
igrek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 142
Rejestracja: 20 wrz 2007, 0:00
Lokalizacja: Jaworzno

N. Delta - siłownik centralnego zamka - drzwi

Post autor: igrek » 16 lut 2009, 21:37

Do drzwi raczej tego nie przypasujesz, a to z tej przyczynt że siłownik zamka jest zintegrowany z samym zamkiem.
A co do wyjęcia zamka to trzeba zdjąć ten stelarz z drzwi. Mechanizm szyby może zostać.
Nie bić nowy jestem :)
Jazda po A4- moja praca :)
Diagnostyka i Elektronika Pojazdowa 502 905 598 (mój brat)

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

N. Delta - siłownik centralnego zamka - drzwi

Post autor: Bichoń » 16 lut 2009, 21:58

A można wymienić mechanizm zamka pozostawiając wkładkę(?), tak, zeby stary kluczyk pasował?

Pewnie na poczatek rozbiore co sie da, przeczyszcze i przesmaruje. Czym najlepiej smarowac mechanizm zamka?
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD

sebek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 5
Rejestracja: 16 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: katowice

N. Delta - siłownik centralnego zamka - drzwi

Post autor: sebek » 18 lut 2009, 10:34

jesli masz 2 generacje delty to trzeba zdemontowac caly panel wewneczny klamka z wkladka ci zostaje jest dodlaczona na ciegnie.Ja mam problem ze mi zamarza i po otwarciu juz sie nie da zamknac. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
igrek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 142
Rejestracja: 20 wrz 2007, 0:00
Lokalizacja: Jaworzno

N. Delta - siłownik centralnego zamka - drzwi

Post autor: igrek » 18 lut 2009, 10:46

Standard :D do smarowania najlepiej stosować środki smarne o konsystencji wody.
Poniosło mnie kiedyś i posmarowałem zamek białym smarem...
Jak spadła temperatura poniżej zera to zamarzło na amen...
Nie bić nowy jestem :)
Jazda po A4- moja praca :)
Diagnostyka i Elektronika Pojazdowa 502 905 598 (mój brat)

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12145
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

N. Delta - siłownik centralnego zamka - drzwi

Post autor: topcio » 18 lut 2009, 10:48

jeśli chcesz chyba mam gdzieś taki zamek. poszukać?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

N. Delta - siłownik centralnego zamka - drzwi

Post autor: Bichoń » 18 lut 2009, 10:59

"topcio1" pisze:jeśli chcesz chyba mam gdzieś taki zamek. poszukać?
Jasne! Jak znajdziesz to daj znac!
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12145
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

N. Delta - siłownik centralnego zamka - drzwi

Post autor: topcio » 18 lut 2009, 12:50

znalazłem, ale wygląda że jest to prawy- wieczorem jeszcze poszukam
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

N. Delta - siłownik centralnego zamka - drzwi

Post autor: Bichoń » 21 lut 2009, 17:08

Walczyłem z tym wczoraj i dzisiaj. Generalnie niewiele zdziałałem. Po ściągnięciu tapicerki jest ta odkręcana blacha, ale mi wygląda na to, że do niej przymocowany jest mechanizm szyby. A tego się bałem trochę ruszać. Odkęciłem kilka śrub, kilka innych poluzowałem, ale żeby się dostać do mechanizmu zamka, to trzeba by tą blachę calkiem zdjąć. Tylko boję się, ze nie poskładam już do kupy wszystkiego. Już po tych eksperymentach przy podnoszeniu/opuszczaniu szyba mi sie w jednym miejscu zacina.

Bez ściągnięcia blachy to zamka nawet dobrze nie widać. Wyczyściłem tam wszystko, co się dało i popsikałem WD40. Na razie działa, choć ledwo co.
Topcio, masz może dla mnie jakieś wieści?

