Kappa 2.0 - Problem z układem chłodzenia - zapowietrzony?

Awatar użytkownika
Spartanin
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 67
Rejestracja: 03 gru 2009, 11:13
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Kappa 2.0 - Problem z układem chłodzenia - zapowietrzony?

Post autor: Spartanin » 17 lip 2010, 17:49

Ostatnie upały zdecydowanie zaszkodziły mojej Kappie 2.0.
Po dojechaniu do domu, usłyszałem dźwięk jaki wydaje czajnik gotujący wodę (?). Ponieważ przez całą trasę temperatura silnika była w normie, i nic z pod maski nie parowało, lekko przestraszony otworzyłem klapę. Zbiorniczek wyrównawczy był cały zalany wrzącym płynem i wręcz wzdęty od ciśnienia tam panującego.
Poczekałem aż temperatura ostygnie, odkręciłem nakrętkę co spowodowało zassanie całego płynu do zbiorniczka i potem jego ponowne wlanie w układ, lecz zostało go znacznie poniżej minimum.
W celu sprawdzenia, dolałem wody i zrobiłem rundkę po osiedlu. Znowu to samo.
Wentylator działa, układ jest gorący ( węże i chłodnice ) oraz słychać że płyn "ściąga" po przewodach.
Czy jest możliwe aby pompa wody padła?.
W jaki sposób najprościej sprawdzić, czy układ nie jest zapowietrzony?.
Będę niezmiernie wdzięczny za jakiekolwiek info.
ZBIERAM GRUPĘ NA SAFARI PO KENII.
ORGANIZACJA PRZEZ RDZENNEGO MIESZKAŃCA TEJ PIĘKNEJ KRAINY - kontakt pw

mike_d
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 740
Rejestracja: 10 kwie 2007, 0:00

Re: Kappa 2.0 - Problem z układem chłodzenia - zapowietrzon

Post autor: mike_d » 17 lip 2010, 21:20

Za takie historie powienien odpowiadać korek zbiornika. On powinien wywalić powyżej 1,2bara przez wężyk tę wodę.

Awatar użytkownika
Spartanin
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 67
Rejestracja: 03 gru 2009, 11:13
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 - Problem z układem chłodzenia - zapowietrzon

Post autor: Spartanin » 17 lip 2010, 22:11

Też tak podejrzewałem, ale korek jest drożny. Dmuchnąłem w wężyk i powietrze leci.
Dzisiaj pojeździłem troszkę z wodą wlaną równo na poziom maksymalny. Silnik nie doszedł wprawdzie do 90 stopni, ale przy zakręconym korku nic się nie zagotowało.
Jutro sprawdzę na dłuższym dystansie.
ZBIERAM GRUPĘ NA SAFARI PO KENII.
ORGANIZACJA PRZEZ RDZENNEGO MIESZKAŃCA TEJ PIĘKNEJ KRAINY - kontakt pw

Awatar użytkownika
Gros
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2707
Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie

Re: Kappa 2.0 - Problem z układem chłodzenia - zapowietrzon

Post autor: Gros » 18 lip 2010, 13:56

Spartanin pisze:Też tak podejrzewałem, ale korek jest drożny. Dmuchnąłem w wężyk i powietrze leci.
Dzisiaj pojeździłem troszkę z wodą wlaną równo na poziom maksymalny. Silnik nie doszedł wprawdzie do 90 stopni, ale przy zakręconym korku nic się nie zagotowało.
Jutro sprawdzę na dłuższym dystansie.
sprawdż węże czy nie są twarde może uszczelka padła głowicy taki objaw jak piszesz miłem ostatnio i wymieniałem uszczelkę zgniła ze starości hehehe
:lol: : gafa : :bitwa:

Awatar użytkownika
Spartanin
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 67
Rejestracja: 03 gru 2009, 11:13
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 - Problem z układem chłodzenia - zapowietrzon

Post autor: Spartanin » 23 lip 2010, 21:48

Otóż po "głębszych" testach, sprawa przedstawia się nastepująco:
Wodę zaczyna wybijać równo wtedy, kiedy wskazówka temperatury stanie pionowo.
Węże na dole i na górze są miękkie i pozostają gorące, jednak chłodnica pozostaje zimna.
Również, jeśli dobrze rozumiem - to po przekroczeniu 90 stopni powinien załączyć się pierwszy bieg wentylatora, co nie nastąpiło. Przekaźniki i bezpieczniki ok.
Raczej wykluczam uszczelkę głowicy, ponieważ w zbiorniku płynu nie pojawiają się żadne tłuste naleciałosci ( a to chyba świadczy o wydmuchanej uszczelce ).
Stawiacie na w walnięty termostat czy zapowietrzenie układu?
A może jedno i drugie?
Lancia 2.0 20V.
ZBIERAM GRUPĘ NA SAFARI PO KENII.
ORGANIZACJA PRZEZ RDZENNEGO MIESZKAŃCA TEJ PIĘKNEJ KRAINY - kontakt pw

