Y - termostat, kontrolka Air Bag

Anonymous

Y - termostat, kontrolka Air Bag

Post autor: Anonymous » 07 lut 2005, 17:49

Samochód z 1998r. Nie osiąga chyba temperatury pracy wg. niedokładnego wskaźnika będzie to jakieś 70st. Nie pali mi się kontrolka świateł mijania poduszki powietrznej a powinna przy zapalaniu na zimnym silniku strasznie cieżko wchodzą biegi. Auto ma inst. gazową i pali mi ok. 9-10 gazu co moim zdaniem przy silniku 1,2 8v stanowczo za dużo. Prosze o jakieś porady. Pozdro :D

Anonymous

Ypsilon - problemy

Post autor: Anonymous » 07 lut 2005, 20:39

Co do elektryki to Ci nie pomoge, bo sam mam przeboje w swoim Y :)
Jesli chodzi o temperature to moj tez nie osiaga wlasciwej temperatury. Jak napisales wskaznik nie jest dokladny (brak skali), ale pamietam "na oko" ze temperatura jest nizsza. Mechanik mi zalecil na zime wsadzic kawalek kartonu za grilla i powiedzial, wie pan silnik od Fiata...
Natomiast ciezko wchodzace biegi to zupelnie subiektywna ocena trudno mi cokolwiek powiedziec, chyba tylko zgonic wine na mroz :)
No i jezdze na etylince. Swoja droga gdzie masz zbiornik z gazem? Wozisz na przyczepce czy na dachu? ;)

Awatar użytkownika
mustafi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 418
Rejestracja: 09 lis 2004, 0:00
Lokalizacja: Piła

Ypsilon - problemy

Post autor: mustafi » 09 lut 2005, 23:15

pierwsza sprawa to termostat, jesli masz 70C to jest praktycznie pewne ze nie dziala i jezdzisz na duzym obiegu, mialem to samo, to popularna usterka w Lanciach. Temperatura wody na rozgrzanym silniku powinna byc okolo 90. Wymien go. Spalanie gazu 9-10l nie musi byc zbyt duze, napisz tylko czy to trasa czy miasto, ile razy zapalasz, czy jezdzisz na cieplym czy zimnym silniku, opisz metodyke pomiarow zuzycia, styl jazdy, mysle ze moge Ci pomoc bo zajmuje sie tym od czterech miesiecy. Moja delta 1.8 w zaleznosci czy robie trase czy krotkie przebiegi pali 9 albo 18l gazu.
Obrazek

Anonymous

Spalanie

Post autor: Anonymous » 10 lut 2005, 17:11

termostat mam zamiar wymienic jutro podobno pasuje z poloneza no coz przekonam sie. Codziennie jezdze do pracy w jedna strone 35km w tym 20km droga szybkiego ruchu srednio 90-100km/h rzadko szybciej a wiec moim zdaniem w miare ekonomicznie. samochod zawsze odpalam na benzynie lub automacie wzaleznosci od temperatury. mam zbiornik 33,5l gazu wiec jak zrobie 330-350km to spalanie wychodzi ok 9-10l/100km. jeszcze jedno gdy jade ze stało predkoscia wskazowka licznika skacze mi tam i spowrotem. wiesz moze co to jest??

Anonymous

Ypsilon - problemy

Post autor: Anonymous » 29 mar 2005, 19:57

wreszcie wymienilem termostat : 33 zl z obudowa + 20 wymiana.
szybko sie zwroci juz widze ze spalanie spadlo
napisze pozniej ile mi wcina

Anonymous

Ypsilon - problemy

Post autor: Anonymous » 29 mar 2005, 23:32

"Adasiek1978" pisze:wreszcie wymienilem termostat : 33 zl z obudowa + 20 wymiana.
szybko sie zwroci juz widze ze spalanie spadlo
napisze pozniej ile mi wcina
to bardzo tanio, termostat, bo ja swoj sam wymienialem wiec nie wiem ile kosztuje robocizna
natomiast termostat mnie kosztowal ponad 70 pln :( i to zamiennik, chyba Uno

Anonymous

Ypsilon - problemy

Post autor: Anonymous » 31 mar 2005, 0:20

"Lukass" pisze:
to bardzo tanio, termostat, bo ja swoj sam wymienialem wiec nie wiem ile kosztuje robocizna
natomiast termostat mnie kosztowal ponad 70 pln :( i to zamiennik, chyba Uno
to cie pieknie zdarli
wiadomo ceny w wawie :evil:
ja chcialem najpierw kupic w tychach cena 55 zl
a pozniej nabylem w siemianowicach tak jak napisalem
(sam wklad 18 zl wiec sie nie oplacalo)
jest roznica no nie
Lukass jak bedziesz chcial cos wymienic
daj mi znac sprawdze ceny na Ślasku i ci napisze
pozdro

Anonymous

Ypsilon - problemy

Post autor: Anonymous » 01 kwie 2005, 21:28

akurat termostat mi walnal w Koninie i tam kupowalem
byla sobota i tylko aso fiat bylo czynne :(

Awatar użytkownika
sloneczna
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1148
Rejestracja: 03 mar 2005, 0:00

Ypsilon - problemy

Post autor: sloneczna » 01 kwie 2005, 21:39

"Lukass" pisze:
"Adasiek1978" pisze:wreszcie wymienilem termostat : 33 zl z obudowa + 20 wymiana.
szybko sie zwroci juz widze ze spalanie spadlo
napisze pozniej ile mi wcina
to bardzo tanio, termostat, bo ja swoj sam wymienialem wiec nie wiem ile kosztuje robocizna
natomiast termostat mnie kosztowal ponad 70 pln :( i to zamiennik, chyba Uno
Jaki zamiennik UNO twój wechikuł to 80% UNO
Jurek odszedł od nas na zawsze...

