Lybra - klimatyzacja - przekaźnik i inne pytania

miszko
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 138
Rejestracja: 04 kwie 2010, 23:56
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Lybra - klimatyzacja - przekaźnik i inne pytania

Post autor: miszko » 29 maja 2010, 17:43

Witam,

Mam kilka pytań.
1)
Ile czynnika zostało nabitego do waszych układów klimatyzacji?
U mnie weszło 450mg. To dobra wartość?

2)
Mam problem taki, że pomimo tego, że klima jest nabita sprężarka się nie włącza.
Odizolowałem jej trochę przewodu podałem plus na sprzęgiełko i sprężarka ruszyła.
Jednak jest to dziwne, gdyż na początku zaraz pod zdjęciu kabelka sprężarka się wyłączała.
Później gdy ją przytrzymałem, aby pochodziła zaczęła chodzić. I działała nawet ok, wyłączałem klimę, wyłączała się sprężarka. Ale po zgaszeniu silnika i włączeniu ponownie bez "ręcznego" wzbudzenia klima sama nie zastartuje.

Działo się też tak, że czasami się sprężarka wyłączała. Za chwilę było słychać sprzęgło, które zaraz odpuściło i raz tak jeszcze i już cisza. Tak więc niby jakby chciała, ale nie chce zastartować.

Obstawiliśmy na czujnik ciśnienia.
Ktoś może ma schemat wtyczki od tego czujnika?
Ewentualnie schemat instalacji?


3)
Gdzie jest przekaźnik od sprzęgła sprężarki?

4)
Bezpieczniki generalnie wiem gdzie są, ale może niech ktoś jeszcze z Was dopowie ;)
Lybra 1.6 jako auto do dojazdów do pracy.
Zajrzyjna Fiat Klub Polska

argenta67

Re: Lybra - klimatyzacja - przekaźnik i inne pytania

Post autor: argenta67 » 29 maja 2010, 19:21

Pierwsza sprawa to nabij właściwą ilość czynnika, 730g to minimum

Codee

Re: Lybra - klimatyzacja - przekaźnik i inne pytania

Post autor: Codee » 29 maja 2010, 20:05

Kolego nie rozumie za bardzo tego ze weszło Ci do klimy 450g? To znaczy że tyle Ci dopełnili?

Co do Twoich dalszych pytań odpowiem tak:

Nie szukaj tam gdzie nie trzeba, jeśli masz klimę nabita do "pełna" to wróć do tego który Ci ją nabił i niech spuszcza po 5 gram czynnika, aż do momentu kiedy sprężarka ruszy i będzie działać!

Dlaczego? ponieważ podobnie jak u mnie rok temu, nabito Ci tak klimę bez pomyślunku : cenzura : : cenzura : : cenzura : że czujnik ciśnienia czynnika myśli że jest dobre ciśnienie i nie trzeba sprężarki włączać, a tu masz tak że jest za dużo czynnika w układzie i sprężara nie będzie uruchomiona bo system myśli że już nabiła ciśnienie, a to wcale nie ona tylko jest nadmiar i klima nie pracuje jak trzeba.

Sprawdź i napisz co i jak, bo wydaje mi się że za dużo warsztacików sobie nakupiło tych maszynek do nabijania klim i tępy personel ustawia wartości jakie ta maszyna ma że dany model auta powinien mieć i kapa.
Jeśli będzie Ci działać jak zrobisz jak napisałem to niech Ci jeszcze raz odgrzybią klimę, bo jak ona nie działała to nie jest odgrzybiona, co niebawem poczujesz, jeśli ich nie przyciśniesz!

powodzenia

argenta67

Re: Lybra - klimatyzacja - przekaźnik i inne pytania

Post autor: argenta67 » 29 maja 2010, 20:21

Codee pisze:Kolego nie rozumie za bardzo tego ze weszło Ci do klimy 450g? To znaczy że tyle Ci dopełnili?

Co do Twoich dalszych pytań odpowiem tak:

Nie szukaj tam gdzie nie trzeba, jeśli masz klimę nabita do "pełna" to wróć do tego który Ci ją nabił i niech spuszcza po 5 gram czynnika, aż do momentu kiedy sprężarka ruszy i będzie działać!

Dlaczego? ponieważ podobnie jak u mnie rok temu, nabito Ci tak klimę bez pomyślunku : cenzura : : cenzura : : cenzura : że czujnik ciśnienia czynnika myśli że jest dobre ciśnienie i nie trzeba sprężarki włączać, a tu masz tak że jest za dużo czynnika w układzie i sprężara nie będzie uruchomiona bo system myśli że już nabiła ciśnienie, a to wcale nie ona tylko jest nadmiar i klima nie pracuje jak trzeba.

Sprawdź i napisz co i jak, bo wydaje mi się że za dużo warsztacików sobie nakupiło tych maszynek do nabijania klim i tępy personel ustawia wartości jakie ta maszyna ma że dany model auta powinien mieć i kapa.
Jeśli będzie Ci działać jak zrobisz jak napisałem to niech Ci jeszcze raz odgrzybią klimę, bo jak ona nie działała to nie jest odgrzybiona, co niebawem poczujesz, jeśli ich nie przyciśniesz!

powodzenia
Coode nie kombinuj, nie ma czegoś takiego ja dobijanie klimy, serwis klimatyzacji polega na kompletnej obsłudze i taki cykl musi zostać przeprowadzony raz i ma być dobrze od razu. Dobra maszyna wykonuje kompletą operacje czyli: odzysk czynnika, oczyszczanie z oleju, próżnia, napełnienie olejem, napełnienie właściwą ilością czynnika(trzeba ustawić ile ma być zadane) i kontrola ciśnień podczas pracy czyli zakresy wysokiego i niskiego ciśnienia, poprawność rozłączania sprężarki i włączania wiatraka. Nie ma takie opcji, że sobie gdzieś coś tam myśli, jest ciśnienie włącza się sprężarka, jest za duże ciśnienie i zarazem temperatura, włącza się wiatrak i taki cykl działa non stop aż kierowca go nie wyłączy.

miszko
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 138
Rejestracja: 04 kwie 2010, 23:56
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Re: Lybra - klimatyzacja - przekaźnik i inne pytania

Post autor: miszko » 29 maja 2010, 21:24

Z objawów jakie mam to zaraz po włączeniu klimatyzacji rusza wiatrak. Czyli naturalna reakcja.

Najzwyczajniej objawy są takie jakby czujnik dawał info "za duże lub za małe ciśnienie" w układzie i nie aktywuje sprzęgiełka.

Podczas nabijania przeszedł cały cykl. Wpierw tamte podstawowe czynności, odzyskiwanie, czyszczenie, później wytwarzanie próżni (20 minut robiło). Następnie wpuszczanie czynnika. Wpierw tak do 350mg szło naprawdę szybko, później zwolniło. Doszło do około 490mg. Odpaliliśmy silnik, sprężarka się nie załączyła.
Wyłączyliśmy silnik i ręką poruszaliśmy sprężarką. Wtedy ilość czynnika zaczęła spadać.
Podaliśmy plus na sprzęgiełko, gdy sprężarka ruszyła trochę tak pochodziła. Ilość czynnika spadła do 450mg i na tylu się zatrzymała.

Jednym słowem, to ile mniej więcej powinno wejść tego czynnika do układu? Mam 1.6 16V.
730mg to właściwa, tak? Może pojadę do innego serwisu.

Jak wspomniałem, gdy poda mu się impuls na sprzęgiełko to sprężarka rusza i chodzi. Czasami nawet gdy wyłączę klimę i włączę ponownie to sprężarka ponownie rusza. Czasami po wyłączeniu i włączeniu nic nie rusza, a czasami wskoczy i po paru chwilach słyszę, jak sprzęgiełko załączy się, zaraz wyłączy, włączy i wyłączy i amen.

Obsługujący ustawiał na maszynie markę i model (wraz z wersją silnika).

