Kappa 2.0 - Problem z układem chłodzenia - zapowietrzony?
Kappa 2.0 - Problem z układem chłodzenia - zapowietrzony?
Ostatnie upały zdecydowanie zaszkodziły mojej Kappie 2.0.
Po dojechaniu do domu, usłyszałem dźwięk jaki wydaje czajnik gotujący wodę (?). Ponieważ przez całą trasę temperatura silnika była w normie, i nic z pod maski nie parowało, lekko przestraszony otworzyłem klapę. Zbiorniczek wyrównawczy był cały zalany wrzącym płynem i wręcz wzdęty od ciśnienia tam panującego.
Poczekałem aż temperatura ostygnie, odkręciłem nakrętkę co spowodowało zassanie całego płynu do zbiorniczka i potem jego ponowne wlanie w układ, lecz zostało go znacznie poniżej minimum.
W celu sprawdzenia, dolałem wody i zrobiłem rundkę po osiedlu. Znowu to samo.
Wentylator działa, układ jest gorący ( węże i chłodnice ) oraz słychać że płyn "ściąga" po przewodach.
Czy jest możliwe aby pompa wody padła?.
W jaki sposób najprościej sprawdzić, czy układ nie jest zapowietrzony?.
Będę niezmiernie wdzięczny za jakiekolwiek info.
Po dojechaniu do domu, usłyszałem dźwięk jaki wydaje czajnik gotujący wodę (?). Ponieważ przez całą trasę temperatura silnika była w normie, i nic z pod maski nie parowało, lekko przestraszony otworzyłem klapę. Zbiorniczek wyrównawczy był cały zalany wrzącym płynem i wręcz wzdęty od ciśnienia tam panującego.
Poczekałem aż temperatura ostygnie, odkręciłem nakrętkę co spowodowało zassanie całego płynu do zbiorniczka i potem jego ponowne wlanie w układ, lecz zostało go znacznie poniżej minimum.
W celu sprawdzenia, dolałem wody i zrobiłem rundkę po osiedlu. Znowu to samo.
Wentylator działa, układ jest gorący ( węże i chłodnice ) oraz słychać że płyn "ściąga" po przewodach.
Czy jest możliwe aby pompa wody padła?.
W jaki sposób najprościej sprawdzić, czy układ nie jest zapowietrzony?.
Będę niezmiernie wdzięczny za jakiekolwiek info.
ZBIERAM GRUPĘ NA SAFARI PO KENII.
ORGANIZACJA PRZEZ RDZENNEGO MIESZKAŃCA TEJ PIĘKNEJ KRAINY - kontakt pw
ORGANIZACJA PRZEZ RDZENNEGO MIESZKAŃCA TEJ PIĘKNEJ KRAINY - kontakt pw
Re: Kappa 2.0 - Problem z układem chłodzenia - zapowietrzon
Za takie historie powienien odpowiadać korek zbiornika. On powinien wywalić powyżej 1,2bara przez wężyk tę wodę.
Re: Kappa 2.0 - Problem z układem chłodzenia - zapowietrzon
Też tak podejrzewałem, ale korek jest drożny. Dmuchnąłem w wężyk i powietrze leci.
Dzisiaj pojeździłem troszkę z wodą wlaną równo na poziom maksymalny. Silnik nie doszedł wprawdzie do 90 stopni, ale przy zakręconym korku nic się nie zagotowało.
Jutro sprawdzę na dłuższym dystansie.
Dzisiaj pojeździłem troszkę z wodą wlaną równo na poziom maksymalny. Silnik nie doszedł wprawdzie do 90 stopni, ale przy zakręconym korku nic się nie zagotowało.
Jutro sprawdzę na dłuższym dystansie.
ZBIERAM GRUPĘ NA SAFARI PO KENII.
ORGANIZACJA PRZEZ RDZENNEGO MIESZKAŃCA TEJ PIĘKNEJ KRAINY - kontakt pw
ORGANIZACJA PRZEZ RDZENNEGO MIESZKAŃCA TEJ PIĘKNEJ KRAINY - kontakt pw
- Gros
- Klubowicz
- Posty: 2707
- Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
- Imię: BogdanA
- Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie
Re: Kappa 2.0 - Problem z układem chłodzenia - zapowietrzon
sprawdż węże czy nie są twarde może uszczelka padła głowicy taki objaw jak piszesz miłem ostatnio i wymieniałem uszczelkę zgniła ze starości heheheSpartanin pisze:Też tak podejrzewałem, ale korek jest drożny. Dmuchnąłem w wężyk i powietrze leci.
Dzisiaj pojeździłem troszkę z wodą wlaną równo na poziom maksymalny. Silnik nie doszedł wprawdzie do 90 stopni, ale przy zakręconym korku nic się nie zagotowało.
Jutro sprawdzę na dłuższym dystansie.