A przy okazji odkryłem jeszcze coś. Tylnie drzwi mogłem wcześniej zamknąć tylko z centralnego, jak wciskałem od środka bolec, to nie ryglował zamka. Dzisiaj zanalazłem rozwiązanie - bolec się za mało chował do otworu, ograniczała go główka. Plastikowy bolec jest osadzony na gwintowanym cięgnie. Jak się bolec odkręca, to podnosi się do góry. I jak się trochę odkręci, to jego skok jest wystarczający do zamknięcia drzwi. Czy ktoś miał podobne doświadczenia? Może do tyłu powinny być jakieś dłuższe bolce?
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12145
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

N. Delta - siłownik centralnego zamka - drzwi

Post autor: topcio » 21 lut 2009, 19:00

niestety, posiadam tylko prawy- jeśli cię ratuje.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

N. Delta - siłownik centralnego zamka - drzwi

Post autor: Bichoń » 21 lut 2009, 19:31

"topcio1" pisze:niestety, posiadam tylko prawy- jeśli cię ratuje.
Jeżeli jest z mechanizmem zamka, to pewnie nie pasuje. Tak czy inaczej, dzięki za chęci.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12145
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

N. Delta - siłownik centralnego zamka - drzwi

Post autor: topcio » 21 lut 2009, 20:11

wg moich doświadczeń z K (te zamki są bardzo podobne) to zacznij rozględać się za innym zamkiem bo dni tego są policzone
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

bolger
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 152
Rejestracja: 24 sie 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

N. Delta - siłownik centralnego zamka - drzwi

Post autor: bolger » 21 lut 2009, 22:17

Te zamki to porażka. Moje rady: odpuść sobie kupno używek, bo będzie to samo. Tylko nowe, albo odłącz sterowanie od zamka (jedna z wtyczek) i wtedy nie będziesz miał centralnego, ale za to będziesz miał sprawne drzwi.
Zamki najłatwiej wymienić zdejmując całą blachę bez demontażu poszczególnych elementów - bez tego można się zachlastać z rozpaczy i pociąć ręce, najgorzej jest z podłączaniem wodzików "na ślepo"
Ogólnie to jedna z większych wad tego modelu.
Lancia Delta 1.9 T.D 99'
Fiat 131 Mirafiori Sport (Racing) 2.0 DOHC 82'
Lancia Beta HPE VX 84'

Czy ktoś widuje dwudrzwiowe 131 w swoich okolicach ? Proszę o priv.

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

N. Delta - siłownik centralnego zamka - drzwi

Post autor: Bichoń » 21 lut 2009, 22:39

"bolger" pisze:Te zamki to porażka. Moje rady: odpuść sobie kupno używek, bo będzie to samo. Tylko nowe, albo odłącz sterowanie od zamka (jedna z wtyczek) i wtedy nie będziesz miał centralnego, ale za to będziesz miał sprawne drzwi.
Zamki najłatwiej wymienić zdejmując całą blachę bez demontażu poszczególnych elementów - bez tego można się zachlastać z rozpaczy i pociąć ręce, najgorzej jest z podłączaniem wodzików "na ślepo"
Ogólnie to jedna z większych wad tego modelu.
O chlastaniu rąk już coś wiem... Ale drastycznych zdjęć nie będę zamieszczał, dzieci mogą oglądać forum. Poza tym mam nadzieję, ze szybko się zagoi, a dużo plam na podłodze nie zostawiłem ;-)

Jeżeli dobrze zrozumiałem, do demontaż blachy równa się kłopotom z mechanizmem opuszczania szyby? (mam elektryczny).
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD

bolger
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 152
Rejestracja: 24 sie 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

N. Delta - siłownik centralnego zamka - drzwi

Post autor: bolger » 22 lut 2009, 10:51

Hmm nie pamiętam jak było z tym mechanizmem, ale wydaje mi się,że to jest właściwy sposób - ostatecznie do tej blachy jest wszystko mocowane.
Z tego co pamiętam, to szyba jest przypięta do mechanizmu na taki sprytny zatrzask, chyba można go po odkręceniu blachy spokojnie odpiąć i już problemu być nie powinno.
Ja po pierwszej próbie postanowiłem dać zarobić magikowi, po drugiej doszedłem do wniosku, że używki to wyrzucanie kasy w błoto
Lancia Delta 1.9 T.D 99'
Fiat 131 Mirafiori Sport (Racing) 2.0 DOHC 82'
Lancia Beta HPE VX 84'

Czy ktoś widuje dwudrzwiowe 131 w swoich okolicach ? Proszę o priv.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”