Lybra - termostat - jaki płyn, jaka temperatura otwarcia
-
- Klubowicz
- Posty: 963
- Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Brzeg
Odp: Lybra - termostat - temp. silnika cały czas w okolicy 7
Ok, to jeszcze jedna sprawa. Jak zrzucić cały płyn z układu chłodzenia? Szukajka znalazła tylko parę tematów, z których dowiedziałem się, że:
1. Nie zrzucimy całego płynu, bo się nie da.
2. Jeśli jednak podniesiemy dupę, to zrzucimy więcej.
3. Jeśli jeszcze zastosujemy strzykawkę i wężyk zrzucimy jeszcze więcej.
Czy tylko takie metody zostały? Jeśli je zastosuje i zrzucę najwięcej ile się da, to jaki wpływ będzie miała ta resztka, która zostanie w układzie, na dolany świeży płyn? Nie wolno mieszać przecież płynów ze sobą, a ja nie jestem pewien co tam jest obecnie wlane (niby kolor zielony, ale strasznie blady, tylko taka leciutka dominata blado-zielonego). Płyny występują w trzech kolorach (zielony, niebieski i różowy), a jeszcze przecież oryginalnie był stosowany Paraflu 50 na 50 z wodą destylowaną. Co się stanie jak jednak ten litr czy półtora zmiesza się z innym?
I na koniec jeszcze jedna sprawa: czy ktoś wie jak sprawdzić ten czujnik temperatury przed kupieniem nowego?
1. Nie zrzucimy całego płynu, bo się nie da.
2. Jeśli jednak podniesiemy dupę, to zrzucimy więcej.
3. Jeśli jeszcze zastosujemy strzykawkę i wężyk zrzucimy jeszcze więcej.
Czy tylko takie metody zostały? Jeśli je zastosuje i zrzucę najwięcej ile się da, to jaki wpływ będzie miała ta resztka, która zostanie w układzie, na dolany świeży płyn? Nie wolno mieszać przecież płynów ze sobą, a ja nie jestem pewien co tam jest obecnie wlane (niby kolor zielony, ale strasznie blady, tylko taka leciutka dominata blado-zielonego). Płyny występują w trzech kolorach (zielony, niebieski i różowy), a jeszcze przecież oryginalnie był stosowany Paraflu 50 na 50 z wodą destylowaną. Co się stanie jak jednak ten litr czy półtora zmiesza się z innym?
I na koniec jeszcze jedna sprawa: czy ktoś wie jak sprawdzić ten czujnik temperatury przed kupieniem nowego?
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12273
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Odp: Lybra - termostat - temp. silnika cały czas w okolicy 7
Zupełnie nic się nie stanie. Tylko zmierz temp. zamarzania po wymianie i będziesz wszystko wiedział.Krzysiek82 pisze: Co się stanie jak jednak ten litr czy półtora zmiesza się z innym?
Ostatnio zmieniony 13 gru 2009, 16:47 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Klubowicz
- Posty: 963
- Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Brzeg
Odp: Lybra - termostat - temp. silnika cały czas w okolicy 7
No, to podstawaDudi pisze:Zupełnie nic się nie stanie. Tylko zmierz temp. zamarzania po wymianie i będzie wszystko wiedział.Krzysiek82 pisze: Co się stanie jak jednak ten litr czy półtora zmiesza się z innym?


