Delta - kontrolka oleju

Awatar użytkownika
Prometeo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 203
Rejestracja: 03 sty 2007, 0:00
Skype: Wieslaw305
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Delta - kontrolka oleju

Post autor: Prometeo » 09 mar 2009, 21:52

Dziwna sprawa mi się przydarza w Delcie, ostatnio jechałem z Gdyni pod Warszawę 380km i w pewnym momencie zaświeciła mi się czerwona kontrolka oleju, temp. silnika na zerze a gdy zatrzymałem się, to chłodził wiatrak.
Co to może być? Czy to wina czujnika temperatury?
Lancia delta II 1,6 16V, 99r.
Prometeo, Gdynia, kom. 792 065029
http://www.prometeo-italia.pl

Awatar użytkownika
emi18wawa
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 33
Rejestracja: 05 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Delta - kontrolka oleju

Post autor: emi18wawa » 11 mar 2009, 12:36

ja bym sprawdził na twoim miejscu ciśnienie oleju
Good Year Eagle F1 205/55/16 i się lata hehe

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 819
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Delta - kontrolka oleju

Post autor: schab » 11 mar 2009, 15:26

Masz najprawdopodobniej uszkodzoną wiązkę przewodów .
Nie ma możliwości , żebyś nawet przy braku termostatu schłodził silnik na trasie do 0'C , - Przy działającym termostacie powinno być ~80-90'C , przy jego braku ~50' .
Po drugie : czujnik załączający wentylator mieści się na chłodnicy i o ile działa prawidłowo powinien włączyć 1 bieg wentylatora powyżej 93' , drugi bieg powyżej 97 ( mogę się mylić , co do stopni ) . Jeżeli wentylator chodzi ci cały czas - może być za to odpowiedzialny uszkodzony czujnik na chłodnicy , albo załączona klimatyzacja .
Natomiast ciśnienie oleju przy przechłodzonym ( wentylator + trasa ) silniku na pewno jest wyższe niż byłoby przy przegrzanym - nie powinna się kontrolka zapalać .
Chyba , że sytuacja jest odwrotna : przegrzałeś silnik ( stąd włączył się wentylator ) może nawet uszczelka pod głowicą poszła , ciśnienie oleju spadło bo był za rzadki od wysokiej temperatury , a czujnik temperatury zgłupiał , bo w jego okolicy utworzył się pęcherz powietrza ...
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Awatar użytkownika
emi18wawa
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 33
Rejestracja: 05 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Delta - kontrolka oleju

Post autor: emi18wawa » 11 mar 2009, 22:21

popieram odpowiedz przedmówcy a ciśnienie oleju i tak bym sprawdził to dużo nie kosztuje a zawsze lepiej wiedzieć niż nie a potem żałować
Good Year Eagle F1 205/55/16 i się lata hehe

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”