Delta 1.6 Pb/LPG i "marchewka" ...

Awatar użytkownika
Sopel
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 364
Rejestracja: 24 maja 2010, 13:25
Lokalizacja: Będzin

Delta 1.6 Pb/LPG i "marchewka" ...

Post autor: Sopel » 01 lip 2010, 10:54

... co jakiś czas zapala mi się takie coś i jak jadę na Pb to troszkę szarpie - jak przegazuje to wszystko później jest OK - zdarza mi się to co jakiś czas nie regularnie. Byłem u mechanika i powiedział że to jest źle dobrana "mapa" gazu do silnika i dlatego tak się zachowuje na Pb ( na LPG nie mam żadnych problemów).

Proszę o ewentualne sugestie i porady
Lancia Delta II 1.6 PB/LPG
Fiat Tempra 1.6 PB IRL
Fiat Marea Weekend 2.4 TD
Fiat UNO 1.2 ABARTH

Awatar użytkownika
Ozarek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 102
Rejestracja: 18 mar 2008, 0:00

Re: Delta 1.6 Pb/LPG i "marchewka" ...

Post autor: Ozarek » 01 lip 2010, 15:30

Trzeba się dowiedzieć co powoduje błąd, czyli odczytać zapis kompa, inaczej to wróżenie z fusów

Awatar użytkownika
Sopel
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 364
Rejestracja: 24 maja 2010, 13:25
Lokalizacja: Będzin

Re: Delta 1.6 Pb/LPG i "marchewka" ...

Post autor: Sopel » 02 lip 2010, 9:52

.... dobre podejście - a gdzie w Naszym rejonie takie coś najpewniej wykonać ?
Lancia Delta II 1.6 PB/LPG
Fiat Tempra 1.6 PB IRL
Fiat Marea Weekend 2.4 TD
Fiat UNO 1.2 ABARTH

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Delta 1.6 Pb/LPG i "marchewka" ...

Post autor: bassman » 07 lip 2010, 20:35

Najpierw upewnij się, że to błędy ecu silnika. Zdejmij klemy z akumulatora i zdjęte zewrzyj ze sobą na 10 minut. Odpal samochód na benzynie i odczekaj do załączenia wentylatora chłodnicy, następnie się przejedź i sprawdź czy frapujące objawy nadal występują. Piszę oczywiście o jeździe na Pb. Jeśli wszystko jest ok i powrócą problemy po jakimś czasie użytkowania samochodu na gazie, znaczy to, że rzeczywiście źle jest dobrana emulacja sondy lambda.
Jeżeli masz jakiś ludzki komp gazowy to da się to samemu zrobić bez zbędnych wydatków u gazmana. Podaj tylko jaki i co to za instalacja, miło jakby były też jakieś fotki kompa lpg.

PS. Nie słuchaj gazmanów wciskających złotą metodę odcinania zasilania pamięci ecu silnika przez magiczny przekaźnik. Jest t rozwiązanie często stosowane i "polecane" ze względu na krótki czas montażu u gazmana i brak zaangażowania się w poprawne ustawienie instalacji lpg. Wadą tego rozwiązania jest to, że po każdym odpaleniu, ecu uczy się mapy wtrysku, co skutkuje dość wysokim zużyciem Pb.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Sopel
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 364
Rejestracja: 24 maja 2010, 13:25
Lokalizacja: Będzin

Re: Delta 1.6 Pb/LPG i "marchewka" ...

Post autor: Sopel » 09 lip 2010, 8:27

... a czy takie odłączanie nie będzie miało wpływu np. na immobilizer ? (czy to ma działać jako reset)

... dzisiaj zrobię fotki kompa i podeślę
Lancia Delta II 1.6 PB/LPG
Fiat Tempra 1.6 PB IRL
Fiat Marea Weekend 2.4 TD
Fiat UNO 1.2 ABARTH

Awatar użytkownika
Ozarek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 102
Rejestracja: 18 mar 2008, 0:00

Re: Delta 1.6 Pb/LPG i "marchewka" ...

Post autor: Ozarek » 09 lip 2010, 17:27

Sospol pisze:... a czy takie odłączanie nie będzie miało wpływu np. na immobilizer ? (czy to ma działać jako reset)
Immo się nic nie stanie, jest zapisany ''na sztywno''

Awatar użytkownika
Sopel
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 364
Rejestracja: 24 maja 2010, 13:25
Lokalizacja: Będzin

Re: Delta 1.6 Pb/LPG i "marchewka" ...

Post autor: Sopel » 09 lip 2010, 20:16

... ok, dzięki za info jutro rano będę to testował i dam znać jakie efekty
Lancia Delta II 1.6 PB/LPG
Fiat Tempra 1.6 PB IRL
Fiat Marea Weekend 2.4 TD
Fiat UNO 1.2 ABARTH

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”