Wystrzały gazu w silniku 2.0 20v

Problemy, porady i opinie dotyczące LPG w Naszych Lanciach
KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Re: Wystrzały gazu w silniku 2.0 20v

Post autor: KGB » 15 cze 2011, 16:52

to zmniejsza przerwe na swiecach (jezeli masz dwuelektrodowe ,to trzeba to uwazniej robic i wystarczy jedna elektrode dogiac) ,bo moze ci powoli cewka umierac ,
jezeli zmniejszysz przerwe o 0.1mm to przedluzysz jej zycie

Awatar użytkownika
Robert.Rasik
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 40
Rejestracja: 13 lut 2011, 0:49
Imię: Robert
Lokalizacja: Nowe Skalmierzyce

Re: Wystrzały gazu w silniku 2.0 20v

Post autor: Robert.Rasik » 15 cze 2011, 16:59

Mam dokładnie takie świece... :link:możesz napisać jaśniej o czym mówisz? Jakie to zmiany wprowadzi do pracy silnika???
Ostatnio zmieniony 15 cze 2011, 17:27 przez stabraf, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Skróciłem link.

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Re: Wystrzały gazu w silniku 2.0 20v

Post autor: KGB » 15 cze 2011, 17:08

te sa 3-elektrodowe ,a te zazwycaj maja przerwe ~1mm ,
kto ci dobral te swiece do tego silnika z gazem :]
zmniejsz przerwe na jednej elektrodzie do wartosci ~0.6mm - tylko ze szczelinomierzem tego nie zlpiesz na krzywiznie ,wiec trzeba troche sie bawic i miec dobre oko

update:
cos nie tak na tej aukcji ,
swieca BKR6EKC w opisie ,czyli dobra do tego silnika ,dwuelektrodowa ,
na obrazku inna swieca 3 elektrodowa ,
a w opisie jesze V-line 27 (czyli ta z obrazka) ,a odpowiednikiem dla BKR6EKC jest v-line 26

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8478
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Wystrzały gazu w silniku 2.0 20v

Post autor: stabraf » 15 cze 2011, 17:39

W tytule aukcji jest dobrze ;)
Wg katalogu mają one odstęp 0,8 mm

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Re: Wystrzały gazu w silniku 2.0 20v

Post autor: KGB » 15 cze 2011, 17:59

to sa swiece do 2.0 20v turbo - maja slabszy opornik ,wiec powinno byc dobrze ,
sam dobieralem 3-elektrodowe ,tylko ze Iskry ,
zauwazylem ,ze maja 0.8mm ,ale maja tez 3 elektrody ,wiec zmniejszenie jednej do 0.6mm nie zaszkodzi ,
w Iskrach tez zmniejszalem - po co przypadkowo gubic zaplon w niesprzyjajacych warunkach,
dziwne bo w instrukcji od Kappy sa podawane swiece 2-elektrodowe z odstepem 0.5mm ,ale to jakos dziwnie malo ,wiec moze jakis blad w druku

Awatar użytkownika
Robert.Rasik
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 40
Rejestracja: 13 lut 2011, 0:49
Imię: Robert
Lokalizacja: Nowe Skalmierzyce

Re: Wystrzały gazu w silniku 2.0 20v

Post autor: Robert.Rasik » 16 cze 2011, 13:47

powiem tak, nawet jezeli w aukcji jest cos zle to nie zauwazylem tego bo nie znam sie na swiecach, chodzilo mi tylko o zdjęcie, mam NGK 3-elektrodowe, dobrali mi takie w Minimocie w Kaliszu, niedaleko mojego miasteczka, a te które miałem wczesniej mialy tylko jedną elektrodę. Teraz wszystko działa jak należy także chyba się nie muszę martwić, na jakiś czas mam spokój.

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Re: Wystrzały gazu w silniku 2.0 20v

Post autor: KGB » 16 cze 2011, 15:27

mozna i tak podchodzic do sprawy :lol:
JA tylko radze ,zeby zmniejszyc przerwe - nie musisz sie do rady stosowac

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5138
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Wystrzały gazu w silniku 2.0 20v

Post autor: Bichoń » 20 cze 2011, 10:08

Robert.Rasik pisze: Chciał bym poprawić dźwięk silnika a właściwie dolotu, założyłem stożek i po dodaniu gazu słychać jak "świszczy" ale nie jest to jeszcze to czego bym chciał, da się coś zrobić zeby było głośniej? wyrzuciłem reduktor szumów czy jak to się nazywa, na dolocie została tylko przepływka i stożek... może obudować to jakoś? Czekam na jakieś pomysły...
Może da się założyć zawór Blow-Off tylko dla dzwięku?
Pomysłów mam kilka. Można na tylną klapę nakleić znaczek VW albo "GOLF", to budzi nieco większy respekt pod dyskoteką - więc efekt ten sam, co większy hałas.
Możesz też wstawić jeden głośnik pod maskę i puścić nagranie odpowiedniego dźwięku. Na sieci powinieneś znaleźć odpowiednie próbki, a to rozwiązanie pozwoli ci modyfikować dźwięki wydobywające się spod maski zależnie od nastroju - wystarczy mieć kilka ścieżek dźwiękowych na CD. W ramach urozmaicenia możesz mieć też np. dźwięki wiertarki - wrażenie zapewne niepowtarzalne.
Można też całkowicie ściągnąć dolot do przepustnicy, przy okazji ściągnąć maskę, przednią atrapę, wyciąć ścianę grodziową pomiędzy komorą silnika a kabiną.
Pamiętaj jednak, że sam dźwięk, bez odpowiednich naklejek, spojlerów i przyciemnianych folią stretch szyb, na nic się zda. Równie ważna jest też końcówka tłumika zrobiona z kawałka rynny bądź puszki po śledziach.
I na koniec ściągnij znaczki Lancii - bo żadnego lachona na to nie wyhaczysz i cała ta praca na nic.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD

Kris
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1185
Rejestracja: 13 lip 2010, 22:29
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Gorzyce (woj.śląskie)

Re: Wystrzały gazu w silniku 2.0 20v

Post autor: Kris » 20 cze 2011, 10:35

Obawiam się, że na tym forum w temacie "jak zrobić głośną Lybrę" Ci nie pomogą. Tu są użytkownicy Lybry ceniący sobie komfort i ciszę jakie ten samochód daje. Już tu ktoś pisał o rozpórce pod maską silnika w Lybrze (chciał sobie usportowić autko). Niestety Lybra ma to coś w sobie, że masz wrażenie że te kilka lat przez które to autko projektowali nie poszło na marne - przynajmniej pod względem stylistyki. Jeśli nie czujesz bazy to kup sobie coś bardziej do tuningu (opel tigra, któreś VW, Peugeot 206..) a Lybrę sobie postaw do garażu. Pewnie za kilka lat mając już kilka siwych włosów na głowie zobaczysz w niej piękno.
Ja wcześniej miałem unoka z grubym wydechem i przyciemnionymi szybami, z subwooferem i radiem wartym 1/3 ceny całego auta, potem ospojlerowane bravo 3drzwiowe, a teraz mając rodzinę bujam się (dosłownie) Lancią Lybrą :) i nic nie przerabiam bo i po co :) Pozdrawiam.

p.s. ciekawe jak by wyglądały angel eyesy w okrągłych reflektorach Lybry :) albo badlooki :) - ale mnie fantazja poniosła :)
było Uno 1.0, Bravo 1.2 16V, była Lybra LX SW 1.8 LPG, była Croma 1,9 150KM jest Lancia Ypsilon Platino 0.9 i Ford Galaxy

Awatar użytkownika
Robert.Rasik
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 40
Rejestracja: 13 lut 2011, 0:49
Imię: Robert
Lokalizacja: Nowe Skalmierzyce

Re: Wystrzały gazu w silniku 2.0 20v

Post autor: Robert.Rasik » 20 cze 2011, 11:59

Mogę śmiało powiedzieć, że kolega bichon i kolega declamer polecieli... fantazja Was poniosła konkretnie, pozostawie to bez komentarza. Szkoda tylko, że spamujecie forum nie wnosząc nic wartościowego do tematu.

Kris
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1185
Rejestracja: 13 lip 2010, 22:29
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Gorzyce (woj.śląskie)

Re: Wystrzały gazu w silniku 2.0 20v

Post autor: Kris » 20 cze 2011, 12:29

to nie jest spam tylko OT (off-topic) czyli to co sam stosujesz pisząc o dźwięku dolotu powietrza w temacie związanym z instalacjami LPG. Co ma jedno z drugim? Ja nie wiem. Co mają wspólnego proponowane przez Ciebie przeróbki z Lancią Lybra? Wg większości forumowiczów tego forum NIC.
Załóż sobie nowy temat w 'pytania i porady techniczne' jeśli próbujesz dowiedzieć się czegoś na temat modyfikacji dolotu powietrza i zgłoś moderatorom posty niezwiązane z założonym tematem tego wątku co by się zamęt nie tworzył :)
Poszukaj odpowiedzi na Twoje pytania na forum poświęconym tuningowi.
Tu na forum możesz się poradzić na temat naprawy samochodu, możesz się podzielić wrażeniami z użytkowania Lancii, możesz dowiedzieć się o spocie lub zlocie. Po to jest to forum :)

Ad. P.S. a sobie zafantazjowałem ale pod głównym wątkiem :)
było Uno 1.0, Bravo 1.2 16V, była Lybra LX SW 1.8 LPG, była Croma 1,9 150KM jest Lancia Ypsilon Platino 0.9 i Ford Galaxy

Awatar użytkownika
Robert.Rasik
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 40
Rejestracja: 13 lut 2011, 0:49
Imię: Robert
Lokalizacja: Nowe Skalmierzyce

Re: Wystrzały gazu w silniku 2.0 20v

Post autor: Robert.Rasik » 20 cze 2011, 13:22

pisałem tutaj bo nie chciałem zakładać niepotrzebnie nowego tematu,

Mam kolejny problem z autem od wczoraj,

Po przekręceniu kluczyka nie chce odpalić, prąd jest bo swiatla, radio, szyby i wszystko inne działa a w ogole nie ma reakcji na przekręcenie kluczyka...? rozrusznik? zrobił się jakby bardziej czarny tzn okopcony... padł całkiem? raz udało mi się odpalić kluczykiem "matką" ale na tym się skończyło.

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10687
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Wystrzały gazu w silniku 2.0 20v

Post autor: FXX » 20 cze 2011, 13:50

Sprawdź szczotki na rozruszniku.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Awatar użytkownika
Robert.Rasik
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 40
Rejestracja: 13 lut 2011, 0:49
Imię: Robert
Lokalizacja: Nowe Skalmierzyce

Re: Wystrzały gazu w silniku 2.0 20v

Post autor: Robert.Rasik » 20 cze 2011, 13:52

a da się to samemu zrobić? dosyć ciężko z pieniążkami na mechanika w związku z tym nie obraził bym się za podpowiedzi jak to zrobić samemu

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Re: Wystrzały gazu w silniku 2.0 20v

Post autor: KGB » 20 cze 2011, 15:53

proponuje podlaczyc przewody na krotko (raplem jeden kabelke bedzie) i zobaczyc ,czy rozrusznik kreci ,czy tylko pyka ,czy wogole nic nei robi

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: LPG :::”