Re: Kappa 2.0 - Problem z układem chłodzenia - zapowietrzon
Otóż po "głębszych" testach, sprawa przedstawia się nastepująco:
Wodę zaczyna wybijać równo wtedy, kiedy wskazówka temperatury stanie pionowo.
Węże na dole i na górze są miękkie i pozostają gorące, jednak chłodnica pozostaje zimna.
Również, jeśli dobrze rozumiem - to po przekroczeniu 90 stopni powinien załączyć się pierwszy bieg wentylatora, co nie nastąpiło. Przekaźniki i bezpieczniki ok.
Raczej wykluczam uszczelkę głowicy, ponieważ w zbiorniku płynu nie pojawiają się żadne tłuste naleciałosci ( a to chyba świadczy o wydmuchanej uszczelce ).
Stawiacie na w walnięty termostat czy zapowietrzenie układu?
A może jedno i drugie?
Lancia 2.0 20V.
Wodę zaczyna wybijać równo wtedy, kiedy wskazówka temperatury stanie pionowo.
Węże na dole i na górze są miękkie i pozostają gorące, jednak chłodnica pozostaje zimna.
Również, jeśli dobrze rozumiem - to po przekroczeniu 90 stopni powinien załączyć się pierwszy bieg wentylatora, co nie nastąpiło. Przekaźniki i bezpieczniki ok.
Raczej wykluczam uszczelkę głowicy, ponieważ w zbiorniku płynu nie pojawiają się żadne tłuste naleciałosci ( a to chyba świadczy o wydmuchanej uszczelce ).
Stawiacie na w walnięty termostat czy zapowietrzenie układu?
A może jedno i drugie?
Lancia 2.0 20V.
ZBIERAM GRUPĘ NA SAFARI PO KENII.
ORGANIZACJA PRZEZ RDZENNEGO MIESZKAŃCA TEJ PIĘKNEJ KRAINY - kontakt pw
ORGANIZACJA PRZEZ RDZENNEGO MIESZKAŃCA TEJ PIĘKNEJ KRAINY - kontakt pw
- Gros
- Klubowicz
- Posty: 2707
- Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
- Imię: BogdanA
- Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie
Re: Kappa 2.0 - Problem z układem chłodzenia - zapowietrzon
to raczej termostat skoro nie ma krążenia i jesli odkręcałeś odpowietrznik na chłodncy i na wężach i nie ma powietrza to wywal termostat wrzuć do wrzątku i będziesz wiedziałSpartanin pisze:Otóż po "głębszych" testach, sprawa przedstawia się nastepująco:
Wodę zaczyna wybijać równo wtedy, kiedy wskazówka temperatury stanie pionowo.
Węże na dole i na górze są miękkie i pozostają gorące, jednak chłodnica pozostaje zimna.
Również, jeśli dobrze rozumiem - to po przekroczeniu 90 stopni powinien załączyć się pierwszy bieg wentylatora, co nie nastąpiło. Przekaźniki i bezpieczniki ok.
Raczej wykluczam uszczelkę głowicy, ponieważ w zbiorniku płynu nie pojawiają się żadne tłuste naleciałosci ( a to chyba świadczy o wydmuchanej uszczelce ).
Stawiacie na w walnięty termostat czy zapowietrzenie układu?
A może jedno i drugie?
Lancia 2.0 20V.