-
- Klubowicz
- Posty: 963
- Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Brzeg
Odp: Lybra - termostat - temp. silnika cały czas w okolicy 7
Jeszcze jedna rzecz mi się przypomniała. Rozumiem, że tak jak w przypadku oleju nikt się nie bawi w Seleny, tak i w przypadku płynu do układu chłodzenia mogę sobie darować ten Paraflu i kupić po prostu Borygo / Petrygo?
I jeszcze jedna sprawa
Przeglądaj sobie program Satiz, znalazłem taki opis (trochę tekstu jest urwane, ale to wina programu) działania termostatu:

I zdziwienie, tam nie ma mowy o temperaturze otwarcia 88 stopni
To skąd się wzięła wartość 88 powtarzana przez wszystkich?
I jeszcze jedna sprawa

Przeglądaj sobie program Satiz, znalazłem taki opis (trochę tekstu jest urwane, ale to wina programu) działania termostatu:

I zdziwienie, tam nie ma mowy o temperaturze otwarcia 88 stopni

- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12273
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Odp: Lybra - termostat - jaki płyn, jaka temperatura otwarci
No właśnie też jestem ciekawy skąd się wzięła ta wartość, bo szczerze mówiąc nigdy w to nie wnikałem. Może charakterystyka techniczna od producentów tak mówi???
A co do płynu możesz poszukać Paraflu. Jest dobry i jak w Twoim mieście jest jakaś większa hurtownia motoryzacyjna to powinni też mieć dobrą cenę.

A co do płynu możesz poszukać Paraflu. Jest dobry i jak w Twoim mieście jest jakaś większa hurtownia motoryzacyjna to powinni też mieć dobrą cenę.
Odp: Lybra - termostat - jaki płyn, jaka temperatura otwarci
Może stąd, że na ekranikach z klimatronika pokazuje się temp. 88 jak już jest samochód na maxa rozgrzany.
A jak tego dokonać to opis jest tutaj - >http://www.forum.lanciapolska.org/viewt ... e&start=30
Temat jest co prawda o ICS ale w dalszej części są również ukryte funkcje klimatronika.
A jak tego dokonać to opis jest tutaj - >http://www.forum.lanciapolska.org/viewt ... e&start=30
Temat jest co prawda o ICS ale w dalszej części są również ukryte funkcje klimatronika.
Odp: Lybra - termostat - jaki płyn, jaka temperatura otwarci
mrkura gdzie wymieniales termostat w tychach?
- mr.kura
- Klubowicz
- Posty: 1493
- Rejestracja: 20 lut 2009, 0:00
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Odp: Lybra - termostat - jaki płyn, jaka temperatura otwarci
nie, w Jaworznie - to jedyni fachowcy do których jeżdżę, jeżeli jedziesz na zlot do Jaworzna 19.12 to pokaże Ci gdzie to dokładnie bo zlot jest dosłownie 300m od warsztatu.Ciechu pisze:mrkura gdzie wymieniales termostat w tychach?
p.s nie jedź z niczym do DATA Auto, złodzieje i partacze