Anonymous

Ypsilon - problemy

Post autor: Anonymous » 01 kwie 2005, 21:52

"sloneczna" pisze:Jaki zamiennik UNO twój wechikuł to 80% UNO
czy to jest pytanie?

Awatar użytkownika
sloneczna
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1148
Rejestracja: 03 mar 2005, 0:00

Ypsilon - problemy

Post autor: sloneczna » 01 kwie 2005, 22:08

info :lol:
Najpierw fiat testuje ,a potem zmieniają fiatowi garnitur i powstaje
produkt zwany lancia .
:lol: :lol: :lol: I nie powinno Cię to specjalnie dziwić,że Lancia to 80%fiat.
Jurek odszedł od nas na zawsze...

Anonymous

Ypsilon - problemy

Post autor: Anonymous » 01 kwie 2005, 22:23

Napisales cos, czego po prostu nie zrozumialem.
Za to Ty rozumiesz wiecej niz napisalem ja.

Zeby nie byc goloslownym, cytuje:
"Jaki zamiennik UNO twój wechikuł to 80% UNO"

Co to za zdanie? Czy to pytanie czy stwierdzenie, bo brak znaku zapytania o niczym nie swiadczy biorac pod uwage to, ze Twoja interpunkcja i ortografia sa zwodnicze.

A to zdanie:
"I nie powinno Cię to specjalnie dziwić,że Lancia to 80%fiat."

to juz jest Twoja nadinterpretacja, bo z moich postow nie wynika, ze sie czemus dziwie.
Doskonale wiem, ze Lancia Y to skladanka Punto i Uno.
Nie cytuje emotikonek, bo nie chce ich interpretowac.

Awatar użytkownika
sloneczna
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1148
Rejestracja: 03 mar 2005, 0:00

Ypsilon - problemy

Post autor: sloneczna » 01 kwie 2005, 22:32

Widzę : kolego ,że jesteś żałośnie nadpobudliwy.
Coś nie lubisz mieć specjalnie uwagi zwracanej .Lepiej z kogoś łacha drzeć .
Może czujesz się nie dowartościowany albo co?
Ale ja cię dowartościuje.
Twoja polszczyzna jest nienaganna a iterpretacja wręcz filozoficzna , tylko szare szwankują.

Dodam ,że przy okazji to prześledziłem twoje wcześniejsze post i znich faktycznie nic nie wynika .
Tak ,że podsumowując to jednak szare.
I niemam do Ciebie żalu i złości może nie jestem człowiekiem wykształconym ale inteligencją to przerastam cię o niebo.
Dlatego łatwo mi zrozumieć takich jak ty .
Jurek odszedł od nas na zawsze...

Awatar użytkownika
Jacek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 461
Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Ypsilon - problemy

Post autor: Jacek » 15 kwie 2005, 11:13

Darujcie sobie złośliwości
to że jest jakaś unifikacja pozwala na kupno tańszych części i jeżeli są w pełni zamienne i takiej samej jakości to chyba nie jest ważne że mówi się że pochodzi od Uno Punto czy Syrenki.

A tak przy okazji ciekawy jestem jak by zareagowal właściciel Porsche na przytyk że jeździ VW?

Ja mam Themę 3,0V6 i nie jest to w 80% Uno, więc do mojego w ASO zawołali za termostat prawie cztery stówki i jeżdzę sobie dalej na zimnym silniku na zimę wtykając pod chłodnicę karton.
A przytyki znajomych że jeżdzę wynalazkiem olewam
(oni mają ................i inne takie).
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6

Anonymous

Re: Ypsilon - problemy

Post autor: Anonymous » 18 kwie 2005, 13:37

"Adasiek1978" pisze:Samochód z 1998r. Nie osiąga chyba temperatury pracy wg. niedokładnego wskaźnika będzie to jakieś 70st. Nie pali mi się kontrolka świateł mijania poduszki powietrznej a powinna przy zapalaniu na zimnym silniku strasznie cieżko wchodzą biegi. Auto ma inst. gazową i pali mi ok. 9-10 gazu co moim zdaniem przy silniku 1,2 8v stanowczo za dużo. Prosze o jakieś porady. Pozdro :D
W mojej delcie nie ma żadnej kontrolki od poduszki powietrznej działa na przeciążenia tak jak pasy pirotechniczne, może w Y też nie ma żadnje kontrolki od poduszki powietrznej.

A jak skrzynia ciężko chodzi to trzeba sprawdzić ile jest oleju w skrzyni. Jak jest olej mineralny to zimą na początku będzie ciężko chodzić a jak wlejesz syntetyczny to będzie lekko.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”