Kappa 3.0 - zawór w układzie podciśnieniowym

krzychc
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 109
Rejestracja: 18 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Namysłów

Kappa 3.0 - zawór w układzie podciśnieniowym

Post autor: krzychc » 21 maja 2012, 7:43

Witajcie, w EPERze w układzie zasilania i wydechu są urządzenia podciśnieniowe, wśród których znajduje się zawór oznaczony 60586237. Ma on 3 króćce i okazuje się, że sposób podłączenia przewodów gumowych u mnie jest niezgodny z tym co widać na rysunkach EPERa. Zgodnie z rysunkiem jeden z przewodów wychodzi z zaworu za kolektora ssącego i powinno wchodzić na króciec przy miejscu montażu zaworu (to jest chyba jakiś czujnik ciśnienia?) do karoserii. Na drugi (tego wprost w EPERze nie widzę) idzie równolegle drugi przewód gumowy z dolnego króćca z dwóch z przodu kolektora ssącego i wchodzi na króciec obok. Od spodu natomiast jest króciec, od którego odchodzi kawałek przewodu i następnie znajduje się filtr. U mnie pierwszy krócieć jest nie podłączony, na drugi wpięty jest przewód z zaworu za kolektorem a od spodu ten z dolnego króćca z przodu kolektora. Czytelniej nie potrafię tego opisać. Czy ktoś wie jak ma być podłączony ten zawór?
zawor.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

krzychc
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 109
Rejestracja: 18 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Namysłów

Re: Kappa 3.0 - zawór w układzie podciśnieniowym

Post autor: krzychc » 27 maja 2012, 11:01

Może jednak ktoś zerknie u siebie pod maskę i coś podpowie. Próbowałem zmienić podłączenie przewodów ale nie widać różnicy w pracy silnika.

argenta67

Re: Kappa 3.0 - zawór w układzie podciśnieniowym

Post autor: argenta67 » 27 maja 2012, 16:48

Nie bardzo wiem o co ci chodzi bo ten rysunek z eper jest troszkę nie dokładny. Za kolektorem ssącym jest tylko silniczek krokowy do wolnych obrotów a ten z rysunku(podobny) jest zamontowany kolo akumulatora.

krzychc
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 109
Rejestracja: 18 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Namysłów

Re: Kappa 3.0 - zawór w układzie podciśnieniowym

Post autor: krzychc » 27 maja 2012, 21:02

Chodzi mi właśnie o ten koło akumulatora. U mnie podłączony jest inaczej niż widać na rysunku Epera. Możliwe, że przy montażu LPG instalator pomylił się.

argenta67

Re: Kappa 3.0 - zawór w układzie podciśnieniowym

Post autor: argenta67 » 28 maja 2012, 17:46

krzychc pisze:Chodzi mi właśnie o ten koło akumulatora. U mnie podłączony jest inaczej niż widać na rysunku Epera. Możliwe, że przy montażu LPG instalator pomylił się.
To sobie zamieniaj nic sie złego nie stanie.

krzychc
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 109
Rejestracja: 18 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Namysłów

Re: Kappa 3.0 - zawór w układzie podciśnieniowym

Post autor: krzychc » 28 maja 2012, 19:23

argenta67 pisze:To sobie zamieniaj nic sie złego nie stanie.
zamieniałem i żadnego efektu

piterjas
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 40
Rejestracja: 09 mar 2012, 14:11
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa 3.0 - zawór w układzie podciśnieniowym

Post autor: piterjas » 03 lip 2012, 10:22

Cześć,
mam takie 3,0 i jak wrócę wieczorem do domu to postaram się zrobić zdjęcia i napisać które przewody gdzie idą.
Niema rzeczy nie do zrobienia czasami brakuje tylko czasu i pieniędzy.

Jest: Kappa SW 2.0 VIS
Była: Kappa SW 3.0 V6 vs Viking V40 1:1 nokaut obydwóch

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”