jak się spotkamy to Ci powiem jaką z nimi miałem historię
pozdrawiam
Odp: Lybra - termostat - jaki płyn, jaka temperatura otwarci
Witam problem chyba!!! z termostatem. Objawy na trasie i w korku:
1. obroty powyżej 1500 (prędkość 90-100km/h temperatura na wskaźniku 90st;
2. obroty powyżej 1000 poniżej 1500 (prędkość 40-60) temperatura ok. 70st
-po przyśpieszeniu jak wyżej;
3. chwilowy postój obroty poniżej 1000 temperatura ok. 50 st;
4. parking maska w górze wąż zimny przejechane 62 km.
Co to ku*** może być
1. obroty powyżej 1500 (prędkość 90-100km/h temperatura na wskaźniku 90st;
2. obroty powyżej 1000 poniżej 1500 (prędkość 40-60) temperatura ok. 70st
-po przyśpieszeniu jak wyżej;
3. chwilowy postój obroty poniżej 1000 temperatura ok. 50 st;
4. parking maska w górze wąż zimny przejechane 62 km.
Co to ku*** może być
- mr.kura
- Klubowicz
- Posty: 1493
- Rejestracja: 20 lut 2009, 0:00
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Odp: Lybra - termostat - jaki płyn, jaka temperatura otwarci
na bank termostat.
Odp: Lybra - termostat - jaki płyn, jaka temperatura otwarci
Ja mam własnie wymieniany termostat jutro odbieram autko. Ja mialem objaw taki ze jak stalem w korku to niekiedy doszlo do tych 90 stopni przewaznie to bylo 70 jak jechalem szybciej to zbijalo temperature.
Odp: Lybra - termostat - jaki płyn, jaka temperatura otwarci
A u mnie jest dokładnie odwrotnieCiechu pisze:Ja mam własnie wymieniany termostat jutro odbieram autko. Ja mialem objaw taki ze jak stalem w korku to niekiedy doszlo do tych 90 stopni przewaznie to bylo 70 jak jechalem szybciej to zbijalo temperature.
Odp: Lybra - termostat - jaki płyn, jaka temperatura otwarci
Ostatnio wymieniłem termostat w lybrze silnik 1,9jtd 77KW AR32302 - jak było cieplej grzał się błyskawicznie, teraz przy mrozach - na wyłączonym ogrzewaniu dogrzewa się w miarę szybko, jednak przy ogrzewaniu włączonym maksymalnie do dogrzania potrzebuje ok. 30 min.
Dodam, ze termostat behr (zamiennik bez logo lancii) - kupiłem z czujnikiem.
Płyn zalałem prestone, rozrabiany z koncentratu tak, że przewyższa potrzeby (wg instrukcji zalecane/bezpieczne stężenie koncentratu to 50-70%), co ciekawe wraz ze wzrostem stężenia koncentratu (nieznacznie) rośnie temp. wrzenia płynu - teoretycznie silnik nie powinien dać się przegrzać bo lampka awaryjna (przegrzania) powinna zapalić się jeszcze poniżej temp. wrzenia...
Co do prestroe'a - mechanicy polecają i jest w zasadzie mieszalny z podobnymi płynami, a cena jest umiarkowana.
Dodam jeszcze, że po dojściu do temperatury pracy termostat reguluje temp. w ten sposób, że wskazówka stoi w miejscu
Dodam, ze termostat behr (zamiennik bez logo lancii) - kupiłem z czujnikiem.
Płyn zalałem prestone, rozrabiany z koncentratu tak, że przewyższa potrzeby (wg instrukcji zalecane/bezpieczne stężenie koncentratu to 50-70%), co ciekawe wraz ze wzrostem stężenia koncentratu (nieznacznie) rośnie temp. wrzenia płynu - teoretycznie silnik nie powinien dać się przegrzać bo lampka awaryjna (przegrzania) powinna zapalić się jeszcze poniżej temp. wrzenia...
Co do prestroe'a - mechanicy polecają i jest w zasadzie mieszalny z podobnymi płynami, a cena jest umiarkowana.
Dodam jeszcze, że po dojściu do temperatury pracy termostat reguluje temp. w ten sposób, że wskazówka stoi w miejscu
- mr.kura
- Klubowicz
- Posty: 1493
- Rejestracja: 20 lut 2009, 0:00
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Odp: Lybra - termostat - jaki płyn, jaka temperatura otwarci
to jak ty grzejesz na "HI" to masz chyba saunę w autcie, mi przy - 17, do temp 90 st nagrzewa się w około 10 do 15 min. max. Poza tym jak się nagrzeje i dam na 21 to jest cieplucho.
A co do Twojej teori "wrzenia" to chyba nie do końca.
pozdrawiam
A co do Twojej teori "wrzenia" to chyba nie do końca.
pozdrawiam

Odp: Lybra - termostat - jaki płyn, jaka temperatura otwarci
mrkura pisze:to jak ty grzejesz na "HI" to masz chyba saunę w autcie, mi przy - 17, do temp 90 st nagrzewa się w około 10 do 15 min. max. Poza tym jak się nagrzeje i dam na 21 to jest cieplucho.
A co do Twojej teori "wrzenia" to chyba nie do końca.
pozdrawiam

