Kappa - wytryski, spalanie GIGANT

radek82
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 105
Rejestracja: 17 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Katowice

Kappa - wytryski, spalanie GIGANT

Post autor: radek82 » 14 maja 2009, 21:39

Witam,

mam problem z moją K, otóż ostatnio pracuje na 4 lub nawet na 3 cylindry. Wymieniłem świece - bez zmian. Sprawdziłem cewki - wszystkie działają, bez zmian. Kiedy wypinam zasilanie wtryskiwacza drugiego i trzeciego od lewej - bez zmian :-? . Wydaje mi się że wtryski są do wymiany. Czy przyczyną takiego stanu może być coś jeszcze? Np. komputer?

A teraz drugi problem:
Lancia ma założony gaz II generacji. Został wymieniony sterownik, ponieważ spalanie w mieście nie spadało poniżej 25l/100 km 8-O , a często osiągało 30. Gazownik stwierdził, że to symulator lambdy czy cuś takiego (wcześniej była maxi lambda by LECHO), wymienił na BINGO. Od wymiany robiłem tylko dłuższe trasy - spalanie ok 12l. W trybie mieszanym ok 15-16. A ostatnio szok!!! na 45 l gazu zrobiłem aż... 173 km po mieście. Spalanie chyba "ciut" za duże.
Ma ktoś może jakąś koncepcję co może być przyczyną takiego spalania?

Czy problem nr 2 może być powiązany z problemem nr 1?

Z góry dzięki za każdą odpowiedź.
pzdr
radek

marcoos_bpik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 267
Rejestracja: 17 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: Włocławek

Odp: Kappa - wytryski, spalanie GIGANT

Post autor: marcoos_bpik » 14 maja 2009, 22:54

ale spalanie 8-O
bym sie zalamal, gdyby tyle palil, chyba ze ten gaz to sprezone powietrze a nie LPG

Awatar użytkownika
samuel
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 749
Rejestracja: 13 wrz 2008, 0:00
Imię: Samuel
Lokalizacja: Turek (WLKP)

Odp: Kappa - wytryski, spalanie GIGANT

Post autor: samuel » 15 maja 2009, 0:06

marcoos_bpik pisze: chyba ze ten gaz to sprezone powietrze a nie LPG

Nie zdziwiłbym się. A już nad tym pracują :PP
Była Kappa 2.0 16VT
Był Citroën Xantia 1.9TD
Jest Renault Scenic 2.0 (115km)

ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Artur G.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2222
Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
Kontakt:

Odp: Kappa - wytryski, spalanie GIGANT

Post autor: Artur G. » 15 maja 2009, 0:42

Kolego, tyle to nawet STAR 28 nie powinien spalić ... odnoszę wrażenie, że coś z gazolikiem jest nie tak ;) niech szuka przyczyny albo zmień na innego
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Odp: Kappa - wytryski, spalanie GIGANT

Post autor: makek » 15 maja 2009, 6:32

W pierwszej kolejności trzeba się zająć pracą na benzynie, będzie dobrze to wtedy regulacje na LPG ewentualnie zmiana gazownika. Najprostsza metoda sprawdzenia działania wtryskiwacza to kawałek pręta przyłożonego do wtryskiwacza, a drugim końcem w okolice ucha. Kiedy nie słychać charakterystycznego "cykania" to pomiar rezystancji, jeśli wartość jest poprawna to można próbować go uruchomić. Zapieczone wtryskiwacze przy ciągłej eksploatacji na LPG to częsta usterka.
W przypadku sprawnych wtryskiwaczy proponuję podłączenie pod komputer, stosunkowo, przy takim spalaniu, to koszt znikomy, a najwięcej informacji.

Alan

Odp: Kappa - wytryski, spalanie GIGANT

Post autor: Alan » 15 maja 2009, 7:44

sprawdził bym też szczelność instalacji lpg

radek82
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 105
Rejestracja: 17 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Katowice

Odp: Kappa - wytryski, spalanie GIGANT

Post autor: radek82 » 15 maja 2009, 9:47

Dzięki wszystkim za wypowiedzi,
ogólnie jest tak: na gazie chodzi idealnie, no może pomijając spalanie :D , natomiast na benzynie tragedia, chodzi jak traktor, telepie się, w dodatku (jak to mówi mój znajomy) "strzela z d***". Myślałem że to kwestia świec albo cewek, że nie spala mieszanki, ale wszystko sprawdzone (świece, cewki) i ok, zresztą jak już wcześniej pisałem na gazie jest git (a przynajmniej pod względem pracy). Więc pozostają wtryskiwacze, mam na szczęście w zapasie całą listwę, więc dziś się zajmę ich wymianą.

Niepokoi mnie jeszcze jeden motyw, mianowicie z rana jak go odpalam i wciskam gaz, z wydechu wydostaje mi się śmierdzący czarny dym, olej to raczej nie jest, bo na gazie też byłyby takie objawy, a nie ma.
Gdzieś wyczytałem, że to może być czujnik temperatury, ale wymianiałem go jakieś 2k km teamu razem z termostatem.