Awatar użytkownika
Gros
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2707
Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie

Re: Kappa 2.0 - Problem z układem chłodzenia - zapowietrzon

Post autor: Gros » 24 lip 2010, 21:33

Spartanin pisze:Otóż po "głębszych" testach, sprawa przedstawia się nastepująco:
Wodę zaczyna wybijać równo wtedy, kiedy wskazówka temperatury stanie pionowo.
Węże na dole i na górze są miękkie i pozostają gorące, jednak chłodnica pozostaje zimna.
Również, jeśli dobrze rozumiem - to po przekroczeniu 90 stopni powinien załączyć się pierwszy bieg wentylatora, co nie nastąpiło. Przekaźniki i bezpieczniki ok.
Raczej wykluczam uszczelkę głowicy, ponieważ w zbiorniku płynu nie pojawiają się żadne tłuste naleciałosci ( a to chyba świadczy o wydmuchanej uszczelce ).
Stawiacie na w walnięty termostat czy zapowietrzenie układu?
A może jedno i drugie?
Lancia 2.0 20V.
to raczej termostat skoro nie ma krążenia i jesli odkręcałeś odpowietrznik na chłodncy i na wężach i nie ma powietrza to wywal termostat wrzuć do wrzątku i będziesz wiedział
:lol: : gafa : :bitwa:

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 - Problem z układem chłodzenia - zapowietrzon

Post autor: bassman » 25 lip 2010, 12:26

Zamknięty na amen termostat.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Spartanin
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 67
Rejestracja: 03 gru 2009, 11:13
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 - Problem z układem chłodzenia - zapowietrzon

Post autor: Spartanin » 21 wrz 2010, 18:16

Czy ktoś z forumowiczów może wytłumaczyć osobie z dwoma lewymi rękami ( a jestem leworęczny ;)), jak wyciągnąć termostat z Kappy 2.0 20V 97 rok?.
Możliwe że Lancia zostanie jednak u mnie. Kwestia czasu na naprawę...
Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki
ZBIERAM GRUPĘ NA SAFARI PO KENII.
ORGANIZACJA PRZEZ RDZENNEGO MIESZKAŃCA TEJ PIĘKNEJ KRAINY - kontakt pw

Awatar użytkownika
Hipolit
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 87
Rejestracja: 17 lut 2006, 0:00
Lokalizacja: okolice Wroclawia / okolice Goslar

Re: Kappa 2.0 - Problem z układem chłodzenia - zapowietrzon

Post autor: Hipolit » 11 paź 2010, 21:04

pewnie jest gdzies na forum jak sie to robi.
Ja, pamietam, zdemontowalem tlumik szmerow (dwie opaski zaciskowe na dolocie powietrza), zeby miec lepszy dostep do termostatu, potem ten termostat zwaczajnie podmienilem. Kup najlepiej termostat, bedziesz mial w rece - bedziesz wiedzial czego szukac pod maska. Mysle ze jak jestes leworeczny, to dasz rade i lewa reka ;)
pozdrowienia


ps. Podstaw jakis zbiorniczek, bo troche plynu wycieknie. Podmien termostat (jak pisze kolega nizej, srubokret i pewnie jakas trzynastka, ew. dziesiatka potrzebna). Potem zalej plyn na nowo, odpal maszyne i daj wejsc jej na temperature, aby ewentualnie sie uklad odpowietrzyl jezeli zdazyl sie zapowietrzyc, niech chwilke pochodzi silnik... Potem sprawdz stan chlodziwa, jak nie brakuje i nie ubywa to w droge! ;)
Ostatnio zmieniony 12 paź 2010, 0:25 przez Hipolit, łącznie zmieniany 1 raz.

Boorek

Re: Kappa 2.0 - Problem z układem chłodzenia - zapowietrzon

Post autor: Boorek » 11 paź 2010, 23:33

eee tam nic trudnego, ze 3 opaski i 3-4 śruby.... dasz radę z dwoma kluczami i śrubokrętem... wystarczy odrobina chęci

Awatar użytkownika
dr_scott
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 31 mar 2008, 0:00
Imię: Scott
Lokalizacja: Radzionków

Re: Kappa 2.0 - Problem z układem chłodzenia - zapowietrzon

Post autor: dr_scott » 14 paź 2010, 22:03

Boorek pisze:eee tam nic trudnego, ze 3 opaski i 3-4 śruby.... dasz radę z dwoma kluczami i śrubokrętem... wystarczy odrobina chęci
ja bym jeszcze przygotował czteropak piwa!!

zmień termostat, zalej układ dobrym płynem chłodniczym (nie wodą!) i po sprawie.
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06

Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”