Później z ciekawości podpieliśmy jeszcze komputer diagnostyczny, ale o dziwo w menu nie było do wyboru coś takiego jak klimatyzacja. A już myśleliśmy, że coś zobaczymy. Za to sprawdziłem sobie resztę (to co można było wybrać w examinerze) i co ciekawe, błędów nie wykazało.

Gdzie jest przekaźnik od sprężarki? Jest taki?
Lybra 1.6 jako auto do dojazdów do pracy.
Zajrzyjna Fiat Klub Polska

argenta67

Re: Lybra - klimatyzacja - przekaźnik i inne pytania

Post autor: argenta67 » 29 maja 2010, 21:58

Sorry, wartość 730g podałem blednie do Kappy a Libra 675-725g i nie rozumiem dlaczego jeśli tyle nie weszło, może było za małe ciśnienie w butli w maszynie ale do tego jest grzałka butli i po podgrzaniu podnosi się ciśnienie, jest wyższe niż w samochodzie i bez problemu dobije do właściwej ilości. Moja maszyna jak stoi w garażu a w garażu jest chłodno to ciśnienie spada i jeśli nie wystawie jej na słonce to muszę podgrzać butle grzałką i wchodzi tyle ile ustawie a taka próba dopełniania :nono: może skutkować uszkodzeniem sprężarki, jakiś nie zbyt oświecony człowiek napełniał te klimę : zdziwiony :

miszko
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 138
Rejestracja: 04 kwie 2010, 23:56
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Re: Lybra - klimatyzacja - przekaźnik i inne pytania

Post autor: miszko » 30 maja 2010, 20:52

Mam za to pytanie. Pojadę na reklamację.
Powiem im, ile powinno wejść czynnika. Czy "dobiją" mi instalację, czy raczej mogę liczyć na pełny cykl?

Czy po ustawieniu na urządzeniu i nabiciu instalacji gdy powiedzmy znowu by stanęło na 450mg można ręcznie wymusić na urządzeniu, aby więcej wpuściło czynnika? Może zrobimy tak, że będziemy wpuszczać więcej po 50mg i wtedy będziemy testować czy sprężarka się sama załącza.
Lybra 1.6 jako auto do dojazdów do pracy.
Zajrzyjna Fiat Klub Polska

Codee

Re: Lybra - klimatyzacja - przekaźnik i inne pytania

Post autor: Codee » 30 maja 2010, 20:59

Nie można dobijać i wypuszczać - przy dobijaniu trzeba zrobić cały cykl.
Wypuszczać można manualnie ( śrubokrętem) ale powiem szczerze że potem ręka wali czynnikiem przez 3 dni co najmniej, a i trzeba uważać żeby nie zblokować zaworku bo cały czynnik ucieknie!

Tak jak napisałeś jedź na reklamację. Pociśnij kit że masz sprawdzony układ lampą ultrafioletową i jest szczelny. Więc oni coś nie tak zrobili że Ci klima nie działa!
Nie daj się bo takich "fachowców" z serwisem klimy jest za dużo, a najlepsze jest to że się nie znają na sprzęcie który mają i wychodzą różne cyrki.

powodzenia i napisz co i jak!

PONIŻEJ wujekp PISZESZ NIE NA TEMAT
Ostatnio zmieniony 30 maja 2010, 22:10 przez Codee, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
wujekp
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6903
Rejestracja: 03 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Lybra - klimatyzacja - przekaźnik i inne pytania

