Post
autor: samuel » 27 mar 2010, 22:34
Hmm u mnie była podobna sprawa, ale występowała okresowo (silnik ten sam, tyle że uturbiony). Gdy silnik się trochę zagrzał i zgasiłem go, to później nie mogłem jej odpalić a wyraźnie było czuć zapach benzyny. Po 20 min kręcenia odpalała. Czasami szybciej. Nigdy nie zdarzyło mi się to na zimnym silniku. Byłem na kompie i wykazał błąd czujnika temperatury silnika, dodatkowo falowały mi obroty. Dałem do mechanika by przeczyścił dolot, silniczek krokowy, wymienił czujnik. Po sprawdzeniu stwierdził że przepustnicę trzeba regenerować, bo wałek się wyrobił, co powodowało przemieszczanie się klapki i falowanie obrotów.
Jeżdżę już ponad 2 tygodnie i ani się nie zalewa ani nie mam już problemów z falowaniem obrotów, czy odpalaniem. Ani razu nie wyświetlił się słynny błąd: Engine control system failure.
Wcześniej to ledwo odpaliłem i już "check"
Była Kappa 2.0 16VT
Był Citroën Xantia 1.9TD
Jest Renault Scenic 2.0 (115km)