Mam nadzieję, że to tylko kwestia wtrysków :ojej:

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3314
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Odp: Kappa - wytryski, spalanie GIGANT

Post autor: Marcin_D » 15 maja 2009, 13:54

No ja też takie objawy mam ostatnio na benzynie, jak jest zimy to strzela w w dolot, zamula i ogólnie "padaczka".
Umówiłem mechanika i ma posprawdzać ciśnienie sprężania, paliwa itp. i wtryski, ale gdzieś na forum był temat z demontażem i czyszczeniem wtrysków - muszę go odnaleźć i sam te wtryski najpierw spradzę - może okaże się że to to i będę miał spokój.


Kurde chłopaki czy ktoś może wrzucić linka do tego tematu o czyszczeniu wtrysków, albo ja jestem ślepy (okulary noszę) albo szukać nie umiem - nie mogę zlokalizować tego tematu, a chciałbym te wtryski wyciągnąć.

radek82
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 105
Rejestracja: 17 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Katowice

Odp: Kappa - wytryski, spalanie GIGANT

Post autor: radek82 » 15 maja 2009, 16:15

ja kiedyś gdzieś coś pisałem o wtryskach, potrzebna jest wanienka ultradźwiękowa i jakiś specyfik do czyszczenia (np STP) wtryskiwaczy. Zanurzasz wtryski w tym płynie i podłączasz je, żeby pracowały. Tak mi to kiedyś ktoś tłumaczył.
Gdzieś nawet miałem namiary na kolesia w Sosnowcu co czyści jakoś fachowo, ale trzeba przywieźć same wtryski.

Ja nie będę czyścił, tylko spróbuję podmienić, mam całą listwę z kompletem wtrysków w zapasie : yesyes :

Dam znać co i jak.
pzdr

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Odp: Kappa - wytryski, spalanie GIGANT

Post autor: KGB » 15 maja 2009, 19:05

maxi lambda jest bardzo dobrym sterownikiem - albo dolot jest nieszczelny i nie mozna odpowiednio ustawic instalki ,albo gaziarz nie potrafi tego zrobic ,albo elementy instalacji sa zle ,
jezeli chodzi o dobor instalacji to wazny jest parownik i mikser ,

co do benzyny ,to trzeba wyczyscic lub wymienic wtryskiwacze i wszystkie objawy zlej pracy na benzynie powinny ustapic

Boorek

Odp: Kappa - wytryski, spalanie GIGANT

Post autor: Boorek » 15 maja 2009, 21:08

radek82 pisze:Dzięki wszystkim za wypowiedzi,
ogólnie jest tak: na gazie chodzi idealnie, no może pomijając spalanie :D , natomiast na benzynie tragedia, chodzi jak traktor, telepie się, w dodatku (jak to mówi mój znajomy) "strzela z d***". Myślałem że to kwestia świec albo cewek, że nie spala mieszanki, ale wszystko sprawdzone (świece, cewki) i ok, zresztą jak już wcześniej pisałem na gazie jest git (a przynajmniej pod względem pracy). Więc pozostają wtryskiwacze, mam na szczęście w zapasie całą listwę, więc dziś się zajmę ich wymianą.

Niepokoi mnie jeszcze jeden motyw, mianowicie z rana jak go odpalam i wciskam gaz, z wydechu wydostaje mi się śmierdzący czarny dym, olej to raczej nie jest, bo na gazie też byłyby takie objawy, a nie ma.
Gdzieś wyczytałem, że to może być czujnik temperatury, ale wymianiałem go jakieś 2k km teamu razem z termostatem.

Mam nadzieję, że to tylko kwestia wtrysków :ojej:
a przepływomierz sprawdzałeś? Mnie też strzelał w wydech nie chciał sie wkręcać na obroty itd. chociaz u mnie to było tylko po odpaleniu, później zaczynał chodzic normalnie.. Pozdrawiam i powodzenia

radek82
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 105
Rejestracja: 17 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Katowice

Odp: Kappa - wytryski, spalanie GIGANT

Post autor: radek82 » 15 maja 2009, 22:06

i po bólu ;) przynajmniej z benzyną. Wymieniłem wtryskiwacze na 2 i 3 cylindrze i teraz chodzi jak marzenie : yesyes : Jutro będę wymieniał jeszcze filtr powietrza, bo mam pęknięta obudowe i zamiast żółtego koloru ma barwę ciemnoszarą. Obudowa filtra tymczasowo zostanie uszczelniona, ale jak tylko mi doślą nową też wymienię. Wtedy dopiero pojadę na ponowną regulację gazu. Mam nadzieję że tym razem skuteczną.

Jeśli chodzi o sterownik MaxiLambda, to nie mówię że jest zły. Poprostu u nas w Katowicach znalazłem tylko jednego gaziarza, który był w stanie się podłączyć pod niego. Niestety termin oczekiwania ok 2 tygodni oraz opinia innego że uszkodzony jest właśnie ten sterownik przesądziła o wymianie go na nowy.

Z góry wielkie dzięki za wszelką pomoc.
pzdr
Radek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”