Re: Kappa 2.0 - Problem z układem chłodzenia - zapowietrzon
Zamknięty na amen termostat.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Re: Kappa 2.0 - Problem z układem chłodzenia - zapowietrzon
Czy ktoś z forumowiczów może wytłumaczyć osobie z dwoma lewymi rękami ( a jestem leworęczny
), jak wyciągnąć termostat z Kappy 2.0 20V 97 rok?.
Możliwe że Lancia zostanie jednak u mnie. Kwestia czasu na naprawę...
Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki

Możliwe że Lancia zostanie jednak u mnie. Kwestia czasu na naprawę...
Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki
ZBIERAM GRUPĘ NA SAFARI PO KENII.
ORGANIZACJA PRZEZ RDZENNEGO MIESZKAŃCA TEJ PIĘKNEJ KRAINY - kontakt pw
ORGANIZACJA PRZEZ RDZENNEGO MIESZKAŃCA TEJ PIĘKNEJ KRAINY - kontakt pw
- Hipolit
- Forumowicz/ka
- Posty: 87
- Rejestracja: 17 lut 2006, 0:00
- Lokalizacja: okolice Wroclawia / okolice Goslar
Re: Kappa 2.0 - Problem z układem chłodzenia - zapowietrzon
pewnie jest gdzies na forum jak sie to robi.
Ja, pamietam, zdemontowalem tlumik szmerow (dwie opaski zaciskowe na dolocie powietrza), zeby miec lepszy dostep do termostatu, potem ten termostat zwaczajnie podmienilem. Kup najlepiej termostat, bedziesz mial w rece - bedziesz wiedzial czego szukac pod maska. Mysle ze jak jestes leworeczny, to dasz rade i lewa reka
pozdrowienia
ps. Podstaw jakis zbiorniczek, bo troche plynu wycieknie. Podmien termostat (jak pisze kolega nizej, srubokret i pewnie jakas trzynastka, ew. dziesiatka potrzebna). Potem zalej plyn na nowo, odpal maszyne i daj wejsc jej na temperature, aby ewentualnie sie uklad odpowietrzyl jezeli zdazyl sie zapowietrzyc, niech chwilke pochodzi silnik... Potem sprawdz stan chlodziwa, jak nie brakuje i nie ubywa to w droge!
Ja, pamietam, zdemontowalem tlumik szmerow (dwie opaski zaciskowe na dolocie powietrza), zeby miec lepszy dostep do termostatu, potem ten termostat zwaczajnie podmienilem. Kup najlepiej termostat, bedziesz mial w rece - bedziesz wiedzial czego szukac pod maska. Mysle ze jak jestes leworeczny, to dasz rade i lewa reka

pozdrowienia
ps. Podstaw jakis zbiorniczek, bo troche plynu wycieknie. Podmien termostat (jak pisze kolega nizej, srubokret i pewnie jakas trzynastka, ew. dziesiatka potrzebna). Potem zalej plyn na nowo, odpal maszyne i daj wejsc jej na temperature, aby ewentualnie sie uklad odpowietrzyl jezeli zdazyl sie zapowietrzyc, niech chwilke pochodzi silnik... Potem sprawdz stan chlodziwa, jak nie brakuje i nie ubywa to w droge!

Ostatnio zmieniony 12 paź 2010, 0:25 przez Hipolit, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Kappa 2.0 - Problem z układem chłodzenia - zapowietrzon
eee tam nic trudnego, ze 3 opaski i 3-4 śruby.... dasz radę z dwoma kluczami i śrubokrętem... wystarczy odrobina chęci
Re: Kappa 2.0 - Problem z układem chłodzenia - zapowietrzon
ja bym jeszcze przygotował czteropak piwa!!Boorek pisze:eee tam nic trudnego, ze 3 opaski i 3-4 śruby.... dasz radę z dwoma kluczami i śrubokrętem... wystarczy odrobina chęci
zmień termostat, zalej układ dobrym płynem chłodniczym (nie wodą!) i po sprawie.
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06
Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06
Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *