Thesis - błąd regulacji świateł/pikanie podczas jazdy

102mariusz
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 25 wrz 2011, 10:43
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Thesis - błąd regulacji świateł/pikanie podczas jazdy

Post autor: 102mariusz » 25 wrz 2011, 13:05

Witam kolegów,

Jestem nowym posiadaczem Thesis 2003 r, 2,4 TDJ.
Może ktoś wie w jaki sposób wyłączyć uciążliwe pikanie informujące o błędzie.
Piknięcie słychać mniej więcej co 1 minutę. Prawdopodobnie uszkodzony jest czujnik regulacji świateł.
Dziękuję za pomoc.

Mariusz

Awatar użytkownika
grzole
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6821
Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
Skype: grzole
Lokalizacja: Warszawa

Re: Błąd regulacji świateł - pikanie podczas jazdy

Post autor: grzole » 25 wrz 2011, 13:23

Błędy można zlikwidować poprzez ich skasowanie (poprzedzone naprawą)


lub alternatywnie
zasłonienie ekranu infocenter (wyjęcie diodek/żarówek ew. kontrolki) i odłączenie brzęczyka.
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517

PioWi
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 33
Rejestracja: 06 paź 2009, 19:55
Lokalizacja: Strzelce Kraj/Poznań

Re: Thesis - błąd regulacji świateł/pikanie podczas jazdy

Post autor: PioWi » 27 wrz 2011, 15:09

Miałem to samo, zerwany miałem łącznik do xenonów pod spodem, pasuje od 166 u tych paprochów Lanciateam zmieione za 120 zł + kasowanie w ASO i wsio ok

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1347
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Re: Thesis - błąd regulacji świateł/pikanie podczas jazdy

Post autor: jjash » 27 wrz 2011, 21:39

Nie znam chłopaków i usług teamu Lanciateam, ale nie bardzo rozumiem, dlaczego używasz w stosunku do nich określenia "paprochy". Dla mnie ma to zabarwienie negatywne, kojarzące się z partaczami. czyżby cię czymś skrzywdzili?
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

Awatar użytkownika
wujekp
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6903
Rejestracja: 03 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Thesis - błąd regulacji świateł/pikanie podczas jazdy

Post autor: wujekp » 27 wrz 2011, 22:02

PioWi pisze:Miałem to samo, zerwany miałem łącznik do xenonów pod spodem, pasuje od 166 u tych paprochów Lanciateam zmieione za 120 zł + kasowanie w ASO i wsio ok
Bardzo proszę o nieużywanie takich pejoratywnych określeń. Oczywiście masz pełne prawo do takiej czy innej oceny tego sklepu/serwisu i chętnie poznamy Twoją opinię na temat jakości w tym serwisie, ale wyrażoną konkretnie - opisz po prostu swoje doświadczenia z nimi i co Ci się nie podobało. A takie epitety po prostu sobie odpuśćmy, swoje sympatie wyrażajmy kupując w sklepach, które uważamy za dobre a omijając te wg nas złe, opisując swoje przypadki i wypowiadając się gdy ktoś pyta o opinięo danym serwisie.
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)

Awatar użytkownika
bogdan
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1797
Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Nurzec Stacja
Kontakt:

Re: Thesis - błąd regulacji świateł/pikanie podczas jazdy

Post autor: bogdan » 28 wrz 2011, 14:51

j.w.

Awatar użytkownika
Jacek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 461
Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Thesis - błąd regulacji świateł/pikanie podczas jazdy

Post autor: Jacek » 31 sty 2012, 10:52

Podłączę się pod temat.
Poprzedniemu właścicielowi wpadły pod samochód dwa psy i w efekcie uszkodzony jest układ poziomowania lamp. Lampy wyjąłem i pozapinałem zaczepy silników, co mi nie poprawiło sytuacji, bo teraz lampy są w trybie awaryjnym i świecą 5 m przed samochód. Oczywiście piski i zachęty udania się do serwisu mam co chwilę.
Mam pytanie:
Czy po usunięciu uszkodzenia układ powinien się przetestować i wrócić do normalnego stanu, czy po przejściu w tryb awaryjny zapisuje na stałe alarm i musi być przeprowadzona diagnostyka ksenonów np. FES?.
Czy halogeny w zderzaku też są poziomowane? Bo ich nie sprawdzałem i może też mają usterkę.

Zastanawiam się nad zakupem licencji FiatECUScan (210złotych) ale muszę być pewny że będzie pełny dostęp do elektroniki.
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6

LUKI82

Re: Thesis - błąd regulacji świateł/pikanie podczas jazdy

Post autor: LUKI82 » 31 sty 2012, 15:46

Miałem problemy z czujnikiem akurat tylko na przednim zawieszeniu i oczywiście komunikatem który jest wkurzający.
Warsztat który miał naprawić moją skrzynie biegów oczywiście uszkodził kostkę na czujniku poziomowania lamp i jak okazało się po wyjechaniu od nich również i czujnik. Czujnik wymieniłem lecz błąd trzeba było skasować examiner-em. Teraz jak na ulicach mamy śnieg i wcześniej błoto pośniegowe do uszkodzonej kostki dostała się woda i spowodowała zwarcie. Błąd się wyświetlił a lampy skakały z góry na dół. Po oczyszczeniu i usunięciu wody z kostki lampy się ustabilizowały i zniknął błąd więc nie trzeba było podpinać examiner-a.
Poziomują się tylko soczewki z xenon-ami, halogeny się nie poziomują.

Awatar użytkownika
edym
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 692
Rejestracja: 06 kwie 2009, 22:51
Lokalizacja: Czestochowa

Re: Thesis - błąd regulacji świateł/pikanie podczas jazdy

Post autor: edym » 31 sty 2012, 16:12

no proszę mi też chłopaki od skrzyni kostkę uszkodziły...wychodzi na to, że bardzo wrażliwa musi być.
Były: Lancia Delta II 2.0 '94, Lancia Delta GT i.e '92, Fiat Bravo 1.6 '97
Jest: Thesis 3.2 Emblema '03 oraz Astra II 1.8 kombi '00

LUKI82

Re: Thesis - błąd regulacji świateł/pikanie podczas jazdy

Post autor: LUKI82 » 31 sty 2012, 19:23

Już wymieniłeś, czy jeździsz z uszkodzoną?

Abramov
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 111
Rejestracja: 20 sty 2012, 18:20
Imię: Janek
Lokalizacja: Turek

Re: Thesis - błąd regulacji świateł/pikanie podczas jazdy

Post autor: Abramov » 03 lut 2012, 21:47

Witam, u mnie podobnie "pikało", zauważyłem, że gdy miałem komplet w samochodzie, z tyłu 3 i jeszcze obciążony bagażnik, gdy sam lub tylko przód, było ok.............???

Awatar użytkownika
Jacek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 461
Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Thesis - błąd regulacji świateł/pikanie podczas jazdy

Post autor: Jacek » 03 lut 2012, 23:12

Możesz mieć problem z tylnym sensorem poziomowania
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6

Awatar użytkownika
edym
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 692
Rejestracja: 06 kwie 2009, 22:51
Lokalizacja: Czestochowa

Re: Thesis - błąd regulacji świateł/pikanie podczas jazdy

Post autor: edym » 03 lut 2012, 23:48

LUKI82 pisze:Już wymieniłeś, czy jeździsz z uszkodzoną?
niedawno coś mi tam chłopaki robili i chyba poprawili kostkę bo już jest luzik.
Były: Lancia Delta II 2.0 '94, Lancia Delta GT i.e '92, Fiat Bravo 1.6 '97
Jest: Thesis 3.2 Emblema '03 oraz Astra II 1.8 kombi '00

LUKI82

Re: Thesis - błąd regulacji świateł/pikanie podczas jazdy

Post autor: LUKI82 » 04 lut 2012, 9:32

Jakby co to mam pod nosem gościa u którego można kupić oryginalne kostki

Awatar użytkownika
szerszen
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 432
Rejestracja: 26 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Thesis - błąd regulacji świateł/pikanie podczas jazdy

Post autor: szerszen » 05 lut 2012, 17:23

FES w najnowszej wersji obskakuje centralkę xeno, potrzebna jest tylko przejściówka lub dodatkowy przełącznik w KKLu. Na stronie FESa są wszystkie niezbędne informacje o rozkładzie pinów.
U mnie po awarii czujnika (rozpiął się przegub kulowy na zaspie) błąd trzeba było wykasować, bo buzzer non stop piszczał.
Samoistnie nie znikł, jak w przypadku airbag-a po usunięciu przyczyny.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”