Post autor: wujekp » 30 maja 2010, 21:43

Codee pisze:Wypuszczać można manualnie ( śrubokrętem) ale powiem szczerze że potem ręka wali czynnikiem przez 3 dni co najmniej, a i trzeba uważać żeby nie zblokować zaworku bo cały czynnik ucieknie!
Obawiam się, że jest to procedura nie zalecana przez żaden podręcznik ani producenta układów klimatyzacji.
Tak jak napisałeś jedź na reklamację. Pociśnij kit że masz sprawdzony układ lampą ultrafioletową i jest szczelny. Więc oni coś nie tak zrobili że Ci klima nie działa!
Zdecydowanie odradzam wszelkiego typu oszustwa. Nie "pociskaj" żadnych kitów, tylko uczciwie załatw reklamację.
Codee bardzo proszę do nie nakłanianie na forum do zachowań sprzecznych z prawem i nieetycznych. Tego typu zachowania nie są i nie będą tolerowane na naszym forum. : czerwona :
Nie daj się bo takich [ocenzurowano przez wujekp] z serwisem klimy jest za dużo, a najlepsze jest to że się nie znają na sprzęcie który mają i wychodzą różne cyrki.
Proszę również o nieco bardziej przemyślane i bardziej konkretne opinie. : zolta :
To co napisałeś jest po prostu nieprawdą. Prawdopodobnie istnieją takie zakłady i proszę się ew. odnieść do własnych doświadczeń tego typu, ale nieprawdą jest, że wszyscy się nie znają.
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)

lybra1,9
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 213
Rejestracja: 30 maja 2010, 18:14
Lokalizacja: wojciechów

Re: Lybra - klimatyzacja - przekaźnik i inne pytania

Post autor: lybra1,9 » 30 maja 2010, 22:30

miszko pisze:Witam,

Mam kilka pytań.
1)
Ile czynnika zostało nabitego do waszych układów klimatyzacji?
U mnie weszło 450mg. To dobra wartość?

2)
Mam problem taki, że pomimo tego, że klima jest nabita sprężarka się nie włącza.
Odizolowałem jej trochę przewodu podałem plus na sprzęgiełko i sprężarka ruszyła.
Jednak jest to dziwne, gdyż na początku zaraz pod zdjęciu kabelka sprężarka się wyłączała.
Później gdy ją przytrzymałem, aby pochodziła zaczęła chodzić. I działała nawet ok, wyłączałem klimę, wyłączała się sprężarka. Ale po zgaszeniu silnika i włączeniu ponownie bez "ręcznego" wzbudzenia klima sama nie zastartuje.

Działo się też tak, że czasami się sprężarka wyłączała. Za chwilę było słychać sprzęgło, które zaraz odpuściło i raz tak jeszcze i już cisza. Tak więc niby jakby chciała, ale nie chce zastartować.

Obstawiliśmy na czujnik ciśnienia.
Ktoś może ma schemat wtyczki od tego czujnika?
Ewentualnie schemat instalacji?


3)
Gdzie jest przekaźnik od sprzęgła sprężarki?

4)
Bezpieczniki generalnie wiem gdzie są, ale może niech ktoś jeszcze z Was dopowie ;)


Witam;
Przekaznik włączenia sprężarki klimatyzacji umieszczony jest na podszybiu w pobliżu wycieraczki przedniej szyby od strony kierowcy.Wystarczy podnieść klapkę i masz dostep do owego przekażnika.Styki główne przekażnika zabezpeczone są bezpiecznikiem głównym na akumulatorze 80A a nastepnie za pomocą bezpiecznika w skrzynce koło kierowcy 20A .Styki sterujące zabezpieczone są bezpiecznikiem w skrzynce obok kierowcy 10A/ten sam bezpiecznik zabezpiecza światło cofania/Sprężarką klimatyzacji steruje sterownik silnika /podając masę na przekaznik sprężarki/na podstawie plusa otrzymanego z czujnka cisnienia.
W lybrze wystepowało 5 typów sprężarek klimatyzacji/nie ma sensu rozwodzić się jakie/do wszystkich klimatyzacji wchodzi 700- + 25 g czynnika

miszko
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 138
Rejestracja: 04 kwie 2010, 23:56
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Re: Lybra - klimatyzacja - przekaźnik i inne pytania

Post autor: miszko » 31 maja 2010, 10:19

Dzięki wielkie za informacje o przekaźniku. W trakcie moich poszukiwań dokopałem się do tej klapki. Jak dobrze pamiętam mam tam tylko jeden przekaźnik - taki brązowy i chyba jak dobrze pamiętam jakiś bezpiecznik był koło niego, albo inny mniejszy przekaźnik (taki czerwony, mały, prostokątny). Innych przekaźników tam nie widziałem. Tak więc ten brązowy przekaźnik jest od sprężarki, tak?

