Lancia 2.0 20V 155 km ViS zwykły LPG czy jest sens zakładać?

Problemy, porady i opinie dotyczące LPG w Naszych Lanciach
SORIAN

Lancia 2.0 20V 155 km ViS zwykły LPG czy jest sens zakładać?

Post autor: SORIAN » 24 maja 2009, 14:45

Jak w temacie. Mam chwilowe problemy finansowe i nie stać mnie na założenie sekwencji. Kolega ma do sprzedania zwykłą instalacje za grosze która była wyjęta z lancii 2.4 Vis i w niej śmigała. Do tego musiałbym zmienić kolektor ponieważ u mnie jest plastikowy. Co radzicie? Będzie to chodzić? Lancia nie ma przewodów wysokiego napiecia sa cewki wiec chyba nie powinno kichać... :roll:
Ostatnio zmieniony 24 maja 2009, 20:01 przez Taz, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Przeniosłem do odpowiedniego działu.

Awatar użytkownika
Krzys
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 672
Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród

Odp: Lancia 2.0 20V 155 km ViS zwykły LPG czy jest sens zakł

Post autor: Krzys » 24 maja 2009, 15:49

Jeśli będzie dobrze ustawiona i serwisowana to nie powinno być problemu. I oczywiście dobre świece. Jednak jak strzeli to będziesz miał przepływomierz do wymiany.

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12145
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Lancia 2.0 20V 155 km ViS zwykły LPG czy jest sens zakł

Post autor: topcio » 24 maja 2009, 16:28

Krzys pisze:Jeśli będzie dobrze ustawiona i serwisowana to nie powinno być problemu. I oczywiście dobre świece. Jednak jak strzeli to będziesz miał przepływomierz do wymiany.
w K jest przepływanka z drutem oporowym więc co w niej ulegnie uszkodzeniu przy strzale?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

SORIAN

Odp: Lancia 2.0 20V 155 km ViS zwykły LPG czy jest sens zakł

Post autor: SORIAN » 24 maja 2009, 18:30

Ja już mam za sobą wymianę przepływki... widocznie nie jest aż tak nie zniszczalna...

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12145
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Lancia 2.0 20V 155 km ViS zwykły LPG czy jest sens zakł

Post autor: topcio » 24 maja 2009, 18:50

ale chyba nie od strzału?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Boorek

Odp: Lancia 2.0 20V 155 km ViS zwykły LPG czy jest sens zakł

Post autor: Boorek » 24 maja 2009, 19:03

topcio1 pisze:ale chyba nie od strzału?
ja też mam za sobą.... od strzału pogiely sie blaszki w środku, jedna się ułamała. Te przepływomierze są raczej delikatne..

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12145
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Lancia 2.0 20V 155 km ViS zwykły LPG czy jest sens zakł

Post autor: topcio » 24 maja 2009, 19:11

Boorek pisze:
topcio1 pisze:ale chyba nie od strzału?
ja też mam za sobą.... od strzału pogiely sie blaszki w środku, jedna się ułamała. Te przepływomierze są raczej delikatne..
8-O ale nie sądziłem, że aż tak bardzo
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Krzys
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 672
Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród

Odp: Lancia 2.0 20V 155 km ViS zwykły LPG czy jest sens zakł

Post autor: Krzys » 24 maja 2009, 19:36

To tak jakby zamiast w cylindrze mieszanka zapaliła się w kolektorze dolotowym. Skutki mogą być różne:
- pogięta przepustnica
- rozsadzona obudowa filtru powietrza
- uszkodzony przepływomierz
Często klapka anty wybuchowa nic nie pomaga. Wszystko zależy od auta, kiedyś jeździłem Peugeotem 309 przez kilka lat na gazie i ani razu nie strzelił.

Boorek

Odp: Lancia 2.0 20V 155 km ViS zwykły LPG czy jest sens zakł

Post autor: Boorek » 24 maja 2009, 19:41

Krzys pisze:To tak jakby zamiast w cylindrze mieszanka zapaliła się w kolektorze dolotowym. Skutki mogą być różne:
- pogięta przepustnica
- rozsadzona obudowa filtru powietrza
- uszkodzony przepływomierz
Często klapka anty wybuchowa nic nie pomaga. Wszystko zależy od auta, kiedyś jeździłem Peugeotem 309 przez kilka lat na gazie i ani razu nie strzelił.
w mojej kappie tylko jeden wystrzał przez 2 lata, tak jak mówisz klapka nic nie pomogła. Ja mam instalacje jeszcze na śrubę...


P.S. a czy to jest odpowiedni dział dla takich dywagacji? ;)

SORIAN

Odp: Lancia 2.0 20V 155 km ViS zwykły LPG czy jest sens zakł

Post autor: SORIAN » 28 maja 2009, 17:54

A moze by tak zwykła instalka i blos... co sądzicie?

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12145
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Lancia 2.0 20V 155 km ViS zwykły LPG czy jest sens zakł

Post autor: topcio » 28 maja 2009, 18:08

Blos to podobno bardzo fajny wynalazek, znam dwie osoby użytkujące i obie zadowolone
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
sloneczna
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1148
Rejestracja: 03 mar 2005, 0:00

Odp: Lancia 2.0 20V 155 km ViS zwykły LPG czy jest sens zakł

Post autor: sloneczna » 28 maja 2009, 23:44

Przemas w Kappie 2,4 ma ciekawe rozwiązanie na strzały LPG IIgen.
Ja przez 10Tkm w 20v ani jednego strzału nie miałem .
IIgen ,śruba,filtr stożek.

SORIAN

Odp: Lancia 2.0 20V 155 km ViS zwykły LPG czy jest sens zakł

Post autor: SORIAN » 29 maja 2009, 2:42

A co z plastikowym kolektorem? Moja Lancia jest z 1999 roku i niestety posiada plastikowy kolektor. Nie wiem czy wchodzi w gre zmiana na metalowy ze starszego modelu bo z tego co wiem to układ dolotowy był zmieniony po 1999 roku i nie wiem czy mozna tak poprostu założyć metalowy np od kappy 1997 rok.

Awatar użytkownika
Ozarek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 102
Rejestracja: 18 mar 2008, 0:00

Odp: Lancia 2.0 20V 155 km ViS zwykły LPG czy jest sens zakł

Post autor: Ozarek » 29 maja 2009, 21:40

SORIAN pisze: Lancia nie ma przewodów wysokiego napiecia sa cewki wiec chyba nie powinno kichać... :roll:
Zakładanie II gen do silnika innego niż SPI to kastracja i pozorne cięcie kosztów...
Pomijam fakt, że zakładanie instalki zdemontowanej rozmija się z prawem, ale nie zmienia to barbarzyństwa technicznego całego dolotu.

Strzały w IIgen nie zależą tylko od tego czy masz klasyczne cewki i kable WN, to wypadkowa wielu składowych, od stanu świec, mocy iskry, odpowiedniej mieszanki aż po czystość f.pow - w stosunku do stanu w jakim był przy reg. instalacji. Wystarczy ze Lambda zacznie Ci świrować i możesz spodziewać się strzału.
O ile przy nowej instalce ktoś bierze to na swoją odpowiedzialność, choć zapewne w zakładzie zamontowaliby to na odp klienta, tak przy używce bierzesz to na swój kark.
Zastanów się czy to nie będzie pozorna oszczędność...

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: LPG :::”