Witam kolegów i koleżanki.
Dopadł mnie wczoraj dziwny przypadek jeśli chodzi o sterowanie wentylacją.
Auto stało wczoraj przy lesie z otwartymi szybami i mocno zaparowały szyby.
Użyłem odparowania szyby przedniej i w tym czasie sterowanie przestawiło się na ciepłe powietrze bo jest to robione z automatu jeżeli temperatura zewnętrzna jest poniżej chyba 20st.
Od tej pory pozostał na częściowym grzaniu i za żadne skarby nie mogę go przestawić żeby nie grzał.
Dodam że ja u siebie nie mam klimatronika, ot taki wynalazek, ja nie ustawiam temperatury tylko mam takie kreseczki, niektórzy wiedzą o czym piszę. Ogrzewanie działa tak na 1/3, pomimo że ustawione jest na minimum.
Błąd jaki wskazuje info to 54 AC/heater air mix flap motor - open/short circuit, czyli ja to rozumiem że jest to klapa sterująca mieszaniną kanałów ciepłego lub zimnego powietrza, inaczej z nagrzewnicą lub z jej pominięciem.
No i teraz mam pytanie do tych co wiedzą gdzie jest tak klapaka i czy ciężko się do niej dostać.
Problem pojawił się też rok temu ale kilku krotne użycie CLIMDATE plus zapłon rozwiązało problem. Myślę że po prostu trzeba ją rozruszać bo nie jest używana przez parę miesięcy, a dodatkowo działa klimatyzacja i może powodować korozję sworznia metalowego na którym jest osadzona, bo to stwierdziłem w Eperze.
Czy dostanę się od strony podrzybia czy od strony wnętrza za infocenter.
Muszę to zrobić bo za tydzień jadę w Bieszczady i nie wyobrażam jechać w momencie jak auto będzie grzało.
Pomocy
Tomek
P.S. Dziś jechałem 60km, temp na zewnątrz 32st. A w kratkach miałem coś koło 50st. MASAKRA
klima włączona
Kappa - grzeje lekko wentylacja - INFOCENTER błąd -54-
- tomas
- Forumowicz/ka
- Posty: 163
- Rejestracja: 13 wrz 2007, 0:00
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Mielec - podkarpacie
- Kontakt:
Kappa - grzeje lekko wentylacja - INFOCENTER błąd -54-
Jest:
10' Daihatsu Materia 1,5 103Km -
98' Ypsilon Elefantino 1,1 55Km - autko do wszystkiego
Było:
07' Lancia Thesis 2,4 mJTD 20V 185Km
07' Daihatsu Materia 1,3 91Km - rzadsze niż porsche, fantastyczny do miasta
97' Kappa 2,0 VIS 155Km LPI-Vialle - holenderska ekologia
87' Chrysler Le Baron GTC 2,2 TURBO Benz. 185Km - to było coś, moc w czystej postaci
72' VW Garbus 1,3 44Km - jedyny Volkswagen którego szanuje
10' Daihatsu Materia 1,5 103Km -

98' Ypsilon Elefantino 1,1 55Km - autko do wszystkiego

Było:
07' Lancia Thesis 2,4 mJTD 20V 185Km

07' Daihatsu Materia 1,3 91Km - rzadsze niż porsche, fantastyczny do miasta

97' Kappa 2,0 VIS 155Km LPI-Vialle - holenderska ekologia

87' Chrysler Le Baron GTC 2,2 TURBO Benz. 185Km - to było coś, moc w czystej postaci
72' VW Garbus 1,3 44Km - jedyny Volkswagen którego szanuje

- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa - grzeje lekko wentylacja - INFOCENTER błąd -54-
Wg instrukcji jak się ma kreseczki a nie temp. to się nie ma klimy więc nie wiem jak to jest jak piszesz ,że masz klimatyzację włączoną.
Do klapy dostęp jest od podszybia na pewno ale trzeba pruć wszystko bo klapa o której piszesz i silniczek nią sterujący jest za nagrzewnicą.
Jak zmieniałem w kwietniu nagrzewnice to odkręcałem tą klapkę.Tam raczej z tego co pamiętam nie skoroduje nic żeby zatrzeć bo to chodzi w plastiku i chodzi lekko.
Jak już to silniczek klapki może nie działać,ale to już gdybanie i tak czy tak jest sporo roboty no ale wyjścia nie masz.
Do klapy dostęp jest od podszybia na pewno ale trzeba pruć wszystko bo klapa o której piszesz i silniczek nią sterujący jest za nagrzewnicą.
Jak zmieniałem w kwietniu nagrzewnice to odkręcałem tą klapkę.Tam raczej z tego co pamiętam nie skoroduje nic żeby zatrzeć bo to chodzi w plastiku i chodzi lekko.
Jak już to silniczek klapki może nie działać,ale to już gdybanie i tak czy tak jest sporo roboty no ale wyjścia nie masz.
- tomas
- Forumowicz/ka
- Posty: 163
- Rejestracja: 13 wrz 2007, 0:00
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Mielec - podkarpacie
- Kontakt:
Re: Kappa - grzeje lekko wentylacja - INFOCENTER błąd -54-
Witaj
Z klimą masz rację, że fabryka nie wkładała do aut bez klimatronika, tylko że ja mam dokładaną w salonie tak jaki i instalacje LPI Vialle do auta z zerowym przebiegiem. Cała klima jest firmy DENSO, jest trochę inna niż fabryczna, ale dedykowana do Kappy. Żadnych problemów z serwisowanie itp.
Co do problemu to wydaję mi się że to wina zacinającej się klapy. Klapa osadzona jest na metalowym sworzniu. Silniczki sterujące jeżeli mają za duży pobór prądu sygnalizują zwarcie jak jak opisuje to kod błędu, i dla bezpieczeństwa przestają działać, podobnie jak podnośniki szyb.
Sterowanie w górę czyli zwiększanie grzania działa prawidłowo, z powrotem też tylko słychać jak zatrzymuje się tak około 1/3 przed końcem.
Czy to jest ta klapa co na tej aukcji TUTAJ
Z klimą masz rację, że fabryka nie wkładała do aut bez klimatronika, tylko że ja mam dokładaną w salonie tak jaki i instalacje LPI Vialle do auta z zerowym przebiegiem. Cała klima jest firmy DENSO, jest trochę inna niż fabryczna, ale dedykowana do Kappy. Żadnych problemów z serwisowanie itp.
Co do problemu to wydaję mi się że to wina zacinającej się klapy. Klapa osadzona jest na metalowym sworzniu. Silniczki sterujące jeżeli mają za duży pobór prądu sygnalizują zwarcie jak jak opisuje to kod błędu, i dla bezpieczeństwa przestają działać, podobnie jak podnośniki szyb.
Sterowanie w górę czyli zwiększanie grzania działa prawidłowo, z powrotem też tylko słychać jak zatrzymuje się tak około 1/3 przed końcem.
Czy to jest ta klapa co na tej aukcji TUTAJ
Jest:
10' Daihatsu Materia 1,5 103Km -
98' Ypsilon Elefantino 1,1 55Km - autko do wszystkiego
Było:
07' Lancia Thesis 2,4 mJTD 20V 185Km
07' Daihatsu Materia 1,3 91Km - rzadsze niż porsche, fantastyczny do miasta
97' Kappa 2,0 VIS 155Km LPI-Vialle - holenderska ekologia
87' Chrysler Le Baron GTC 2,2 TURBO Benz. 185Km - to było coś, moc w czystej postaci
72' VW Garbus 1,3 44Km - jedyny Volkswagen którego szanuje
10' Daihatsu Materia 1,5 103Km -

98' Ypsilon Elefantino 1,1 55Km - autko do wszystkiego

Było:
07' Lancia Thesis 2,4 mJTD 20V 185Km

07' Daihatsu Materia 1,3 91Km - rzadsze niż porsche, fantastyczny do miasta

97' Kappa 2,0 VIS 155Km LPI-Vialle - holenderska ekologia

87' Chrysler Le Baron GTC 2,2 TURBO Benz. 185Km - to było coś, moc w czystej postaci
72' VW Garbus 1,3 44Km - jedyny Volkswagen którego szanuje

- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa - grzeje lekko wentylacja - INFOCENTER błąd -54-
Tak na tym zdjęciu widać tą klapkę aczkolwiek tu jest całość z obudową,a nawet nagrzewnicą bo widać króćce bo sama klapka jest bodajże na 4wkrętach zamocowana trzeba ją zdemontować wymieniając nagrzewnicę.
Odbiegając od tematu niezłe spalanie LPG masz,jednak wtrysk ciekły najbardziej odzwierciedla benzynę.
Odbiegając od tematu niezłe spalanie LPG masz,jednak wtrysk ciekły najbardziej odzwierciedla benzynę.
- tomas
- Forumowicz/ka
- Posty: 163
- Rejestracja: 13 wrz 2007, 0:00
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Mielec - podkarpacie
- Kontakt:
Re: Kappa - grzeje lekko wentylacja - INFOCENTER błąd -54-
Hej
Walczyłem dziś do południa z tym grzaniem.
Niestety nie da się bez rozebrania wszystkiego dostać się do niej.
Wpadłem na pomysł żeby zasilić silniczek sterujący bezpośrednio z akumulatora.
W kostce przewody żółty i niebieski to zasilanie silniczka, naprzemiennie plus z minusem.
Zastosowałem obwód wraz z żarówką 21W i dalej blokowało, zrezygnowałem z żarówki i wtedy klapa dojechała w prawidłową pozycję, ale wyraźnie słychać było lekki trzask w momencie przejście przez feralne miejsce. Coś jest na rzeczy w środku, może jakaś zerwana uszczelka, albo oś pracy klapy jest już mało precyzyjna. Póki co zostawiam tak jak jest, bo wyjazd na dniach, grzać nie trzeba, a klima potrzebna.
Dzięki za poświęcony czas i rady.
Co do tematu Lpg. Uważam że LPI Vialle to jedna z lepszych rzeczy w tym samochodzie.
Pierwszy właściciel w cztery lata przejechał 200tys. km. Kolejny dołożył kolejne 200tys.km w sześć lat. U mnie blisko 100tys. i silnik nigdy nie rozbierany. Taki wynik na gazie zamyka wszystkie krzyczące buzie że gaz jest beeee., i do tego sam widzisz jakiem mam spalanie.
Ten egzemplarz auta ma u mnie dożywocie, tym bardziej że sam nauczyłem się serwisować LPI, jako jedna z pierwszych osób w polsce, bo nie było wyjścia, bo wiedzy na temat Vialle było jak na lekarstwo.
Pozdrawiam
P.S.
Sprawdź u siebie jaki masz kod lakieru, na nalepce przy klapie bagażnika.
Mamy chyba taki sam, a mój się zmazał poprzez wiążkę do klapy.
Walczyłem dziś do południa z tym grzaniem.
Niestety nie da się bez rozebrania wszystkiego dostać się do niej.
Wpadłem na pomysł żeby zasilić silniczek sterujący bezpośrednio z akumulatora.
W kostce przewody żółty i niebieski to zasilanie silniczka, naprzemiennie plus z minusem.
Zastosowałem obwód wraz z żarówką 21W i dalej blokowało, zrezygnowałem z żarówki i wtedy klapa dojechała w prawidłową pozycję, ale wyraźnie słychać było lekki trzask w momencie przejście przez feralne miejsce. Coś jest na rzeczy w środku, może jakaś zerwana uszczelka, albo oś pracy klapy jest już mało precyzyjna. Póki co zostawiam tak jak jest, bo wyjazd na dniach, grzać nie trzeba, a klima potrzebna.
Dzięki za poświęcony czas i rady.
Co do tematu Lpg. Uważam że LPI Vialle to jedna z lepszych rzeczy w tym samochodzie.
Pierwszy właściciel w cztery lata przejechał 200tys. km. Kolejny dołożył kolejne 200tys.km w sześć lat. U mnie blisko 100tys. i silnik nigdy nie rozbierany. Taki wynik na gazie zamyka wszystkie krzyczące buzie że gaz jest beeee., i do tego sam widzisz jakiem mam spalanie.
Ten egzemplarz auta ma u mnie dożywocie, tym bardziej że sam nauczyłem się serwisować LPI, jako jedna z pierwszych osób w polsce, bo nie było wyjścia, bo wiedzy na temat Vialle było jak na lekarstwo.
Pozdrawiam
P.S.
Sprawdź u siebie jaki masz kod lakieru, na nalepce przy klapie bagażnika.
Mamy chyba taki sam, a mój się zmazał poprzez wiążkę do klapy.
Jest:
10' Daihatsu Materia 1,5 103Km -
98' Ypsilon Elefantino 1,1 55Km - autko do wszystkiego
Było:
07' Lancia Thesis 2,4 mJTD 20V 185Km
07' Daihatsu Materia 1,3 91Km - rzadsze niż porsche, fantastyczny do miasta
97' Kappa 2,0 VIS 155Km LPI-Vialle - holenderska ekologia
87' Chrysler Le Baron GTC 2,2 TURBO Benz. 185Km - to było coś, moc w czystej postaci
72' VW Garbus 1,3 44Km - jedyny Volkswagen którego szanuje
10' Daihatsu Materia 1,5 103Km -

98' Ypsilon Elefantino 1,1 55Km - autko do wszystkiego

Było:
07' Lancia Thesis 2,4 mJTD 20V 185Km

07' Daihatsu Materia 1,3 91Km - rzadsze niż porsche, fantastyczny do miasta

97' Kappa 2,0 VIS 155Km LPI-Vialle - holenderska ekologia

87' Chrysler Le Baron GTC 2,2 TURBO Benz. 185Km - to było coś, moc w czystej postaci
72' VW Garbus 1,3 44Km - jedyny Volkswagen którego szanuje

- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa - grzeje lekko wentylacja - INFOCENTER błąd -54-
No czyli tak jak mówiłem.tomas pisze:Niestety nie da się bez rozebrania wszystkiego dostać się do niej
tomas pisze:Co do tematu Lpg. Uważam że LPI Vialle to jedna z lepszych rzeczy w tym samochodzie.
Zajrzyj na PW.tomas pisze:Ten egzemplarz auta ma u mnie dożywocie, tym bardziej że sam nauczyłem się serwisować LPI, jako jedna z pierwszych osób w polsce, bo nie było wyjścia, bo wiedzy na temat Vialle było jak na lekarstwo.
Niestety też nie mam tej nalepki a też kiedyś szukałem kodu.tomas pisze:Sprawdź u siebie jaki masz kod lakieru, na nalepce przy klapie bagażnika.
Mamy chyba taki sam, a mój się zmazał poprzez wiążkę do klapy.