Co do serwisu to pojadę i powiem, że ma tyle i tyle wejść. Ściemniać nie będe, bo w końcu przy mnie wszystko to robili i sam się dopytywałem o każdy krok. Generalnie praca serwisanta polegała na podpięciu tego, ustawieniu na maszynie modelu auta i tyle... reszta robiła maszyna.

Dopowiem im jeszcze, ile powinno wejść czynnika. I wtedy będziemy testować.
Lybra 1.6 jako auto do dojazdów do pracy.
Zajrzyjna Fiat Klub Polska

miszko
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 138
Rejestracja: 04 kwie 2010, 23:56
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Re: Lybra - klimatyzacja - przekaźnik i inne pytania

Post autor: miszko » 05 cze 2010, 9:21

Mam jeszcze jedno pytanie.
Posiada ktoś z Was schematy wtyczki wpiętej do presostatu?

Wypiąłem tą wtyczkę. Jest tam 5 pinów. Na jednym po włączeniu klimatyzacji pojawia się plus.
Reszty przeznaczenia nie wiem, stąd pytanie.

Z nowości byłem dzisiaj u serwisanta i on stawia na problem z elektryką.
Jaki jest zakres czujnika przy którym pozwala on załączyć sprężarkę?
Lybra 1.6 jako auto do dojazdów do pracy.
Zajrzyjna Fiat Klub Polska

lybra1,9
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 213
Rejestracja: 30 maja 2010, 18:14
Lokalizacja: wojciechów

Re: Lybra - klimatyzacja - przekaźnik i inne pytania

Post autor: lybra1,9 » 05 cze 2010, 15:51

około 2,5 bar i zezwala sterownikowi silnika na włączenie /podanie masy/na przekażnik sprężarki klimatyzacji.
Więcej masz tu:
http://lancialybra.mlemo.gr/operation/clima/clima5.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

argenta67

Re: Lybra - klimatyzacja - przekaźnik i inne pytania

Post autor: argenta67 » 05 cze 2010, 16:41

lybra1,9 pisze:około 2,5 bar i zezwala sterownikowi silnika na włączenie /podanie masy/na przekażnik sprężarki klimatyzacji.
Więcej masz tu:
http://lancialybra.mlemo.gr/operation/clima/clima5.htm" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Link przydatny na forum tylko postaraj się na drugi raz zamieszczać go w skróconej formie (taki wymóg forum) klima Libra

miszko
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 138
Rejestracja: 04 kwie 2010, 23:56
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Re: Lybra - klimatyzacja - przekaźnik i inne pytania

Post autor: miszko » 05 cze 2010, 21:17

Dzięki.

Dzisiaj będąc u znajomego na grillu, już najedzonym i po 2 piwkach z wpadłem na pomysł, aby jeszcze przepiąć przekaźnik na jakiś inny. Nie czekając, maska w górę, dobrałem się do miejsca gdzie jest przekaźnik. Wypiąłem go i wpiąłem inny. Co ciekawe... sprzęgło włącza się teraz poprawnie. Gdy wyłączę klimatyzację sprzęgło przestaje pracować, gdy włączę sprzęgło się załącza i sprężarka rusza.

Wracałem teraz do domu (nie, ja nie prowadziłem) i klimatyzacja działała poprawnie.

Czyli, możliwe, że to przekaźnik lub złączki. Jutro przeczyszczę je na glanc.
Aktualnie jest ok, oby to było przyczyną ;)

Bonusowe pytanie. Gdzieś doczytałem, że sprężarki oprócz motoru 2.0 mają zmienną wydajność.
To prawda?
Lybra 1.6 jako auto do dojazdów do pracy.
Zajrzyjna Fiat Klub Polska

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”